Відкритий урок з математики ."Закріплення прийому загального випадку віднімання двоцифрових чисел"

Про матеріал

Відкритий урок з математики 2 клас для закріплення навичок загального випадку віднімання двоцифрових чисел.Розвине математичні уміння та навички при розв'язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

ТЕМА. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ 

              ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.

МЕТА: закріпити навички загального випадку віднімання двоцифрових чисел; проводити творчу роботу над задачею. Розвивати математичні уміння та навички при розв’язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.

Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

ОБЛАДНАННЯ:комп’ютер, проектор, картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, схема задачі, записи прикладів,  мультимедіа,  мікрофон

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

Форма проведення : урок – екскурсія

Особливості проведення уроку: використання інтерактивних технологій

Методи: ілюстративно – демонстраційний метод,  інд. робота, кубування, робота в парах, «мікрофон»

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вч. - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.

ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ

 У вас є дуже гарні усміхнені сонечка. Подивіться на них. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному.  Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок.  Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка сонечко усміхається"То ж гарненько всі сідаймо,

І урок розпочинаймо.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Запрошую усіх дітей та гостей вирушити на екскурсію у природу. Подорож ця далека, цікава, захоплива,  тому із собою ми візьмемо сміливих, дружних, кмітливих.
  • Але при цьому обов’язково завітаємо у світ точної науки – математики.

                         Математика – наука точна і серйозна,

                         І прожить без неї нам навіть і дня не можна.

Ми відвідаємо дуже цікаві місця

Пов’язане зображенняМаршрут екскурсі

ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ ( Усний рахунок)

 КЛЕНОВА АЛЕЯ ( Хвилинка каліграфії)

КАЗКОВИЙ САД ( Робота з підручником)

ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ ( Творча робота над задачею)

МУДРИЙ ЛІС ( Тестування)

 ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні ми повинні закріпити уміння  віднімати двоцифрові числа, творчо попрацювати над задачею, тобто проявити свою кмітливість, увагу, пам'ять, творчу натуру.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. 

  • Ми розпочинаємо нашу екскурсію  в Математичному парку.                            

ПАРК  МАТЕМАТИЧНИЙ

 ( Роздаю картки для індивідуальної роботи )

 Усний рахунок.

а )  У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо покататися, але для цього потрібно виконати завдання. На кожному вагоні є числа. Прочитайте їх.   ( 29  36   45   49)

  • Назвіть їх сусідів.
  • Назвіть найбільше серед цих чисел.

    б) – Поруч є Музей цікавої природи. Зайдемо до нього. Екскурсовод музею розповів цікаві дані. Ваше завдання дати правильну відповідь.

  • Яблуко важить 100г, а груша на 20г легша. Яка маса груші?
  • Висота ялинки 36м, а сосни – 24м. На скільки метрів ялинка вища за сосну?
  • Маса зайця 8кг. Яка маса двох таких зайців?

 Індивідуальна робота. Робота з картками. ( 4 уч.)( перевірка інд. карток)

1 картка         2 картка                      3 картка                 4 картка

 

 50 – 5                40 – 4                           30 -3                         20 – 2

 32 – 12             54 – 23                         65 – 42                     23 – 12

32 – 2                 45 – 5                           54 – 4                       65 – 5

    КЛЕНОВА АЛЕЯ                                                         

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • А зараз вирушимо до Алеї Каліграфічної.   Тут ми затримаємося не довго, тож проведемо хвилинку каліграфії.                                                                
  • Яке сьогодні число?    (23)

МЕТОД «КУБУВАННЯ»

  • Що ви знаєте про це число? Дайте йому характеристику.

Двоцифрове

Парне

Складається з 2 д. і 3 од.

                          А тепер вже нам пора

                          Взятися і до пера.

                          Числа оці записати,

                          Знання свої показати.

  • Записуємо число, класна робота. На новому рядочку запишемо число  23, 2,3,
  • Які ще двоцифрові числа можна записати за допомогою цифр     2,3 ?  ( 32)
  • Назвіть найменше число серед цих чисел. Назвіть найбільше.
  • На новому рядочку запишіть ці числа у порядку зростання.(взаємоперевірка)
  • Ви гарно справилися із завданням, тож вирушаємо далі                                                          

      ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ВІДНІМАННЯ    ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. 

        ЧИСЛОВИЙ  САД

  • Результат пошуку зображень за запитом "картинка казковий сад"Ось ми дійшли до Казкового саду. Садівник пригощає нас незвичайними яблуками із завданнями.
  1. Повторення вивченого матеріалу.

Повторити назва компонентів дії віднімання

а – в = с

зменшуване відємник різниця

  • Як знайти невідомий відємник?
  • Як знайти невідоме зменшуване?

45 – 24

  • Як виконати віднімання двоцифрового числа від двоцифрового.

б) № 366 ( робота в парах)Знаходження числових значень буквених виразів. ( на карточках)

  а – 26, якщо а = 40, а = 42,

  40 – 26 =

  42 – 26 =

   - Молодці, дітки! Ви плідно попрацювали.

                               ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( відеозапис)

                         Всі ви  гарно потрудились

                         І, мабуть, трохи стомились.

                         Тож настав  час відпочинку –

                         Проведемо фізкультхвилинку.

                        .                     

V.  ТВОРЧА РОБОТА НАД  ЗАДАЧЕЮ. 

  ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ

 - На нас чекає  Щедре поле Тут ми зупинимось і попрацюємо над задачами . Складіть задачу за малюнком. Перед нами поле соняшнику, Чи знаєте ви, що виготовляють із соняшникового насіння?  

- Так, це вірно, а зберігають олію у великих бутилях, які називають – сулія.

ХВИЛИНКА – ЦІКАВИНКА

       Сулія – це скляний бутиль, зверху обплетений  лозою. У суліях найчастіше   зберігали олію, різні напої. Вони могли дуже довго зберігатися і не  псуватися. У вашому підручнику теж є такі сулії у № 365.

1. № 365  ( творча робота над задачею, дії до задачі учні записують самостійно)

  І – 34л

  ІІ – 34л

  ІІІ -?

  Всього – 84л

       -Що таке 34 в нашій задачі?

       -Що таке 84?

       - Яке основне запитання нашої задачі?

       - Чи можемо зразу відповісти на основне запитання нашої задачі?   Чому?                                                  

       - А про що можемо дізнатися спочатку?

       -  Якою дією? Чому?

       - А тепер можемо відповісти на основне запитання задачі?

        -Якою дією? Чому?

        1) 34 + 34 = 68 (л) – в двох суліях

        2) 84 – 68 = 16 (л) – в третій сулії.

Завдання за варіантами

І варіант

2. № 657 (усно)

А)  А ось перед нами безмежний лан, на якому ростуть ваші сукенки і сорочечки. Так, так, я не обмовилась. Ми знаходимося на полі де росте льон, з якого виготовляють чудову тканину з якої шиють одяг.

- Попрацюємо і ми модельєрами.

 Виберіть вираз, за допомогою якого розвязується кожна задача

 13 – ( 7 – 5)           (13 + 7 ) – 5          ( 13 – 7 ) - 5

ІІ варіант

Б) А зараз ми знаходимося на полі де працюють трактори. Допоможемо трактористам заправити пальне. (вибрати вираз)

13 – ( 7 – 5 )            ( 13 + 7 ) – 5        ( 13 – 7 ) - 5

Молодці, ви швидко виконали завдання

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.

МУДРИЙ ЛІС

  • Ми успішно дійшли до Мудрого лісу, де на нас чекає тестове завдання.    ( сигнальні картки)                                                              
  1. Назвіть найменше з чисел.

а) 65;                б) 56;               в) 66.

  1. У відрі було 10 л води, у каністрі - 25 л. Скільки літрів води було у відрі та каністрі 

      разом?

           а) 45 л;                б) 15 л;                в) 35 л.

  1. Виберіть правильну відповідь 35 – 12:

а) 22;                  б) 23;                     в) 24.

     VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

            Ви дуже сподобались мешканцям Мудрого лісу своєю роботою на уроці, своєю   кмітливістю, уважністю, своєю поведінкою, але вони звертаються до вас з великим 

      проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили в лісі тільки  стежками, не кричали в лісі, не розводили вогонь. Берегли природу.

Щоб стати  такими мудрими, як вони,  вам, дітки, треба дома виконати такі завдання: с.59 – 60 № 368, № 369. А які завдання виконувати ви оберете самі.

Червоний колір     № 368, 369

Зелений колір       № 368

Жовтий колір        № 369    ( завдання листочках різного кольору)

 

     VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

        1. ГРА «МІКРОФОН».

  • Ось і підійшла наша екскурсія  до кінця. Час повертатися додому.

     Хочу взяти у вас інтерв’ю про враження від екскурсії.

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Чим вона вам сподобалась?                                                                                                    
  • Чи цікаво було творчо працювати над задачею?
  • Як треба віднімати двоцифрові числа?
  • Я усім вдячна за активну роботу на уроці. Сподіваюся, урок залишиться у вашій пам’яті надовго, бо на вас чекає сюрприз.
  • Мешканці Мудрого лісу передали нам скарбничку, з якої ви отримаєте нагороду за свою роботу на уроці.

    ( Діти отримують із скарбнички подарунки – маленькі шоколадки із зображенням  улюблених героїв мультфільмів).

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку