Інтегрований урок- подорож з математики,природознавства "Закріплення множення і ділення на1, 0,10 , 100 ".

Про матеріал

Мета. Закріпити знання множення і ділення на1,0, 10,100; вміння розв'язувати задачі, рівняння; розвивати обчислювальні навички ,познайомити дітей з історією виникнення міста Київ; виховувати любов до своєї Батьківщини.

Перегляд файлу

Тема. Вправи і задачі на закріплення множення і ділення на1, 0,10 , 100.

Предмет: інтегрований урок- подорож з математики,природознавства та історії.

Клас 3.

Тип уроку: закріплення знань.

Тип уроку: комбінований.

Мета. Закріпити знання множення і ділення на1,0, 10,100; вміння розв’язувати задачі, рівняння; розвивати  обчислювальні навички ,познайомити дітей з історією виникнення  міста Київ; виховувати любов до своєї Батьківщини.

Обладнання: презентація, автобус іграшковий; картки, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І Організаційна частина

II Актуалізація опорних знань

-Добрий день , мої любі друзі.  Дуже хочу щоб наш урок був вдалим. Закрийте очі . Подумки побажайте своїм однокласникам, собі , мені успіхів. Уявіть себе сонечком , відкрийте оченятка і  привітайте всіх !

                  Посміхнуся сонечку, здрастуй золоте.

                  Посміхнуся квіточці, хай собі цвіте.

                  Посміхнуся дощику, лий , мов із відра.

                  Друзям усміхнуся- зичу вам добра.

     ІІ. Оголошення теми і мети.

 - Сьогодні на уроці  ми закріпимо вивчений матеріал.  Доведемо що ми розумні і кмітливі діти. Заняття наше буде незвичайним: ми  вирушаємо у подорож. Для подорожі нам потрібно зібрати речі. Перевірте, чи все є у вас необхідне для уроку? Всі готові подорожувати? А чи всі виконали домашнє завдання?  Тож мерщій у подорож!

                  IIІ. Мотивація навчальної діяльності

                -  Куди саме ми вирушимо, дізнаємось розв’язавши приклади.

                  А) Усний рахунок

                  Гра «Шифрувальник»

480

8

9

20

В

Ї

И

К

                  1) 2*10=

                  2) 900:100 =

                  3) 80:10=

                  4) 48*100=

Б) Каліграфічна хвилинка

482 988

-Цікаво вам що означають ці числа?

-Це не просто числа, це трицифрові числа які означають коли засноване місто Київ (482), а (988 рік) не менш важливий рік у історії міста – це рік, коли князь Володимир ввів в місті християнство, як офіційну релігію.  

- Ми до місця призначення будемо добиратися автобусом. То ж сідаємо в автобус  і в путь.

На кожній зупинці ми з вами отримуватимемо завдання. Виконане правильно завдання дає право рухатися далі. За кожну правильну відповідь ви отримаєте кружечок.

-Отож, діти, як ви зрозуміли – сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з історією міста Київ і визначними місцями. Дізнаємося про це місто багато цікавої інформації, а допоможуть нам в цьому завдання, які я вам підготувала.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перша зупинка «Заснування Києва»

              1.Легенда про заснування Києва.

У давні часи жило плем'я полян, а правили ними три князі-брати: Кий, Щек і Хорив, а сестра їхня звалася Либідь. Кий сидів на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щекавицею, а Хорив — на третій горі, через що і прозвана вона Хоривицею. І збудували поляни город й нарекли його на честь свого князя старшого брата Кия — Києвом. А навколо города був ліс і пуща велика, і поляни ходили на лови і полювали там звірів, рубали ліс, розбудовували город.Кий довго княжив у роді своєму, ходив походами в інші землі, і навіть до самого Царгорода. Великі почесті віддав йому правитель Царгорода.Коли ж Кий повертався з далекої мандрівки, то, пливучи Дунаєм, уподобав місце і збудував невеликий город, і хотів осісти в ньому з родом своїм, та не дали йому навколишні мешканці. Отож і донині називають придунайці те городище Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ і правив ще багато років зі своїми братами Щеком та Хоривом.

2. «Мозковий  штурм»  Доповніть речення:

– Для першої гри нам потрібно пригадати правила множення та ділення на 1, 0, 10,100

– При множенні  будь – якого числа на 1 отримуємо -…   (теж саме число).

-При діленні будь – якого числа на одиницю  отримуємо -…  (теж саме число).

– При  множенні  0 на будь – яке число отримуємо…  ( 0)

-При діленні  0 на будь – яке число отримуємо…  (0)

- На  0 ділити … ( не можна).

-  При діленні числа само на себе  отримуємо…  (1 )

- Щоб помножити число на 10, потрібно справа …  ( приписати один 0)

- Щоб поділити число на 10, потрібно справа … ( відкинути один 0) 

Друга зупинка « Річка Дніпро»

2.Розповідь про річку Дніпро.

Дніпро –велика і могутня річка, яка тече територією нашої країни і впадає в Чорне море.По Дніпру курсують пасажирські і великі вантажні судна.Дніпро — найбільша в Києві, третя за довжиною річка Європи після Волги і Дунаю, має найдовше русло в межах України. «Реве та стогне Дніпр широкий..» - саме ці рядки класика української літератури Тараса Шевченко одразу спадають на думку при згадці про Дніпро. Ця річка стала своєрідним символом усієї країни, природним багатством. Греки в V столітті називали Дніпро Борисфен, що означає «річка з півночі». Трохи пізніше в римських джерелах Дніпро називається Данапріс. А слов’яни Київської Русі прозвали водну артерію Славутичем.

2.Розв’яжи приклади, розтав правильно літери та прочитай, як давні Греки називали річку Дніпро (Борисфен)

80

450

0

980

13

45

880

50

Н

О

И

Б

Ф

Е

Р

С

98*10=980 (Б)

100 • 7 - 250  =450 (О)

 10 • 8 + 100 • 8 =880(Р)

 4 • 3 • 0=0 (И)

 10 • 7 - 25 =50(С)      

 4 + 1 • 9 =13  (Ф)           

 (4 + 1) • 9=45 (Е)

(100*8):10=80 (Н)

Перевірка

Третя зупинка«Майдан Незалежності»

1.Розповідь про «Майдан Незалежності»
-У самому центрі Києва на перетині шести вулиць знаходиться головна площа столиці України - Майдан Незалежності. Назва площі не один раз змінювалась. У 1991 році площа отримала свою нинішню найменування. А в 2001 році Майдан Незалежності був перебудований. Тепер в центрі його - 50-метрова біла колона, на вершині якої - дівчина з гілкою калини над головою як символ незалежної України. 

2. Розв’язування задачі

 Від Києва до Харкова одночасно виїхали два поїзди на зустріч один одному. Перший поїзд пройшов до зустрічі 250 км, другий – на 20 км менше. Яка відстань між містами? 

   - Про що розповідається  в задачі? (Про два поїзди, які рухаються на зустріч один одному.)

   -Скільки км пройшов перший поїзд до зустрічі? (250км)

  - Скільки км пройшов другий поїзд? (Невідомо. Сказано, що на 20 км менше.

  -  Про що запитується в задачі? (Яка відстань між містами?)

   -  Запишемо умову задачі .

1п. – 250км

2п. ?, на 20 км менше, ніж 

      Розвязання      

 1) 250-20=230(км)- пройшов до зустрічі другий поїзд;

 2)250+230=480(км)

Відповідь: відстань між містами 480 км.

VI Фізкультхвилинка:

VI I Розвиток математичних знань і умінь

Четверта зупинка «Хрещатик»

1.Розповідь про  Хрещатик.

Символом міста Києва вже давно вважається - Хрещатик. Хрещатик - головна вулиця Києва, розташована неподалік від місцевості, де колись князь Володимир Великий хрестив свою родину. Мабуть, саме так виникла назва вулиці, Алі згідно іншої версії, назва походить від Хрещатого Яру. Раніше тут були непрохідні хащі, «хрещатий яр», по якому протікала ліва притока річки Либеді — річечка Хрещатик. Довжина Хрещатика лише 1,2 км, а вшир ця вулиця сягає на деяких ділянках 100 метрів. До речі, варто відзначити, що Хрещатик став головною вулицею міста всього лише сто-сто п’ятдесят років тому. У будні дні Хрещатик — це дуже жвава транспортна магістраль, а у вихідні та свята вона надається в повне розпорядження пішоходів. У ці дні кияни та гості міста можуть неквапом прогулюватися по Хрещатику, тут влаштовуються різні змагання, вікторини.

2.Самостійна робота

Знайти периметр прямокутника

П’ята  зупинка «Ботанічний сад»

1.Розповідь про Ботанічний сад

-У Києві є три Ботанічних сади.

-У колекціях ботанічного саду налічується близько 10 тисяч видів, форм і сортів різних рослин. Національний ботанічний сад імені Миколи Гришка у Києві – одне з улюблених місць відпочинку містян і гостей столиці. Ідея заснувати ботсад виникла осінню 1918 року, коли була створена Національна академія наук. Проект був успішно реалізований. Умовно вся площа саду, а це майже 130 гектарів, розділена за видами характерних рослин на географічні зони. Наприклад, ви можете прогулятися по «Середній Азії», «Кавказу», «Алтаю і Західному Сибіру», «Далекому Сході», не виходячи за межі комплексу. Весною у ботанічному саду розцвітають десятки сортів магнолій, тюльпанів та бузку. Крім верб і калин у ботанічному саду можна знайти також рідкісні дерева і чагарники Криму, Карпат та українських степів. У ботанічному саду не можна зривати квіти та плоди з дерев, вигулювати домашніх улюбленців та кататись на велосипедах, скейтбордах та ін. Також у ботанічному саду імені Миколи Гришка можна придбати різне насіння та саджанці і дізнатись, як правильно доглядати за рослинами.

2.Гра « Математичний футбол»   

Розв’язування рівнянь.  (Хлопчики грають, а дівчатка – вболівають ( контролюють правильність відповіді).

Шоста  зупинка «Києво-Печерська лавра»

1.Розповідь про Києво-Печерську лавру

Києво-Печерська лавра – православний монастир, заснований у 1051 р. монахами Антонієм і Феодосієм поблизу Києва. Найдивніше місце у лаврі — печери зі святими мощами. Є печери з назвою Ближні: глибокі та з довгим шляхом, а є печери Дальні — з коротким шляхом. У печерах темно та мало свіжого повітря. Всі ходять туди зі свічками, якими освітлюють свій шлях. Прохід по печерах вузький та тісний — там навіть двом людям неможливо розійтися. По боках є вибоїни у стінах, де встановлено труни зі Святими мощами. Мощі — то останки святої людини, які чудодійним чином зберігаються довгі сторіччя.Декотрі живші в печерах ченці добровільно ставали затворниками. Вхід в їх келію закривався, а їжа і питво подавалися через невеликі віконця. Якщо подана їжа залишалася незайманою протягом декількох днів, то ченці розуміли, що до затворника прийшла смерть. У цьому випадку двері замуровували на три роки. Через три роки перевіряли мощі. Якщо вони залишалися недоторканими тлінням — затворника зараховували до лику святих. В печерах Лаври лежить і тіло воїна Іллі Муромця.

2.Виконай завдання:

(200:100)+9=11 (столітті засновано Києво-Печерську Лавру);

26*10=260 (саме така кількість мозаїки використана в інтер’єрі Софіївського собору)

4900см =49м( Висота хреста головного куполу Володимирського Собору)

Сьома  зупинка «Золоті Ворота»

1.Розповідь про Золоті ворота

Золоті ворота Києва звели в часів князя Ярослава Мудрого. Це найстаріша Києво-руська споруда, яка збереглась до наших днів. Золоті Ворота є вежою, яка роками захищала Київ від ворожих нападів. Зараз цей архітектурний об'єкт є символом столиці.

 Золоті Ворота - кріпосна башта з проїздом до 7,5 м. Висота стін досягає 9,5 м.

Ворота були головним в'їздом до столиці. Ніколи і нікому із загарбників не вдавалось потрапити до міста крізь них. Золотими їх назвали тому, що за вхід доводилось платити золотими монетами. Хоча, це лише одна із версій. Інші розповідають про оздобу воріт із чистого золота. Ворота будували по техніці змішаної кладки - шари каменів чергували з рядами обпаленої цегли .

2.  Дидактична гра «Сніжки».

– Ми з вами проведемо гру, яка  називається « Сніжки».

Умова гри : вам необхідно розв’язати  приклад, перекинути сніжку іншому в руки  для розв’язання наступного приклада, ланцюжком.   Всі повинні бути уважними та готові виправити помилку.

0 • 6               24 • 0

9 •  1              280 : 10      7 • 10             2 • 100

0 :  10            8 •10           490  : 10        60 : 10

Восьма  зупинка «Палеонтологічний музей»

1.Розповідь про музей.

Перші експонати були зібраняу 1919році. Музей має 24 зали загальною 8 тисяч кв. метрів. В ньому зібрано понад 30 тис. експонатів, що розповідають про виникнення, будову та еволюцію Землі, її рослинний і тваринний світ, їхнє минуле та сучасне, про історію матеріальної культури племен і народів, що заселяли територію України.

2. Розвязати самостійно

50*10:100=5                    100*5:10=50

300:10:10=3                    10*7*10=700

60-10:10=59                    1 * 1 * 1 +1 =2

Дев΄ята  зупинка «Музей мініатюр»

1.Розповідь про музей.

Музей мініатюри Миколи Сядристого розташований на території Києво- Печерської Лаври. Колекція музею складається виключно з робіт одного майстра.

 Руками Сядристого був створений самий маленький у світі діючий електромотор розміром 1/20 мм3, цей прилад майже в 20 раз менше макового зернятка.

Серед інших мікромініатюр, виставлених у Музеї мініатюри в Києво-Печерському заповіднику, практично кожна унікальна й неповторна. Наприклад, Роза у волосині. Усередині волосини по його довжині просвердлена порожнина й відполірована до прозорості. Потім, усередину вставлена гілочка троянди, товщиною 0,05 мм.

Художнику достало майстерності вмістити цілий караван золотих верблюдів у вушко голки.Прекрасний портрет-барельєф великої балерини Майї Плисецкой Микола Сядрищев умістив на шматочку вишневої кісточки розміром 3х4 мм. На половинці макового зернятка розмістився макет вітряка, виконаний з 203 золотих деталей, Наймініатюрніша з усіх коли-небудь існували книга - ілюстрований 12-сторінковий Кобзар з віршами великого поета. Сторінки книги зшиті павутиною, а палітурка зроблений з пелюстки безсмертника. Розмір Кобзаря - 0,6 мм. «Паралельний світ» - на носі комара, зробленого із золота, в масштабі один до одного (довжина 6,5 мм) сидить дівчинка, прикриваючись парасолькою.Твір «Ластівки», зроблене в половині макового зерна. Ластівки і пташенята теж виконані із золота.

2.Вставити потрібне число.

5· □□=50     8· □=8

2· □=0       800: □□□=8

6· □=6       30: □□=3

VІІІ Виставлення оцінок та їх мотивація

- Ми з вами дуже добре сьогодні на уроці попрацювали, нам залишилося виставити та підрахувати свої бали, а допоможуть нам в цьому смайлики. За кожну правильну відповідь ви отримали кружечки , кожен кружечок вартує 2 бали, то ж ви самі можете оцінити свою роботу на уроці.

ІХ. Інструктаж з домашнього завдання

Х. Підсумок уроку

Рефлексія

Який настрій у вас .?

Чи сподобався вам урок?

Що нового дізналися?

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку