Інтегрований Олімпійський урок з географії та музичного мистецтва
Тема: Від Греції до України
Мета: Освітня: познайомити учнів з історією та географією виникнення Олімпійських ігор, символікою ігор;
Розвиваюча: Розвивати уміння логічно та нестандартно мислити, правильно читати карту, характеризувати музичні твори, що відповідають певним подіям; формувати навички здорового способу життя;
Виховна: виховувати повагу до Олімпійського руху.
Форма уроку: інтегрований урок.
Плетеноташлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Маловисківської райради Кіровоградської області
ІНТЕГРОВАНИЙ
ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК
З ГЕОГРАФІЇ ТА МИСТЕЦТВА НА ТЕМУ
“ВІД ГРЕЦІЇ ДО УКРАЇНИ”
у 6-7 класах
Підготувала
вчитель географії
Шабанова Л.С.
с. Плетений Ташлик
Інтегрований Олімпійський урок з географії та музичного мистецтва
Тема: Від Греції до України
Мета: Освітня: познайомити учнів з історією та географією виникнення Олімпійських ігор, символікою ігор;
Розвиваюча: Розвивати уміння логічно та нестандартно мислити, правильно читати карту, характеризувати музичні твори, що відповідають певним подіям; формувати навички здорового способу життя;
Виховна: виховувати повагу до Олімпійського руху.
Форма уроку: інтегрований урок.
Засоби навчання: політична карта Світу, ПК, проектор, мультимедійна презинтація “Швидше, вище, сильніше”, відео “Модна географія — Греція”, мультфільм “Олімпіоніки”.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас буде незвичайний урок з географії! По-перше він буде тісно пов”язаний з уроком музичного мистецтва, а по-друге — він носить назву зовсім не географічну і навіть не музичну, а спортивну — Олімпійський урок.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Мабуть, немає на планеті жодної людини, яка б була байдужою до Олімпійських ігор. До цієї події спортсмени готуються довгих 4 роки. Обирається країна, у якій вони будуть проводитись. Хвилюються глядачі, адже кожному з нах хочеться, щоб на нагородженні переможців грав Гімн саме їхньої країни. А що ж там цікавого? Звідки взагалі з”явились Олімпійські ігри? Саме з цим ми з вами сьогодні познайомимось.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Подорож до Греції.
Подивіться, будь-ласка, на карту! Ми бачимо велику кількість країн, але де ж зародились Олімпійські ігри? Що ви знаєте про таку країну, як Греція? (Відповіді учнів з історії та зарубіжної літератури).
А щоб ще ближче познайомитись з Грецією, пропоную вам переглянути цікаве відео.
(Перегляд відео “Модна географія — Греція”)
Бесіда:
2.Історія Олімпійських ігор.
Я думаю, що кожен з вас дуже полюбляє мультики... Тому зараз я пропоную вам подивитись цікавий мультик, про історію виникнення Олімпійських ігор, що має назву “Олімпіоніки”. Олімпіоніками у Греції називали учасників Олімпіади. Ну що, дивимось!
(Перегляд Мультфільму “Олімпіоніки”)
3.Від історії до сучасності.
(Слова вчителя супроводжується мультимедійною презинтацією)
Прийом “Закінчи речення” (на основі мультфільму)
У 393 р. н.е. Ігри припинились, а всі спортивні споруди були зруйновані. І лише у 1896 році, завдяки французькому педагогу, спортсмену, барону П”єру де Кубертену Олімпійські ігри були відновлені. Перші відновлені Оліпійські ігри відбулись на Батьківщині ігор — у Греції, а саме у столиці!
Нагадайте мені, як називається столиця Греції? (Афіни)
В них взяли участь 245 спортсменів з 14 країн світу, які змагались у 9 видах спорту.
Робота з картою
З того часу Олімпіада проводиться 1 раз на 4 роки. Кожного разу на новому місці. Але ви напевно чули, що Олімпійські ігри бувають двох видів: літні та зимові. Вас, мабуть, з самого початку цікавило, що за прапорці на нашій політичній карті? Прапорці зеленого кольору — показують міста, у яких були проведені літні Олімпійські ігри, а синім — зимових.
- Назвіть, будь-ласка, за картою по 5 країн (а ще краще — міст цих країн), де проводились зимові і літні Олімпійські ігри! (Відповіді дітей)
Як бачите, географія Олімпіади дуже широка. Сьогодні Олімпізм — це не лише спортивні змагання, це ціла життєва філософія, що звеличує та об”єднує в гармонійне ціле тіло, волю та розум.
Давайте разом згадаємо, що є символами Олімпіади? (Відповіді дітей)
Олімпійською символікою є:
-Олімпійський прапор;
-Олімпійська емблема;
-Олімпійське гасло;
-Олімпійський гімн;
-Олімпійський вогонь.
А тепер ми познайомимось з ними трішки більше.
Символом Олімпійських ігор є п'ять переплетених кілець. Ці кільця мають частково географічне значення.
Як ви думаєте, що вони символізують?
( 5 кілець символізують п'яти континентів нашої планети, а те, що вони переплетені між собою символізує толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх)
Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше».
П'ять кольорових кілець - синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі - це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор.
Дуже цікавою є традиція діяння з Олімпійським вогнем. Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань.
Якщо в нас є герб та прапор, то є ще... Що? Правильно -гімн.
Гімн Олімпійських ігор готує країна, у яких вони проходять.
Зараз ми з вами прослухаємо Гімн перших відроджених Олімпійських ігор.(Слухання твору)
Характеристика музичного твору:
А тепер давайте прослухаємо ще одну музичну композицію — це офіційна пісня Олімпійських ігор у Лондоні у 2012 році. (Слухання твору)
Характеристика музичного твору:
Ще одним незмінним дійством під час церемонії відкриття Олімпійських ігор є виголошення присяги. Атлет, представник країни-організатора Ігор, підходить до щогли, бере краєчок Олімпійського прапора, здіймає праву руку і виголошує Олімпійську присягу: «Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми будемо брати участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім'я слави спорту та честі наших команд».
Спортивні арбітри також складають присягу про повагу до спортсменів та об'єктивне суддівство.
Українці також є гарними спортсменами і неодноразово здобували медалі на Олімпіаді. Вони наша гордість. Ми всі щиро сподіваємось, що наша країна здобуде ще величезну кількість перемог! А ще колись, можливо, Олімпіада пройде і у нас на Україні!
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вікторина:
1.У якому місті проходили перші Олімпійські ігри? (Олімпія)
2. Як часто проходять Олімпійські ігри? (Раз на 4 роки)
3. Яка відстань від містечка Марафон до Афін у Греції, яку першим здолав воїн Фідіппід? (42 км)
4. Яким є девіз Олімпіади? (“Швидше, вище, сильніше)
5. У якому місті відбулись перші відродженні Олімпійські ігри? (Афіни)
6. Найжаданіша нагорода учасника Олімпіади у Греції? (Вінок з оливкової гілки)
7. Що символізують 5 Олімпійських кілець на емблемі та прапорі? (5 материків, дружбу і толерантність між ними)
8. Яким є колір полотнища Олімпійського прапора? (Білим)
9. Олімпійська призерка “Золота рибка України” це — ? (Яна Клочкова)
VІ. Підсумки уроку.
На цьому наший Олімпійський урок завершено. Я щиро сподіваюсь, що отримані знання вам знадобляться у житті! А ще більше мені хотілося б, щоб хтось із вас у майбутньому також став переможцем на Олімпіаді і прославив свою Батьківщину. Займайтеся спортом та фізкультурою, адже це так корисно.
VІІ. Домашнє завдання.
Підготуйте разом з батьками доповіді про українських переможців Олімпіади.
Використані джерела: