Інтегрований урок-екскурсія в 3 класі з природознавства та основ здоров′я: "Здоровий спосіб життя. Відпочинок на природі".

Про матеріал
Наданий матеріал інтегрованого уроку-екскурсії з природознавства та основ здоров′я допоможе розширити знання учнів про здоровий спосіб життя, про значення відпочинку на природі, навчить молодшого школяра правильно обирати речі та одяг для прогулянки на природу, дотримуватися правил безпеки під час відпочинку на природі та рухливих ігор, сприятиме формуванню відповідального ставлення до природи, до власного здоров′я.
Перегляд файлу

Костянтинівська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів №5

Костянтинівської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок-екскурсія в 3 класі

Природознавство

Тема. Здоровий спосіб життя.

Основи здоров′я

Тема. Відпочинок на природі. Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Підготувала: Толочка М. В.                    

 

 

 

 

 

 

2019

Інтегрований урок-екскурсія до весняного парку в 3 класі

Природознавство

Тема.  Здоровий спосіб життя.

Основи здоров′я

Тема. Відпочинок на природі. Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.

Мета. Розширити знання учнів про здоровий спосіб життя та його переваги, значення відпочинку на природі. Вчити правильно обирати речі та одяг для прогулянки на природу. Розвивати пізнавальні здібності, спостережливість, мислення, уміння працювати в групі, дотримуватися правил безпеки під час екскурсії, рухливих ігор.  Формувати соціальну, комунікативну, самоосвітню  компетентність. Виховувати  відповідальне ставлення до природи, до власного здоров′я, уміння бачити і розуміти прекрасне, бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: вуличний термометр, конверти із наборами пазлів для групової роботи, феш-картки,  блокноти, прості олівці.

Підготовча робота

       Вчитель відповідно до мети визначає місце проведення екскурсії, заздалегідь знайомиться з ним, з об′єктами спостережень і практичної роботи, визначає маршрут, місця зупинок і активного відпочинку; звертає увагу на позапрограмові об′єкти, які викличуть інтерес в учнів; складає план екскурсії.

      Учні під керівництвом учителя визначають мету і завдання екскурсії, читають вірші та оповідання  на уроках та в позаурочний час (П. Тичина «Пастелі», В. Скомаровський «Після дощу», І Калинець «Зірка», Руслана «Уритмі серця» (пісня) тощо; знайомляться з репродукціями картин на весняну тематику, вивчають музичні твори (Е. Гріг «Ранок» із сюіти «Пер Гюнт», М. Лисенко «А вже весна» з опери «Зима і весна», Е. Гріг « Навесні») на уроці розвитку зв′язного мовлення складають розповідь за серією малюнків, питаннями, опорними словами «Весна прийшла»; переглядають відеоролик «Як безпечно відпочити на природі».

Хід екскурсії

І. Організаційний момент.

1. Психологічне налаштування. 

    - Мені дуже приємно бачити вас здоровими і в хорошому настрої. Перше правило здоров′я – весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям.

    - Візьміться за руки, відчуйте тепло долоньок своїх товаришів. Пам′ятайте, що разом ви – сила. Разом завжди знайдете відповідь на будь-які питання, вихід з будь-якої ситуації.  

2. Вправа «Незакінчене речення».

   - Подивіться довкола. Що змінилося в парку з приходом весни? Пригадайте, які емоції ви переживали, коли побачили перші зелені листочки. Як ви проводили час на прогулянці? Подумайте та скажіть, кому в природі ви хотіли б подякувати. Починайте словами: « Я дякую … за …» 

    (Наприклад: «Я дякую сонечку за те, що воно зігріває мене», «Я дякую вітру за те, що він лагідно торкається мого обличчя» тощо. )

ІІ. Актуалізація досвіду.

1. Вправа « Мікрофон». 

Заздалегідь підготовлений учень бере інтерв′ю в решти учнів.

Запитання

1) Що таке явища природи?

2) Яку пору року полюбляєте найбільше?

3) Які явища природи характерні для весни?

4) Що таке погода?

5) Назвіть складові погоди. (Температура повітря, стан неба, наявність вітру, опадів).

6) Хто такий синоптик?

2. Хвилинка синоптика.

  - Відгадайте загадку і скажіть, про який прилад  йдеться.

                                   Скляна трубочка тоненька,

                                   Рідина в ній червоненька.

                                   Як тепло — вгору стрибає,

                                   А як холод — униз спадає.

                                   Є шкала й цифри малі…

                                   Як же звуть, скажи, її?

                                                               (Термометр)

  - За термометром визначте, яка зараз температура повітря.

  - Попрацюйте в парах, дайте характеристику погоді на сьогодні. Зробіть відповідні записи в блокнотах, використовуючи умовні позначення.

   - Порівняємо результати спостережень. (При необхідності діти коригують записи.)

   - Для чого ми вчимося визначати погоду?

3. Гра «Асоціації». 

  - Які асоціації у вас викликає слово «весна»?

  - Які ви знаєте ігри на природі в теплу пору року?

  - Чи всі вони безпечні? Чому?

  - Про що слід пам′ятати навесні, щоб зберегти здоров′я?

 

ІІІ. Оголошення завдань екскурсії. Мотивація навчальної діяльності.

   -    На попередніх уроках природознавства ми з вами ознайомились з організмом людини, системами органів тіла людини та їх значенням. Висловте припущення, чому сьогодні , опрацьовуючи тему «Здоровий спосіб життя» ми вийшли саме в парк, на природу.

   -    Чого ви очікуєте від екскурсії?

  • Які об′єкти живої та неживої природи в нашому парку мають відношення до цієї теми?
  • Які органи чуття допомагають нам розпізнати ці об′єкти, дослідити їх?

   -    Де вам можуть знадобитися отримані знання?

  • Стисло опишіть один з об′єктів парку на вибір.

 

   Вправа-енергізатор  «Добра тварина»

      Діти стоять, тримаючись за руки. Учитель тихим голосом каже: «Ми одна велика, добра тварина. Послухаймо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання і дихання сусідів. «А тепер подихаймо разом!» Видих - усі роблять два кроки вперед. Вдих - два кроки назад. «Так не тільки дихає тварина, так чітко й рівно б'ється її велике, добре серце. Стук - крок уперед, стук - крок назад. Ми всі беремо дихання та стук серця цієї тварини собі. Ми - єдине ціле».

 

ІV. Усвідомлення матеріалу.

1. Бесіда.

- Що означає вести здоровий спосіб життя?

- Для того, щоб бути дужим і здоровим, треба берегти і загартовувати свій організм. Якщо людина це робить постійно, кажуть, що вона веде здоровий спосіб життя.

2. Групова робота.

    Учитель пропонує об′єднатися в групи за кольором, що можна спостерігати навесні. Кожна група отримує пазли певного кольору. Склавши пазли, отримують назву команди:

                синій – « Чистюлі»;

                зелений – «Кухарі»;

                жовтий – «Організатори»;

                червоний – «Айболити».

-  Скласти по три поради щодо здорового способу життя, виходячи з назви команди. Під час презентаціі учні, що є слухачами, роблять нотатки в блокноти – поради, на які їм особисто треба звернути особливу увагу.

      1 група «Чистюлі»

            1. Дбай про своє тіло, будь завжди чистим.

            2. Декілька разів на день мий руки з милом, особливо перед їжею.

            3. Турбуйся, щоб чистими були одяг і взуття. Систематично прибирай в квартирі, утримуй чистим своє подвір′я.

     2 група «Кухарі»

            1. Вживай у їжу більше овочів і фруктів.

            2. Вживай різноманітну їжу.

            3. Їж регулярно, не поспішаючи.

      3 група « Організатори»

            1. Чергуй працю і відпочинок.

            2. Надавай перевагу активному відпочинку на свіжому повітрі.

            3. Більше рухайся.

       4 група «Айболити»

            1. Ніколи не починай курити, не пробуй спиртного, оминай наркотики.

            2. У разі необхідності звертайся за допомогою до лікаря.

            3. Регулярно проходь медичний огляд.

      Після виступу кожної групи відбувається обговорення.

 

3. Робота з флеш-картками.

 - Перебування на природі зміцнює здоров′я, відновлює сили. Тому у вільний час, на канікулах, у вихідні дні виходьте разом з батьками до парку, до лісу, до річки. Але не забудьте про зручний  і доречний одяг і взуття. Від чого залежить, який одяг і взуття ми обираємо? (Від пори року, від погоди, від того, чим саме ми будемо займатися на природі.)

      Учитель демонструє картки з певним набором одягу і взуття, діти визначають їх призначення. Якщо відповідь правильна, учитель перевертає картку з відповіддю.

 

Туризм, подорожі

 

 

Спортивний костюм, кросівки, шкарпетки

 

 

 

 

Холодна погода

Теплий светр, штани, шапочка, теплі шкарпетки, куртка з капюшоном, рукавички

 

 

Відпочинок у літньому лісі

 

Капелюх, штани, легка куртка з рукавами , кеди

 

 

Відпочинок на пляжі

 

Капелюх, майка, шорти, шльопанці

 

4. Ігри на природі.

    Ігри добирає учитель, залежно від того, як одягнені діти. Рекомендовані автором підручника «Основи здоров′я» ігри : «Визнач відстань», «Знайди предмет», «Погода». Організовуючи гру «Визнач відстань», учитель заздалегідь розташовує в певних місцях картки з переліком вимог до взуття для відпочинку на природі. Визначаючи відстань до об′єкту, де розташована картка, діти  засвоюють нові знання.

  Вимоги до взуття для відпочинку на природі: не нове, не слизьке, на плоскій підошві, закрите, обов′язкові шкарпетки.

V. Закріплення знань.

1. Колективне обговорення нотаток дітей щодо здорового способу життя.

3. Гра «Так – ні».

      Учитель загадує предмет з теми «Здоровий спосіб життя. Відпочинок на природі». Учні знаходять відповідь, ставлячи запитання. Вчитель відповідає тільки словами «так», « ні».

- Я задумала … . Відгадайте, що це, ставлячи по черзі по одному запитанню?

VІ. Рефлексія

- Чи виправдалися ваші очікування від уроку?

- Що нового відкрили для себе? Якими відомостями можете поділитися вдома з батьками?

- Уявіть, що друзі запросили вас на прогулянку в літній парк. Запропонуйте їм безпечний та активний відпочинок.

- Яке місце в нашому парку ви б обрали для стрибків на скакалці, для гри «Знайди предмет»?

- Про що потурбуєтесь, граючи в ці ігри?

- Що було найцікавішим під час екскурсії? Що найскладнішим?

- Чого ви не вміли , а тепер навчилися?

VІІ. Домашнє завдання.

Завдання на вибір

І . Скласти казку про весну, використавши результати спостережень.

ІІ. Намалювати весняний ліс. Розказати, яким повинен бути безпечний відпочинок в лісі.

ІІІ. Підготувати загадки про весняні явища, загадати їх однокласникам.

 

Список використаних джерел

 

1. Астахова О. В., Тихоплав С. М. Вправи-енергізатори: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.yrok.net.ua/load/vchitelski_znakhidki/do_uroku_fizichnoji_kulturi/vpravi_energizatori_nestandartni_fizkultkhvilinki_dinamichni_pauzi/109-1-0-1071.

2. Гільберг Т. Г. , Сак Т. В. Природознавство. Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Генеза», 2012. - С. 163 – 166.

3. Гнатюк О. В. Основи здоров′я. Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Генеза», 2012.  – С. 111-114.

4. Загадка про термометр: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://yrokiu.ru/zagadki/983-zagadka-pro-termometr.

5. Карпук О. В. Інтерактивні технології навчання на уроках природознавства     в 2 класі. Навчально-методичний посібник:[Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjK-onExsjYAhUFD5oKHaWfCvgQFggvMAE&url=http%3A%2F%2Fman-osvita.org.ua%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fprimary_education%2F%2Fdocument%2F%25D1%2596%25D0%25BD%25D1%2582%25D0%25B5%25D1%2580%25D0%25B0%25D0%25BA%25D1%2582%25D0%25B8%25D0%25B2%25D0%25BD%25D1%2596%2520%25D1%2582%25D0%25B5%25D1%2585%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25B3%25D1%2596%25D1%2597%2520%25D0%25BD%25D0%25B0%2520%25D0%25BF%25D1%2580%25D0%25B8%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25B4%25D0%25BE%25D0%25B7%25D0%25BD%25D0%25B0%25D0%25B2%25D1%2581%25D1%2582%25D0%25B2%25D1%2596.docx&usg=AOvVaw370ewE0eqJuwvpGASMb3qj

6. Чорна Н. Уроки мислення серед природи// Початкова школа, 2014, №5. – С. 15 – 18.  

7. Як безпечно відпочити на природі: [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=8apdbYw_ReY

 

docx
Додано
12 серпня 2019
Переглядів
2159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку