Інтегрований урок "Дружні стосунки. Дружній клас" (Основи здоров'я, Я у світі) Конспект уроку для 3 класу

Про матеріал

Мета№1: розкрити поняття «дружби», «товаришування»; вдосконалювати навички роботи в групах; прищеплювати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом.

Мета№2: сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження у класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; виховувати ввічливість, тактовність, толерантність, повагу і чесність.

Перегляд файлу

Інтегрований урок 3 клас

Дружні стосунки(Основи здоров я) Уміння взаємодіяти.Дружній клас(Я у світі)

Мета№1: розкрити поняття «дружби», «товаришування»; вдосконалювати навички роботи в групах; прищеплювати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом.

Мета№2: сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження у класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; виховувати ввічливість, тактовність, толерантність, повагу і чесність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку   Не просто слухати, а чути,

                     Відповідаючи  міркувати.

                     Дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Правильний вибір» (робота в зошитах «Основи здоров я»)

— Підкресліть позитивні якості людини.

Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість.

2. Гра «Хвости»

— Продовжіть прислів’я.

- Хто людям добра бажає...

- Перший крок до добра...

- Робиш добро — ..., робиш зло — ...

Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.(Дошка)

3. Гра «Асоціації»

— Які думки у вас з’являються, коли ви чуєте слово дружба?(асоціативний кущ-на дошці)

— Які ви знаєте прислів’я про дружбу?Казки?(виставка казок «Теремок», «Ріпка», «Колосок», «Котик і Півник»)

— Чому говорять: «Дружба та братство — найбільше багатство»?(Бесіда)

ІІІ.Практична робота

Клас поділяється на дві групи:

група 1 читає казку Івана Франка «Ріпка» (с. 140-141);

група 2 читає байку Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак» (с. 142).

 Бесіда за прочитаним матеріалом

І група- Чи справді Мишка виявилася такою сильною?

             - У чому причина успіху?

             - Наведіть приклади ситуацій, коли всім разом вдається вирішити одну справу.

ІІ група - Чи вдалося їм витягнути воза?

                 - У чому ж причина їхнього неуспіху?

                 - Як ви вважаєте, як мали б поводитись герої байки?

            - Який висновок можна зробити з прочитаної байки?

ІV.Фізкульхвилинка (Для очей)

 V. Повідомлення теми і мети уроку

Ми починаємо вивчати розділ «Серед людей». Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що означає бути справжнім другом.Уміти розуміти друга. Дізнаємось чи дружний у нас клас. Як стати толерантним, як залагодити конфлікт, про правила спілкування як взаємодіяти з іншими людьми.

VI. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 62–65)

— Поміркуйте, хто такий справжній друг?

— Ознайомтеся з думками про друга на с. 62.

— З якими думками про друга ви погоджуєтеся?

— Прочитайте текст на с. 62–63 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Кого називають друзями?

— Що таке дружба?

— На яких засадах ґрунтуються дружні стосунки?

— Чому мудрі люди кажуть, що справжніх друзів не буває багато?

2.Робота в групі

— Прочитайте притчу Леонардо да Вінчі на с. 63–64.

— Про що в ній ідеться?

— Яким має бути той, хто хоче знайти вірних друзів?

— Прочитайте правила, яких слід дотримувати, якщо хочеш бути справжнім другом.

— Які правила ви виконуєте?

— Які правила вам слід вивчити?

— Розгляньте малюнки на с. 65. Які правила проілюстровано?

3. Фізкультхвилинка (Пісня «Дружба»)

VII. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Школа дружби»

На дошці великими буквами написано слова: «Школа дружби». Учні об’єднуються у групи. Учитель пропонує їм уявити, що вони — вчителі в школі дружби і повинні пояснити своїм учням, як подружитися одне з одним.

Наприклад: щоб подружитися з однокласниками, треба частіше цікавитися їх справами тощо.

— Що ви порадите людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?

— Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства залишився вашим другом на все життя?

— Чи хотіли б ви мати сто друзів?

— Якби ви зустріли людину, у якої сто друзів, про що б ви її запитали?

— Як ви гадаєте, кого називають «друзі-нерозлийвода»?

— Це допоможе нам з’ясувати пісня. (Слухання пісні)

2. Слухання пісні «Справжній друг» (муз. Б. Савельєва, сл. М. Пляцковського)

— Справжній друг завжди поруч. Він допоможе, порадить, виручить, підтримає словом і ділом, усім поділиться, розділить із вами і радість, і смуток. Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити — лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

3. Гра «Я почну, а ти — закінчуй»

- Друг — це той, хто...

- Мого кращого друга я ціную за...

- Справжній друг ніколи не...

- Я можу бути гарним другом, тому що...

- Дружити — це значить...

— Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця довірі, чесності, принциповості. Друг завжди допомагає в біді, захистить, підтримає, але він повинен і першим прямо сказати про твої вади чи хиби, запропонувати їх виправити. Важливо також навчитися справедливо оцінювати справи класу, чесно говорити собі й товаришеві про недоліки.

VIII. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя

Сьогодні ми поговоримо про відносини між людьми, про те, як ви ставитесь одне до одного, зокрема про дружбу у класному колективі. Мені дуже хочеться, щоб після цього уроку ви стали щирішими і уважнішими одне до одного.

 Бесіда

- Розкажіть, з ким з однокласників ви дружите.

- А хто хоче розповісти про свого друга?

- Що означає слово «дружити»?

Робота з підручником «Основи здоров я» (ст.48-49)

  • Що таке колектив?
  • Який клас називають дружним?
  • Який девіз дружного класу?

РЕФЛЕКСІЯ

  • Як ви вважаєте, чи можна наш клас назвати дружним?

Робота із зошитом «Основи зоров я»(стор.17 ТЕСТ «Чи дружний у тебе клас?»)

група 1 — намалювати емблему класу;

група 2 — скласти і написати девіз класу;(«Основи зоров я» стор.48)

група 3 — записати правила, за якими житиме колектив класу. («Основи здоров я стор.49»)  презентація груп

ІX. Підбиття підсумків. Рефлексія.

— Які вчинки зміцнюють дружбу, а які — руйнують?

- Які творчі завдання ви виконували зі своїми товаришами?

 Гра «Розсипанка»

Учитель. Зберіть і прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?

● за, всі, Один, одного, всіх,за.(Один за всіх, всі за одного.)

● в, Друг,біді, пізнається. (Друг пізнається в біді.)

● туга, велика, друга. Без, вірного. (Без вірного друга велика туга.)

● корінням. Дерево, а, друзями, міцне, людина.(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)

● солі, без, Людина, їжа, друга, що, без.(Людина без друга, що їжа без солі.)

● каже, Не, правду, той, хто, друг, той, що, а, медом, маже.

(Не той друг,що медом маже, а той,хто правду каже.)

Учитель. Прислів'я, яке вам найбільше сподобалося, запишіть у свій зошит.

X. Підсумок уроку

- Чи можна сказати, що наш клас дружний?(Робота в зошиті «Основи здоров я»)Стор.17

Учитель. То що таке справжня дружба?

- Якщо взяти кожному по сірнику, то ви легко зможете їх переламати. А якщо всі сірники взяти пучечком, то чи зможете його переламати? Отож бажаю і вам бути такими ж міцними і дружними.

C:\Users\777\Desktop\3 клас 2017 - 2018\уроки 3 клас\SAM_4627.JPGC:\Users\777\Desktop\3 клас 2017 - 2018\уроки 3 клас\SAM_4625.JPG

C:\Users\777\Desktop\3 клас 2017 - 2018\уроки 3 клас\SAM_4633.JPG

C:\Users\777\Desktop\3 клас 2017 - 2018\уроки 3 клас\SAM_4643.JPG

 

 

docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
5312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку