Конспект уроку з математики на тему: Множення різниці на число. Творча робота над задачею. Порівняння виразів. На протязі всього уроку діти створюють аплікацію "Сонечко", деталі до якої отримують із кожним виконаним завданням.
Конспект уроку
з математики
для 3-го класу
Підготувала
учитель початкових класів
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Ніколаєнко А.В.
Тема: Множення різниці на число. Творча робота над задачею. Порівняння виразів.
Мета: ознайомити учнів з правилом множення різниці на число; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, творчо працювати наж задачами; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Учні діляться на 4 групи.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Знайти вирази із значенням 144. Із складів, які записані біля цього виразу, скласти слово і дізнаємося, хто сьогодні буже супроводжувати нас протягом усього уроку. (За кожне виконане завдання група отримує частину тіла сонечка і приклеює на аркуш-фон.)
Якщо впораємося із усіма завданнями сьогоднішнього уроку, сонечко залишить для вас подарунок – картину, але зробимо ми її самі.
Скільки всього ніг у 6 собак і 6 гусей?
(4 + 2) * 6 = 36 (л.)
як можна помножити суму на число?
(За виконане завдання кожна група отримує аркуш-фон)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Про що задача?
Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання? Чому?
Що спершу дізнаємось?
І спосіб:
1). 15 – 9 = 6 (кг) більше бананів у 1 ящику
2). 6 * 8 = 48 (кг)
Складемо вираз:
(15 – 9) * 8 = 48 (кг)
Відповідь: На 48 кг бананів більше, ніж хурми
(За перший спосіб учні отримують і приклеюють тіло сонечка)
ІІ спосіб:
1). 9 * 8 = 72 (кг) хурми в 1 ящику
2). 15 * 8 = 120 (кг) бананів у 1 ящику
3). 120 – 72 = 48 (кг)
Складемо вираз:
15 * 8 – 9 * 8 = 72 (кг)
Відповідь: На 48 кг бананів більше, ніж хурми
(За другий спосіб учні отримують і приклеюють голову сонечка)
Який ми можемо зроьити висновок?
Чи можна сказати , що
(15 – 9) * 8 = 15 * 8 – 9 * 8 ?
Спробуємо самостійно сформулювати правило.
Звірте ваше правило із правилом у підручнику на ст. 131
Перевірте, чи істинна рівність (a – b) * c = a * c – b * c, якщо a = 10, b = 6, c = 5. (Плямка на крильця)
V. фізкультхвилинка
Гра „Лічилка”.
Учитель відвертається і показує на віялі число. Після того, як він повернеться, повинно стояти стільки учнів, скільки показав учитель на віялі, а інші сідають. Так декілька разів.
VІ. Розвиток математичниз знань.
(45 – 37) * 23 < 45 * 23 + 37 * 23
5 * (24 + 47) > 5 * 24 – 5 * 47
6 * ( 64 – 25) < 6 * 64 – 25
18 * ( 73 – 67) = 18 * 73 – 18 * 68
(Плямки на крильця)
1).
2).
(Плямки на крильця)
Задача.
Злий дракон має три голови. Коли Іван Царевич відтинає йому одну голову, на її місці виростає п’ять голів. Якщо драконові відрубати 5 голів, то скільки голів у нього буде? (відповідь: 27 голів).
VІІ. Підсумок уроку
Сьогодні на уроці я…
Найбільше мені сподобалося…
Як різницю помножити на число?
VІІІ. Домашнє завдання:
№ 849, 850, правило ст. 131.
Аркуш-фон
Сонечко
Дракон