Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Розповіді про нас самих»; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.
Тема . Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Розповіді про нас самих».
Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Розповіді про нас самих»; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання.
- Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ ввічливі слова”.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
- Доброго ранку, Алінко, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку, Дениску, я дуже рада тебе бачити!
- Вітаю тебе, Настусе, я хочу щоб день у тебе був щасливим! І так далі…
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Учні в групах інсценізують уривок з п’єси-казки «Лисиця, що впала з неба».
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Який розділ ми завершили вивчати?
- Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом «Про нас самих». І перевіримо як ви засвоїли вивчений матеріал.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. «З’єднай назву твору та його автора» .
«Лисиця, що впала з неба» Олена Пчілка
«Двоє приятелів і ведмідь» Леонід Глібов
«Котова наука» Езоп
«Зозуля і Півень» Неля Шейко-Медведєва
2. Гра «Вгадай героя твору. Назви твір та його автора».
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь. Езоп. Байка «Двоє приятелів і ведмідь»).
Від мене всі втікають,
І злим мене вважають.
Мене у ліс женуть,
Овечок стережуть,
щоб я їх не поцупив,
не показав їм зуби.
А що ж бо я зроблю,
Як м'ясо так люблю?
(Вовк. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка «Лисиця, що впала з неба»).
На дворі і на току
- Скрізь луна :»Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний…
Що за птах цей, дітки? …(Півень).
(Півень. Л. І. Глібов. Байка «Зозуля і Півень»).
В лісі молодиця гуляє
На всі боки поглядає.
На ній шубка дорога
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і м’який.
Що за звір такий?
(Лисиця. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка «Лисиця, що впала з неба»)
3. Фізкультхвилинка.
4. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Який розділ ми завершили читати?
а) Сторінками історії України;
б) Розділ про нас самих;
в) Світ дитинства в літературі.
2. Кого вважають першим байкарем у світі?
а) Леонід Глібов;
б) М. Рильський;
в) Езоп.
3. Де жив Езоп?
а) У Стародавній Греції;
б) у Стародавньому Римі;
в) у Стародавньому Єгипті.
4. Яка мораль байки «Двоє приятелів і ведмідь»?
а) Не бери чужого;
б) друзі пізнаються в біді;
в) семеро одного не ждуть.
5. Мораллю якої байки є слова «Рука, як кажуть, руку миє»?
а) «Котова наука»;
б) «Двоє приятелів і ведмідь»;
в) «Зозуля й Півень».
6. Як звали хлопчика з байки «Котова наука?»
а) Петрусь;
б) Павлусь;
в) Івась.
7. Скільки років Вовк був старостою?
а) 2;
б) 3;
в) 5.
8. Хто підняв у небо Лисицю?
а) Журавель;
б) лелека;
в) орел.
9. Чим відрізняється байка від інших творів?
а) Мораллю;
б) героями;
в) темою.
10. Хто з вивчених байкарів був незадоволеним рівнем освіти того часу?
а) Езоп;
б) Л.Глібов;
в) Олена Пчілка.
Відповіді: 1б; 2в; 3в; 4а; 5в; 6а,7б, 8а,9а,10 в.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я вчився...
- Найбільше мені запам’яталося...
- Урок завершую з ... настроєм.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики «Перевір свої досягнення» (с. 134).