Тема уроку : “Подорож до країни Числяндії”
Тип уроку: інтегрований.
Форми роботи на уроці: фронтальна, групова, індивідуальна.
Цілі і завдання:
Робота над автоматизацією вміння виконувати додавання і віднімання,множення
Продовжувати формувати вміння розв'язувати задачі
Закріпити знання про склад чисел
Закріпити побудову в одну шеренгу.
Розрахунок на 1-2.
Повторення комплексу ЗРВ без предметів.
Розвиток фізичних якостей: швидкості, спритності і координації в процесі естафет.
Обладнання: плакати і ватмани з завданнями, картки з прикладами, картки слів, ключі у вигляді геометричних фігур, 2 ліхтарика, пластикові пляшки, 10 прапорців, 4 г / лавки, 2 м'ячі, 6 обручів.
ХІД УРОКУ
В КЛАСІ:
1. Організація.
Продзвенів і замовк дзвінок,
Починаємо ми урок.
2. Усний рахунок. Увага:
-Яке сьогодні число?
Яке число було вчора?
Яке число буде завтра? А післязавтра?
-Який сьогодні день тижня?
-Хто може назвати всі дні тижня по порядку?
-Який день тижня я задумала, якщо він знаходиться між четвергом і суботою?
3. Актуалізація знань і повідомлення теми уроку.
Молодці! Діти нам з вами потрібно закріпити знання,які ви здобули на уроках математики а допоможе нам подорож в одну математичну країну, яка називається ... Подивіться на стенд та прочитайте назву цієї країни.Як ви розумієте,що означає це слово?(відповіді дітей)
І так, ми вирушаємо за допомогою в Числяндію, але як йти без карти?
(Учитель фізкультури з картою )
Там ви дізнаєтеся, як вам далі математику вчити? Я там була, і у мене залишилася карта. Ось вона. (Ватман з картою). Тільки бачите, на ній два шляхи, доведеться розділитися на дві команди.
Розбитися на команди? Це ми можемо швидко. Але так як подорож буде досить складна, треба підготуватися до неї. Для цього проведемо розминку.
(Учитель фізкультури проводить розминку в русі і на місці під музичний супровід)
Побудова в одну шеренгу.
1-ходьба на носках.
2-ходьба на п'ятах.
3-в полуприсід
4- навприсядки
5-пересування приставними кроками.
6-біг.
7-.вправи на відновлення дихання
8- профілактика плоскостопості
Побудова командами в 1 шеренгу
Розрахунок на 1-2 в командах (побудова в дві шеренги)
Комплекс ЗРВ (Розминка на місці)
1-вправа. "Повороти голови"
На раз направо, на два наліво.
2- вправа.. "Нахили голови"
В.П.. ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1-вперед, 2-назад, 3-вправо, 4-вліво.
3- вправа.. "Ривки руками"
ВП. руки перед грудьми.
1-2 ривки зігнутими руками.
3-4 руки в сторони
4- вправа.. "Обертання руками"
На 1-4 вперед, на 5-8 назад.
5- вправа.. "Нахили тулуба в сторону"
В.П. ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1-2-3 вправо, 4 ВІ.П., 5-6-7 вліво, 8-В П.
6- вправа.. "Нахили тулуба вперед"
1-3 пружинисті нахили вперед, 4 - випрямиться.
7- вправа.. "Присідання"
Присідаємо стільки раз, скільки пальчиків у нас.
8- вправа.. "Стрибки"
А) Ноги нарізно, ноги разом.
Б) Ноги нарізно, ноги схрестно.
9- вправа.. Ходьба на місці.
Молодці! Я бачу, що всі готові до подорожі.
І так, на карті ми бачимо 4 станції, щоб потрапити на них, кожній команді належить виконати завдання і отримати ключ. Цими ключами ми відкриємо слово-підказку, яке скаже нам, як же нам вчити математику далі. ВПЕРЕД !!
Перша станція: "Порахуй-ка"
а) Учитель пояснює естафету "ЛІС"
Перший учасник біжить зі зміною напрямку (біг змійкою) до станції, після виконання математичного завдання, повернення назад в команду виконується також бігом зі зміною напрямку. Передача естафети здійснюється дотиком долоні іншій особі.
б) Завдання на станції: Рішення прикладів. Приклади наклеєні на пластикові пляшки, які висять на шведській стінці. Діти, виконуючи умови естафети, добігають до шведської стінки вибирають приклад, вирішують, знаходять відповідну кришку з відповіддю в відерці (варіантів відповідей більше, ніж прикладів), закручують її і віддають вчителю. Учитель бере пляшку, якщо вірно - подає світловий сигнал ліхтарем, учень біжить до своєї команди, продовження естафети. Якщо приклад виконаний не правильно, то гравець повинен знайти правильну відповідь, і тільки після сигналу ліхтаря продовжує естафету.
в) Підсумки (Перший золотий ключ отримує команда, яка краще впоралася із завданням. Друга команда - срібний ключ.
Друга станція: "Доповнялка"
А) Учитель фізкультури пояснює естафету "Переправа".
Перший учасник добігає до лавки, лягає на неї і за допомогою сили рук, виконує лазіння до закінчення лавки, далі постає і біжить на станцію. Після виконання завдання на станції, повертається в свою команду, аналогічним шляхом. Передача естафети здійснюється дотиком долоні іншій особі.
Б) Завдання на станції: Склад числа. На ватмані малюнок паровоза.
Треба дістатися до станції і дописати число в вагончику, щоб воно відповідало числу на паровозі. Якщо вірно - світловий сигнал ліхтарем, продовження естафети. Ні - думати і переробляти.
В) Підсумки: (золотий ключ отримує команда, яка краще впоралася із завданням, друга команда - срібний ключ).
Третя станція: "Порівняй-ка"
Щоб дістатися на наступній станції і отримати ключі, треба ...
А) Учитель фізкультури пояснює естафету "Зайчик".
Учасник на лінії старту затискає м'яч між ніг і стрибками добирається до лінії фінішу, кладе м'яч в обруч близько шведської стінки. Виконує математичне завдання і в зворотній послідовності повертається до своєї команди. Передача естафети здійснюється передачею м'яча з рук в руки на лінії старту
Б) Порівняння чисел. На швед. стінці закріплені знаки, і =.
Ватман з прикладами закріплений на цій же стіні поруч. Учасник, діставшись до стіни, повинен вирішити приклад, забратися на швед. стінку, взяти відповідний знак і закріпити його на ватмані. Вірно - світловий сигнал, немає - переробляємо. (Ватман з прикладами у кожної команди).
В) Підсумки: (золотий ключ отримує команда, яка краще впоралася
із завданням, друга команда - срібний ключ)
Четверта станція: "ЗАДАЧКІНО".
А) Учитель фізкультури пояснює естафету "Тунель".
Перший учасник добігає до обручів, змійкою просувається через них, далі бігом досягає станції. Після виконання математичного завдання, тим же способом повертається до своєї команди. Передача естафети здійснюється дотиком долоні наступного учасника, який сидить на лавці.
Б) Завдання на станції: Рішення задач. Виконуючи умови естафети, учень виймає записку з текстом. Там може бути написана завдання, а може і ні (без питання, з відсутніми даними). Його завдання визначити завдання це чи ні і вирішити, якщо це завдання. Озвучивши повну відповідь, учасник отримує можливість продовжувати естафету (ліхтар). Учитель може допомогти прочитати текст тим дітям, для яких це поки важко. У разі, коли дитина дістає не завдання, він просто говорить "ні", і, отримавши сигнал, продовжує естафету.
ПРИКЛАД. Хлопчик зібрав з конструктора 5 машинок. Потім ще кілька. Скільки машинок зібрав хлопчик? (Не завдання)
ПРИКЛАД. Дівчинка помила 6 тарілок і 3 чашки. (Не завдання)
ПРИКЛАД. Хлопці зробили 5 сніжинок і 4 ліхтарика. Скільки прикрас зробили хлопці? (9 прикрас)
В) Підсумки. (Золотий ключ отримує команда, яка краще впоралася із завданням, друга команда - срібний ключ)
Діти всі станції ми пройшли, у вас є ключі, і ми можемо визначити переможця,переможець той ,хто має найбільше золотих ключів.
Вправа “Враження від уроку”
Діти організовано разом з учителем початкових класів виходять з спортивного залу.
До нових подорожей !!!