Інтегрований урок 2 класі
Тема. Біле вбрання зими. Зимові прикмети.
Інтегровані елементи: читання (О. Копиленко «Зима йде». ; природознавство (Зимові прикмети).
Мета: ознайомити учнів з назвами і ознаками зимових місяців, формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи, народної творчості, естетичні відчуття.
Очікувані результати: учні повинні називати зимові місяці, розрізняти прикмети зими, розуміти, які зміни відбуваються в природі взимку, читати й уявляти прочитане.
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Інтегрований урок 2 класі
Тема. Біле вбрання зими. Зимові прикмети.
Інтегровані елементи: читання (О. Копиленко «Зима йде». ; природознавство (Зимові прикмети).
Мета: ознайомити учнів з назвами і ознаками зимових місяців, формувати уявлення про характерні ознаки зими, вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, спостережливість; виховувати любов до природи, народної творчості, естетичні відчуття.
Очікувані результати: учні повинні називати зимові місяці, розрізняти прикмети зими, розуміти, які зміни відбуваються в природі взимку, читати й уявляти прочитане.
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
І. Організація класу до уроку.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався.
Сядуть першими дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Девіз нашого уроку: Не кажи: «Не вмію». А кажи: «Навчуся». Я за всяке діло залюбки беруся.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Починаємо урок з хвилинки спостережень. Скажіть мені діти:
– Зараз ми надаємо слово нашим синоптикам. Вони отримали завдання за допомогою сайту SINOPTIK.UA зробити прогноз погоди по м. Маріуполь.
Доброго дня!
В ефірі телепередача «Погода в нашому місті» на ___грудня.
Зимонько, де ти?
Намети замети.
Ми тебе стрічатимем
Із лижами й санчатами.
А зараз прогноз погоди від SINOPTIK.2-Б :
У м Маріуполь очікується _______ погода, опадів не передбачається. Температура повітря _____.
Ось і все. Хорошої вам погоди та цікавих вражень. З вами була …………
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
– Тему нашого уроку мороз намалював малюнками та зашифрував. Давайте розгадаємо корссенс.
Розв’язування кроссенсу
Кроссенс «Білі шати зими . Ознаки зими»
Мороз, сніг, іней, Основні ознаки зими
|
Мороз
|
Коли мороз всі одягають зимовий одяг. |
Прикрасою зими є іней |
Білі шати зими. Зимові прикмети |
Тварини теж одягають зимовий одяг. Білий як сніг |
Після снігопаду все одягає біле вбирається |
Коли их багато – це снігопад. |
Сніжинки біли та пухнасті як зимове вбрання. Зірчасті, як прикраси красуні зими. |
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
– Ви вже зрозуміли, що ми будемо вивчати на уроці, тому відгадати загадку вам буде не складно. Уявіть себе в чарівній казці, подивиться на екран, послухайте загадку.
Трійка, трійка прилетіла
Скакуни у трійці білі.
А в санях сидить цариця,
Сивочола, білолиця.
Як дмухнула холодком
Срібло вкрило все кругом.
(зима і зимові місяці )
– Так Про що ми сьогодні повинні дізнатися? Так сьогодні на уроці мы познайомимося з назвами о ознаками зимових місяців, прочитаємо про красу зимової природі, будемо вчитися виразно читати и уявляти прочитане.
– В цій чарівній скриньці подарунки красуні Зими. Ви отримаєте їх, як що на уроці будите виконувати правила творчого уроку. Хто мені нагадає правила творчого уроку?
V. Актуалізація знань.
1.Евристичні запитання
VІ. Сприйняття та засвоєння нових знань.
– За вікном – чарівна красуня-зима. Краса зимової природи надихала поетів, композиторів, художників. За допомогою пензля, художнього слова, музики вони яскраво і точно передають образи і зимового ранку, і засніженого саду, і поля. Отже будьте пильними і спостережливими, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. Зараз, діти, нас чекає зустріч з прекрасним, цікавим, дивовижним світом зимової природи. Уважно подивиться на картини відомих художників, прослухайте музику Антоніо Вівальді, щоб відповісти на запитання:
1.Перегляд відеороліка «Красуня зима»
– Ми послухали музику, подивилися картини відомих художників, а зараз познайомимося з художнім словом. В нашому підручнику, на с. 77, є оповідання Олександра. Копиленка «Зима йде!». Послухайте його.
2. Робота з оповіданням
Опрацювання оповідання О. Копиленка «Зима йде!».
а) виразне читання вчителем;
– В оповіданні деякі слова здалися вам невідомими. Щоб зрозуміти слово ми звертаємося до словника
б) словникова робота (слова записані на слайдах): Сизого, бронза;
– Щоб швидко і правильно читати треба зробити читацько-зорову розминку. Працюємо з читацько-зоровою таблицею. Слідкуйте уважно за сніжинкою. Вона покаже вам слова,
в) читацька+ зорова розминка (робота з читацько-зоровою таблицею)
які зустрічаються в оповіданні).
– А зараз граємо в гру «Читання снігопадом». Уявіть, що йде сніг, кружляють сніжинки, закликають вас до гри. Читає той, до кого сніжника сила на плече.
г) читання «снігопадом» (учні читають за сигналом учителя)
– Подивиться на читацьку картку. На картці слова в оповіданні змерзли і притулилися одне до одного. Наша задача роз’єднати слова.
д) читання сильним учнем (самостійна робота. Учні, на роздрукованих картках, олівцями слідкують, роз’єднують слова);
–Перевіряємо роботу: скільки слів в першому реченні?(7); у другому? (12) у третьому? (5) у четвертому? (16) у останньому? (2)
Молодці! Ви впоралися з завданням.
– Давайте з’ясуємо про що йдеться в оповіданні. Я буду задавати питання, а ви відповідати.
є) логічний розбір оповідання:
– Кожен зимовий місяць має певні ознаки. Давайте про це дізнаємося з розповіді відомого казкового науковця – тітоньки Сови. Уважно подивиться уроки тітоньки Сови та знайдіть відповідь на запитання:
3. Перегляд відеороликів «Уроки тітоньки Сови»
4 Вправа на відновлення прислів’їв (Учитель читає початок прислів’я, а діти продовжують)
– Тітонька Сова розповідала вам про народні прикмети зими? Чи знаєте ви прислів’я про зимові місяці. Зараз ми це перевіримо
– Молодці, діти! Ви добре знаєте народні прикмети зимових місяців.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
«Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо –
Знання здобуваємо!
– А зараз перевіримо, як ви запам’ятали прикмети зими, які повідомила вам тітонька Сова. Працюємо з картками читача. Виконуємо завдання за варіантами. І варіант бере до рук синій олівчик та замальовує у таблиці
слова – зимові прикмети по вертикалі, а ІІ варіант – по горизонталі.
5. Групова самостійна робота учнів.
Гра «Відшукай зимові прикмети» (учні працюють в парах з картками)
Х |
З |
А |
В |
І |
Р |
Ю |
Х |
А |
І |
М |
О |
С |
Н |
І |
Г |
У |
Р |
У |
Ф |
Н |
О |
Л |
І |
Д |
Т |
Б |
Ц |
А |
Г |
Я |
І |
Р |
О |
М |
Ш |
Е |
З |
И |
М |
А |
Ж |
Й |
О |
Д |
Б |
У |
Р |
У |
Л |
Ь |
К |
И |
Є |
З |
VIІ Узагальнення та систематизація знань.
1.Гра «Лови помилку»
На пошту надійшов лист
Здрастуй, дядьку Федір!
У селі Простоквашино настала зима! Сонце піднімається високо над горизонтом і добре гріє землю. Щодня йдуть проливні дощі, тому снігу випало багато, і він скрипить на сонці усіма барвами веселки. Дерева тішать очі своїм листям. Ми із Шариком часто бігаємо купатись на річку. Зимові розваги такі веселі! Ми ходимо на лижах, катаємося на ковзанах, санчатах, велосипеді з гірки, граємо в сніжки, будуємо снігові фортеці, ганяємо шайбу.
Приїжджай швидше, будем грати і зустрічати разом Новий рік!
Кіт Матроскин
– Яких помилок припустився у своєму листі Кіт Матроскин? 7. Творча майстерня Поетична хвилинка «Відшукай рими»
Ну а зараз гостям щирим,
Щоб згадали добре нас,
Подаруємо власний віршик,
Що складав наш другий клас.
Над снігом місяць, як підкова!
Зима прийшла така (чудова)
Кружляють вальс сніжинки ніжні,
Зима пухка і (білосніжна)
Вона буває і серйозна:
Сувора, вітряна, й ( морозна)
А як насуне хмара сива,
Зима по – своєму ( красива)
А вранці іній – то обнова
Яка зима у нас? (казкова)
VIІ Підбиття підсумків. Рефлексія
– Подивіться на дошку. Чого не вистачає, на вашу думку, щоб передати зимовий настрій картини? (сніжок)
– Діти, а тепер той, кому сподобався цей урок, вийде до дошки й прикріпить свою сніжинку. Зробимо малюнковий снігопад.
(діти прикріплюють на дошку сніжинки).
Ви всі молодці! Дякую за співпрацю!
Х Домашнє завдання.
– Подивіться на дошку уважно. Що приніс нас снігопад? А на сніжинках написано домашнє завдання. Красуня зима просить вас виконати вдома______ завдання.