Розробка інтегрованого курсу "Я досліджую світ" на тему: "Які сюрпризи готує нам зима?" для 1 класу. НУШ. Підготувала вчитель початкових класів Паліївської ЗОШ І-ІІ ступенів Байдан Євгенія Дмитрівна
Інтегрований курс
Я досліджую світ
Тема:
«Зима
Які сюрпризи готує нам зима?»
Виконала вчитель
Паліївської ЗОШ І-ІІ ст.
Байдан Євгенія Дмитрівна
2018 рік
Тиждень 13. Тема: Зима
Які сюрпризи готує нам зима?
Узагальнена таблиця
№ п/п |
Приклад навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І |
Ранкова зустріч. Привітання. Гра «Сюрприз для тебе» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі |
МОВ |
ІІ |
Вправа «Сюрприз» |
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Спілкується з вчителем та однокласниками |
МОВ
СЗО |
ІІІ |
Розгадування ребусу Гра «Лабіринт» |
Розгадує ребуси. Називає букви, які впізнає. Відтворює графічні знаки за зразком |
МОВ |
ІV |
Екскурсія «Ознаки зими» |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження Запитує, щоб довідатися більше Фіксує здобуті дані словами, зображеннями, символами Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження Розпізнає зміни в неживій та живій природі взимку Спостерігає за сезонними змінами у природі Описує рослини |
МОВ ПРО |
V |
Бесіда за ілюстраціями |
Сприймає монологічне висловлювання (вірш) Виявляє і пояснює роль епітетів (без вживання термінів) у художньому тексті (вірші) Спілкується з вчителем та однокласниками Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва Розповідає про твір мистецтва (картину), який вразив |
МОВ СЗО МИО |
VI |
Вправа „Щось тут не так” Вправа «Шкарпетки» знайди пару |
Спостерігає за сезонними змінами у природі Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки |
ПРО МАО |
VII |
Вправа «Дихання». Виконання дихальних вправ |
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження Я |
ПРО МОВ |
VIII |
Вправа «Запакуй подарунок» Вправа «Рахівник» Вправа „Вухо –ніс – щічки” Вправа «Складання речень за малюнком і опорними словами» |
Знаходить знайомі двовимірні (площинні) та тривимірні (об’ємні) фігури на предметах навколишнього середовища, малюнках Знаходить число за даним відношенням «більше на…», «менше на …» Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним натуральним числом Порівнює числа в межах 10 Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях |
МАО
МОВ ФІО |
ІХ |
Моделювання життєвих ситуацій «Неприємні сюрпризи зими» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Називає учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування Пояснює можливі небезпеки, що можуть очікувати людину в довкіллі Пояснює, яку просту першу допомогу можна надати Усвідомлює важливість рухів та активної поведінки для себе та інших Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини Прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину |
МОВ
СЗО
ГІО |
Х |
Вправа«Зроби сніговика» |
Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Створює та оздоблює виріб за власним задумом Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Демонструє іншим результати власної творчості |
ТЕО |
ХІ |
Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями |
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
МОВ ГІО |
Тиждень 13. Тема: Зима
Які сюрпризи готує нам зима?
І. Ранкова зустріч
Привітання- загадка:
- Добрий день, дітки! Сьогодні до нас завітала гостя, давайте здогадаємось хто вона.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - ....
(Зима)
(Додаток 1)
Гра «Сюрприз»
- Давайте встанемо в коло. Скажіть дітки, а що таке сюрприз? А були у вас приємні сюрпризи? Які? Які відчуття у вас були коли ви дарували або приймали сюрприз? Для чого роблять сюрпризи?
ІІ. Вправа «Сюрприз»
(Додаток 2)
ІІІ. Розгадування ребусу
(Додаток 3)
Ознайомлення з буквою «З»
Написання букви у повітрі.
Гра «Лабіринт»
-Зафарбовуйте кольоровими олівцями тільки ті кружечки на яких зображено букву «З» і прокладіть доріжку до зірочки.
- Обведіть ті букви ручкою, які ви вже знаєте.
(Додаток 4)
ІV. Екскурсія «Ознаки зими»
а) Хвилинка спостережень
— Погляньте навколо. Як красиво! Помилуйтеся природою. Прислухайтеся. Що чуєте?
— Яка зараз пора року?
— Після якої пори року приходить зима?
— Які зміни сталися у неживій природі?
— Чи видно Сонце на небі? Чи гріє воно? (Воно світить, але не гріє.)
— Якого кольору небо? Чим воно вкрите? Чи є хмари? (Небо часто вкрите важкими сірими хмарами, проте бувають і ясні дні.)
— Чи є вітер? Який він — холодний чи теплий? (Дмуть холодні вітри, на дворі холодно, морозно.)
— Чи є калюжі? Що сталося з водоймами? (Водойми вкриті кригою.)
— Що взимку довше — день чи ніч? (Дні короткі, а ночі довгі.)
— Чи є опади? (Падає сніг.)
б) Спостереження за сніжинками.
— Поспостерігайте, як падають сніжинки. (Для порівняння учитель показує падіння камінця. Діти роблять висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)
— Впіймайте сніжинку.
— Чому сніжинка в руках розтає? (Від тепла сніжинка стає краплиною води.)
— Зловіть сніжинку на рукавичку і розгляньте її. Яка сніжинка за формою, на що схожа, скільки має променів?
в) Міркування.
— Зверніть увагу на красу природи. Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з твер¬дженнями: “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?
г) Гра Хто найкращу сніжинку намалює на снігу”.
ґ) Вимірювання товщини снігового покриву в різних місцях.
Висновок. Глибина сніжного покриву залежить від того, чи є якісь перепони на шляху снігу: огорожі, посадки дерев, горби тощо.
Тому, якщо коло полів чи доріг є посадки дерев, то вони захищають дороги від заметів, а на полях затримують сніг — зберігають вологу.
Спостереження за рослинами.
Відповіді на запитання.
— Які зміни відбулися з рослинами взимку?
— Чи бачите трав’янисті рослини? (Ні.)
— Що сталося з деревами? (Дерева стоять голі, вкриті інеєм.)
— Чи всі дерева голі? (Ні.) Які зеленіють? (Хвойні.)
— Знайдіть ялину, сосну. Притуліться до них. Понюхайте, як пахнуть хвоїнки.
— Чи є шишки на деревах? Розгляньте їх. Що є всередині шишки? (Насіння.)
— Як впізнати листяне дерево? (Воно взимку голе.)
— Знайдіть берізку. Як її впізнати? (За білою корою.) Доторкніться до кори. Яка вона? (Гладенька.)
— Знайдіть горобину. Як ви її впізнали? (За ягодами.)
— Чи є навколо вас кущі? Як ви їх впізнали? (У них багато дерев’янистих стебел.)
— А зараз повернемось у клас
V. Бесіда за ілюстраціями
Вірш «Зимонька»
Зимонько, голубонько
В білім кожушку,
Любимо ми бігати
По твоїм сніжку.
Всім рум'яниш личенька
Ти о цій порі
І ладнаєшь ковзанки
В нашому дворі.
(Додаток 5)
- Чи однакова зимова погода зображена на картинах? Поясніть свої думки.
- Які кольори можна назвати «зимовими»? Зверніть увагу на колір снігу. Чи завжди він чисто білого кольору?
VІ. Вправа „Щось тут не так”
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
Діти чи почули ви помилку у віршику?
Зима вона яка?
Вправа «Що зайве?»
Скажіть діти а які речі ми одягаємо взимку коли йдемо на вулицю гуляти ? (Діти – теплі)
Подивіться на малюнок і скажіть яка річ у кожному рядку зайва.
(Додаток 6)
Вправа «Шкарпетки» знайди пару
Подивіться на малюнок, діти збиралися погуляти і розкидали свої теплі шкарпетки , скільки діток збиралось на вулицю? (6)
(Додаток 7)
Ми вже тепло одяглись можна і прогулятися. Давайте закриємо очі і уявимо, що ми пішли з вами у зимовий ліс. Аудіо запис шум вітру у лісі.
VІІ. Вправа «Дихання». Виконання дихальних вправ
А тепер діти скажіть, як шумить вітер? Ш-Ш-Ш, С-С-С,У-У-У
Сядьте зручно. Спинки рівненькі, плечі не піднімаємо робимо глибокий вдих через ніс – затримка дихання – повільний плавний видих із вимовлянням: «ш – ш – ш». С-С-С, У-У-У
5 малих сніжинок лежали на сніжку
Ш-ш-ш вітер прошумів і забрав одну
4 малі сніжинки це земи дари
С-С-С буря просвистіла залишилось їх три
три малі сніжинки лежать на сугробі
У-у-у буря прошуміла залишилось їх дві
Дві малі сніжинки, знов біжить буря
Ш-ш-ш вона сказала залишилось одна
Остання сніжинка лежить тепер сама
Ш-ш-ш буря прошуміла і більше їх нема
(Додаток 8)
Повертаємось у клас.
VІІІ. Вправа «Запакуй подарунок»
А яке свято ми святкуємо взимку? (новий рік)
А хто нам дарує подарунки? (Дід мороз)
Але дід мороз сам не встигне запакувати всі подарунки тому йому допомагає гном. Давайте з вами допоможемо гному знайти обгортки для кожного з подарунків.
(Додаток 9)
Вправа «Рахівник»
У діда Мороза багато подарунків, іграшки, пряники, ковзани. Давайте допоможемо йому полічити скільки у нього подарунків.
(Додаток 10)
Чого найбільше? Найменше?
Вправа „Вухо –ніс – щічки”
Ми вже одяглись і пішли гуляти. Діти а взимку коли ми гуляємо на вулиці, хто нас може щипає і кусає ? (морозець)
За що він нас щипає? (щічки, ніс, вушка)
Зараз пограємо з вами у гру “Вухо – ніс – щічки”
За командою „Вухо” дитина повинна схопитися за вухо, за командою „Ніс” –за ніс. Щічки- за щічки. Вчитель виконує дії разом із дітьми, але якийсь час повинен „припуститися помилки”. Дитина не звертаючи увагу на „помилки” дорослого, повинна показувати тільки ту частину обличчя, яку назвав вчитель.
Пощипав нас морозець час повертатися в клас. Закривайте очки на рахунок 1,2,3 ми знову опинимось у класі.
Вправа «Склади речень за малюнком і опорними словами»
(Додаток 11)
ІХ. Моделювання життєвих ситуацій «Неприємні сюрпризи зими»
Приємні сюрпризи нам подобаються.
(Додаток 12)
Обговорення кожної ситуації. Надання першої допомога в конкретному випадку.
Х. Вправа «Зроби сніговика»
Всі люблять взимку гулятися снігом. І ми зараз будемо «ліпити» сніговика.
За зразком дорослого дитина викладає сніговика з трьох кругів. Дорослий звертає увагу на послідовність розташування фігур, питаючи: «Як називається ця фігура? Якого вона кольори? Який круг ти покладеш внизу? (великий) Який потім? (середній) Який круг буде вгорі? (маленький) Назви його ласкаво (кружок, кружечок)».
(Додаток 13)
Виставка дитячих робіт.
ХІ. Підведення підсумків заняття. Обмін враженнями
- Який сюрприз ви б хотіли отримати? Чому?
- Що приємніше: самому робити чи отримувати сюрприз ?
- Що тобі найбільше запам’яталося сьогодні?
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 5
Додаток 5
Додаток 5
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9
Додаток 10
Додаток 10
Додаток 10
Додаток 11
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 12
Додаток 13