Інтегрований урок розвитку зв'язного мовлення і читання, складений на основі робочого зошита Катерини Пономарьової "Малюю словом". Відповідає програмі Нової української школи.
1
Інтегрований урок (читання та українська мова)
Тема уроку: Що таке дружба? Б.Комар «Загублені рукавички». Письмовий переказ тексту.
Мета уроку: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити розуміти образну мову; писати письмовий переказ твору; формувати інформаційно-комунікативну компетентність.
Розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння розмірковувати над художнім змістом твору, робити висновки.
Виховувати любов до художнього слова, почуття дружби, порядності, доброзичливого ставлення один до одного.
Обладнання: зошит «Малюю словом» Катерини Пономарьової (4 клас), Цеглинки Lego, кольорові олівці, мультфільм (https://www.youtube.com/watch?v=CY_WgE-WRT0).
Тип уроку: інтегрований урок.
Хід уроку
І. Емоційне налаштування «Дружнє коло».
1.Утворіть коло, розітріть ручки. Що ви відчули?
2.Передай тепло товаришеві.
3.Заплющ очі і промов:
- У мене гарний настрій.
- Ми всі готові до уроку.
- Бажаю собі і друзям успіху.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
2.1. Розчитування.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Перегляд мультфільму (https://www.youtube.com/watch?v=CY_WgE-WRT0).
ІV .Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Асоціативний кущ.
4.2. Первинне читання тексту вчителем.
- Чи дійсно хлопці справжні друзі?
4.3. Пояснення лексичного значення слів із прослуханого тексту за запитаннями дітей.
4.4. Самостійне читання тексту учнями. Робота в зошитах с.32-35.
4.5. Фізкультхвилинка.
4.6. Бесіда за змістом прочитаного з використанням цеглинок Lego.
1. Яке ім’я друга головного героя твору?
Юрко
Ігор
Іван
Ліпили снігову бабу
Билися.
Грали в хокей.
Ліпили сніжки.
Ліву.
Праву.
Жодної не губив.
Друг.
Вчителька.
Мама.
4.7. Гра «Мікрофон» с.33 зошита.
4.8. Підбір синонімів до слів сміливий, мерщій.
V.Рефлексія
5.1. Створення сенкану на тему «Дружба».
5.2. Малювання ілюстрації до переказу.
VІ.Підсумок уроку.
Найважче було…
Вдома я розкажу про…
VІІ. Домашнє завдання.
Дописати письмовий переказ тексту.