Інтегрований урок
1 клас
Тема. Як рослини допомагають людям?
Ключові компетентності:
1.Спілкування державною мовою (лаконічно та зрозуміло формувати думку,аргументувати,доводити правильність тверджень)
2.Основні компетентності у природничих науках і технологіях(моделювати процеси,що відбуваються в навколишньому світі)
3.Уміння вчитися (формувати здатність планувати і виконувати необхідні дії,контролювати і оцінювати свої результати,здобувати необхідну інформацію з різних джерел)
4.Соціальна та громадянська компетентність (бережно ставитися до людей,до самого себе,співпрацювати)
НАСКРІЗНІ ВМІННЯ:
1.Розв’язання проблем
2.Критичне мислення
3.Співпраця
4.Ефективне спілкування
5.Розвиток власного емоційного інтелекту
6.Читання вдумливе
7.Організація своєї діяльності
8.Дослідження
ЗАВДАННЯ УРОКУ
Розкрити значення рослин в житті людей; удосконалювати вміння розрізняти живі та неживі природні об’єкти; визначати ознаки,властиві лише живій природі; умови,необхідні для росту та розвитку рослини; класифікувати рослини на дерева,кущі,трави; встановлювати взаємозв’язки між рослиною та людиною.
Познайомити учнів з легендою;удосконалювати вміння читати вдумливо,ставити питання до тексту; виконувати звуковий аналіз слів; збагачувати словниковий запас.
Удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми ,остачі,на різницеве порівняння.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
ПРИРОДНИЧА ГАЛУЗЬ: визначає ознаки живої природи; ПРОВОДИТЬ ПРОСТІ Спостереження; розрізняє дерева,кущі,трав’янисті рослини; наводить приклади назв дерев,кущів,трав’янистих рослин,розповідає про власні емоції,які виникають під час спостереження та експериментування поя снює вплив сонця на ріст та розвиток рослин; значення кожного органу для рослини; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу,висловлює свою думку про це.
МОВНО - ЛІТЕРАТУРНА ГАЛУЗЬ:з увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників;обговорює в парі проблемне питання за темою тижня; читає текст вдумливо,ставить запитання за змістом тексту;пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків;складає короткі розповіді за зразком.
МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ: розв’язує проблемні завдання з опорою на прості математичні моделі; знаходить необхідні д ані для виконання завдання.
СОЦІАЛЬНА І ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖНА : пояснює,як харчування впливає на здоров’я людини;об’єднується з іншими дітьми в групу для навчання;визначає послідовність кроків для виконання навчального завдання.
ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА : уважно вислуховує думку співрозмовника,висловлює свій погляд,шануючи гідність інших; пояснює ,чому природа важлива для людини; визначає ,що дає природа людині.
ОБЛАДНАННЯ: презентація,предмети:олівець,книга,хліб,цукор,сукня;ментальна карта,підручник,картинки ромашки,льону,математичні завдання групам,лікарські рослини,чай,завдання для гри – фантазування.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1.Привітання
Доброго ранку! – ми друзям бажаєм.
Доброго ранку! – всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку тобі і мені –
Щирі слова нехай линуть рясні!
2.Хвилинка синоптика
НЕБО - …,опади -….,вітер - ….,температура - …
3.Новини дня
Помічник вчителя – учень,який говорить і записує пори року,місяць,число,день тижня.
-
Пора року – весна.(Які ознаки весни?)
-
Місяць квітень.(Чому так називається?)
-
- Число 20 (Що можна сказати про це число?)
-
- День тижня – четвер.
-
4.Привітання у дружньому колі.
-
Які рослини квітнуть у квітні?(абрикоси,нарциси,тюльпани,вишні,яблуні,…)
-
Пропоную привітатися від будь якої рослини.
-
Наприклад: - Доброго ранку,я ніжна фіалка.
-
5.Організаційні питання.
-
*Правила роботи
-
*Помічники вчителя
-
ІІ.Актуалізація знань
-
1.Обмін інформацією
-
Чому ми віталися від імені рослин?
-
- Яка тема тижня?
-
Що ми вже знаємо про рослини?(Які бувають рослини? Яка будова рослин? Що треба рослині для життя?)
-
2.Гра «Так – ні»
-
Вчитель читає речення ,а діти піднімають «сигналики».
-
Істинне висловлювання – зелений колір,а хибне – червоний.
-
Пісок,камінь,людина – це нежива природа.(Чому це хибне висловлювання?)
-
- Тварини,рослини,люди – це жива природа.(Назвати ознаки живої природи: народжується,дихає,живиться,росте,розмножується,відмирає)
-
Рослинам для життя потрібні тільки сонце,люди.(Світло,тепло,волога,поживні речовини,повітря)
-
- В яких випадках рослинам для життя потрібні люди?
-
3.Вправа «фотоапарат»(слайд)
-
Вчитель включає на екрані слова, діти читають і запам’ятовують.
-
Назви, яких рослин ви запам’ятали? Яка рослина зайва? Чому
-
Бузок , тюльпан, малина, яблуня, липа, калина
-
Підібрати звукову схему до слова яблуня(схеми на дошці)
-
4.Гра «Дерево,кущ,трава»
-
Вчитель говорить назви рослин,діти виконують певні рухи.
-
Липа,подорожник,шипшина,береза,ромашка,дуб,троянда,клен,малина,верба.
-
ІІІ Визначення теми уроку
-
Зверніть увагу на предмети на столі (олівці,книга,хліб,цукор,скатертина)
-
Що їх об’єднує? (вони виготовлені з рослин)
-
На яке питання ми будемо знаходити відповіді?(Як рослини допомагають людям?)
-
ІІІІ Робота по темі уроку
-
1.Бесіда про значення рослин в житті людини.
-
2.Складання ментальної карти «Як люди використовують рослини»(протягом уроку)
Рослини
Їжа одяг краса ліки меблі папір чисте повітря
-
Наведіть власні приклади використання рослин.
-
(Зверніть увагу на класну кімнату)
-
Чому в класі стільки рослин?
-
3.Математичні завдання
-
Пропоную розв’язати задачі про значення рослин в житті людей. Учні в групах обговорюють та виконують задачі. Потім один учень з групи виходить на клас, зачитує умову задачі і пояснює розв’язання.
-
1)Петрик з’їв 15 ягід малини і 5 ягід полуниці. На скільки більше ягід малини з’їв Петрик?
-
Питання від вчителя: -Чим корисні ягоди??
-
2)На клумбі посадили 13 кущів червоних тюльпанів і 4 кущі жовтих. Скільки всього кущів тюльпанів посадили?
-
Питання від вчителя: - Чому люди саджають квіти?
-
3)У книжці 24 сторінки .Зіна прочитала 10 сторінок . Скільки сторінок залишилося прочитати Зіні?
-
Питання від вчителя: - Чому корисно читати книжки?
-
Фізкультхвилинка (слайд)
-
4.Робота над текстом. Легенда про ромашку (зошит с.46)
-
- Про яку лікарську рослину говориться у загадці?
-
У зеленому віночку з білими пелюсточками та з жовтою серединкою.
-
(Вчитель показує ромашку)
-
Чи знаєте ,чому ромашку так назвали?
-
Пропоную прочитати текст «Легенда про ромашку»
-
Які види (жанри)текстів ви знаєте? (оповідання, казка, вірш)і підготувати запитання.
-
Читання хором за вчителем.
-
Чому ромашку так назвали?
-
Які слова вам незрозумілі?
-
Читання самостійне
-
Щоб краще зрозуміти зміст тексту, пропоную прочитати самостійно та підготувати запитання.
-
«Калейдоскоп запитань» (групи)
-
Які лікарські рослини ви знаєте?
-
Чи доводилося вам вживати їх?
-
V Гра – фантазування «Що станеться, якщо……(Крісло автора)
-
Уявіть ситуацію: всі рослини на нашій планеті в один день раптово зникли. Уявіть себе кимось із запропонованих персонажів та розкажіть від його імені своє ставлення до описаної ситуації.
-
Ведмідь . Що сказав би про зникнення рослин ведмідь, який любить ласувати ягодами, медом молодими пагінцями.
-
Дівчинка Оленка, яку матуся попросила назбирати ягід , щоб прикрасити торт.
-
Хлопчик Петрик ,який хотів подарувати сестричці на свято квіти.
-
Бджола, яка запилює рослини.
-
Хлопчик Марко, який часто хворіє і лікар порадив йому їсти фрукти і овочі.
-
vІ Підсумок уроку
-
Чи досягли ми результату?
-
Чи знадобляться ці знання в життті вам?
-
(налаштування на тему наступного уроку)
-
Рефлексія
-
Комплімент другу