Інтегрований урок "1. Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у реченнях і текстах. 2. Звірі взимку. 3.Олександр Олесь " Біга зайчик-скакунуць".

Про матеріал

Мета:

  • навчальна - удосконалювати вміння учнів визначати в текстах дієслова;
  • розвивальна - розвивати вміння учнів використовувати дієслівні форми у реченнях і текстах;
  • пізнавальна - формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах, парах, працювати з підручником, картками, висловлювати міркування, вміння аналізувати, робити висновки, навички самостійної роботи;
  • виховна - сприяти вихованню активної життєвої позиції, любові до тварин, спонукати бажанню допомагати їм у скрутний час.
Перегляд файлу

Зінтегровані предмети: українська мова, природознавство, літературне

                                         читання.

Тема. 1. Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у реченнях

           і текстах.

2. Звірі взимку.

3. Олександр Олесь «Біга зайчик-скакунець».

Мета:

  • навчальна   -  удосконалювати вміння учнів визначати в текстах дієслова;
  • розвивальна  -  розвивати вміння учнів використовувати дієслівні форми у реченнях і текстах;
  • пізнавальна  -  формувати комунікативні вміння та вміння працювати в групах, парах, працювати з підручником, картками, висловлювати міркування, вміння аналізувати, робити висновки, навички самостійної роботи;
  • виховна  -  сприяти вихованню активної життєвої позиції, любові до тварин, спонукати бажанню допомагати їм у скрутний час.

Цілі уроку.

Учні повинні знати:

  • взаємозв’язок між людиною і природою;
  • як допомогти звірям взимку;
  • що таке дієслово;
  • які слова римуються у вірші.

 

Учні повинні вміти:

  • працювати в парах і групах;
  •  ставити питання до дієслів;
  • відстоювати власну думку;
  • уявляти картину змальовану у вірші;
  • висловлювати власні міркування.

 

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу.

Обладнання: телевізор, ноутбук, мікрофон,  завдання на картках,  презентація до уроку.

 

                                                       Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Чули ви уже дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

на перерві підготувався.

- Діти, на сьогоднішній  урок  до нас завітали гості. Поверніться будь-ласка до них і привітайтеся.

- Яким би ви хотіли бачити сьогоднішній урок?

 Проведемо ми його  під гаслом. (Слайд 1)

              Не просто слухати , а чути.

              Не просто дивитися, а бачити.

              Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

Десь за синіми морями

та за темними лісами,

серед поля біля річки,

у хатинці невеличкій.

у хатинці непростій,

а прозорій льодяній,

де людей ніде нема,

там собі жила зима. (Слайд 2)

 

- Урок  української мови буде у нас незвичний , бо об’єднуватиметься з уроками природознавства і літературного читання, а об’єднає їх спільна тема «Зима». (Слайд 3)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон». (Слайд 4)
  • Яку частину мови ми вивчаємо на уроці української мови?
  • На що вказує дієслово?
  • На які питання відповідає?
  • Доберіть дієслова, які відповідають на питання що робить?
  • А на питання що зробив?
  • Наведіть приклади дієслів, які б відповідали на питання що буде робити?
  • Отже, що таке дієслово?
  1. Відгадування загадки. (Слайд 5)

 

Зимою в білому, як сніг,

А влітку в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не зміг,

Тому що ноги довгі має.

Великі вуха, косий зір,

як називається цей звір?

                         (Заєць)

  1. Пиши правильно і охайно. Словникове слово. (Слайд 6)

за   ец   ць  заєць

  •  Скільки складів у слові заєць?
  • Який склад наголошений?
  • Яка остання літера у слові заєць?
  • Що вам відомо про цю літеру?
  • Скільки звуків позначає буква є у слові заєць?

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 

  1. Робота в групах. (Слайд 7)

Завдання для усіх груп.

Прочитати текст. Вставити пропущені дієслова з довідки.

1-ша група.

Холодно зараз в лісах і лугах, -

Все ______________в глибоких снігах,

_____________ зайчики,_______________,________________,

Затишок ____________ собі ________________.

 

Довідка: потонуло, бігають, мерзнуть, тремтять, хочуть, відшукать.

 2-га група

Зайчик сіренький _____________ у ліску,

аж поки зима________________ в танку.

Снігом поля і ліси _______________,

білесеньку шубку зайчику ____________.

Довідка: стрибав, закружляла, замела, дала.

3-тя група

Заєць сіренький _________________ у ліску,

Аж поки зима _____________________ в танку.

Снігом поля і ліси _________________,

Біленьку шубку зайчику ____________.

Довідка: стрибав, закружляла, замела, дала.

4-та група

По дорозі зайчик __________.

Сніг глибокий зайчик ___________.

__________ він дуже і _____________,

і не ________, що ____________.

Довідка: скаче, плаче, змерз, тремтить,  знає, робить.

 

 2.Робота з підручником. (с.107),(Слайд 8)

Вправа 3.

 

а) Прочитати текст.

б) Переказати прочитане.

в) Виписати з тексту 3 речення про зимову ніч.

г) Підкреслити дієслова.

 

3.Робота в парах. (Слайд 9)

Прочитати діалог зайчика і місяця.

  • В якому реченні зайчик вимовив подяку?.

4. Фізкультхвилинка  «Танці зігріванці» (Слайд 10)

5.Слухання вірша. (Слайд 11)

Стала Зима мандрувати,

 щоб у світі побувати,

І побачити, і почуть,

як там люди всі живуть.

І у місті , і в селі,

 і дорослі, і малі.

І у лісі всі звірята.

6.Розповіді дітей про життя звірів взимку.(Слайд 12)   

 
     Зима. Мороз. Всі тварини від лютого холоду поховалися. А в зайця немає ні нори, ні гнізда. Сьогодні під кущами виспиться, завтра в ярочку приляже; де ямку в снігу викопає — там у нього й дім. Зате шубка у зайця тепла, пухнаста й біла, як сніг. Добре йому в такій шубці — тепло і сховатися від ворогів неважко: притулився до снігу — спробуй розгледіти!
     Вдень заєць спить, а як прийде ніч, виходить погуляти й попоїсти.
     Поки снігу в полі небагато, він лапками його розриє, глянь — травичку знайде. А як намете хуртовина глибокі замети, тоді вже не розкопати зайчикові снігу. Зате в лісі він на високий замет вилізе, з кущів, з дерев молоді гілочки пообгризає або кори поїсть, от і ситий. А інколи і в село в гості завітає. Прийде пізно ввечері, коли в селі тихо, всі вже сплять, підбіжить до стіжка і почне сіно смикати. Насмиче, наїсться, а потім назад в ліс побіжить. Так і живе заєць цілу зиму. (Слайд 13)

      Готуватися до зими білка, як і більшість звірів, починає ще ранньої осені. Перш за все, вона створює собі затишне дупло. Дно і стінки утеплюються за допомогою сухого моху. У найлютіші холоди білки усередині гнізда почуваються прекрасно. Білка також запасається невеликою кількістю харчів на зиму. Жолуді, гриби або горішки вона ховає під корінням пнів і дерев, неподалік від свого місця проживання. Коли їжі з настанням холодів стає мало, вона з легкістю знаходить заховані припаси навіть під товстим шаром снігу за допомогою свого тонкого нюху. Коли запаси кінчаються ласують шишками.Ситі білки найчастіше просто сплять у своєму дуплі, заткнувши вхід до нього, щоб їх ніхто не турбував. Пережити холод  допомагає білкам їх шубка, яка до зими не тільки змінює колір на сірий, а й стає більш пухнастою. (Слайд 14)

     Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лише в сильні морози і снігопади ховається в нору.

     Лисиця вважається всеїдних звіром. . Вона може  взимку дістати полівку в норі. Так як лисиця дуже обережний звір, може тихо підкрадаючись, застати зненацька свою здобич (наприклад зайченя або дитинча косулі.  Якщо надається можливість, охоче поїдає і рибу.  

    Не грубує вона і рештками тварин.

    Ця тварина дуже спостережлива, кмітлива, має хорошу пам’ять і нюх. Свою здобич вона може чути за сто метрів. Також часто навідується в курники ,щоб поживитися курочкою.. Лисиця дуже швидка тварина, собакам її досить важко зловити, тим більше, вдаючись до хитрощів, вона добре вміє заплутувати свої сліди..(Слайд15)

    КОЗУЛЯ – одна з найкращих і витончених тварин. Влітку козулі золотисто-рудого кольору, а взимку їх забарвлення змінюється на сіре.

    Козулі взимку збираються в табунці. Верховодять у них завжди старі самки, а самці тримаються позаду. Живляться козулі молодими пагонами кущів і дерев. Взимку вони їдять бруньки, кору на деревах, сухе листя і сіно. Якщо їжі не вистачає, можуть викопувати з-під снігу мох. П'є козуля багато, по кілька разів на день, тому і знаходиться завжди де-небудь поруч з водою.

   Для відпочинку розгрібають копитами сніг і верхній шар землі та лягають на деякій відстані одна від одної. Так краще вберегтися від ворога. (Слайд 16)

 Дикі кабани взимку на пошуки їжі виходять з настанням сутінків ,а у люті зими і вдень. Взимку рило кабана не може впоратися з промерзлою землею. Дуже добре для кабанів, коли під снігом знаходять незамерзлі струмки і болота. Це порятунок для них.

    Коли їжі обмаль вони йдуть під дуби перевертають п’ятачками листя з снігом, вибираючи залишки жолудів.

    У голодні зими кабанам доводиться складно. Іноді їдять трупи загиблих тварин. У безвихідних ситуаціях кабан їсть кору дерев і молоді гілки.

   Кабанів взимку виручають запаси жиру. За зиму вони втрачають третину своєї ваги , а той і половину.

    Крім холоду для кабанів взимку страшний і товстий шар снігового покриву. Коли снігу дуже багато, а ноги у них короткі, вони не можуть вільно пересуватися по лісу. Тому кабани збираються у великі групи до 20 особин. Вони йдуть один за одним пробиваючи у снігу велику траншею.(Слайд 17)

  1. Робота з підручником «Літературного читання». ( С.63), (Слайд 18)

а) Читання вірша О.Олеся «Біга зайчик-скакунець» підготовленим учнем.

-  Назвіть головну героїню вірша?

б) Словникова робота.

Помело – мітла.

Затишок – тихе місце, захищене від вітру.

в) Робота над змістом вірша.

-  Як зима доганяла зайця?

-  Де він від неї сховався?

-  Що зима зробила для білки?

-  Як ви уявляєте картину, змальовану словами «горобці в сніговій тарілці»?

г)  Робота з текстом вірша.

-  Відшукайте у вірші слова, якими описано дії зими, зайчика, білочки.

Зима ( доганяє, напихає, спочить, злетіла).

Зайчик (тікає, бачить, сховався).

Білочка (виставляє).

ІV. Підсумок уроку.

Гра «Закінчи речення». (Слайд 19)

  • Сьогодні на уроці ми вчилися…
  • Найбільш цікавим було…
  • Що викликало труднощі…
  • Я запам’ятав…

 

V. Домашнє завдання. (Слайд 20)

с. 107 вправа 2

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку