Відкритий урок з математики 2 клас для закріплення навичок загального випадку віднімання двоцифрових чисел.Розвине математичні уміння та навички при розв'язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
ТЕМА. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ
ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
МЕТА: закріпити навички загального випадку віднімання двоцифрових чисел; проводити творчу роботу над задачею. Розвивати математичні уміння та навички при розв’язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.
Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
ОБЛАДНАННЯ:комп’ютер, проектор, картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, схема задачі, записи прикладів, мультимедіа, мікрофон
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Форма проведення : урок – екскурсія
Особливості проведення уроку: використання інтерактивних технологій
Методи: ілюстративно – демонстраційний метод, інд. робота, кубування, робота в парах, «мікрофон»
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вч. - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.
ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ
У вас є дуже гарні усміхнені сонечка. Подивіться на них. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному. Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок. Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи.
То ж гарненько всі сідаймо,
І урок розпочинаймо.
Математика – наука точна і серйозна,
І прожить без неї нам навіть і дня не можна.
Ми відвідаємо дуже цікаві місця
Маршрут екскурсі
ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ ( Усний рахунок)
КЛЕНОВА АЛЕЯ ( Хвилинка каліграфії)
КАЗКОВИЙ САД ( Робота з підручником)
ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ ( Творча робота над задачею)
МУДРИЙ ЛІС ( Тестування)
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні ми повинні закріпити уміння віднімати двоцифрові числа, творчо попрацювати над задачею, тобто проявити свою кмітливість, увагу, пам'ять, творчу натуру.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ
( Роздаю картки для індивідуальної роботи )
Усний рахунок.
а ) У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо покататися, але для цього потрібно виконати завдання. На кожному вагоні є числа. Прочитайте їх. ( 29 36 45 49)
б) – Поруч є Музей цікавої природи. Зайдемо до нього. Екскурсовод музею розповів цікаві дані. Ваше завдання дати правильну відповідь.
Індивідуальна робота. Робота з картками. ( 4 уч.)( перевірка інд. карток)
1 картка 2 картка 3 картка 4 картка
50 – 5 40 – 4 30 -3 20 – 2
32 – 12 54 – 23 65 – 42 23 – 12
32 – 2 45 – 5 54 – 4 65 – 5
КЛЕНОВА АЛЕЯ
МЕТОД «КУБУВАННЯ»
Двоцифрове
Парне
Складається з 2 д. і 3 од.
А тепер вже нам пора
Взятися і до пера.
Числа оці записати,
Знання свої показати.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
ЧИСЛОВИЙ САД
Повторити назва компонентів дії віднімання
а – в = с
зменшуване від’ємник різниця
45 – 24
б) № 366 ( робота в парах)Знаходження числових значень буквених виразів. ( на карточках)
а – 26, якщо а = 40, а = 42,
40 – 26 =
42 – 26 =
- Молодці, дітки! Ви плідно попрацювали.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( відеозапис)
Всі ви гарно потрудились
І, мабуть, трохи стомились.
Тож настав час відпочинку –
Проведемо фізкультхвилинку.
.
V. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ.
ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ
- На нас чекає Щедре поле Тут ми зупинимось і попрацюємо над задачами . Складіть задачу за малюнком. Перед нами поле соняшнику, Чи знаєте ви, що виготовляють із соняшникового насіння?
- Так, це вірно, а зберігають олію у великих бутилях, які називають – сулія.
ХВИЛИНКА – ЦІКАВИНКА
Сулія – це скляний бутиль, зверху обплетений лозою. У суліях найчастіше зберігали олію, різні напої. Вони могли дуже довго зберігатися і не псуватися. У вашому підручнику теж є такі сулії у № 365.
1. № 365 ( творча робота над задачею, дії до задачі учні записують самостійно)
І – 34л
ІІ – 34л
ІІІ -?
Всього – 84л
-Що таке 34 в нашій задачі?
-Що таке 84?
- Яке основне запитання нашої задачі?
- Чи можемо зразу відповісти на основне запитання нашої задачі? Чому?
- А про що можемо дізнатися спочатку?
- Якою дією? Чому?
- А тепер можемо відповісти на основне запитання задачі?
-Якою дією? Чому?
1) 34 + 34 = 68 (л) – в двох суліях
2) 84 – 68 = 16 (л) – в третій сулії.
Завдання за варіантами
І варіант
2. № 657 (усно)
А) А ось перед нами безмежний лан, на якому ростуть ваші сукенки і сорочечки. Так, так, я не обмовилась. Ми знаходимося на полі де росте льон, з якого виготовляють чудову тканину з якої шиють одяг.
- Попрацюємо і ми модельєрами.
Виберіть вираз, за допомогою якого розв’язується кожна задача
13 – ( 7 – 5) (13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) - 5
ІІ варіант
Б) А зараз ми знаходимося на полі де працюють трактори. Допоможемо трактористам заправити пальне. (вибрати вираз)
13 – ( 7 – 5 ) ( 13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) - 5
Молодці, ви швидко виконали завдання
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
МУДРИЙ ЛІС
а) 65; б) 56; в) 66.
разом?
а) 45 л; б) 15 л; в) 35 л.
а) 22; б) 23; в) 24.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Ви дуже сподобались мешканцям Мудрого лісу своєю роботою на уроці, своєю кмітливістю, уважністю, своєю поведінкою, але вони звертаються до вас з великим
проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили в лісі тільки стежками, не кричали в лісі, не розводили вогонь. Берегли природу.
Щоб стати такими мудрими, як вони, вам, дітки, треба дома виконати такі завдання: с.59 – 60 № 368, № 369. А які завдання виконувати ви оберете самі.
Червоний колір № 368, 369
Зелений колір № 368
Жовтий колір № 369 ( завдання листочках різного кольору)
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
1. ГРА «МІКРОФОН».
Хочу взяти у вас інтерв’ю про враження від екскурсії.
( Діти отримують із скарбнички подарунки – маленькі шоколадки із зображенням улюблених героїв мультфільмів).