Вибор проблеми:Ознайомлення з різноманітністю рослинного та тваринного світу. Формування загальних уявлень про деякі явища,властивості природи, але немає системного розуміння їх суті,яке ґрунтується на здатності встановлювати причинно - наслідкові зв'язки та за ними робити висновки. Проект допоможе з'ясувати,який існує зв'язок між назвою тіла живої природи та його особливостями.
Мета проекту: навчати розрізняти суттєве ,головне і другорядне в зовнішньому вигляді об'єктів дослідження; бачити взаємозв'язок між назвою тіла природи та особливостями його будови, властивостями та місцем проживання,зацікавити учнів походженням назв рослин та тварин;розвивати вміння аналізувати побачене,робити висновки,висловлювати власні думки; виховувати почуття колективізму,відповідальності за виконання дорученого завдання.
Завдання проекту:дослідити зовнішній вигляд запропонованих об'єктів живої природи; зробити висновки щодо походження назв цих об'єктів; дізнатися про умови життя тварини (рослини),що досліджується ,її користь; зібрати матеріали проекту в тематичну папку.
Хід проекту:
I .Організаційний етап проекту.
Давайте візьмемося за руки й утворимо коло.Подивіться ,хто до нас завітав-зайчик Хрумчик!
Він хоче пограти з нами.
1.Інтерактивна вправа
Вправа "Мізинчики-братики".(Учні привіталися мізинчиками).
2.Об'єднання учнів в групи
Гра "Знайди свою групу"
Зайчик Хрумчик приніс вам фотографії своїх друзів. Пропоную обрати одну з карток із певним зображенням. За командою : " РАЗ!ДВА!ТРИ!ЗНАЙДИ!" учні сідають за парти. Малюнок є назвою його завдання.
II. Діяльнісний етап проекту.
1.Представлення себе та своє завдання за планом.
ПЛАН
1) Це тіло живої чи неживої природи?
2)Це тварина чи рослина?
3)Якщо рослина ,то: кущ,дерево або трав'яниста рослина?
4)Якщо тварина,то: звір, птах або комаха?
5) У природі живе(росте) у ….
2.Оголошення теми проекту.
Зайчик запитує,чи можете ви здогадатися,чому мама дала йому таке ім'я Хрумчик?(Припущення учнів)
Я знаю,що ви є найдопитливіші діти,які мають бути дуже уважними, спостережливими,уміють прислухатися до думки товариша. Ці якості допоможуть вам сьогодні на уроці зробити відкриття!Бажаю вам успіхів у дослідженні.
3.Вручення завдань.
Мати-й-мачуха.1)розглянути будову рослини та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про рослину;3)ознайомитися з характеристикою рослини,інформацією про лікарські властивості;4)зробити висновки.
Подорожник. 1)розглянути будову рослини та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про рослину;3)ознайомитися з характеристикою рослини,інформацією про лікарські властивості;4)зробити висновки.
Сон-трава. 1)розглянути будову рослини та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про рослину;3)ознайомитися з характеристикою рослини,інформацією про лікарські властивості;4)зробити висновки.
Медунка. 1)розглянути будову рослини та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про рослину;3)ознайомитися з характеристикою рослини,інформацією про лікарські властивості;4)зробити висновки.
Комаха жук-носоріг. 1)розглянути будову комахи та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про тварину;3)ознайомитися з характеристикою комахи;4)зробити висновки.
Комаха жук -олень. 1)розглянути будову комахи та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про тварину;3)ознайомитися з характеристикою комахи;4)зробити висновки.
Комаха Мураха. 1)розглянути будову комахи та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про тварину;3)ознайомитися з характеристикою комахи;4)зробити висновки.
Комаха Сонечко. 1)розглянути будову комахи та її зображення;2)прочитати загадку,легенду про тварину;3)ознайомитися з характеристикою комахи;4)зробити висновки.
III. Матеріали для підготовки.(додатковий матеріал).
Фізкультхвилинка.
IV. Узагальнюючий етап проекту.
1.Захист свого проекту.
2.Оцінка роботи .
3. Збір інформації в папку.
4.Підсумки проекту.Бесіда.