26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

​Інтегрований урок 2 класі Тема. Біле вбрання зими. Зимові прикмети.

Про матеріал

Інтегрований урок 2 класі

Тема. Біле вбрання зими. Зимові прикмети.

Інтегровані елементи: читання (О. Копиленко «Зима йде». ; природознавство (Зимові прикмети).

Мета: ознайомити учнів з назвами і ознаками зимових місяців, формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи, народної творчості, естетичні відчуття.

Очікувані результати: учні повинні називати зимові місяці, розрізняти прикмети зими, розуміти, які зміни відбуваються в природі взимку, читати й уявляти прочитане.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Інтегрований урок 2 класі

Тема. Біле вбрання зими. Зимові прикмети.

Інтегровані елементи: читання (О. Копиленко «Зима йде». ; природознавство (Зимові прикмети).

 

Мета: ознайомити учнів з назвами і ознаками зимових місяців, формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи, народної творчості, естетичні відчуття.

Очікувані результати: учні повинні називати зимові місяці, розрізняти прикмети зими, розуміти, які зміни відбуваються в природі взимку, читати й уявляти прочитане.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

 

І. Організація класу до уроку.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Сядуть першими дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

Девіз нашого уроку: Не кажи: «Не вмію». А кажи: «Навчуся». Я за всяке діло залюбки беруся.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Починаємо урок з хвилинки спостережень. Скажіть мені діти:

  1.  Фронтальне опитування
  • Яка пора року надворі?
  • Яка сьогодні погода ?Чи є опади? Вітер?
  • Кого називають синоптиками?

 

Зараз ми надаємо слово нашим синоптикам. Вони отримали завдання за допомогою сайту SINOPTIK.UA зробити прогноз погоди по м. Маріуполь.

 

  1. «Телеканал Погода в нашому місті»(презентація виконання попереджувального завдання учнями в вигляді рольової гри)

 

Доброго дня!

В ефірі телепередача «Погода в нашому місті» на   ___грудня.

Зимонько, де ти?

Намети замети.

Ми тебе стрічатимем

Із лижами й санчатами.

 

А зараз прогноз погоди від SINOPTIK.2-Б :

У м Маріуполь очікується _______ погода, опадів не передбачається. Температура повітря _____.

Ось і все. Хорошої вам погоди та цікавих вражень. З вами була …………

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тему нашого уроку мороз намалював малюнками та зашифрував. Давайте розгадаємо корссенс.

Розв’язування кроссенсу

 

Кроссенс «Білі шати зими . Ознаки зими»

C:\Users\Леонид\Desktop\для Люби\Кроссенс\ознаки зими.jpgМороз, сніг, іней,

Основні ознаки зими

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мороз

 

Коли мороз всі одягають зимовий одяг.

 

 

 

 

 

Прикрасою зими є іней

C:\Users\Леонид\Desktop\для Люби\інтегрований урок\погода\imgpreview.jpg

 

 

 

 

 

 

Білі шати зими.

Зимові прикмети

C:\Users\Леонид\Desktop\для Люби\інтегрований урок\погода\Кроссенс\заяц.jpg

 

 

 

 

 

Тварини теж одягають зимовий одяг. Білий як сніг

Після снігопаду все одягає біле вбирається

C:\Users\Леонид\Desktop\для Люби\інтегрований урок\погода\Кроссенс\perfoma2_jpg_5691.jpg

Коли их багато – це снігопад.

C:\Users\Леонид\Desktop\для Люби\Кроссенс\снежинка.jpgСніжинки біли та пухнасті як зимове вбрання. Зірчасті, як прикраси красуні зими.

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

 

– Ви вже зрозуміли, що ми будемо вивчати на уроці, тому відгадати загадку вам буде не складно. Уявіть себе в чарівній казці, подивиться на екран, послухайте загадку.

 

Трійка, трійка прилетіла

Скакуни у трійці білі.

А в санях сидить цариця,

Сивочола, білолиця.

Як дмухнула холодком

Срібло вкрило все кругом.

(зима і зимові місяці )

 

– Так Про що ми сьогодні повинні дізнатися? Так сьогодні на уроці мы познайомимося з назвами о ознаками зимових місяців, прочитаємо про красу зимової природі, будемо вчитися виразно читати и уявляти прочитане.

– В цій чарівній скриньці подарунки красуні Зими. Ви отримаєте їх, як що на уроці будите виконувати правила творчого уроку. Хто мені нагадає правила творчого уроку?

 

V. Актуалізація знань.

1.Евристичні запитання

  1. Що таке зима?
  2. Коли настає зима?
  3. Яка буває зима?
  4. Що приносить зима?

VІ. Сприйняття та засвоєння нових знань.

 

За вікном – чарівна красуня-зима. Краса зимової природи надихала поетів, композиторів, художників. За допомогою пензля, художнього слова, музики вони яскраво і точно передають образи і зимового ранку, і засніженого саду, і поля. Отже будьте пильними і спостережливими, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. Зараз, діти, нас чекає зустріч з прекрасним, цікавим, дивовижним світом зимової природи. Уважно подивиться на картини відомих художників, прослухайте музику Антоніо Вівальді, щоб відповісти на запитання:

  • Які явища природи ви почули в музиці?
  • Які ознаки зими ви побачили на картинах?
  •  

1.Перегляд відеороліка «Красуня зима»

 

 

 

Ми послухали музику, подивилися картини відомих художників, а зараз познайомимося з художнім словом. В нашому підручнику, на с. 77, є оповідання Олександра. Копиленка «Зима йде!». Послухайте його.

2. Робота з оповіданням

Опрацювання оповідання О. Копиленка «Зима йде!».

а) виразне читання вчителем;

– В оповіданні деякі слова здалися вам невідомими. Щоб зрозуміти слово ми звертаємося до словника

б) словникова робота (слова записані на слайдах): Сизого, бронза;

 

– Щоб швидко і правильно читати треба зробити читацько-зорову розминку. Працюємо з читацько-зоровою таблицею. Слідкуйте уважно за сніжинкою. Вона покаже вам слова,

в) читацька+ зорова розминка (робота з читацько-зоровою таблицею)

які зустрічаються в оповіданні).

 

– А зараз граємо в гру «Читання снігопадом». Уявіть, що йде сніг, кружляють сніжинки, закликають вас до гри. Читає той, до кого сніжника сила на плече.

г) читання «снігопадом» (учні читають за сигналом учителя)

 

– Подивиться на читацьку картку. На картці слова в оповіданні змерзли і притулилися одне до одного. Наша задача роз’єднати слова.

д) читання сильним учнем (самостійна робота. Учні, на роздрукованих картках, олівцями слідкують, роз’єднують слова);

–Перевіряємо роботу: скільки слів в першому реченні?(7); у другому? (12) у третьому? (5) у четвертому? (16) у останньому? (2)

Молодці! Ви впоралися з завданням.

 

– Давайте з’ясуємо про що йдеться в оповіданні. Я буду задавати питання, а ви відповідати.

є) логічний розбір оповідання:

  • Про яку пору року йдеться в творі?
  • Як ви про це здогадалися?
  • З чим О. Копиленко порівнює дуб?
  • З ким письменник порівнює сніжинки?
  • Про який зимовий місяць йдеться в оповіданні?

 

Кожен зимовий місяць має певні ознаки. Давайте про це дізнаємося з розповіді відомого казкового науковця – тітоньки Сови. Уважно подивиться уроки тітоньки Сови та знайдіть відповідь на запитання:

  • Про що розповідають назви зимових місяців?
  • Про які зимові ознаки розповідає тітонька Сова?

 

3. Перегляд відеороликів «Уроки тітоньки Сови»

 

4 Вправа на відновлення прислів’їв (Учитель читає початок прислів’я, а діти продовжують)

– Тітонька Сова розповідала вам про народні прикмети зими? Чи знаєте ви прислів’я про зимові місяці. Зараз ми це перевіримо

 

  • Грудень землю грудить, а хату ……..студить
  • Грудень рік кінчає,………..а зиму починає
  • Грудень снігом замете — буде літо ……….золоте.
  • Січень наступає – мороз ……….землю обнімає.
  • Січень січе та морозить, а господар дрова …..возить
  • Січень — року початок, зимі………… — середина
  • Лютий – місяць вітрів і                  кривих шляхів.
  • У лютім сонце йде на літо, а зима          на мороз.
  • Як, лютий не лютуй, а на весну брів…….. не хмур.

 

Молодці, діти! Ви добре знаєте народні прикмети зимових місяців.

 

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

«Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо –

Знання здобуваємо!   

 

А зараз перевіримо, як ви запам’ятали прикмети зими, які повідомила вам тітонька Сова. Працюємо з картками читача. Виконуємо завдання за варіантами. І варіант бере до рук синій олівчик та замальовує у таблиці

слова – зимові прикмети по вертикалі, а ІІ варіант – по горизонталі.

5. Групова самостійна робота учнів.

Гра «Відшукай зимові прикмети» (учні працюють в парах з картками)

Х

З

А

В

І

Р

Ю

Х

А

І

М

О

С

Н

І

Г

У

Р

У

Ф

Н

О

Л

І

Д

Т

Б

Ц

А

Г

Я

І

Р

О

М

Ш

Е

З

И

М

А

Ж

Й

О

Д

Б

У

Р

У

Л

Ь

К

И

Є

З

 

VIІ Узагальнення та систематизація знань.

1.Гра «Лови помилку»

На пошту надійшов лист

Здрастуй, дядьку Федір!

У селі Простоквашино настала зима! Сонце піднімається високо над горизонтом і добре гріє землю. Щодня йдуть проливні дощі, тому снігу випало багато, і він скрипить на сонці усіма барвами веселки. Дерева тішать очі своїм листям. Ми із Шариком часто бігаємо купатись на річку. Зимові розваги такі веселі! Ми ходимо на лижах, катаємося на ковзанах, санчатах, велосипеді з гірки, граємо в сніжки, будуємо снігові фортеці, ганяємо шайбу.

Приїжджай швидше, будем грати і зустрічати разом Новий рік!

Кіт Матроскин

– Яких помилок припустився у своєму листі Кіт Матроскин? 7. Творча майстерня Поетична хвилинка «Відшукай рими»

 

Ну а зараз гостям щирим,

Щоб згадали добре нас,

Подаруємо власний віршик,

Що складав наш другий клас.

 

Над снігом місяць, як підкова!

Зима прийшла така (чудова)

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і (білосніжна)

Вона буває і серйозна:

Сувора, вітряна, й ( морозна)

А як насуне хмара сива,

Зима по – своєму ( красива)

А вранці іній – то обнова

Яка зима у нас? (казкова)

 

VIІ Підбиття підсумків. Рефлексія

– Подивіться на дошку. Чого не вистачає, на вашу думку, щоб передати зимовий настрій картини? (сніжок)

Діти, а тепер той, кому сподобався цей урок, вийде до дошки й прикріпить свою сніжинку. Зробимо малюнковий снігопад.

(діти прикріплюють на дошку сніжинки).

Ви всі молодці! Дякую за співпрацю!

Х Домашнє завдання.

Подивіться на дошку уважно. Що приніс нас снігопад? А на сніжинках написано домашнє завдання. Красуня зима просить вас виконати вдома______ завдання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ліхачова Ірина Євгеніївна
    Сучасно, в світлі новітньоі школи
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1268
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку