Розробка уроку з української мови "Перенос слів з буквами ь, й. Звуко – буквений аналіз слів.

Про матеріал
Цей матеріал використовується у 2 класі на уроках української мови. Тема: "Перенос слів з буквами ь, й. Звуко – буквений аналіз слів."
Перегляд файлу

 

 

 

Урок  української мови в 2 класі

 

Тема:  Перенос слів з буквами ь, й. Звуко – буквений аналіз слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Перенос слів з буквами ь, й. Звуко – буквений аналіз слів.

 

Навчальна діяльність                                               Очікувані результати

Вправа для повторення                  Повторюють матеріал попереднього уроку – перенос

                                                          слів, у яких склад позначається однією буквою

Робота над загадкою                      Сприймають  усну інформацію, відповідають на

                                                         запитання за змістом

Робота з LEGO                                Створюють власний вироб. Складають прості речення  

                                                          зі  словом «альбатрос».

Звуко – буквений аналіз слова      Аналізують звуко – буквений склад слова, ділять

                                                          слова на склади

Усвідомлення правила                   Уважно читають, називають важливу інформацію

Робота з підручником                     Ділять слова на склади, користуючись правилом

Виконання вправи 80

Самостійна робота                          Розташовують віршові строфи в колонку,

                                                          відновлюють деформовані слова

Інтерактивний метод                      Повторюють вивчені орфограми

«Конвеєр»

 

 

Обладнання: предметні картинки, конструктор LEGO, картки для інтерактивного методу «Конвеєр»

Зміст уроку

І. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1.Вправа для повторення.

-Запишіть слова, поділивши на склади для переносу

Озеро, огірок, чує, сонце, Янко, мрія

-Розкажіть, як поділили слова на склади для переносу

2.Робота над загадкою

          Птах розправив дужі крила,

          Білі крила - мов вітрила.

          Гляньте - но, - кричить матрос,

          Там, у небі ...

                             …(демонстрація малюнка альбатроса)

-Що знаєте про альбатроса? (відповіді дітей)

      Альбатроси – вічні кочівники, вони не тільки не мають постійних ділянок проживання, але і знаходяться в постійному русі, охоплюючи своїми перельотами всю планету. Велику частину часу альбатроси проводять над гладдю океану далеко від берегів, для цих птахів цілком нормально не бачити суші місяцями і навіть роками (сплять альбатроси на поверхні води). Середня швидкість польоту у альбатросів складає 50 км/год, але вони можуть збільшувати її і до 80 км/год (як автомобіль). На таких високих швидкостях альбатроси можуть летіти майже цілодобово, долаючи за день до 800 км!

 

3. Робота з LEGO.

-Перед вами конструктор LEGO. Зробіть з нього свого альбатроса, який буде для вас помічником на уроці. Для цієї роботи у вас є 5 хвилин.

-Візьміть у руки своїх пташок, подивіться, які гарні альбатроси у вас вийшли.

-Складіть речення зі словом «альбатрос».

ІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку

  1. Звуко – буквений аналіз слова «альбатрос»

-Запишіть слово «альбатрос» в зошити (один учень працює у дошки, інші – в зошитах)

-Поділіть на склади, запишіть звукову модель (о = - о - - о -), порахуйте кількість букв та звуків (3 скл., 9 б., 8 зв.)

-Чому різна кількість букв та звуків?

-Де залишився ь, коли слово поділили на склади? (біля попереднього приголосного)

2.Усвідомлення правила

-Прочитайте правило на с.31

-Як пишеться й, ь під час переносу слів?

3.Фізкультхвилинка

4.Робота з підручником (с.31, впр. 80)

-Уважно прочитайте завдання

-Розкажіть, що треба зробити в цьому завданні?

-Запишіть слова, поділивши їх на склади для переносу (діти по черзі працюють у дошки, пояснюючи перенос слова)

ІІІ. Закріплення  набутих  знань,  формування  вмінь

  1. Самостійна робота (с.31, впр.81)

-Чим цікавий вірш? (загубилися склади слів)

-Прочитайте першу строку. Який склад з поданих треба вставити?

-Прочитайте другу строку…

-Запишіть вірш в зошити, вставляючи загублені склади слів.

Перевірка. Один учень читає вірш, інші діти перевіряють та виправляють помилки, якщо є.

2.Інтерактивний метод «Конвеєр»

Мален…кі, пол…вий, здоров…я, зна…мий

Для кожної групи на аркуші паперу написані слова з пропущеними орфограмами. Діти по черзі записують потрібні орфограми. Потім групи обмінюються листами та перевіряють роботу.

ІV. Підсумок  уроку

-Хто був сьогодні вашим помічником на уроці?

-Як поділити слова для переносу, в яких є букви й, ь?

V. Домашнє  завдання

Записати слова, поділивши на склади для переносу (с.32, впр. 81 ч.2)

 

 

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку