Урок природознавства 1 клас
Тема.Узагальнюючий урок з теми «Навколишній світ »
Мета.Закріпити і розширити знання дітей про природу. Вчити їх аналізувати, зіставляти, порівнювати й узагальнювати. Розвивати мовлення і мислення, пізнавальну активність. Викликати у дітей радісні емоції, внести свято у повсякденне життя. Виховувати любов і бережнее ставлення до природи.
Обладнання .Мультимедійний супровід - звірята, конверти з завданнями.
Тип уроку. Урок – гра «Що? Де? Коли?»
Хід уроку
І. Організація класу
Сонце встало – запалало,
І дітей всіх привітало…
Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку, діточки!
Доброго ранку, квіточки!
Хай цвіте лужочок
І шумить гайочок…
Хай блищить ставочок…
Хай щебечуть пташечки,
Повзають комашечки…
Хай сміються діточки!
Доброго ранку ВСІМ!
На уроці підсумковім
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Повні відповіді дати.
2. Хвилинка спостережень.
Дорогі мої однокласники. Я – Островець Юля, познайомлю вас з прогнозом погоди. Синоптики повідомляють. Сьогодні у Сельці збережеться сонячна, але прохолодна погода. Температура повітря +5 градусів, вітер помірний, опадів не передбачається. Хай сонечко дарує вам своє тепло.
І пам'ятайте, що найважливішою є погода у нашому домі.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
На цьому уроці ми підведемо підсумки нашої першої мандрівки «Світ, в якому ти живеш»
ІІІ. Актуалізація набутих знань
Подивись, мій милий друг,
Що знаходиться навкруг?
Небо ясно - голубе,
Сонце світить золоте,
Вітер листям грає,
Хмарка в небі пропливає.
Поле, річка і трава,
Вітер в полі повіва,
Птахи, звірі і ліси,
Грім, тумани, світ краси,
Людина і погода –
Усе це навкруги….( природа).
( Картинки природи)
• Що таке природа?
(Усе, що оточує людину і не зроблено її руками .)
Як називають людину, яка вивчає природу? (натуралістом)
• На які два типи умовно поділяють природу? ( живу і неживу )
Яке значення має природа для людини?
Та серед нас є речі,що не належать до природи. Що це за речі, як вони називаються?
• Чому вони не належать до природи ?
Чого вчить нас природа?
Гра «Я почну, а ти закінчуй»
Собака, людина, гриби, квіти, дерева – це ….
Зірки, вода, дощ, повітря – це …
Парта, зошит, портфель, іграшки, олівці–це …
Сьогодні по дорозі до школи я бачив (бачила)...
Біля мого будинку росте…
Нашу землю вдень освітлює...
Вночі я бачив (бачила) на небі...
Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас у гості прийшла мудра Сова – найголовніша вчителька Лісової школи. Вона прийшла до нас зі своїми найкращими учнями Їжачком, Зайчиком і Білочкою.
Вони пропонують зіграти з нами в гру «Що? Де? Коли?» і перевірити ваші знання та вміння з теми « Навколишній світ».
Кожна команда має право обрати собі капітана. У вас на столі є невеличкі сигнальні кнопки.
Право відповідати надається команді, яка першою подасть сигнал.. Отже, гра починається!
ІV . Узагальнення та систематизація знань учнів.
Подивіться уважно на екран. Перше завдання до нас приніс Їжачок
1.Завдання . Дорогі діти! Відгадайте загадки і скажіть, які з відгадок належать до природи, а які – ні?
1) Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця
До якої групи тварин вона належить? Чому?
2)Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж,
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? ( Дощ)
3)Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
А в гумових чобітках (Автобус)
4) День і ніч я стукаю,
Всі дерева слухаю. ( Дятел)
У хаті зачинилася,
Тихенько причаїлася,
Та сидить німа від страху.
Ви впізнали … (Черепаха)
ІV.Фізкультхвилинка
Хтож там, хто вже так стомивс
І на ліво похилився.
Треба дружно всім нам встати.
Фізкультхвилинку розпочати
Молодці !
Наступне завдання від лісового мешканця Зайчика.
2. Завдання .
(Нюху, слуху, зору, смаку, дотику)
Наступне запитання для команд від Білочки
1.Назвіть ознаки живихо рганізмів
(Живляться, дихають, ростуть, розмножуються, відмирають.)
Гра «Чорний ящик»
Гарно цвіте,
А ходити не може. (Квітка)
V.А зараз завдання для капітанів команд від самої мудрої Сови. Вона цікавиться, чи вмієте ви згрупувати тіла живої і неживої природи та рукотворні тіла.
А ми тим часом пораємо гру «Так — ні»
— Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити.
Прошу, допоможіть мені,
Скажіть-но тільки «так» чи «ні».
Як багато пролісків навесні!
Нарвемо собі букетів? …
Влітку сонце припікає — добрий знак.
Чи полити грядочки треба? …
Настала осінь, дні сумні.
Потрібно урожай збирати? …
Взимку у холодні сніжні дні
Крихти в годівничку сиплете ви? …
В саду співає шпак пісні.
Збудуємо йому шпаківню? …
Я гніздо побачив у тіні.
Заберемо звідтіль яєчка? …
Ну ж бо і ще скажіть мені:
Природу можна ображати? …
Молодці! Ви перемогли у грі. А на кінець уроку я хочу подарувати кожному із вас «сонечко», яке буде вас завжди зігрівати і покращувати вам настрій своєю посмішкою.