Інтегрований урок алгебра +біологія "Розвязування систем рівнянь з двома змінними"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів розв´язувати системи рівнянь другого степеня з двома змінними.
Перегляд файлу

Тема . Інтегрований урок математики і біології у 9 класі «Розв´язування системи рівнянь з двома змінними»

Мета: навчальна- узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів розв´язувати системи рівнянь другого степеня з двома змінними.

розвиваюча:розвивати вміння міркувати, аналізувати, робити висновки, вміння чітко висловлювати думку, розвивати творчі здібності, логічне мислення та кругозір учнів.

виховна: виховувати в учнів увагу, спостережливість,  наполегливість у навчанні, охайність математичних  записів та акуратність.

Очікувані результати:

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання:  малюнки птахів, картки із завданнями, презентація

Міжпредметні зв´язки:зв´язок математики з біологію.

Девіз уроку:  Недостатньо лише розуміти задачу, треба мати бажання розв´язати її. Де є бажання, знайдеться і шлях.

                                                                                                           (Д.Пойа)

Епіграф:Щоб  дійти до мети, перш за все потрібно йти.

(Оноре де Бальзак)

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

Привітання ,створення в учнів позитивно емоційного настрою.

Використання інтерактивного прийому:»Я вітаю».

«Я вітаю тих ,хто…вже прокинувся;»

«Я вітаю тих ,хто…хоче працювати;»

«Я вітаю тих ,хто…в доброму гуморі;»

«Я вітаю тих ,хто…хотів би дізнатися про щось нове;»

«Я вітаю тих ,хто…хоче спілкуватися;»

Після кожної фрази учні ,які вважають ,що фраза стосується їх ,підводяться.

Учитель та інші їм аплодують.

ІІ. Перевірка д/з.

ІІІ. Повідомлення теми , мети і завдань уроку.

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми систематизуємо ваші знання, вміння і навички, набуті під час вивчення теми. Ви маєте вміло і вправно застосовувати ці знання до розв’язування вправ і задач. Ми проведемо незвичайний урок – інтегрований урок математики і біології. Протягом уроку ми пригадаємо деякі відомості про пернатих друзів, яких можна зустріти на території України.

Відкрийте зошити і запишіть тему уроку «Розв´язування системи рівнянь з двома змінними» (Слайд1-2)

  Не без причин про Україну кажуть, що вона мальовнича, адже на нашій землі міститься чимало куточків з унікальною природою. Подивіться уважно на малюнок.(Слайд 3)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\rozm.jpg

Що на ньому зображено? Так, це гніздо! А не вистачає в ньому – птахів! Тож заселимо його пташками. Запам’ятовуйте і  записуйте назви птахів, яких ми заселятимемо у наше гніздо.

IV. Розв´язування завдань.

Учитель. Першим з птахів, який завітав  до нашого гнізда, є горобець. (Слайд 4)

(Щоразу, коли відбувається знайомство з пташкою, на дошку прикріплюється малюнок з її зображенням.)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\гобчик.jpgСпоконвічний супутник людини – горобець, мешкає  в Україні скрізь. Ці птахи є представниками роду справжніх горобців родини горобцевих. Маса горобця становить 19 – 25 г, довжина – 14 см, розмах крил – 20 – 22 см. Гніздяться горобці у природних дуплах і норах, у щелинах будівель, а також у штучних гніздівлях. Гніздо горобця – ахання шароподібна конструкція з невеликим отвором.

Протягом року ці птахи відкладають дві кладки по 4 – 6 яєць. Забарвлення яєць від світло-блакитного до блідо-зеленого. Висиджують кладку обоє батьків протягом 13 -14 днів. Після того, як пташенята вилупляться, їх годують переважно комахами та личинками.

  Горобець не забув взяти із собою наступне завдання.(слайд5)

Завдання 1    Мозковий штурм

1.Які ви знаєте способи розвязування систем рівнянь.

2.Їх переваги та недоліки.

3.Скільки розвязків може мати система рівнянь.

4.Як це виглядає на графіках.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\snihur_opys.jpgУчитель. Ось до гніздечка летить наступна особлива червоногруда зимова пташка – снігур(слайд 6).

Снігур-птах ряду горобцеподібних, родини в´юркових. Довжина тіла птаха становить 15 – 19 м, а вага – 32-34г. В Україні снігур зустрічається на всій території .Особливість цієї пташки у тому, що  вона має розовувато-червону грудку.

У снігурів панує матріархат, тобто самці підкорюються самкам. Снігурі розташовують свої чашоподібні гнізда на густих горизонтальних гілках, частіше подалі від стовбура на висоті 2 – 5 м. Зазвичай кладка містить4-6 невеличких яєць світло-блакитного відтінку з рисками, плямами та крапками темних кольорів. Яйця впродовж 13-15 днів висиджує тільки самка. 

Ця пташка не просто прилетіла до гніздечка,а принесла своє завдання.
Слайд7-9

 Завдання 2

Усні вправи

  1.                       Виразіть змінну у через змінну х  з рівняння:
    1) 4x + 2y = 12;   2) 5х + у = 1;  3) ху= -1;          4) у – х2 + 5 = 0;  

 

  1.         Чи є розв'язком системи пара чисел:

1) (-1; 1);   2) (2; -1);    3) (6;2,5)?

  1. Назвіть два розв'язки рівняння:

1) ху = 0; 2) х – у = 1;  3) 6 + 0 ∙ х = 2у.

4.

 

Учитель. Щоб не запізнитися заселити гніздечко, до нас підлітає напрочуд дивовижний птах – жайворонок. (Слайд 10)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\жайв.JPGЖайворонок-невеликий горобцеподібний птах.Жайворонки зимують у північній Африці або в Індії, повертаються в Україну на початку березня, а відлітають у жовтні.

 Живуть жайворонки переважно на полях, де і в’ють гнізда просто на землі. Самка жайворонка кладе від 3 до 6 плямистих яєць.

  Починаючи співати, жайворонок швидким летом підіймається в гору, описуючи велику спіраль. Згори летить спочатку повільно, а потім раптово складає крильця і «каменем» падає до долу.

Живиться жайворонок комахами, хлібними зернами і насінням бур’янів, п’є росу з листя трав, що дає змогу йому жити в посушливих степах південної України.

І жайворонок на хвості приніс своє завдання.

Завдання 3

Розв'язати методом підстановки (слайд 11)

 

 

     

 

Фізкультхвилинка

 

Учитель. Подивіться! До гніздечка поспішає чижик!(слайд12)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\chij.jpgЧиж- рід горобцеподібних, родини в´юркових. Його довжина становить 11-13 см, а вага 12-14 г. Пір´я оливково-зеленого кольору з темними плямами, дзьоб сірий. Свою назву чижі отримали за характерний «чижиний» писк, яким вони безперервно перегукуються в зграях.

Цих птахів часто тримають вдома, в клітках заради їхнього співу.

 На Україні чижі гніздяться зазвичай на смереках або соснах в Карпатах і Криму, під час осінніх і весняних мандрівок – по всій території. Чижі звивають гнізда з тонких гілочок, травинок, лишайників і моху, розташовуючи їх високо на деревах (не нижче 10 м), і так майстерно ховають, що їх можна знайти лише випадковою.

 Кладка складається з  4- 6 блідо-блакитно-зелених яєць із темними плямами і рисками, яку самка висиджує протягом 12 днів.

 Поспішаючи, Чижик приніс вам своє завдання.

Завдання 4

Розв'яжіть графічно систему рівнянь Слайд 13

 

      

 

 

Учитель. Ось до гніздечка летить наступна  пташка – омелюх. (слайд14)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\omeljux_opys.jpgОмелюх з родини горобцеподібних. Це невеликий птах розміром 8- 21 см завдовжки з помітним гребінцем. У нашій країні зустрічається по всій території, але тільки восени та навесні. Гніздиться омелюх на Півночі, у тайзі, а живиться різноманітними плодами та ягодами, зокрема омелею, за що й отримав свою назву.

 Самка висиджує 3-7 яєць, а самець годує та охороняє її. Спів цих птахів приємний і мелодійний.

 Омелюх приніс своє завдання.(слайд 15)

Завдання 5

Розв’язуємо  завдання колективно.

Розв’язати систему рівнянь

Розв’язання

D=64.

Відповідь. (3;-2) і(0;1).

Учитель. Ось до нашого гніздечка підлітає  надзвичайно чудова співоча  пташка – соловей.(Слайд 16)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\сол.jpgСоловей-рід дрібних птахів, родини мухоловкових, ряду горобцеподібних. Довжина птаха становить 144-170 мм, вага-13,4-26г. На території України їх мешкає три види:

соловей західний: гніздиться в Криму, нечисленний у Прикарпатті, рідко

зустрічається в західних областях поліської та лісостепової зони;

соловей східний: гніздиться по всій території України;

синьошийка або варакушка: гніздиться повсюди, крім Карпат, Криму й степу.

Мешкає соловей в чагарниках, заростях лісів і садів. Гнізда мостить на землі під кущами. Соловейки живляться комахами, їхніми личинками та дрібними безхребетними. Прилітають на Україну у квітні- травні, а відлітають у серпні- вересні. Самці мелодійно співать.

І разом зі своїм співом соловей приносить наступне завдання.

Завдання 6(слайд17)

V. Підсумок уроку(слайд 18)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Новая папка\1\совса.jpgУчитель. Наш урок добігає кінця, про що сповіщає Сова, яка є символом мудрості! Вона прихопила із собою кросворд. Впишіть у кросворд послідовно назви птахів, про яких ми говорили на уроці, і запишіть слово у виділеному стовпчику. (слайд 19-24)

 

Кросворд

 

г

о

р

о

Б

е

ц

ь

 

С

н

і

г

У

р

ж

а

й

в

о

Р

о

н

о

к

 

ч

И

ж

и

к

 

о

М

е

л

ю

х

с

о

л

о

в

Е

й

 

У виділеному стовпчику – буриме.(слайд25)

Гра «Буриме» - підібрати риму до даних понять, вивчених протягом минулих уроків :

 

Хризантема,  тема

 

- система

Кохання

 - рівняння

Гребінь

 - степінь

Передача

 - задача

Трафік

 - графік

Раколовка,      хрущовка

Кабіна

Травоїдний

 - підстановка

 - заміна

 - однорідний

Дякую за урок!

VІ. Домашнє завдання

 

doc
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 7. Системи лінійних нерівностей з однією змінною, їх розв’язування
Додано
7 березня 2020
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку