ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЧИТАННЯ, Я І УКРАЇНА
2 КЛАС ( За програмою інтелект україни)
Тема: Дорогами Т.Г.Шевченка. Т.Г Шевченко видатний народний поет. Робота з картою.
Мета: вчити дітей працювати з контурною картою, читати та аналізувати прочитані твори; розвивати усне мовлення учнів, учити висловлювати власні думки щодо прочитаного, розширювати славниковий запас учнів; виховувати любов і повагу до поета, його художньої та літературної спадщини.
Тип уроку: інтегрований урок
Метод: бесіда, декламування, робота з картою, вправа «Уважні слухачі»,вправа «Артист», «Фотоапарат», «Озвуч фільм», «Броунівський рух», «Сорока і Черепаха».
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, вишиті рушники, вишита скатертина, ксерокопії ілюстрацій малюнків Т.Г Шевченка, українські костюми для дівчаток, книжкова виставка творів Т.Г.Шевченка, плакат з епіграфом уроку, фізична карта України, карта Європи, контурні карти для кожного учня, кольорові олівці, червоні і чорні нитки.
Фрагмент уроку
ІІ. Основна частина. Осмислення
- Сьогодні наш урок ми присвячуємо видатному українському поетові, письменнику, художнику – Тарасові Григоровичу Шевченку.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку «Дорогами Т.Г.Шевченка». Сьогодні ми не тільки будемо працювати з творами про дитячі роки Шевченка, згадувати вивчені нами на попередніх уроках вірші, а ще й будемо працювати з картами: фізичною картою України, картою Європи, будемо вчитися працювати з контурною картою. Ми поєднаємо урок читання з уроком Я і Україна.
ІV.Робота над темою уроку.
-
Читання уривка вірша Василя Симоненка, прискорюючи темп.
-
Розкажіть, як ушановують пам’ять Тараса Шевченка?
-
Виконання вправи «Фотоапарат».
-
Робота з текстом. Маркування. Дмитра Красицького «Дитинство Тараса»
-
Робота з тлумачним словарем.
-
Ми будемо працювати над текстом в якому будуть використані слова з минулого століття. Давайте попрацюємо над їх значення і розширемо свій словниковий запас. (відеофрагмент)
ЗНЕДУЖАТИ – захваріти
ЗМАРНІТИ – схуднути, утратити сили від горя
ХУРА – великий віз або сани для перевезення вантажу
-
Підготовча вправа до читання «Сорока і Черепаха». (с. 5, частина 7)
-
Читання тексту з диктором.
-
Вправа «Броунівський рух».
-
Що тобі стало відомо про життя Т. Шевченка.
-
Перегляд фрагменту фільму.
-
Знайди в тексті й підкресли речення про переглянуте.
-
Придумайте заголовок.
-
Вправа «Озвуч фільм».
-
2) Запитання вчителя для перевірки рівня сприймання тексту на слух.
Кращому слухачу ставлю табличку – сувенір «Кращий слухач».
-
Мозковий штурм (Завдання Питайлика.)
-
Чи є у твоєму місті міста, пов’язані з Тарасом Григоровичем Шевченком? Напиши про них.
-
Всьогоу світі понад 1200памятників урізних країнах.
-
Найвідоміші у Німеччині, Франції, Італії,Швеція,Копенгагін. (Діти показують на карті Європи)
-
Які видатні письменники народились в цих країнах?
(Німеччина – Брати Грім, Франція – Шарль Перро. Швеція – Астрід Лінгрен, Італія – Карло Колодді,Копенгагін – Ганс Крістіан Андерсен.)Кожному учню даю відзнаку – сувенір «Знавець карти»
-
9 і 10 березня…
Поруч стоїть дві дати: день народження поета і день його смерті. Але між цими двома датами - 47 років життя, сповнених боротьби і стражданнь.
-
Діти ви вже знаєте дещо про життя і творчість Тараса Григоровича. Сьогодні ми говоримо про дитячі роки поета.
12. Робота з картою України
Діти, давайте зараз пригадаємо все, що ми вчили на уроках читання про Т.Г.Шевченка і знайдемо на фізичній карті України географічні об’єкти пов’язані з його дитячими роками.
(Діти відповідають на запитання і показують названі об’єкти на карті)
- Як називається наша країна?
Так. Ми живемо в Україні – ми з вами українці, як і Т.Г.Шевченко.
( Один учень показує на карті Україну)
- Де народився Тарас Григорович?
(Діти показують Черкаську область)
- Куди їздив малий Тарас з батьком та іншими селянами по сіль?
(Діти показують півострів Крим)
- Через територію якого заповідника проїзджали панські фури на шляху до Криму?
(Діти показують на карті заповідник Асканія - Нова)
Саме ці місця на карті нашої країни пов’язані із дитинством поета – їх можна з’єднати і з впевненістю сказати - це Тарасові дороги .
(Намічаю на карті «Тарасові дороги» червоною ниткою)
Фізкульт хвилинка