Інтегрований урок для 2 класу на тему "Звірі навесні. Піклування про потомство"

Про матеріал
Мета даного уроку ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні, розкрити залежність життя звірів від явищ у неживій природі, навчити виготовляти тварин способом "орігамі"; розвивати мовлення учнів, кмітливість, уміння слухати і порівнювати, зіставляти, робити висновки; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до природи, тварин. Також на уроці було використано лепбук "Весна" ,де розміщенні різноманітні ігри - "Хто зайвий?", "Вгадай тварину!", "Хто де живе?"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Звірі навесні.  Піклування про потомство.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових  класів

Григораш Олена Вікторівна

Тема. Звірі навесні. Піклування про потомство.

Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті    звірів навесні, розкрити залежність життя звірів від явищ у неживій природі, навчити виготовляти тварин способом орігамі; розвивати мовлення учнів, кмітливість, уміння слухати і порівнювати, зіставляти, робити висновки; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до природи, тварин.

Обладнання:лепбук «Весна», малюнки лісу, звірі, папір сірого кольору, ножиці, кольорові олівці.

Тип уроку: інтегрований

                                                 Хід уроку

1.Організація класу

2.Синоптична хвилинка

3.Актуалізація опорних знань

3.1.Перевірка домашнього завдання

-Над якою темою ми працюємо на протязі декількох уроків?

(Природа навесні)

-Про кого ми з вами вивчали в цьому розділі?

(Про кооомах і птахів)

-Чому ж треба охороняти птахів?

(Тому, що птахи знищують велику кількість шкідників дерев. Наприклад  шпак за сніданок з’їдає 50-60 комах, ластівка за літо – до мільйона, а синичка за день з’їдає стільки, скільки сама важить.

Птахи є окрасою природи.  Людям, подобається, як співають у лісі  - дрозди, у полях жайворонки, в садах – соловей. Тому нам і потрібно охороняти птахів, щоб вони охороняли наші дерева від шкідників та радували нас своїми піснями.)

-Добре. Ви гарно попрацювали і я гадаю, що ви ніколи не образите пташок, бо вони наші друзі.

-Діти, подивіться на малюнок. Що це? Що ви тут бачите?

(Ліс)

-Але він зовсім сумний! Чому так? Пусти? А кого на картинці немає?

(Птахів і звірів)

-Діти, а хто такі звірі?

(Це дикі тварини)

-А яких звірів ви знаєте?

Гра «Хто зайвий?» (Метод «Прес»)

-Діти, хто зайвий? Поясніть свою відповідь

 

 

 

 

-А чому звірі впадають у сплячку, а тільки навесні прокидаються?

 

(Стає тепло, а головне з’являється багато корму).

-Як ви гадаєте, чому вони прокидаються?

-Виявляється, в організмі тварин є особливий годинник, який підказує час незалежно від зовнішніх умов. Посади таку тварину в постійну темряву, внутрішній годинник все одно показуватиме, коли день, а коли – ніч. Також вони показують і пору року, хоча навкруги в норі нічого не змінилося. За цим годинником і прокидаються в норах і барлогах зимові «засоні».

-Молодці, діти, ви знаєте багато про звірів.

4. Повідомлення теми і мети уроку

-А сьогодні на уроці, ви  більше дізнаєтесь про зміни, які  відбуваються у житті звірів з настанням весни.

Очікуванні результати:

-В кінці уроку скажете:

  •  Яка ж головна ознака, що об’єднує всіх звірів;
  •  Яка важлива подія, відбувається у тварин навесні;
  •  Як піклуються звірі про своє потомство.

5.Вивчення нового матеріалу

5.1. Гра «Вгадай тварину!»

-Щоб ми могли рухатися лісом, відгадайте тварину за описом.

Це-великий звір. Його тулуб вкритий бурою коричневою шерстю. При ходьбі ставить ступні п’ятками назовні, а пальцями всередину. Через вайлувату ходу його називають клишоногими. Хто це?

(Ведмідь. Приклеюємо ведмедя)

-Молодці, діти, ви дуже кмітливі. Ведмідь хоч і хижак, проте є всеїдною: їсть комах, черв’яків, жаб, риб, великих і малих звірів, а також ягоди, горіхи, кореневища, траву.

-(Учениця). А  може я розповім про діток ведмедиці? У другій половині лютого ведмедиця народжує малюків вагою 500 грам, розміром з рукавичку. Вони сліпі та голі. Мати тримає їх на череві серед шерсті і в теплі зігріває своїм диханням. Вона годує їх молоком, але вони не ростуть, тому що молока у ведмедиці мало. Навесні вийшовши з барлоги, вони починають швидко рости.

-Ведмедиця виховує своїх дітей 1,5-2 роки. Іноді їх вихованням займаються ще і торішні діти-няньки, їх називають пестунами. Ведмеді –довгожителі, бо живуть до 50 років.

-Діти, а ви чули кажуть, що ведмідь смокчи лапу? Чому?

-Всередині зими у ведмедя на лапах змінюється шкіра, а молода ніжна шкіра мерзне свербить: от він і облизує її гарячим язиком.

-Молодці. Подивимося далі який там звір. (Діти дістають картку).

Це-хижий звір. Дикий родич собаки. Може жити і поодинці, і великими зграями. Має густе хутро сірого кольору. Його виття чути за багато кілометрів. Хто це?

(Вовк. Приклеюємо вовка).

-Так правильно. Своє житло – лігво, вовки будують серед коренів дерев у густих непрохідних хащах недалеко від води.

-У березні-квітні, у підготовленому лігві, вовчиця народжує 4-6 вовченят. Кілька тижнів вони годуються молоком, а через місяць уже їдять м'ясо. Як у ведмедів, у вовків також є торішні діти-няньки, їх називають переярками.

-Діти, а ви чули вислів «голодний як вовк», як ви його розумієте?

(Коли вовк зголодніє, то може з’їсти відразу до 10 кг м’яса.

-А чому говорять: «Вовка годують ноги?»

-Бо в пошуках їжі він долає відстань до 100 км. Живуть вовки до 15 років.

-Так, добре молодці. Наступна картка.

Улюблена героїня казок. Живе у норі. Хитра і довгохвоста. Хто це?

-Лисиця риє глибоку нору з проходами під землю, із запасними виходами. Лисенята народжуються сліпими та безпомічними. Вона годує їх молоком. Поки лисенята сплять, мати вирушає на полювання. А коли підростуть починає носити їм здобич.

-(Учениця). Я хочу розповісти вам цікавинку про хвіст лисиці. Для лисиці хвіст має дуже важливе значення, без нього вона б не вижила, собаки швидко б її зловили. А хвостом вона їх обманює. Поведе ним вправо, а сама в ліво побіжить, так і тікає від переслідувачів. А в люті морози лисиця за допомогою хвоста зігрівається, згорнувшись клубочком вона вкривається ним, немов вовняною ковдрою.

-Діти погляньте, а яких звірів тут ще немає?

-Зайця, їжака і білочки.

-Так. Зайченята народжуються прямо на землі відразу, зрячими, вкритими шерстю. Зайчиха погодувала їх молоком, залишила під кущем і втекла.

(Приклеюємо зайця)

-Як ви думаєте чому так?

-Якби зайчиха залишилася, за її запахом швидко б прибігли хижаки.  А зайченятко ще погано стрибає, щоб утекти. Тому мати так захищає своїх малят. Коли зайченята хотят їсти, починають персуватися, залишаючи пахучий слід від лапок. По цьому сліду його знаходить будь-яка інша зайчиха і погодує молоком. І знову вистачає на 3-4 дні.

-Тому ми з вами зараз виготовимо з паперу  ще зайченят щоб лісовим зайчатам небуло боязко в лісі.

5.2.Виготовлення зайчат способом «орігамі»

(Показую і пояснюю технологію виготовлення зайчика.

Слідкую за дотриманням правил безпеки під час роботи з ножицями.)

5.3.Фізкультхвилинка

-А от білченята народжуються голими і сліпими. Але у дуплі їм тепло. Перші дні мама білка не залишає своїх малят зовсім.

(Приклеюємо білочку)

-Діти, як ви думаєте які малята народжуються у їжачка.

(Приклеюємо їжачка)

-Їжаченята народжуються навесні без голок і сліпі. На рожевому тілі у них тільки безліч горбочків. Голки на їхньому місці з’являються через декілька годин. Спочатку вони м’які  і світлі, але поступово і темніють. Голки у їжаченят ростуть дуже швидко.

-Навесні звірі дуже люблять погрітися на сонці. Ось вони і вийшли на галявину зі своїх домівок, а куди повернутися – забули. Допоможіть їм будь ласка.

5.4. Гра «Хто де живе?»

-У вас на партах конверти з картинками звірів. Потрібно прикріпити звіра до картинки і пояснити свій вибір)

5.5. Проблемна ситуація

-Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим. Ваші дії?

6.Підсумок уроку

-Яка ж головна ознака, що об’єднує всіх звірів?

(Тіло вкрите шерстю, малят вигодовують молоком)

-Яка важлива подія відбувається у звірів навесні?

(Народжується потомство)

-Як піклуються звірі про своє потомство?

(Оберігають  від ворогів, годують, вчать знаходити корм, рятуватися від ворогів, полювати)

-Навіщо вони це роблять?

(Готують їх до дорослого життя)

-Що вам найбільше сподобалось на уроці?

-Що дізналися?

7.Домашнє завдання

Дайте відповідь на запитання в підручнику с.109

-Підготуйте розповідь про те, як свійські тварини доглядають своїх дитинчат.

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку