Інтегрований урок читання в 4 класі

Про матеріал

Корисно і цікаво для вчителів початкових класів. Перегортаючи сторінки «Читанки» в цікавій формі повторити матеріал, закріпити його в ігровій формі в кінці року.Мета: формувати навички орієнтування в об'ємному матеріалі; виховувати у школярів інтерес і любов до читання.

Перегляд файлу

ЧИТАННЯ

Інтерактивний урок в 4 класі

 

Тема. Перегортаючи сторінки «Читанки». Повторення матеріалу, закріплення в ігровій формі вивченого за рік.

Мета: формувати навички орієнтування в об'ємному матеріалі;  виховувати у школярів інтерес і любов до читання.

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого мате­ріалу.

Обладнання: 1) малюнки дітей до улюблених творів; 2) кросворд; 3) карта «Зоряне небо» (в середині зірок — портрети пись­менників); 4) роздатковий матеріал:

а) картки з прізвищами письменників та назвами їх тво­рів;

б) картки з прізвищами та іменами письменників;

в) картки з ключовими словами із творів.

5) плакати:

а) Не кущ, а з листочками,

 Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає.

б) Книга вчить, як на світі жить.

в) Дім без книги — день без сонця.

г) Хто багато читає — той багато знає.

Клас ділиться на 2-3 команди, які розташовуються у різних кутках класу. Посередині — стіл вчителя. Кожна команда отримує однакові завдання. За кож­ну вірну відповідь — один бал.

Хід уроку

I. Актуалізація і корекція опорних знань.

II. Сприйняття й осмислення навчального матеріалу.

 1. Слово вчителя з елементами бесіди.

— Ось і настав останній урок з читання у 4 кла­сі. Здається, зовсім недавно я знайомила вас з метою і завданнями читання, з підручником, а ви дивувались, як багато нам доведеться прочитати. А сьогодні ми ди­вуємось, як багато нового і цікавого пізнали за цей рік.

Які з творів вам сподобались найбільше ?(Слово надається одному з членів команди.) 2. Подорож за підручником «Читання».

Сьогодні ми з вами востаннє мандруємо сторін­ками підручника «Читання». Проводирями-ведучими будуть Знайка і Незнайка. На шляху у нас буде сім зупинок:

« Знайомі... незнайомці»;

«Нумо, відгадай...»;

«Казкова лотерея»;

«Кросворд»;

 «Країна Поезія»;

«Пізнай героя» (вікторина);

 «Художня галерея».

 Отже, робимо першу зупинку.

Перша зупинка. Конкурс «Знайомі... незнайомці».

Завдання 1: із двох комплектів карток (один з прі­звищами, другий з іменами письменників) скласти пов­ні імена письменників:

 

 

 

1. Глібов                                 а) Леся

2. Українка                             б)Іван

3. Шевченко                           в) Леонід

4. Франко                                г) Тарас

5. Симоненко                          д) Тамара

6. Коломієць                           е) Василь

 

Ключ

1

2

3

4

5

6

в

а

г

б

е

д

Завдання 2: використати два комплекти карток (один з прізвищами письменників, другий — з назва­ми творів).

1. Олена Цегельська                           а) «Пригода на ковзанці»

2. Всеволод Нестайко                         б) «Заєць та їжак»

3. Іван Франко                                     в) «Снігобородьки»

4. Олесь Лупій                                     г) «Тінь ворога»

5. Ігор Калинець                                 д) «Тореадори з Васюківки»

6. Леся Українка                                 е) «Вишивані квіти»

 

Ключ

1

2

3

4

5

6

а

д

б

г

в

с

 

Друга зупинка. Конкурс «Нумо, відгадай...»

Зуби залізні цілий стовбур розгризли.

Золотий пішов, а срібний прийшов.

Рукавом махнув, дерева нагнув.

Чорне сукно лізе у вікно.

Ключ: пилка, сонце і місяць, вітер, ніч.

 

Третя зупинка. «Казкова лотерея».

Завдання: відгадати назву казки (ключові слова на картках), згадати про що вона, сказати, чи сподоба­лась.

1. Золоте яєчко                                       1. Чорт

2. Два брати                                            2. Танець

3. Сорока                                                 3. Орися

4. Лісовий цар                                              («Орися»)

 («Золоте яєчко»)                

 

1. Дивне мереживо                                       1. Їжак

2. Візерунки-сніжинки                                 2. Наввипередки

3. Яскраві фарби                                           3. Дев'яносто дев'ять разів

(«Три сестриці»)                                                         («Заєць та їжак»)

 

 

 

Четверта зупинка. «Країна Поезія».

Завдання: продовжити вірш, назвати автора.

1    Ліс під інеєм дріма,

      По землі іде... (зима)

(Тамара Коломієць «Січень»)

 

2) Можеш вибирати друзів і дружину,

 Вибрати не можна...

(тільки Батьківщину)   (Василь Симоненко «Виростеш ти, сину...»)

 

3) Дивлюсь аж світає,

 Край неба... (палає)

(Тарас Шевченко «Дивлюсь аж світає...»)

 

4) Як журитися в краї чужому,

Краще мерзнуть... (у рідному домі)

(Ганна Чубач «Повернулися гусоньки рано»)

 

5) Мати то сонечко рідне,

 Сонечко... (ясне, земне)

(Іван Гнатюк «Мати»)

 

6) Та найкраще в Україні...,

 (Бо найкраще в рідній хаті)

(Ганка Черінь «Рідна хата»)

 

П'ята зупинка. Вікторина «Пізнай героя».

Завдання: визначити, про якого героя йде мова, на­зву та автора твору.

 

1) Найстарший син бідного умів добре гриби збира­ти, й мати часто посилала його до лісу.

(Петро, казка «Золоте яєчко».)

 

2) Було це давним-давно на нашій славній Україні. Жили у місті Чернігові брат із сестрою. Брат називав­ся..., а сестра... .

(Яромир і Доброе лава. Леся Храплива «Вишивані квіти».)

 

3) У них чудові рожеві носики, над яким виблиску­ють задерикуваті очка.

(Снігобородьки. Ігор Калинець «Снігобородьки».)

 

4) У нього на голові був крислатий, дамський капе­люшок... завеликий і насувався на очі.

(Ява. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки».)

 

5) І він стоїть на березі, сам-самісінький на пустель­ному березі, в горобину ніч.

(Василько. Олесь Донченко «Гроза».)

 

6) Спіймали й дівчинку-білявку, попівну. Вродлива, справжня красуня була.

(Маруся Богу славка. Роман Завадович «Маруся Богуславка».)

 

Шоста зупинка. «Художня галерея».

«Художники» кожної команди показують свій малю­нок. Інші упізнають твір, героїв.

 

III. Підведення підсумків уроку.

Отже, наша подорож з підручником «Читання» закінчилась. Мені сьогодні було приємно, що ви всі виявились справжніми знавцями літератури, любите її і багато читаєте.

— А чому ж люди споконвіку цінували книгу? Чому її називають підручником життя?

(Слово надається учням по черзі. Говорити має лише той, у кого, знаходиться символічний мікрофон який пе­редають з рук в руки. Повідомлені відповіді не коменту­ються і не оцінюються. Коли хтось висловлюється, інші не мають права щось говорити.)

У своїх відповідях учні можуть використовувати прислів'я з плакатів.

 

— Здогадайтесь, де збирають...

Мудрий урожай

Поля письменник-агроном

Засіяв буквами-зерном.

 Отож, читачу, поспішай

 Зібрати мудрий урожай

                                          Ігор Січовик

— Здогадалися? Так, в книжці!

Книги, книги на полицях,

завше тихо поміж книг.

Та яку ти розгорнеш,

То й легенда в кожній з них.

То в одній синіє море,

в іншій криється тайга

А ось в тій — Північний полюс,

де морози і пурга.

Все, що серце і що розум ,

 вік творили не один,

повизбирувало людство в книги —

перли із перлин.

                               Юрій Ванага

IV. Завдання на літо.

— А щоб ви знали ще більше, я даю вам домашнє завдання на літо, завдяки чому ви познайомитесь з но­вими, не менш цікавими літературними героями.

doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку