Управління освіти Шосткинської міської ради
Шосткинський центр професійного розвитку педагагічних працівників
Конспект інтегрованого уроку
з предметів « Я досліджую світ», української мови, інформатики та музичного мистецтва в рамках шкільного STEM-проекту на платформі КМ
«Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина»
4 клас
Осипенко Людмила Іванівна
учитель початкових класів,
учитель вищої категорії, учитель-методист
комунальної організації (установи, закладу)
«Шосткинська спеціалізована школа
I ступеня №13 Шосткинської міської ради
Сумської області»
Тема уроку: «Досліджуємо рідний край. Михайлівська цілина»
Очікувані результати:
продовжити роботу над дослідженням рідного краю,
ознайомити зі світовою перлиною - Михайлівською цілиною, її унікальністю і біорізноманітністю;
закріпити мовні уміння: досліджувати мовні одиниці та явища (синоніми, антоніми), використовувати їх для вдосконалення мовлення, працювати з словниками (синонімів, антонімів, тлумачним);
закріпити уміння збирати інформацію за допомогою цифрових пристроїв відповідно до навчальної мети, створювати інформаційні продукти (презентацію) в програмних середовищах;
закріпити навички роботи з пластиліном; уміння презентувити власні художні образи, оцінювати власну творчість, пояснювати, що вдалося;
прищеплювати любов до музики.
Тип уроку: інтегрований.
Форма роботи : в парах, колективна.
Інновації: STEM-технологія, технологія розвитку КМ.
Обладнання:
1. «Чаша сподівань»
2. Відео «Історія заповідника "Михайлівська цілина"
https://www.youtube.com/watch?v=NdrQmgkJdWA
3. Музична композиція «For Your Love Only» – Aeoliah
https://www.youtube.com/watch?v=Qh_NiwVf1VQ
4. Пластилін, дощечка, стеки, кольоровий папір
5. Цеглинки лего
Регламент уроку: вступна частина – 4 хв;
основна частина – 27 хв;
заключна частина – 4хв.
Хід уроку
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
Передаючи чашу, діти повідомляють про свої позитивні сподівання щодо уроку.
1. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми помандруємо на південь Сумської області, до одного із семи природних чудес Сумщини – до заповідника «Михайлівська цілина». Цікавим і унікальним є його біорізноманіття. Тут флора нараховує близько 525 видів, у тому числі лікувальних. Серед них: 175 видів степових, 13 лучних, 90 водно-болотних, 62 лісових. Деякі з них знаходяться на межі зникнення і занесені до Червоної книги України. А ще тут мешкає близько 20 видів тварин та комах, що теж занесені до Червоної книги України. Взагалі світ комах степу дуже багатий – понад 1000 видів!
- Що означає слово цілина?
- Що може бути цілим?
2) Дібрати синоніми до слова цілина
(Використовуємо словник синонімів)
(весь, повний, новина, незайманщина, (розмовне) - цілик, цілинник)
(робота в парі – взаємоперевірка)
(Використовуємо словник аннонімів)
Цілина:
5) неосвоєні запаси чого-небудь;
6) нова справа, чим не займалися взагалі або достатньою мірою.
5) Коментоване письмо.
Михайлівська цілина – унікальний заповідник Сумської області.
3. Вправа «Мікрофон»
- Що цікавого ви запам’ятали про Михайлівську цілину?
4.Творчі роботи - презентації дітей «Червона книга Михайлівської цілини».
5. Колективна робота з пластиліном «Михайлівська цілина» - ліплення представників заповідника під супроводом музичної композиції «For Your Love Only» – Aeoliah.
III. Заключна частина.
На дошці – зображено галявину з різнокольоровими квітами, що мають назви видів діяльності та малюнок сонця. В учнів є промені, хмарка та метелик. Підходячи до сонечка, вони мають прикріпити промені, якщо урок їм сподобався, або закрити його хмаркою, якщо нічого корисного для себе вони з нього не запам’ятали. А метелика потрібно посадити на ту квітку, що їм найбільше сподобалася на уроці.
2. Анкетування – рефлексія (цеглинки лего)
- Чи справдилися твої сподівання щодо роботи на уроці?
- Чи задоволений ти результатом цієї роботи?
- Яке відкриття на цьому уроці ти зробив для себе?
- Над чим би ти хотів попрацювати далі?