Урок математики для 1 класу "Таблиці додавання і віднімання числа 6. Співвідношення «на скільки більше (менше)?». Порівняння довжин відрізків. Розв’язування задач."

Про матеріал

Метою цього уроку є розкриття принципу складання таблиці додавання і віднімання числа 6, закріплення знання учнів про різницеве порівняння чисел, розвиток об­числювальних навичок.

Перегляд файлу

Дата проведення:______________

 

 

УРОК 66

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 6. Додавання і віднімання числа частинами виду 1+2+4, 8-2-4. Співвідношення «на скільки більше (менше)?». Порівняння довжин відрізків. Розв’язування задач (с. 73).

Мета. Розкрити принцип складання таблиці додавання і віднімання числа 6. Закріпити знання учнів про різницеве порівняння чисел. Розвивати об­числювальні навички.

Обладнання. Предметні малюнки (білочка), каса цифр, малюнок до задачі.

 

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Повторення вивченого матеріалу (малюнок білочки),

1. Робота з дидактичним матеріалом.

—У білочки в дуплі було 9 горішків і 5 грибочків. До неї заглянула сойка. Побачивши білчині запаси, сказала: "Сестрице, а в тебе грибочків на 4 менше, ніж горішків". Білочка заперечила: "А ось і ні, у мене горішків на 4 більше, ніж грибочків". Хто з них правий?

  •                     Викладіть стільки кружечків, скільки у білочки горішків.
  •                     Нижче покладіть стільки трикутників, скільки у білки грибочків.
  •                     То хто ж правий — білочка чи сойка?

—Яку дію слід виконати, щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге?

  •                     Викладіть за допомогою цифр і знаків приклад: 9 — 5 = 4.
  •                     Як по-різному прочитати цей приклад?

2. Усний рахунок.

  •                     7 збільшити на 2.
  •                     7 зменшити на 4.
  •                     На скільки число 6 більше від числа 2?

3. Повторення складу числа 6.

 

 

4. Каліграфічна вправа (цифра 6).

Цифра 6, немов замок,

знизу круг, вгорі гачок.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з таблицями додавання і віднімання числа 6 (с. 73).

  •                     Прочитайте таблицю додавання числа 6.
  •                     На скільки збільшилася сума чисел? Чому? {Додавали число 6.)
  •                     Прочитайте таблицю віднімання числа 6.
  •                     На скільки зменшилася різниця? Чому? {Віднімали число 6.)

2. Вивчення таблиці напам'ять.

3. Розв'язування прикладів на додавання і віднімання числа 6 частинами
за числовим променем (№ 1, с. 73).

 

IV. Закріплення знань, умінь та навичок.

1. Обчислення прикладів (№ 2, с. 73).

Частину прикладів виконують колективно, а решту — самостійно.

2. Робота над задачею.

На одну нитку білочка населила 10 грибочків, а на другу — 6. На скільки більше грибочків населила білочка на першу нитку, ніж на другу?

  • Яка умова задачі?
  • Яке запитання?
  • Як дізнатися, на скільки більше грибочків на першій нитці? Розв'язання: 10 — 6 = 4 (гр.)

Відповідь: на 4 гриби більше.

  •                    Що треба зробити, щоб грибочків було однаково? (На другу нитку на­селити 4 гриби, або з першої забрати 4 гриби.)
  •                    Отже, 4 гриби вказують нам на те, на скільки на одній нитці більше грибів, ніж на другій.

 

  1. Повторення теоретичного матеріалу (с. 73).   .
  2. Вправи на різницеве порівняння чисел (№№ 3, 4, с. 73).
  3. Геометричний матеріал (№ 5, с. 73).
  4. Задача з логічним навантаженням.

№ 6, с. 73 (5, бо дівчатка йшли у протилежному напрямку.)

 

IV. Підсумок уроку.

  •                    Що нового вивчили на уроці?
  •                    Розказати напам'ять таблиці додавання і віднімання числа 6.
  •                    Як порівняти, на скільки одне число більше, ніж друге?

 

 

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
3389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку