До розіграшу
залишилось:
10 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Інтегрований урок для 1 класу ЗПР. Вправи та задачі для засвоєння таблиць додавання та віднімання.

Про матеріал

Розробка даного уроку допоможе закріпити знання усної нумерації чисел у межах 20,розширити знання про живу природу; вдосконалити навички в розв'язуванні прикладів і задач на додавання та віднімання, уміння порівнювати вираз і число; розвивати логічне мислення, пам'ять, спостережливість, кмітливість; виховувати інтерес до математики, працелюбність, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Вправи і задачі для засвоєння таблиць додавання і віднімання.

Мета: закріплювати знання усної нумерації чисел у межах 20, знання про живу природу; вправляти в розв’язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати вираз і число; розвивати логічне мислення, пам’ять, спостережливість, кмітливість; виховувати інтерес до математики, працелюбність, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку. Інтегрований урок (математика, природознавство). Закріплення знань, умінь, навичок.

Обладнання: ілюстрації, тести, схема задачі.

                                                    Хід уроку

1.Організаційна частина.

11.Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети уроку.

- Сьогодні незвичайний урок математики і девіз уроку:

                                          Якщо хочеш більше знати,

                                          Треба плідно працювати.             (Слайд №1).

Урок я розпочну з прислів’я: «Бджола мала, а й та працює».

 - Як ви його розумієте?

(Для виготовлення 100 грамів меду бджола збирає нектар із 1 000 000 квітів. Вона підіймає в повітря вантаж удвічі важчий за себе. У пошуках меду бджілка відлітає від вулика на відстань до 10 км. За літо бджолина сім'я назбирує 150 кг меду).

- Ми теж сьогодні попрацюємо, як трудівниці бджілки. Тому що бджола – це символ працьовитості, організованості й порядку.             (Слайд № 2).

- До якої природи належить бджола? (До живої).

Чому? (Тому що вона народжується, росте, розмножується і відмирає).

Які умови потрібні їй для життя? (Тепло, світло, вода, поживні речовини, повітря).

- Бджоли – маленькі коричневі комахи з жовтенькими смугами, мають прозорі крила і 6 волохатих ніжок. У них 5 очей, вони розрізняють кольори, яких не бачить людина. А з’явились бджоли на сотні мільйонів років раніше, ніж люди.                  (Слайд №3).

-Сьогодні на уроці математики ми з вами будемо розв’язувати приклади, нерівності  та задачі, повторимо табличні випадки додавання і віднімання. Всі завдання нам принесли бджілки.

                                            Бджілка – трудівниця залетіла в клас,

                                            До роботи бджілка запросила нас.

                                            Зараз на уроці бджілці допоможемо,

                                  Разом з трудівницею все зробити зможемо! (Ілюстрація бджоли).

- Отже, розпочнемо нашу роботу.

111. Основна частина.

        1. Каліграфічна хвилинка.

        - Виконаємо 1 завдання бджілки, яке називається «Вправні рученята», тобто хвилинка каліграфії. Відкрийте зошити.

                                            Перед тим, як працювати,

                                            Дату треба написати.

- Яку будемо писати цифру, взнаєте, якщо розвяжете задачу:

                                           2 бджоли у квітах мед смачний збирали.

                                           9 бджоляток у вуликах чекали.

                                           Скільки бджілок всіх?

                                           Полічіть швиденько їх.  (11).                 (Слайд № 4).

-Скільки десятків у числі 11, скільки одиниць?

Яке число передує числу 11? Яке число наступне?

-Число 11 складається з 2 цифр - 1 і 1. Кожна цифра пишеться в окремій клітинці.

1 складається з двох елементів – короткої та довгої похилих паличок. 1 елемент – коротка похила паличка пишеться від середини клітинки до правого верхнього куточка, 2 елемент – довга похила паличка пишеться від правого верхнього куточка до середини нижньої лінії клітинки. Так само другу цифру числа 11.

2. Усний рахунок.

           А) «Міркуємо логічно».

         - Наступне завдання: «Міркуємо логічно».

- Назвіть парні і непарні числа.

- Погляньте на ряд чисел. Назвіть їх.

2, 4, 6, 8, 10, 12,  14,  15,  16,  18,  20.

-Яке з чисел є зайвим? Чому?

-В якому порядку записані числа? (У порядку зростання – від найменшого до найбільшого).

-Запишемо числа у порядку спадання, тобто від найбільшого до найменшого. Коментує…

-Молодці, завдання виконали, тому отримайте порцію повідомлень про бджілок.

Бджоли живуть великими сім’ями у вуликах. Бджолина сім’я називається роєм. 1 сім’я нараховує до 100 тис. особин. Кожна комаха виконує свою роботу: доглядають за малятами, збирають нектар, вартують від ворогів. Всіма ними керує матка.Місце, де багато вуликів називається пасіка.                                   (Слайд № 5).

Б) «Допоможи бджілкам».

               - гра «Знайди пару»;

- Наступне завдання. Кожна бджілка має знайти свою квіточку.

4+4         20-1       12+1        17-10                      8,   19,   13,   7

3. Фізхвилинка (пальчикова гімнастика).

 «Бджілка»:                                                  «Квітка»:

Бджілка, бджілка, покружляй,                   Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка.

З квіток меду позбирай!                             А увечері закриє пелюсточки швидко.

4. Робота в зошитах.

           а) «Знайди помилку»;

            - Перевірте чи правильно бджоли розв’язали приклади. Запишемо в зошит з коментуванням. Коментує…

2+5+3=10         2+8-9= 2          10-6+4=7           2-0+5=5            

           б) Розв’язання нерівностей (біля дошки);

           - Допоможемо бджілці розв’язати нерівності:

13+1   9             12-2   10

10-5  5               2+3    8

5. Фізхвилинка.

        - Бджілка пропонує трошечки відпочити.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

І великим (руки над головою),

І малим (присісти),

І старим (руки в боки, нахили),

І молодим (струнко)

Треба знати, треба знати (вказівний палець),

Щоб у світі добре жить (руки розвести)

Один одного любіть (обійнятись).

       6. Розв’язування задачі.

- Бджілка принесла нам наступне завдання «Розвяжіть задачу». Виконаємо його.

- Перед вами лежать листочки, прочитайте задачу: «Пасічник першого дня накачав 4 кг меду, другого дня – 6 кг меду. Скільки всього кг меду накачав пасічник за два дні?»

-Яке слово незрозуміле? (Пасічник – це людина, яка збирає мед і доглядає за бджолами).                  (Ілюстрація пасічника).

-Про що йдеться в задачі? (Про мед).

- Якою одиницею вимірювання вимірюється мед? (кг)

Скільки кг меду накачав першого дня?

Скільки другого?

Яке питання задачі?        (Слайд № 6).

  • Якщо першого дня він накачав 4 кг, а другого – 6кг, чи можемо дізнатись скільки всього меду накачав пасічник? Якою дією?

- Запишемо у зошити. Коментує…

- Молодці! Ви знаєте, у бджіл немає дитинства. Вже на третій день після народження вони починають працювати. Під час квітування липи 1 бджолина сім’я заготовляє до 70 кг меду, а щоб зібрати нектар з гречки і утворити 6 кг гречаного меду, бджілки повинні відвідати до 10 млн. маленьких квіточок гречки.  (Ілюстрації липи, гречки).

Мед має лікувальні властивості. Ним лікують рани, застуду, серце. Діти, які їдять мед, краще ростуть. Кажуть: Хто медок завжди вживає,

                                         Той квітучий вигляд має.

Народ шанує бджіл. Про них складено багато прислів’їв, загадок, пісень. У місті Тернополі є пам’ятник бджілці – трудівниці.                 (Слайд № 7, № 8).

7. Робота з геометричним матеріалом «Побудуйте».

- Подивіться на ілюстрацію і скажіть, що нас просить побудувати бджілка.(Слайд№ 9).

Соти — воскові будівлі бджіл, призначені для зберігання запасів корму і вирощування потомства; є також гніздом бджолиної сім'ї.

-Яку геометричну фігуру нагадують соти? (Многокутник, а саме, шестикутник).

-Чому? (Має 6 сторін і 6 кутів).

Робота з паличками.

- За допомогою паличок викладіть шестикутник.

- Подивіться на ілюстрацію і скажіть з яких геометричних фігур складається бджілка?               

(Слайд № 10).

1V. Заключна частина.

      1.Підведення підсумків.

-Бджілки дякують за роботу і дуже просять виконувати їхні настанови.

  1. Близько до вуликів не підходьте.
  2. Якщо до вас підлетіла бджола, то не робіть різких рухів.
  3. Пам’ятайте, бджоли не люблять різких запахів.            (Слайд № 11).

-Підведемо підсумки нашої роботи. Продовжіть фразу:

«На уроці я дізнався…»

«На уроці я навчився…»      

         2. Оцінювання.

Бджолам ми допомагали,

Добре разом працювали.

Пролунав уже дзвінок –

Закінчився наш урок.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
9 лютого
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку