Підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити, що всі люди різні,
що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших;
виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей ,які
мають проблеми зі здоров'ям.
Тема: Як стати толерантним
Мета: Підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань
толерантності та моральності; пояснити, що всі люди різні,
що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших;
виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей ,які
мають проблеми зі здоров’ям.
Хід уроку
І .Вступна бесіда.
Уявіть,що ваш друг отримав погану оцінку і засмутився. Як ви поступите в такій ситуації?(співчуватимеш)
А чому?
Якщо ви побачите дитину, яка плаче через те,що впала та поранилась. Чи будете їй співчувати?
Я теж співчуваю дітям, а також бездомним тваринам.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми будемо навчатися співчувати, або бути толерантними .
ІІІ Робота за темою уроку.
1. Вправа «Очікування».
Діти, тема нашого заняття: «Вчимося бути толерантними». Подумайте і напишіть на цих зернятках свої очікування від своєї роботи та роботи класу на уроці. (Потім презентують очікування та приклеюють «зернята» на плакаті із зображенням зеленого лугу).
2.Робота з мультфільмом. Просмотр.
Чому зеленому герою було важко серед інших , серед білих?
Як відносились білі чоловічки до нього?
Коли йому допомогла фея, як змінилося його становище? А чи насправді герої всі однакові,всі схожі один на одного?
Але пройшов дощ, і виявилося,що всі різні. Як ви гадаєте, це добре чи погано?
Так, всі люди різні. Є люди різних національностей та різного віросповідання,є з особливими потребами, є люди ,які мають свої пріоритети,своє особисте ставлення до життя та цінностей життя.
- А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та ще й не сперечатись одне з одним? (Потрібно бути толерантними одне до одного.)
- А що таке толерантність ?
Толерантність(від латинського)- терпіння,прийняття іншої людини такою,якою вона є,зі всіма її достоїнствами і недоліками
.Толерантність-це вміння співчувати,співпереживати, розуміти почуття і думки інших. Поняття толерантність-більш широке. Воно означає спроможність,вміння терпіти,миритися з чужими думками, визнавати,що у кожної людини є право на свою власну думку
3. Релаксація «Подорож на хмаринці» (Під музику)
Сідайте зручно і заплющте очі. Двічі або тричі глибоко вдихніть і видихніть…
Я хочу запросити вас у подорож на хмаринці.
Стрибніть на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору пухких подушок. Відчуйте, як зручно влаштувалися на цій великій і м’якій подушці – хмаринці.
Зараз почнімо подорож. Ваші хмаринки повільно піднімаються у синє небо. Ви відчуваєте легкий вітерець. Тут, високо в небі, все спокійно, тихо.
Нехай хмаринки перенесуть кожного з вас у таке місце, де ви почуватиметеся щасливими.
Спробуйте подумки «побачити» це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе спокійними і щасливими, тут може статися будь – яке диво…
Тренер робить паузу на 30 секунд.
Тепер ви знову на своїх хмаринках, які везуть вас назад, на ваші місця в класі. Злізайте з хмаринок, подякуйте їм за те, що вони вас покатали.
Спостерігайте за тим, як повільно вони тануть у повітрі…Потягніться, випростайтесь і знову будьте бадьорими, свіжими і уважними.
4. Робота з підручником.
Як ви розумієте, які є толерантні люди?
Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Вони не перекладають власної відповідальності на інших. Толерантна людина не ділить світ на два кольори - чорний та білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати й зрозуміти інші точки зору.
Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами - особлива риса толерантної людини.
Отже, толерантна особистість знає і правильно оцінює себе.
5.Вправа «Квітка толерантності»
На пелюстках напишіть, що таке толерантність. Як ви розумієте слово толерантність
6. Робота в групах.
Завдання в групах .
- Розкажіть ,якби вчинили ви?
1 група: У класі погано вчиться учень. Чи будеш з ним дружити ?
2 група: Твій однокласник ненавмисно забруднив твій зошит. Як себе поведеш?
3 група:Твої батьки забороняють тобі дружити з хлопцем(дівчиною),тому що родина його погано забезпечена. Що ти скажеш на захист друга, або погодишся з думкою батьків?
Висновок: потрібно завжди по-доброму відноситься до людей, товаришів, друзів.
7 . Просмотр фільму «Про доброту»
8. Вправа
Передай Добро по колу.
Діти передають уявне добро по колу,в той же час бажають один одному щось приємне
9 Вправа «Очікування».
Мета: визначити, наскільки реалізувались очікування кожного учасника.
Тренер. Які ваші враження від виконаних завдань?
- Чи справдились ваші очікування?
ІІІ Підсумок уроку
Що нового дізнались на уроці?
Що сподобалось? Чому навчились?
А закінчити годину нашого спілкування я хочу словами німецького поета Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову,
перед великим серцем я стаю на коліна».