Інтегрований урок ЦО та фізичної культури для учнів 3-х класів

Про матеріал
Тема: Цивільна оборона. Дії під час надзвичайних ситуацій. Надання першої допомоги. Попередження травматизму. Мета: поглибити знання учнів щодо цивільної оборони, надзвичайних ситуацій, правил поведінки під час нестандартних ситуацій; за допомогою рольових ігор та естафети практично перевірити здатність учнів грамотно і чітко діяти щодо захисту свого життя та здоров’я в умовах надзвичайних ситуацій; вчити надавати елементарну долікарську допомогу; розвивати логічне мислення, образну уяву; виховувати дисциплінованість, організованість, відповідати та планувати свої дії, доволити роботу до кінця; мотиваційну установку на збереження життя та здоров’я, орієнтуватися у часі.
Перегляд файлу
Інтегрований урок ЦО та фізичної культури для учнів 3-х класів
Тема: Цивільна оборона. Дії під час надзвичайних ситуацій. Надання першої допомоги. Попередження травматизму.
Мета: поглибити знання учнів щодо цивільної оборони, надзвичайних ситуацій, правил поведінки під час нестандартних ситуацій; за допомогою рольових ігор та естафети  практично перевірити здатність учнів грамотно і чітко діяти щодо захисту свого життя та здоров’я в умовах надзвичайних ситуацій; вчити надавати елементарну долікарську допомогу; розвивати логічне мислення, образну уяву; виховувати дисциплінованість, організованість, відповідати та планувати свої дії, доволити роботу до кінця; мотиваційну установку на збереження життя та здоров’я, орієнтуватися у часі.
Обладнання та інвентар: аптечка, вода, простирадла, лави гімнастичні, мати гімнастичні, стінка гімнастична, кеглі пласкі.

1.Розповідь учителя.

Сьогодні у нас надзвичайний урокурок з цивільної оборони. Що таке ЦО? ЦО – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру. Існує кодекс цивільного захистуУкраїни. Кодексом цивільного захисту України головним аварійно-рятувальним підрозділом держави визначено Оперативно-рятувальну службу цивільного захисту України Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Один раз на рік у кожному навчальному закладі проводиться день ЦО. Щоб бути завжди готовими до надзвичайних ситуацій, вміти правильно діяти, зберегти життя та здоровя. Сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про: надзвичайні ситуації, правила поведінки під час надзвичайних ситуацій, попередження травматизму під час освітнього процесу та у побуті, надання першої долікарської допомоги.

2.Бесіда.
- Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).
- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
- Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).
- Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).  
- Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

Висновок: Щоб бути завжди готовими до надзвичайних ситуацій, вміти правильно діяти, зберегти життя та здоровя і проводиться День ЦО.

3.Розповідь учителя «Надзвичайні ситуації: повені. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій».

У наш час людина здатна полетіти на Місяць, ми багато знаємо про інші планети, але сили природи нашої власної планети все ще нам не підкорені. У наш час людство залишається залежним від природних явищ, які досить часто мають катастрофічний характер. Найбільші збитки з усіх стихійних лих спричиняють повені.

Повені – це значне затоплення місцевості (будівлі, споруди, автомобільні шляхи, залізниці), загибель свійських тварин, знищення урожаю, погіршення якості питної води і т. д.

Правила поведінки при повені:

- вийти у небезпечне місце на височину;

- якщо повінь розвивається повільно, необхідно перенести майно у небезпечне місце, а самому зайняти верхні поверхи, дахи будівель;

- щоб залишити місце затоплення, можна скористатися човнами, катерами, колодами, бочками, автомобільними камерами;

- якщо людина опинилася у воді, необхідно: скинути важкий одяг та взуття, скористатися плаваючими поблизу засобами та чекати на допомогу.

4.Рольова гра «Повінь»: імітація дій учнів за сигналом оповіщення в разі винекнення надзвичайної ситуації (дивись правила поведінки при повені).

5.Розповідь учителя «Надзвичайні ситуації: ураган. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій».

На другому місці – тропічні циклони, які виникають над теплою морською поверхнею та супроводжуються потужними грозами, випадінням зливових опадів і вітрами штормової сили.

Вітри штормової сили – це різної сили пориви вітру: порив, шквал, бриз, буря, шторм, смерч, ураган, тайфун, мусон.

Правила поведінки під час урагану:

- щільно зачинити вікна та двері; не підходити до вікон;

- найбезпечніше місце – підвали, сховища, внутрішні приміщення перших поверхів цегляних будинків;

- якщо ураган застав людину на відкритій місцевості, найкраще знайти укриття у западині (ямі, яру, канаві);

- якщо ураган супроводжується грозою, необхідно дотримуватися правил: не стояти під окремими деревами та не підходити до ліній електропередач, не користуватися мобільними телефонами.

6.Рольова гра «Ураган»: імітація дій учнів за сигналом оповіщення в разі винекнення надзвичайної ситуації (дивись правила поведінки під час урагану).

7. Розповідь учителя «Надзвичайні ситуації: землетруси та посухи. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій».

На третьому та четвертому місцях – землетруси та посухи.

Землетрус – це сильні коливання земної кори, які призводять до руйнування споруд, пожеж та людських жертв. Ознаки близького землетрусу: запах газу, де раніше цього не відзначалось, тривога птахів та домашніх тварин, іскри між близько розташованими дротами, блакитне освітлення внутрішньої поверхні будинків.

Правила поведінки під час землетрусу:

- зберігати спокій;

- перебуваючи у будинку, слід зайняти безпечне місце: отвори капітальних внутрішніх стін, біля внутрішньої капітальної стіни, під ліжком чи столом; не підходити до вікон та важких предметів, які можуть перекинутися;

- не слід вибігати з будинку, оскільки уламки, які падають уздовж стін, є серйозною небезпекою;

- не слід спускатися ліфтом або сходами у багатоповерхових будинках, адже вони часто обвалюються під час землетрусу;

- після припинення поштовхів необхідно вийти на вулицю та відійти від будівель на відкрите місце;

- перебуваючи в автомобілі, що рухається, слід зупинитись подалі від високих будівель та залишатись у середині до припинення поштовхів;

- опинившись у завалі, слід спокійно оцінити становище, надати собі першу допомогу, якщо вона потрібна; необхідно надати допомогу тим, хто її потребує; важливо подбати про встановлення звязку з тими, хто перебуває зовні завалу (голосом, стуком); людина може зберігати життєдіяльність (без їжі та води) понад два тижні.

Пожежі – це неконтрольований процес горіння, який викликає загибель людей та нищення матеріальних цінностей. Причинами винекнення пожеж є недбала поведінка людини з вогнем, порушення правил пожежної безпеки, природні явища (блискавка, посуха). Але 90% пожеж виникає з вини людини і тільки 7-8% спричинені блискавками.

Правила поведінки при пожежі:

- слід остерігатися високої температури, задимленності та загазованості, вибухів, падіння будівель та дерев, провалів у прогорілий грунт;

- небезпечно заходити у зону задимлення, якщо видимість менше 10 м;

- перед тим, як увійти у палаюче приміщення, треба накритися з головою вологим простирадлом, шматком тканини тощо;

- при гасінні пожежі необхідно використовувати вогнегасники, воду, пісок, землю та інші засоби;

- при гасінні лісових пожеж слід використовувати гілля листяних дерев, лопати; гілками слід захльостувати край пожежі, за допомогою лопат засипати його грунтом. 

8.Рольова гра «Землетруси та пожежі»: імітація дій учнів за сигналом оповіщення в разі винекнення надзвичайної ситуації (дивись правила поведінки під час землетрусу та пожежі).

9.Відпрацьовування дій за сигналом оповіщення в разі винекнення нестандартної ситуації. Рольова гра «Слухай сигнал».

Правила гри:

За I сигналом свистка «Повінь» (вода): стати ногами на підвищену опору (лава гімнастична); за II сигналами свистка «Ураган» (повітря): лягти на підлогу (гімнастичний мат); за III сигналом свистка «Землетрус» (земля): притулитися спиною до стіни (стінка гімнастична); за IV сигналом свистка «Пожежа» (вогонь): закрити футболкою, олімпійкою, руками, пласкою кеглею (кеглі пласкі) голову.

Виграє той, хто правильно та швидко виконає завдання.

10.Вікторина «Безпечна життєдіяльність та попередження травматизму під час освітнього процесу та у побуті».

 Відгадайте загадки. В чому небезпека? Як необхідно діяти, щоб уникнути травматизму, нещасних випадків, надзвичайних ситуацій?

Бажаний гість замість цукерок дрова їсть (вогонь)

Без крил, без рук, без ніг, а вгору піднімається (дим)

До пори вишу, до пори мовчу, а вогонь зачую – і сичу, й лютую (вогнегасник)

Коли вогнище палає, він гасить його допомагає, із пищинок наш дружок, здогадались? Це (пісок)

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває. Бува, як скло, крихка й тверда, та більше рідкою буває. Найважливіша в пожежного зброя. З нею завжди іде він до бою (вода)

Хвостом воду бере. Хвостом випускає. Як вогонь розбушувався, його поливає (пожежна машина)

Вогню малі брати і мають щедру душу. Хоч з дерева вони – вогонь дають завжди (сірники)

І у вогні не горить, і в воді не тоне (лід)

Лежала ковдра м'яка, біла. Сонце припекло – з ковдри потекло (сніг)

Довго мене нема – все в’яне, а як прийдузнов оживає (дощ)

Текло, текло та й лягло під скло (вода і лід)

Що росте догори коренем? (бурулька)

 Мене п'ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (вода)

Сидить дід за подушками і стріляє галушками (град)

Хоч безкрилий, а літає. Безголосий – свище. Хоч безрукий, а буває, груші з дерева збиває. Навіть часом вириває сосни з корневищем. А як втомиться – впаде і нема його ніде (вітер)

Світить, світить, та не гасне вогнище у небі ясне.
Тільки що за чудасія: взимку світить, та не гріє,
Заглядає у віконце. Що це, діти? (сонце)

Хмари ганяє, дуба ламає... Що це таке? Хто відгадає? (вітер)

Вдень гуляє, а ввечері спать лягає (сонце)

Он літає в небі птиця і нікого не боїться.
Крила сизі розпустила, ясне сонце заступила.
А як гримне сиза птиця – з неба крешуть блискавиці (хмара)

11.Розповідь учителя «Надання першої допомоги при пораненні й кровотечі».

Перша допомога при пораненні та кровотечі зводиться до обережного накладання на рану індивідуального пакета. При цьому мити її водою, змивати кров з рани забороняється. Якщо індивідуального пакета немає, для перев'язування використовуйте чисту носову хустинку. У цьому випадку приготовлену для перев'язування тканину змочіть настойкою йоду так, щоб пляма йоду трохи перебільшувала розміри рани. При кровотечі необхідно підняти поранену кінцівку, закрити рану перев'язувальним матеріалом і притиснути ділянку біля неї на 4-5 хв., не торкаючись рани пальцем. Після цього рану треба забинтувати. Якщо кровотеча продовжується, слід вдатися до здавлювання кровоносних судин за допомогою згинання кінцівки у суглобах, притискування кровоносних судин пальцями.

12.Рольова гра з безпеки життєдіяльності «Надання першої допомоги при пораненні й кровотечі».

Правила гри:

За допомогою медичних засобів (бинт, йод, перекис водню) діти в парах вчаться надавати один одному домедичну допомогу.

13.Розповідь учителя «Перша допомога при розтягу зв'язок суглобів, ударах».

При розтягу зв'язок суглобівпідняти хвору кінцівку догори, накласти холодний компрес та тісну пов'язку, створити спокій до прибуття лікаря. При ударахзабезпечити потерпілому повний спокій, накласти на місце удару холодний компрес. При ударах із синцями не слід класти примочки, місце удару змастити настойкою йоду і накласти пов'язку.

14.Рольова гра з безпеки життєдіяльності «Перша допомога при розтягу зв'язок суглобів, ударах».

Правила гри:

 За допомогою медичних засобів (бинт, йод, холод) діти в парах вчаться надавати один одному домедичну допомогу.

15.Розповідь учителя «Перша допомога при теплових ударах».

При появі різних ознак теплового або сонячного удару потерпілого негайно виводять на свіже повітря або в тінь, потім його кладуть, розстібають одяг, що стискує, на голову і на серце кладуть холодні компреси, дають пити у великій кількості холодну воду, у тяжких випадках потерпілого обливають холодною водою.

16. Естафета з безпеки життєдіяльності «Перша допомога при теплових ударах».

Правила естафети:

Діти обєднуються в команди («Повінь», «Ураган», «Землетрус», «Пожежа») за бажанням. Кожна пара з кожної команди утворює «стільчик» та переносить 1 гравця до відведеного місця, де надає йому першу долікарську допомогу (холод, вода).

17.Розповідь учителя «Перша допомога при переохолодженні».

При легкому ступені переохолодження тіло розігрівають розтиранням, дають випити кілька склянок теплої рідини. При середньому і тяжкому ступенях переохолодження – тіло енергійно розтирають вовняною тканиною до почервоній шкіри, дають багато пити.

18.Рольова гра з безпеки життєдіяльності «Перша допомога при переохолодженні».

Правила естафети:

Діти обєднуються в команди («Повінь», «Ураган», «Землетрус», «Пожежа») за бажанням. Кожна пара з кожної команди утворює «стільчик» та переносить 1 гравця до відведеного місця, де надає йому першу долікарську допомогу (простирадла, вода).

19.Підсумок.

Тест:

1.ЦО – це:

А) захист населення;

Б) розважальний центр;

В) мультфільм.

2.Повінь – це:

А) переохолодження;

Б) затоплення;

В) тепловий удар.

3.Шквал, бриз, смерч, тайфун, мусон – це:

А) повінь;

Б) землетрус;

В) вітер.

4.При землетрусі треба:

А) дивитись телевізор;

Б) зайняти безпечне місце;

В) спускатись ліфтом.

5.Пожежа – це:

А) задимлення;

Б) переохолодження;

В) висока температура повітря.

6.При пораненні та кровотечі:

А) втікти та заховатись;

Б) панікувати;

В) надати або отримати допомогу.

7.При розтягу зв'язок суглобів та ударах:

А) прикласти холодний компрес;

Б) зїсти бутерброд;

В) грати в ігри на телефоні.

8.При тепловому ударі:

А) зайти в тінь;

Б) обгорнутися ковдрою;

В) випити прохолодної води.

9.При переохолодженні:

А) розтирати тіло;

Б) їсти морозиво;

В) пити теплу рідину.

Використана література:

1.Вітер — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Вітер

2.Загадки - Дитячі загадки - Загадки про воду - Загадки для кмітливих zagadki.org.ua › Головна › Загадки › Дитячі загадки

3.Загадки про вітер | Dovidka.biz.ua https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-viter/

4.Загадки про вогонь українською мовою | Dovidka.biz.ua https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu/

5.Загадки про явища природи - Сайт kazochka70! https://kazochka70.jimdo.com/для-дітей/загадки-про-явища-природи/

6.Надання першої медичної допомоги - Комунальний заклад ...prosiane-nvk.edu.kh.ua/ohorona_praci.../nadannya_pershoi_medichnoi_dopomogi/

7.Тропічний циклон — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Тропічний_циклон

8.Цивільна оборона — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Цивільна_оборона

9.Цивільна оборона в школі vasyscheve-mnvk.edu.kh.ua/Files/.../Цивільна%20оборона%20в%20школі.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 травня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку