1
Тема семінару-практикуму. Мовленнєвий етикет як показник соціально активної особистості. Формування загальнолюдських якостей особистості дошкільників та молодших школярів.
Інтегрований урок в 3 – Б класі: природознавство + математика
Вчитель: Мазур Н.М.
Тема. Творча робота над задачами.
Узагальнюючий урок про рослин і тварин.
Мета. Виховувати культуру спілкування і мислення, екологічну свідомість.
Закріплювати вміння працювати в команді (групі).
Сприяти розвитку мовлення, критичного мислення, швидкості мислення, уваги і пам’яті. Узагальнювати та розширювати знання учнів про рослин і тварин.
Обладнання: куб, яблуко-шкатулка, картки для самооцінювання «Мішень», різнокольорові бейджики, математичні віяла, дерево (малюнок), листочки та квіти (з паперу), мікрофон.
Тип уроку: інтегрований, творчий, повторення і узагальнення знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент (3 хв)
Привітання, девіз, правила уроку
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Ми усі приготувались,
На перерві постарались.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Запам'ятовувати, відповідати.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Планування уроку спільно з учнями. (6 хв)
ІІІ. Повторення та узагальнення знань (27 хв)
Записуємо числа у зошит
Знайдіть третину від числа 15, наступне число збільште у 2 рази, зменште на 4. Покажіть (8)
Знайдіть суму чисел 15 і 12, зменште у 3 рази, відніміть 5, покажіть попереднє (3)
Два дні на фермі стригли по 8 овець. Першого дня з кожної вівці настригали по 12 кілограмів шерсті, а другого дня – по 9 кілограмів. На скільки кілограмів більше шерсті настригли першого дня, ніж другого?
Скорочену умову задачі на дошці записує учень, в зошит пишуть лише розв’язок та відповідь.
жовті – оформити розв’язок задачі в зошиті блок-схемою (опора – блок-схема з перевернутими числами на кружечках)
сині – розв’язати задачу іншим способом (1 учень за дошкою)
червоні – записати розв’язок задачі діями з поясненням (1 учень за дошкою).
Самоперевірка за записами на дошці (сині, червоні), для жовтих перевертаю кружечки у блок-схемі.
Розмах крил бражника сягає 13 см, розмах крил аполона – на 4 см менший, ніж бражника, а павиного ока – втричі менший, ніж в аполона. Який розмах крил у павиного ока?
- Яким виразом розв’язується задача? (Діалог між учнями з різними варіантами)
- Об’єднайтеся в групи, не забудьте про правила роботи в групі.
- Змініть умову і запитання задачі, щоб вона розв’язувалась іншим виразом. (Учні працюють в групах на листочках)
1) 13 – 4 *3 = 1 (см)
2) (13 – 4) : 3 = 3 (см)
3) 13 + 4 * 3 = 25 (см)
4) 13 * 4 – 3 = 49 (см)
Лідери груп вивішують на дошці виконане завдання та
Яблуко – шкатулка – сюрприз (проводять діти «Скажіть, будь ласка…»)
ІV. Підсумок. Рефлексія. Самооцінювання (4 хв)
Самооцінювання «Мішень» (робота в групі, задача, активність на уроці, оцінка вчителя)
Домашнє завдання матем. № 864 , № 865 або тест на сайті
природознавство – на канікули завдань не задано