прості питання уточнюючі питання пояснюючі питання творчі питання оцінюючі питання практичні питання «Після грози» 1. Які природні явища описані в поезії В.Скомаровського «Після грози»? 2. Якщо правильно вас я зрозуміла, то гроза ущухла? 3. Чому ви так вважаєте? Поясніть. 6. Що змінилося б у природі, якби зникло таке природнє явище як гроза? 5. А це добре чи погано, що стихла гроза? 4. А чому це добре, що стихла гроза? Назвіть плюси.
Методика «Передбачення» за прислів҆ями за загадками за назвою твору за твердженням, догмою за малюнками і ілюстраціями за ключовими словами Краще мати сліпі очі, ніж сліпе серце. Безрозсудливість – крок до біди. Прийшов із рогаткою Весело цвірінькав Юрко не спав Назва твору «Посиротив». Без сокири і без рук, а дім будує.
Алгоритм — Після ознайомлення з назвою тексту та його автором перед читанням ставлю дітям питання, які дозволяють зробити припущення, про що саме буде текст (робота в парах чи групах). — Текст розподіляється на частини, і далі читати його учні будуть частинами. Зупинки треба роботи на найбільш цікавих місцях, створити інтригуючу ситуацію очікування. — Після читання кожної частини учням ставляться запитання. Пропонується зробити передбачення стосовно того, що буде далі. А після читання наступної частини це передбачення аналізується.
Таблиця"ЗХД" (Знаємо – хочемо дізнатись – дізналися) ЗНАЄМО ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЬ ДІЗНАЛИСЯ Корінь слова – спільна частина споріднених слів. Із яких частин може складатися слово? Як правильно вимовляти і писати слова із ненаголошеними [е], [и] в коренях? У складі слова можуть бути корінь, закінчення, префікс, суфікс. Правила вимови і написання слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях.
Монофон Монофон (моно – один, фон – звук). Невеликі зв’язні тексти, кожне слово яких починається на одну й ту ж літеру. Зразок. Прогулянка Приємно пізньою порою пройтися парком. Погодувати принесеним пшоном птахів. Посидіти, погомоніти про природу. Порадіти прекрасним передчуттям. Помріяти про пригоди. Потім повільно прогулятися, помилуватися парком, пронизаним погасаючими променями. Пошепки попрощатися… Повернутися… Піти… Практичне завдання: створіть монофон.
Мозаїка “Джигсоу” 1 крок Поділ учнів на “домашні” групи. Нумерація учасників. 2 крок Пояснення завдання. 3 крок Поділ завдання на частини. Створення “експертних” груп. 4 крок Робота в “експертних” групах. 5 крок Повернення до “домашніх” груп. 6 крок Повне вивчення тексту. Взаємонавчання. Відповіді на запитання вчителя.
Після грози Чую Бачу Відчуваю грім дзижчання бджіл як парує стежка шепіт листя запах липи стежка тепло веселка липа пшениця поле бджоли барви небо грядка Складання “кластера” Це графічна організація матеріалу, що показує смислові поля певного поняття. Слово “Кластер” у перекладі означає “пучок” , “сузір’я” У центрі аркуша записують ключове поняття від нього накреслено стрілки – “промені” в різні боки . Вони сполучають це слово зіншими, від яких у свою чергу “промені” розходяться далі.