Інтегрований урок 3 клас: «Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках». «Славетні українці»

Про матеріал
Мета: - поглибити знання учнів про Україну; залучити учнів до пошуку інформації про славетних українців; вчити працювати самостійно та в групах; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; збагачувати активний словник учнів; виховувати патріотичні почуття; - ознайомити учнів з поняттям „ власні іменники" і „загальні іменники". Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни. Вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках. Уточнювати і збагачувати словник учнів. Розвивати мислення та творчу уяву дітей. Виховувати любов до Батьківщини, рідної землі.
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа №91»

Дніпровської міської ради

 

 

 

 

Інтегрований урок

Українська мова та Я у світі

3 клас

 «Власні і загальні іменники.

Велика буква у власних іменниках»

«Славетні українці»

Картинки по запросу князь ярослав мудрийПохожее изображениеКартинки по запросу Гетьман Богдан Хмельницький

 

Виконала: вчитель

початкових класів

Логвиненко Н.П.

 

 

м. Дніпро – 2018

 

Інтегрований урок української мови та предмету Я у світі

3 клас

 

Я у світі

Тема. Славетні українці.

Мета: поглибити знання учнів про Україну; залучити учнів до пошуку інформації про славетних українців; вчити працювати самостійно та в групах; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; збагачувати активний словник учнів; виховувати патріотичні почуття.

 

Українська мова

Тема. Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета: ознайомити учнів з поняттям „ власні іменники" і „загальні іменники". Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни. Вдосконалювати навички вживання великої букви у власних іменниках. Уточнювати і збагачувати словник учнів. Розвивати мислення та творчу уяву дітей. Виховувати любов до Батьківщини, рідної землі.

 

Обладнання: мультимедійна презентація «Славетні українці»;

роздатковий матеріал для роботи учнів у парах;

картки для роботи у групах;

таблиці.

 

Тип уроку: інтегрований.

Використані та технології:

  • пояснювально-ілюстративні методи: метод проблемного викладу матеріалу, використання наочності, роздаткового матеріалу;
  • словесні методи: пояснення, бесіда;
  • інтерактивні методи: вправа «Мозковий штурм», складання «Асоціативного куща», групова робота, робота в парах;
  • інформаційно-рецептивний6 повідомлення учнів.

 

Хід уроку

I.  Організація класу

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

 

1.Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо ми без зупинки

з каліграфічної хвилинки.

 

ДОВІДКОВЕ БЮРО. Каліграфія (з грецької мови)- мистецтво красиво писати.

  

  Щоб букви правильно писати

  хвилинку каліграфії треба почати.

  Букви пишіть рівненько,

  щоб були гарненькі.

Тт Дд Шш Кк Канів Дніпро Тарас Шевченко

 

      2.Створення емоційно піднесеного настрою на уроці

1) робота в парах

Діти, у вас на партах лежать аркуші, на яких написані слова (лінь, уважність, активність, неуважність, наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість).

  • Які з цих слів заважають вчитися?

(Діти: Лінь, неуважність).

До слова лінь підбиремо спільнокореневі слова.

(Що?) лінь, (який?) лінивий, (що робити?) лінуватися. Який корінь у цих словах?

Отже. Лінь на урок беремо? А лінивих? А лінуватися будемо?

  • А які б з цих слів ви хотіли б запросити на урок?

(Діти: уважність, активність,  наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість)

Я вам дякую і вірю що саме так і буде.

  • До якої частини мови належать ці слова?

(Діти: Ці слова належать до частини мови-іменник).

  • Як ви їх розпізнали?

(Діти: Вони відповідають на питання: що? і означають назву предмета.)

 

ІІ. Контроль знань учнів

 1. Вправа «Мозковий штурм» 

- Над якою темою ми зараз працюємо?

- Яка частина мови називається іменником?

(Діти: Іменник – це частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто?,   що? – машина, кавун, зима, учень)

  • Які іменники належать до істот?
  • Які іменники належать до неістот?
  • Наведіть приклади іменників істот.
  • Наведіть приклади іменників неістот.
  1. Відомості про іменник .

Із карток прикріплених на дошці діти вибирають ті, які стосуються іменника.

До кінця уроку ми:

  • побуваємо в гостях у іменника;
  • ознайомимося з новими поняттями;
  • попрацюємо в парах, групах
  • порадіємо успіхам один одного;
  • оцінимо роботу один одного;
  • дізнаємося багато цікавого.

 

  1.  Дайте відповіді на запитання. Відповіді запишіть в зошит.

 

  1. В якій країні ми живемо? 

( В  Україні)

2. Яке місто є столицею України?   

( Київ)

3. Яка найбільша річка в Україні?  

( Дніпро)

4.  Як називається наше село?

(Іванопіль)

5. Як називається ваша вулиця?

- Що означають ці слова?

- На яке питання відповідають?

- До якої частини мови належать?

- Як ви написали ці іменники? Які ще іменники пишуться з великої букви?

Перевірка написаного. 

ІІІ. Мотивація пізнавальної  діяльності учнів.

- Чи потрібні нам знання про написання слів з великої букви?

- Для чого?

( Щоб на письмі передавати свої думки, щоб грамотно писати)

Проголошення теми уроку

Сьогодні в нас інтегрований урок української мови і Я у світі.

 Ми поглибимо знання про написання слів з великої букви. Ознайомимось з новими термінами. І дізнаємося багато цікавого про славетних людей України.

- Підберіть синоніми до слова славетний. (відомий, знаменитий)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1 .Ознайомлення з правилом

Робота в групах.

( Щоб поділити дітей на групи вчитель пропонує дітям стати у коло. Кожній дитині дає кольоровий папірець. Комусь жовтий, комусь зелений, червоний чи синій. Діти міняються місцями. Спочатку червоні, потім сині і т. д. На кожному папірці написано ім’я, чи назва річки, чи кличка тварини, чи назва міста. Потім вчитель пропонує окремо зібратися тим у кого написано ім’я, окремо у кого назва міста і т.д. таким чином діти проводять невеличку фізкультхвилинку і діляться на групи)

Робота в групах: діти-вчителі пояснюють новий матеріал у групах.

- Які слова пишуться з великої букви?

- Всі слова, які ми пишемо з великої букви - це власні іменники.

-   Ці іменники називаються власними, тому, що вони дають назву одному предмету.

- Всі інші іменники називаються загальними і вони пишуться з маленької букви.

- Давайте розділимо іменники по групам: власні окремо і загальні окремо (у кожної групи є картки з власними і загальними іменниками які требе розділити).

2. Робота з підручником.  252 (с. 104)

  • Прочитайте вірш Романа Завадовича.
  • Випишіть іменники, які називають імена людей.
  • Чому ці слова пишуться з великої букви?
  • Яким великим українцям належать ці імена?
  • Чому виділене слово пишемо з великої букви?
  •              Чого більше в цьому слові звуків чи букв?
  • Які ще слова можуть писатися з великої букви?
  • Як називаються слова, що пишуться з великої букви?

3. Робота за вправою 253 (с. 104)

  • Прочитайте текст.
  • Де народився Т. Г. Шевченко?
  • Яким було життя малого Тараса?
  • Назвіть найкращих друзів хлопчика.
  • Кого найбільше любив малий Тарас?

Вибіркове списування

Випишіть власні іменники із вправи 253.

1 варіант – імена людей;

2 варіант – назви населених пунктів.

4. Робота над вправою 254.

- Прочитати вправу.

- Виписати назви міст.

5. Складання «Асоціативного куща»

https://lh3.googleusercontent.com/RQDtUFcTBcZrMFPqm7W9smS2GJS68SE9-1NBY_5dKP91xf7XnT3-3Rk4l5GeX_gdFO9CRAsnlxH5mPhPM0bcuoy5MuS1VHEtFNcvtcl0zSFtVOQ4MyuVne8OupKXw4bDlWxOlRY5BgWJ1AwQPg

 

Фізкультхвилинка.

Так як далі мова буде йти про відомих українців, то вчитель запитує:

  • Хто такий Іван Піддубний? ( діти відповідають: силач)
  • Тож імітуємо піднімання гирі.
  • Антонов конструктор - летимо на літаку. Яна Клочкова плавчиха - пливемо. Сергій Бубка стрибун  - стрибаємо. Андрій Шевченко футболіст – даємо уявний пас м’ячем. Катерина Білокур художниця, малювала квіти -уявляємо що нюхаємо квіточку.

 

5. Презентація дітей про відомих українців.

 - Ви підготовили до сьогоднішнього уроку багато цікавого матеріалу про відомих людей України. Як ви думаєте чому я поєднала ці дві теми «Власні іменники» та «Славетні українці».(Відповіді дітей)

 Ми готові прослухати ваші презентації.

Повідомлення дітей супроводжується презентацією.

Вчитель. 
- Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори. 
Багата славетними іменами та подіями й українська історія. Нашими національними символами є прадавні першокнязі київські та їхні на-щадки: княгиня Ольга, князі Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, славний співець Боян, літописець Нестор, а в часи ближчі — славні козацькі гетьмани, кошові й полководці: Дмитро Вишневецький, Самійло Кішка, Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький. В Україні працюють учені, яких знає весь світ. Назвемо хоча б найвідоміші імена 


Княгиня  Ольга  ((бл. 890-969) Дружина Київського князя Ігора. Збираючи данину князь гине. Ольга залишається з малолітнім сином Святославом. І почала вона  княжити на своїй землі

Через кілька років по тому Ольга вирушає до Константинополя, де приймає святе хрещення. Повернувшись до почала  проповідувати віру Христову. Вона створює першу церкву  і багатьох киян повертає до християнської віри. Саме від неї отримав перші уроки істинного благочестя і майбутній хреститель Київської Русі її внук Володимир.

Прославилася княгиня мудрістю, мужністю і рішучістю. Була вона страшною для ворогів і любимою людьми за милостивість і благочестя, за праведність і доброту.   Коли ж виріс і змужнів її син Святослав, вона передала йому управління державою, а сама, відійшовши від княжих клопотів, зосередилася на благодійності. 

Померла  Ольга у дев’яностолітньому віці.

 

  • Які власні назви ви почули? (діти називають)
  • Як вони пишуться?
  • Складіть речення про княгиню Ольгу.
  • Запишемо те, яке найбільше всім сподобалось.

Князь Володимир Великий 

Князь Володимир   Святославович  – визначний український державний діяч. За своїм походженням був молодшим   сином київського князя Святослава Ігоревича  і онуком київської княгині Ольги.

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=43721857-68-72&n=21  У 988 році в державі було офіційно введено християнство. В характері самого Володимира відбулися великі зміни. Він зробився побожним, ласкавим, щедро роздавав милостиню, запроваджував школи, будував храми і став у повному розумінні батьком для своїх підданих. Він допомагав бідним, старим і калікам, сиротам і вдовам. Тому не дивно, що всі називали його Володимиром «Ясним Сонечком» та «Великим». 

Володимир Великий провів реформу законодавства, започаткував карбування власної монети з зображенням Христа та князівської монограми у вигляді тризуба; розбудував та укріпив свою столицю – Київ. Саме за правління Володимира в місті було збудовано головний храм Русі – Церкву Богородиці або Десятинну церкву, розбудовано «місто Володимира» з князівськими палацами та громадськими будівлями.

 

  • Чому Володимира Великого називали «Ясним Сонечком»?
  • Давайте запишемо це речення.

 

Картинки по запросу князь ярослав мудрий Князь Ярослав Мудрий. Ярослава Мудрого – син  князя Володимира Святого.  Він докладав багато зусиль для збереження територіальної цілісності та єдності  держави,   не полишав будівництва, розпочатого батьком. На честь перемоги над печенігами, наказав звести  величний храм – Софію Київську.

Великого князя без перебільшення можна назвати  засновником   ученості на Русі. У Києві та багатьох інших містах Русі було створено   книжкові   майстерні, у яких  переписувалися церковні книжки, а також  наукові праці з історії, філософії, права, природничих наук. 

За правління Ярослава на давньоруських землях виникло багато шкіл. Осередками освіти були церкви й монастирі. Так, у Софії Київській діяли    бібліотека і школа, де навчали грамоти й ознайомлювали з основами тогочасних наук дітей із заможних родин, а також було спеціальне приміщення, де перекладалися твори з іноземних мов, переписувалися й створювалися  твори давньоруської літератури, велося літописання.

Князь-політик уникав воєн, намагався підтримувати з європейськими країнами добросусідські відносини. Перевага надавалася не силі зброї, а силі розуму. Своєю зваженою культурно-освітньою політикою князь Ярослав зажив шанобливого ставлення нащадків, які стали називати його Мудрим.  

 

  • Який величний храм збудував Ярослав Мудрий?
  • Запишемо це речення. (Вчитель наголошує що назва храму теж є власною назвою і пишеться з великої букви)

 Пилип Орлик (1672-1742) – видатний державно-політичний діяч, гетьман України (1710-1742).

Похожее Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸ÐµВін був  дуже здібний. Крім рідної мови знав латинську, грецьку, французьку, німецьку, шведську, польську та російську мови.

Пилип зумів проявити себе, як освічена людина, на що й звернув увагу гетьман Іван Мазепа і призначив його генеральним писарем. Ця посада була найвпливовішою  при гетьмані. Орлик виконував важливі дипломатичні доручення гетьмана . А після смерті гетьмана  П. Орлика обрали гетьманом.

У день виборів було проголошено написану ним державну Конституцію, яку називали  «Конституція Пилипа Орлика». До кінця своїх днів П. Орлик залишався вірним своїй меті – боротьбі за незалежність та суверенітет України.  

  • Хто такий Пилип Орлик?

Картинки по запросу Гетьман Богдан Хмельницький
 Гетьман Богдан Хмельницький.  Хмельницький Богдан (Зіновій) Михайлович (1595–1657) – визначний український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України (1648– 1657). Засновник Української Козацької держави. За час свого гетьманування Б. Хмельницький запровадив ефективну податкову систему, збирався налагодити карбування власних грошей, встановив і підтримував дипломатичні стосунки з багатьма країнами Європи.

  • Давайте запишемо ім’я, по батькові і прізвище відомого гетьмана.

 

 Іван Франко. Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856р. у підгірському виселку Нагуєвичі Дрогобицького повіту в родині сільського коваля. 
Вчився він у сільській школі, спочатку в Нагуєвичах, а потім у Ясениці Сільній, у Губичах; з 1864 по 1867 рік — у Дрогобицькій школі василіян, а далі у гімназії, яку закінчив 1875р. Його батько, Яків Іванович, помер, коли І. Франкові було лише близько одинадцяти років. Саме про смерть батька у 1871р. Франко написав свій перший вірш. Вітчим добре поставився до свого пасинка і дав йому змогу продовжувати навчання. Та невдовзі у молодого гімназиста померла і мати (1872 року), яку він дуже любив і присвятив їй свої згадки у вірші «Пісня і праця» (1883р.), у поемі «Гадки на межі» (1881p.). 
І.Я. Франко написав майже п’ятдесят казок, двадцять із нх увійшли до збірки "Коли ще звірі говорили” (1899) та ряд оповідань: «Грицева шкільна наука» «Олівець», «Під оборогом», «Schonschreiben». 

Леся Українка. Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) народилася 25 лютого 1871р. у Новограді-Волинському. Мати її — письменниця Олена Пчілка — і батько — юрист — багато уваги приділяли гуманітарній освіті дітей, розвивали інтерес до літератури, вивчення мов. Все це сприяло ран-ньому входженню Лесі в літературу: в дев'ять років вона вже писала вірші, у тринадцять почала друкуватись. У 1884р. у Львові в журналі "Зоря” було опубліковано два вірші ("Конвалія” і "Сафо”), під якими вперше з'явилось ім'я — Леся Українка. Дитячі роки поетеси минали на Поліссі. Взимку Косачі жили в Луцьку, а літом — у с. Колодяжне. Серед факторів, які впливали на форму-вання таланту Лесі Українки, була музика. 

  • Назвіть назви населених пунктів які почули, слухаючи розповідь про Лесю Українку.
  • Назвіть справжнє  ім’я Лесі Українки.

 Микола Амосов. Багатьом людям врятовано життя завдяки науковим працям академіка Миколи Амосова. В інституті, який він створив, проводять найскладніші операції на серці. У 1939 р. М.М. Амосов з відзнакою закінчив Архангельський медичний інститут, а в 1940 – з відзнакою Всесоюзний заочний індустріальний інститут. Під час Великої Вітчизняної війни М.М. Амосов був на фронті провідним хірургом польового госпіталю. широко займатися грудною хірургією, проводив велику наукову роботу і в 1953 р. захистив докторську дисертацію. У 1952 р. М.М. Амосов як видатний спеціаліст з грудної хірургії був запрошений до Київського інституту туберкульозу для керівництва спеціально створеною клінікою торакальної хірургії. 

  • За що подякуємо Миколі Амосову?
  • Давайте запишемо.

 

 Євген Патон. В Україні добре знають Євгена Патона. Його ім'ям названо міст через Дніпро, що в Києві. Цей міст уперше у світі збудований методом електрозварювання (завдяки науковим винаходам Євгена Патона). Син Євгена Патона – Борис Патон також працює в галузі металургії. Його наукові дослідження заклали основи космічного зварювання. Ось які славетні академіки, батько і син. 

 

 Олег Антонов. Гордістю України є сучасні літаки «Антей», «Руслан», «Мрія», їх розробило конструкторське бюро Олега Антонова. Це від його імені українські літаки називаються «Анами»: і маленький трудівник АН-2, і велетень АН-22 - «Антей», і багато інших. 

 

 Катерина Білокур. Живописець. Читати, писати і малювати навчилась самотужки. Жила у злиднях. Нею написані такі картини: «Квіти увечорі», «Декоративне панно», «Жар-колос», «Жоржини», «Рожі і троянди», «Осінь», портрети та автопортрети.

 
1954 року в Парижі на міжнародній виставці демонструються її картини «Цар- колос», «Берізка» і «Колгоспне поле», які високо оцінив Пабло Пікассо. 1956 року їй присвоєно звання народного художника України.
Через два роки Катерині Білокур було присвоєно звання народного художника України. Її ім’я стало знане в республіці й поза її межами.
Померла художниця 9 червня 1961 року. 1977 року в селі Богданівці відкрито меморіальний музей художниці, на території якого встановлено пам’ятник. 

  • Назвіть відомі картини Катерини Білокур.
  • Назви картин це теж власні назви. Давайте запишемо.

 

Ігор Сікорський. Ми знаємо Ігоря Сікорського як геніального авіаконструктора, який подарував світові декілька неперевершених моделей літаків та гвинтокрилів. 

 

http://www.segodnya.ua/img/gallery/3798/76/392369_tn.jpg   Ігор Сікорський – авіаконструктор, першим в світі запропонував проект повітряного  судна, яке майже нічим не відрізняється від сучасних вертольотів. В 1931 році він запатентував свій винахід: судно з двома пропелерами (на даху та на хвості).  Авіаконструктор створив своє конструкторське бюро, яке розробляло нові типи літаків та  вертольотів. 

В 1941 році а Америці  був представлений вертоліт-амфібія на поплавковому шасі, який злітав з води і  приземлявся на суші.

Саме на вертольоті Сікорського S-61 в 1967 р. вперше здійснили переліт через Атлантику, а   в 1970 р. - через Тихий океан.

 

  • Назвіть власні назви які почули.

 

Леонто́вич Мико́ла Дми́трович. Дати життя: 01.12.1877 - 23.01.1921  український композитор, хоровий диригент, громадський діяч, педагог. Автор широковідомих обробок українських народних пісень для хору «Щедрик», «Дударик», «Козака несуть».

Його обробка «Щедрика» відома у всьому світі як різдвяна колядка

Музична пауза. Слухання знаменитого «Щедрика»

 

  Сергій Бубка. Бубка Сергій Назарович (1963 р.н.) легкоатлет, багаторазовий чемпіон та рекордсмен світу, Європи, Олімпійських ігор Народився в селi Кам’яний Брід поблизу Луганська. З десяти років почав займатися легкою атлетикою. Рано обрав своєю спортивною спеціальністю стрибки з жердиною. Навчався в дитячих спортивних школах Луганська і Донецька. Його тренер на все спортивне життя — В.А.Петров рано розпізнав у ньому талант стрибуна. Бубка — шестикратний чемпіон світу. Йому належать фантастичні світові рекорди: 6,14 м на стадіоні та 6,15 м в закритому приміщенні. 

 

   Андрій Шевченко. Андрій Миколайович Шевченко — український футболіст, виступає за київське «Динамо» і національну збірну України. Заслужений майстер спорту України з 2003. Нагороджений найвищою державною відзнакою — «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м\'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони. Найкращий бомбардир національної збірної України в історії. Капітан збірної України. Тричі ставав найкращим бомбардиром Ліги чемпіонів, двічі - чемпіонату Італії. Другий бомбардир за всю історію «Мілана». 

 

                                              Іван   Піддубний (1871-1949)

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=66946465-45-72&n=21Народився у  селі Красенівка (нині Чорнобаївський район Черкаської області) у селянській сім’ї, рід яої славився  великою силою.  Був досить високим і  дужим. Мав тонкий музичний слух і гарний голос. Співав у церковному хорі. Самотужки став займатися  гімнастичними вправами та гирьовим спортом. Працював вантажником в порту, потім почав виступати в цирку як борець. Невдовзі вступив до Петербурзького атлетичного товариства, від якого в 1903 році був посланий на  чемпіонат світу в Париж. За час своєї спортивної кар’єри шість разів ставав чемпіоном світу.

 Секрет непереможності видатного богатиря полягав у тому, що він наполегливо й тривало працював над собою. Кожен день починав із ранкової зарядки, щоденно  тренувався, навіть тоді, коли залишив заняття спортом, дотримувався правильного режиму дня. Ніколи в своєму житті не палив і не вживав спиртного. Щовечора, тримаючи в руках двопудову металеву палицю, робив прогулянки.

  Іван Піддубний був у всьому світі символом непереможної сили, блискучої майстерності і техніки. Він пишався тим, що був українцем. Йому були присвоєні звання «Заслужений майстер спорту» та заслуженого артиста республіки, нагороджено орденом.

 

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в групах.

Написати лист-подяку відомій людині (2-3 речення).

Зачитування листів.

2.Робота в парах.

— Чим прославили Україну ці видатні люди? З’єднайте відповідні пари.

Катерина Білокур                             конструктор літаків

Іван Піддубний                                 академік, електрозварювальник

Олег Антонов                                    художник

Богдан Хмельницький                    основоположник української класичної музики

Микола Лисенко                              силач

Євген Патон                                     козацький гетьман

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Назвіть імена славетних українців, які ви запам’ятали на уроці?

— Чим прославились видатні українці?

— Які вулиці  у нашому селищі носять імена видатних людей України?

  • Що треба робити щоб стати видатною людиною?
  • Дякую вам за урок і бажаю успіху.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

лінь,  уважність,  активність,  неуважність, наполегливість,   старанність, спостережливість,  цікавість

Шевченко                           Дніпро

Житомир                             Наталка

Тетерів                                 Мурчик

Заводська                            Київ

Карпати                                Польща

Львів                                     Іванович

прізвище                               річка

місто                                       ім’я

річка                                       кличка

вулиця                                  місто

кличка                                  Мурчик

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку