Математика. Інтегрований урок - мандрівка (математика, природознавство)Тема. Усне додавання виду 76+4. Розв'язування задач на дві дії. Тварини лісу. Охорона природи. На уроці учні вчаться додавати числа виду 76+4. У школярів формуються уміння застосовувати прийоми усного додавання у процесі розв'язування прикладів і задач. Учні поглиблюють знання про тварин лісу, звертають увагу на їхній зовнішній вигляд, спосіб живлення, місце проживання. Активізується мислення учнів, вміння аналізувати процеси, які відбуваються у природі та пов'язані з цим зміни, що відбуваються у житті тварин.
1
Інтегрований урок - мандрівка
(математика, природознавство)
у 2класі
Тема. Усне додавання виду 76+4.
Розв’язування задач на дві дії.
Тварини лісу. Охорона природи.
Вчитель початкових класів
Данко Степанія Іванівна
НВК «Берегометська гімназія»
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК - МАНДРІВКА
Тема. Усне додавання виду 76 + 4. Розв’язування задач на дві дії.
Тварини лісу. Охорона природи.
Математична мета. Вчити учнів додавати числа виду 76+4. Формувати уміння застосовувати прийоми усного додавання у процесі розв’язування прикладів і задач. Розвивати математичне мислення, кмітливість.
Природнича мета. Поглибити знання учнів про тварин лісу. Звернути увагу дітей на їхній зовнішній вигляд, спосіб живлення, місце проживання. Розвивати мислення учнів, вміння аналізувати процеси, які відбуваються у природі та пов’язані з цим зміни, що відбуваються у житті тварин. Виховувати почуття дбайливого ставлення до природи,шанобливого ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна система, ролик «Правила поводження в природі», кліп «Тварини», презентація «Мандрівка до казкового лісу».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Форма уроку. Урок – мандрівка.
Хід уроку
1. Організація учнів до уроку.
1.1. Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою.
Діти, я рада бачити вас на уроці здоровими, життєрадісними, усміхненими.
1.2. Девіз уроку.
Ми працюємо під девізом:
Люблю я свій розум, увагу і пам'ять.
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Вчителя слово здійсню я практично.
2. Робота над новим матеріалом.
2.1. Актуалізація опорних знань учнів.
2.1.1. Усний рахунок. (Використання мультимедіа).
- Сьогодні ми помандруємо у красиве, дивне, загадкове царство, назву якого зашифровано на дошці. Розв’яжемо усно ці приклади і за допомогою математичної абетки прочитаємо слова. Тільки тоді дізнаємося в яке царство ми помандруємо.
- Ми помандруємо у царство тварин.
2.2. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Все, що нас оточує, але не створене руками людини, ми називаємо природою. Природа буває нежива і жива.
На уроці потрібно уважно слухати, щоб збагатити свої знання, щоб ще більше навчитися, щоб ще більше дізнатися цікавого.
3. Робота над новим матеріалом.
.3.1. Підготовча робота.
Називання круглих десятків від 10 до 100 і назад від 100 до 10. Називання чисел, які будемо збільшувати, або зменшувати на 5, починаємо від 0 (нуля) до 100 і назад.
Щоб відправитись у мандрівку до лісу …
Давайте приготуємося до мандрівки. Пригадайте, у країні математиці ми мандруємо до якого числа? До (100).
Отже, лічимо круглими десятками від 10 до 100 і назад до 10.
10,20,30,40,50,60,70,80,90,100. 100,90,80,70,60,50,40,30,20,10.
5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60,65,70,75,80,85,90,95
95,90,85,80,75,70,65,60,55,50,45,40,35,30,25.20,15,10,5
3.2 Перегляд кліпу «Тварини».
Ми потрапили у велике царство тварин.
Пропоную переглянути кліп про тварин.
3.3. Пояснення вчителем способу додавання до двоцифрового числа одноцифрового виду 76+4 (Мультимедіа.)
3.3.1.Відгадування загадки про зайчика.
Хто із звірів міняє свою шубку двічі на рік?
Про що нам хоче розповісти сьогодні зайчик?
Він просить нас навчитися розв’язувати ось такі приклади.
3.3.2.Пояснення вчителя.
53+7=60 76+4=80
У другому доданку немає десятків. Додаємо одиниці до одиниць. Результат додаємо до десятків першого доданка.
Розповідь вчителем про зайця.
Заєць не боягуз. Він не розгублюється і не тікає, а завжди відбивається від хижих птахів. Зайчиха вигодовує не тільки своїх зайченят, а й чужих. Зайці – мастаки запутувати сліди.
3.4. Первинне закріплення.
3.4.1.Виконання завдань (записаних на слайді усно).
Усно виконаємо завдання, яке для нас підготувала ось ця косуля.
Розповідь вчителем про косулю.
3.4.2. Робота в зошиті.
Каліграфічна хвилинка.
3.4.3. Виконання та запис у зошити прикладів, які підготувала білочка.
57+2 57+3 57+4
87+2 87+3 87+4
3.5. Розповідь вчителем про білку.
Білочки бувають рудого, коричневого, чорного і навіть кремового кольору. У них надзвичайно гарне блискуче хутро. Вони вправно стрибають з гілки на гілку, ніби повітряні акробати в цирку. Перестрибувати на великі віддалі: з дерева на дерево їм допомагає довгий, пухнастий хвіст. Він служить їм кермом і парашутом. Завдяки чіпким кігтям вони затримуються. Все своє життя білки проводять на деревах, лише в пошуках їжі іноді спускаються на землю. Живляться горіхами, жолудями, насінням з шишок, грибами, навіть, ягодами і яблуками.
Готуючись до зими вони утеплюють дупло мохом, взимку білочки не сплять, а ходять до своїх схованок, які зробили ще з осені. Ці лісові пустунки пам’ятають кожне дерево, під яким заховали гриби чи шишки.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
4. Розвиток математичних знань
4.1. Розв’язування задачі .
Цікаву задачу для вас підготували пташки.
Хто вміє розмовляти з пташок? (Папуги.)
Насправді папуги наслідують не мову людей, а звуки.
Синичок -12
Горобців – 14
Прилетіло – ще 4 сороки
Скільки пташок стало?
Відповідь: на дереві стало 30 пташок.
Ось,що пташки розповідають про себе. (Використання мультимедіа)
Це цікаво знати!
Найменший птах у світі – колібрі, живе у Південній Америці, маса пташки – 3г, довжина – 57мм.
На Україні найменша пташка – корольок, його маса 6г.
У нас на Україні найбільший птах – дрофа, маса – 20кг.
Найбільший птах у світі –Африканський страус, висота його близько 3 м, а маса – 150кг. А знаєте чим страус відрізняється від
інших птахів? (Він не літає, а бігає.)
Чому ж його називають птахом? (Птахи відносяться до царства тварин, тіло яких вкрите пір’ям.)
Яких ще птахів ви знаєте, котрі не літають? (Пінгвіни, ківі.)
Пінгвін – це птах, який живе в Антарктиді (це материк, що вкритий снігом.)
Пінгвін швидко бігає, чудово плаває і ниряє, але не вміє літати. Його крила перетворилися на ласти, зручні для плавання. Тому більшу частину життя пінгвін проводить в морі.
А чи знаєте ви, які птахи ночують у снігу? (Це ТЕТЕРЕВИ.)
Які птахи вміють наслідувати звуки інших птахів, тварин, а деколи окремі слова людей? (Це папуги, дрозди – пересмішники, шпаки, пташка майна.)
4.2. Обчислення значень виразів, що підготував для нас їжак.
28+4 46+5
59+4 77+5
Розповідь вчителем про їжачка.
Їжак – це невелика тварина. Спина у нього вкрита міцними колючими голками. Їх у нього від 6 до 8 тисяч. Вони захищають їжаків від ворогів. Вдень їжачок здебільшого спить,а вночі виходить на пошуки їжі. Живиться комахами та їх личинками, слизняками. Іноді його здобиччю стають жаби миші і ,навіть, змії. Шукати здобич уночі їжаку допомагає добрий нюх. Зір і слух у нього розвинені погано.
Люди, як правило, добре ставляться до їжаків, можуть приручити. Але їжачку в приміщенні погано, навіть якщо його і годують, напувають молоком, дбають про нього. Тож нехай він живе там, де йому призначено природою.
4.3. Обчислення значень виразів, що підготувала хитра лисичка.
44+12= 51+15=
74-13= 85-35=
Розповідь учнями про лисицю.
Лисиця має добрий нюх та слух. Чує під снігом де пробігає мишка.
4.4.Обчислення значень виразів, що підготував родич кота – рись.
53+7-4 = 88+2-9=
96+4-3 = 69+1-7=
Розповідь про рись.
Рись схожа на кішку. Довжина тіла 1м. Сильний і вправний хижак. За здобиччю спостерігає з дерева. Нападає на зайців, косуль, гризунів.
5. Підсумкова бесіда.
5.1.Скерована розмова
Як ви розумієте вислови: «Не зашкодь природі», «Бережи красу природи», «Людина тільки тоді може діяти, коли добре розуміє наслідки своїх дій», «Люби,бережи, примножуй природу рідного краю».
5.2.Перегляд ролика «Правила поводження в природі»
Тварин у природі дуже багато. Це і звірі, і птахи, про яких ми вели розмову. До тварин відносяться ще й риби, комахи, плазуни. Природа багата і різноманітна. Ви ще багато цікавого дізнаєтеся на уроках природознавства. Хочу запитати вас, як потрібно відноситись до природи?
Щоб бережливо відноситись до природи, потрібно добре знати правила поводження в природі. Пропоную переглянути ролик «Правила поводження в природі»
ЗМІСТ РОЛИКА
Часто ми завдаємо шкоди природі: погіршуються умови життя рослин, тварин і людей. Щоб вижити, всім нам потрібно разом охороняти природу землі!
Дбати про природу повинна не тільки держава, створюючи національні парки, а й кожна людина.
Дорослі і навіть діти мають берегти природу там, де вони живуть, працюють і відпочивають. Щоб ти не робив, спочатку потрібно подумати, чи ти не зашкодиш природі?
ЗАПАМЯТАЙ І ВИКОНУЙ ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ В ПРИРОДІ
НЕ СМІТИ! ПАМЯТАЙ, ТИ ЩЕ БАГАТО РАЗІВ БУДЕШ ПОВЕРТАТИСЯ СЮДИ І МИЛУВАТИСЯ НЕПОВТОРНОЮ КРАСОЮ ПРИРОДИ!
6. Підсумок уроку.