ІНТЕГРОВАНИЙ ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК З ГЕОГРАФІЇ ТА МИСТЕЦТВА НА ТЕМУ “ВІД ГРЕЦІЇ ДО УКРАЇНИ” у 6-7 класах

Про матеріал

Інтегрований Олімпійський урок з географії та музичного мистецтва

Тема: Від Греції до України

Мета: Освітня: познайомити учнів з історією та географією виникнення Олімпійських ігор, символікою ігор;

Розвиваюча: Розвивати уміння логічно та нестандартно мислити, правильно читати карту, характеризувати музичні твори, що відповідають певним подіям; формувати навички здорового способу життя;

Виховна: виховувати повагу до Олімпійського руху.

Форма уроку: інтегрований урок.

Перегляд файлу

Плетеноташлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Маловисківської райради Кіровоградської області

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ

ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК

З ГЕОГРАФІЇ ТА  МИСТЕЦТВА НА ТЕМУ

“ВІД ГРЕЦІЇ ДО УКРАЇНИ”

у 6-7 класах

 

 

Підготувала 

вчитель географії

 

 Шабанова Л.С.

 

 

 

с. Плетений Ташлик

Інтегрований Олімпійський урок з географії та  музичного мистецтва

Тема: Від Греції до України

Мета:   Освітня: познайомити учнів з історією та географією виникнення   Олімпійських ігор, символікою ігор;

             Розвиваюча: Розвивати уміння логічно та нестандартно мислити, правильно читати карту, характеризувати музичні твори, що відповідають певним подіям; формувати навички здорового способу життя;

                          Виховна: виховувати повагу до Олімпійського руху.

Форма уроку: інтегрований урок.

Засоби навчання: політична карта Світу, ПК, проектор, мультимедійна презинтація “Швидше, вище, сильніше”, відео “Модна географія — Греція”, мультфільм “Олімпіоніки”.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас буде незвичайний урок з географії! По-перше він буде тісно пов”язаний з уроком музичного мистецтва, а по-друге — він носить назву зовсім не географічну і навіть не музичну, а спортивну — Олімпійський урок.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Мабуть, немає на планеті жодної людини, яка б була байдужою до Олімпійських ігор. До цієї події спортсмени готуються довгих 4 роки. Обирається країна, у якій вони будуть проводитись. Хвилюються глядачі, адже кожному з нах хочеться, щоб на нагородженні переможців грав Гімн саме їхньої країни. А що ж там цікавого? Звідки взагалі з”явились Олімпійські ігри? Саме з цим ми з вами сьогодні познайомимось.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Подорож до Греції.

Подивіться, будь-ласка, на карту! Ми бачимо велику кількість країн, але де ж зародились Олімпійські ігри? Що ви знаєте про таку країну, як Греція? (Відповіді учнів з історії та зарубіжної літератури).

А щоб ще ближче познайомитись з Грецією, пропоную вам переглянути цікаве відео.

(Перегляд відео “Модна географія — Греція”)

Бесіда:

  1. У якій частині світу знаходиться Греція? (Європа)
  2. Як називається традиційний одяг греків? (Хіто)
  3. Який національний танець греків? (Сіртакі).
  4. Яка столиця Греції? (Афіни)
  5. На якій горі жив Зевс? (Олімп)
  6. У якій країні виникла олімпіада? (у Греції)

2.Історія Олімпійських ігор.

Я думаю, що кожен з вас дуже полюбляє мультики... Тому зараз я пропоную вам подивитись цікавий мультик, про історію виникнення Олімпійських ігор, що має назву “Олімпіоніки”. Олімпіоніками у Греції називали учасників Олімпіади. Ну що, дивимось!

(Перегляд Мультфільму “Олімпіоніки”)

3.Від історії до сучасності.

 (Слова вчителя  супроводжується мультимедійною презинтацією)

Прийом “Закінчи речення” (на основі мультфільму)

  1. Історія Олімпійських ігор розпочалась у Давньогрецькому місті - ...(Олімпія)
  2. Олімпійські ігри проводились на честь бога...(Зевса)
  3. Під час проведення ігор на території Греції оголошували....(Мир)
  4. На стадіоні Олімпії атлети змагались у ...(бігу, стрибках, боротьбі, метанні диска та ядра, перегонах на колісницях)
  5. Переможців нагороджували вінком з ... (Оливи чи лавровим вінком)

У 393 р. н.е. Ігри припинились, а всі спортивні споруди були зруйновані. І лише у 1896 році, завдяки французькому педагогу, спортсмену, барону П”єру де Кубертену Олімпійські ігри були відновлені. Перші відновлені Оліпійські ігри відбулись на Батьківщині ігор — у Греції, а саме у столиці!

Нагадайте мені, як називається столиця Греції? (Афіни)

В них взяли участь 245 спортсменів з 14 країн світу, які змагались у 9 видах спорту.

Робота з картою

З того часу Олімпіада проводиться 1 раз на 4 роки. Кожного разу на новому місці. Але ви напевно чули, що Олімпійські ігри бувають двох видів: літні та зимові. Вас, мабуть, з самого початку цікавило, що за прапорці на нашій політичній карті? Прапорці зеленого кольору — показують міста, у яких були проведені літні Олімпійські ігри, а синім — зимових.

- Назвіть, будь-ласка, за картою по 5 країн (а ще краще — міст цих країн), де проводились зимові і літні Олімпійські ігри! (Відповіді дітей)

Як бачите, географія Олімпіади дуже широка.  Сьогодні Олімпізм — це не лише спортивні змагання, це ціла життєва філософія, що звеличує та об”єднує в гармонійне ціле тіло, волю та розум.

Давайте разом згадаємо, що є символами Олімпіади? (Відповіді дітей)

Олімпійською символікою є:

-Олімпійський прапор;

-Олімпійська емблема;

-Олімпійське гасло;

-Олімпійський гімн;

-Олімпійський вогонь.

А тепер ми познайомимось з ними трішки більше.

Символом Олімпійських ігор є п'ять переплетених кілець. Ці кільця мають частково географічне значення.

Як ви думаєте, що вони символізують?

( 5 кілець символізують п'яти континентів нашої планети, а те, що вони переплетені між собою символізує   толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх)

     Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше».

П'ять кольорових кілець - синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі - це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор.

Дуже цікавою є традиція діяння з Олімпійським вогнем. Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань.

Якщо в нас є герб та прапор, то є ще... Що? Правильно -гімн.

Гімн Олімпійських ігор готує країна, у яких вони проходять.

Зараз ми з вами прослухаємо Гімн перших відроджених Олімпійських ігор.(Слухання твору)

Характеристика музичного твору:

  1. Яким є характер музики?
  2. Які думки вам навіяв даний музичний твір?
  3. Він асоціюється у вас з Олімпіадою?

А тепер давайте прослухаємо ще одну музичну композицію — це офіційна пісня Олімпійських ігор у Лондоні у 2012 році. (Слухання твору)

Характеристика музичного твору:

  1. Яке враження на вас справила ця музика?
  2. У чому схожість і  різниця у цих двох творів?
  3. Який твір вам сподобався більше і чому? 

Ще одним незмінним дійством під час церемонії відкриття Олімпійських ігор є виголошення присяги.  Атлет, представник країни-організатора Ігор, підходить до щогли, бере краєчок Олімпійського прапора, здіймає праву руку і виголошує Олімпійську присягу: «Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми будемо брати участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім'я слави спорту та честі наших команд».

Спортивні арбітри також складають присягу про повагу до спортсменів та об'єктивне суддівство.

Українці також є гарними спортсменами і неодноразово здобували медалі на Олімпіаді. Вони наша гордість. Ми всі щиро сподіваємось, що наша країна здобуде ще величезну кількість перемог! А ще колись, можливо, Олімпіада пройде і у нас на Україні!

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вікторина:

1.У якому місті проходили перші Олімпійські ігри? (Олімпія)

2. Як часто проходять Олімпійські ігри? (Раз на 4 роки)

3. Яка відстань від містечка Марафон  до Афін у Греції, яку першим здолав воїн Фідіппід? (42 км)

4. Яким є девіз Олімпіади? (“Швидше, вище, сильніше)

5. У якому місті відбулись перші відродженні Олімпійські ігри? (Афіни)

6. Найжаданіша нагорода учасника Олімпіади у Греції? (Вінок з оливкової гілки)

7. Що символізують 5 Олімпійських кілець на емблемі та прапорі? (5 материків, дружбу і толерантність між ними)

8. Яким є колір полотнища Олімпійського прапора? (Білим)

9. Олімпійська призерка “Золота рибка України” це — ? (Яна Клочкова)

VІ. Підсумки уроку.

На цьому наший Олімпійський урок завершено. Я щиро сподіваюсь, що отримані знання вам знадобляться у житті! А ще більше мені хотілося б, щоб хтось із вас у майбутньому також став переможцем на Олімпіаді і прославив свою Батьківщину. Займайтеся спортом та фізкультурою, адже це так корисно.

VІІ. Домашнє завдання.

Підготуйте разом з батьками доповіді про українських переможців Олімпіади.

 




Використані джерела:

  1. Булатова М. М. Енциклопедія Олімпійського спорту в запитаннях і відповідях. – Київ: Олімпійська література, 2009.
  2.  
  3.  http://licey-7.ru/index.php?id=69&Itemid=84&option=com_content&view=article
  4. http://5ka.at.ua/load/turizm/olimpijskij_urok_prisvjachenij_richnici_vidrodzhennja_suchasnikh_olimpijskikh_igor_referat/62-1-0-7676
  5. https://docviewer.yandex.ua/?url=ya-serp%3A%2F%2Ffizkult-ura.ucoz.ru%2F1.doc&name=1.doc&c=55f1b2aafaf0
  6. http://pandia.ru/text/79/496/35869.php
  7. http://navigator.rv.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=4539:-7-l-xxx-r-&catid=54
  8. http://gdz4you.com/prezentacii/prezentacii-drugie/3194-prezentaciya-na-temu-olimpiyski-igry-onlayn.html

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку