Бирлівська ЗОШ І-ІІ ступенів
Повітря.
Властивості
повітря.
(Дослідницький практикум)
Природознавство 1 клас
Тузенко С. А.
Тема:Повітря. Властивості повітря.
Чому підстрибує м’яч?
(Дослідницький практикум)
Мета: З’ясувати властивості повітря і значення
повітря в природі;
вчити дітей досліджувати властивості
повітря, проводити досліди, фіксувати й
аналізувати результати;
виховувати пізнавальний інтерес до
вивчення природи, здатність спілкуватися
в процесі спільної роботи.
Обладнання: ілюстрації, пробірки, повітряні
кульки, вчительська презентація,
мультимедійна дошка, склянка з
водою, свічки, грудочка сухої глини та
землі.
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Щоб урок минув цікаво
Всі беремося до справи.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Хвилинка спостережень
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Метод «Дивуй» (Цей метод допомагає зацікавити дітей та підвести їх до вивчення нового матеріалу)
Мама підійшла до Андрійка і сказала:
сам.
Андрійко задумався: - Про який це вітерець під носиком сказала мама?
Він покрутився, заглянув під стіл, попробував пальчиком під своїм носиком та нічого там не знайшов.
Хлопчик почекав поки суп вистигне, поїв і швиденько вибіг на вулицю. На вулиці подув сильний вітер, він зірвав картузик у Андрійка.
На уроці фізичної культури дівчатка стрибали на скакалках, а хлопчики грали м’ячем.
- Чому підстрибує м’яч? – сказав хлопчик, подумав
і побіг до решти діток…
(Розповідь учителя супроводжується ілюстраціями)
Учитель
уроці ми спробуємо дати відповіді на запитання
Андрійка, а тому на уроці будемо:
(Цей вид роботи дає змогу актуалізувати опорні знання учнів)
Дайте відповіді на запитання:
- Отож, тема сьогоднішнього нашого уроку:
Повітря. Його властивості.
ІІІ. Ігрова хвилинка
ІV. Вивчення нового матеріалу
Слайд 1. Наша планета Земля закутана, мов ковдрою товстим шаром повітря. Цей шар називають Атмосферою Землі. Він захищає нашу планету від холодного космосу, та пекучих сонячних променів. Що ж таке повітря?
Слайд 2. Повітря – це природна суміш газів, яка складається з 78% азоту, 20% кисню, 1% вуглекислого газу. Азоту в повітрі найбільше. Але для дихання він не придатний. Всім живим організмам потрібен кисень. Де ж знаходиться повітря? Повітря оточує нас з усіх боків. Воно заповнює усі проміжки й щілини в предметах. Ви можете торкнутись повітря.
Дослід 1.
Візьміть повітряну кульку і наповніть її повітрям. А тепер обережно направте струмінь повітря на своє обличчя. Що ви відчули? Ви відчули дотик повітря до шкіри.
Слайд 3.
- Вияснимо, які ж властивості має повітря?
Подивіться, що ви бачите навколо себе?
Повітря нам заважає бачити предмети?
Ні, воно прозоре. Чи можемо ми побачити
повітря? Ні, ми не бачимо повітря. За допомогою
зору ми можемо виявити повітря в деяких
випадках. Проведемо наступний дослід.
Дослід 2.
Опускаємо в банку з водою склянку догори дном. Повільно нахиляємо її. Що ви бачите? Зі склянки виходять бульбашки повітря, а в склянку потрапляє вода.
Слайд 4.
Слайд 5.
Повітря добре підтримує вогонь.
Дослід 4. (Зі свічками)
Зробимо висновок:
Виявляється, що повітря не тільки нас оточує, а воно є в ґрунті, у піску, у воді, ним дихають усі мешканці водойм.
V. Фізкультхвилинка
- Віє вітер нам в лице,
Захиталось деревце.
Вітер віє вище, вище,
А дерева – нижче, нижче.
VI. Продовження роботи над темою уроку
Дослід 5.
Візьміть аркуш паперу і помахайте ним перед
обличчям. Що ви відчули? Ми відчули вітер.
Слайд 6.
Вітер – це рух повітря. Давайте дізнаємося як люди
використовують силу вітру.
VII. Робота за підручником. (с. 40 – 41)
Роздивіться і скажіть – як люди навчилися
використовувати властивості повітря. (Розповіді
дітей за ілюстраціями підручника)
VIII. Запитання до природи. Чому підстрибує м’яч?
Розширюватися. Коли м’яч вдаряється об землю – повітря в ньому стискається, а потім розширюється і м’яч з силою відскакує від землі. (Учитель і діти проводять досліди з м’ячем)
IX. Робота над ілюстраціями
чистоти повітря.
X. Хвилинка відпочинку. Вправа «Органи чуттів»
(Цей вид роботи дає можливість практично перевірити знання учнями органів чуттів людини)
XI. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів
(Гра «Незакінчені речення» виявляє як діти засвоїли і зрозуміли вивчений матеріал на уроці)
XII. Підсумок уроку
Кульці він теж сподобався. В подарунок ви отримуєте повітряні кульки і ось такі смайлики. Оцініть свою роботу на уроці, домалювавши смайликам ротики.
- Діти, зберігайте чистоту повітря та будьте здорові!