Урок інтегрований матем.+природ. "Творча робота над задачами. Узагальнюючий урок про рослин і тварин"

Про матеріал
Завдання уроку створені для того, щоб виховувати культуру спілкування і мислення, екологічну свідомість. Вони сприяють закріпленню вміння працювати в команді (групі), розвитку мовлення, критичного мислення, швидкості мислення, уваги і пам’яті. Тема семінару-практикуму "Мовленнєвий етикет як показник соціально активної особистості. Формування загальнолюдських якостей особистості дошкільників та молодших школярів".
Перегляд файлу

1

 

Тема семінару-практикуму.  Мовленнєвий етикет як показник соціально активної особистості. Формування загальнолюдських якостей особистості дошкільників та молодших школярів.

Інтегрований урок в 3 – Б класі: природознавство + математика

Вчитель: Мазур Н.М.

Тема. Творча робота над задачами.

Узагальнюючий урок про рослин і тварин.

Мета.  Виховувати культуру спілкування і мислення, екологічну свідомість.

Закріплювати вміння працювати в команді (групі).

Сприяти розвитку мовлення, критичного мислення, швидкості мислення, уваги і пам’яті. Узагальнювати та розширювати знання учнів про рослин і тварин.

Обладнання: куб, яблуко-шкатулка, картки для самооцінювання «Мішень», різнокольорові бейджики, математичні віяла, дерево (малюнок), листочки та квіти (з паперу), мікрофон.

Тип уроку: інтегрований, творчий, повторення і узагальнення знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент (3 хв)

Привітання, девіз, правила уроку

  • Дорогі діти. Сьогодні на нашому уроці присутні гості: педагоги нашого комплексу, мама Богдана Марина Олександрівна. Поверніться до них, подаруйте їм свої чарівні усмішки та повітряні поцілунки.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Ми усі приготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.  

  • Не забувайте про правило піднятої руки та девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Запам'ятовувати, відповідати.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Планування уроку спільно з учнями. (6 хв)

  1. Мотивація – будова квіткових рослин – поступово з’явиться плід з насінням.
  • На які дві групи ділиться природа? (жива і нежива)
  • Покажіть згодні чи не згодні (рукою) з висловом: рослини та тварини належать до неживої природи? (вчитель показує, що згоден. Відбувається діалог між вчителем та учнем: «Наталіє Миколаївно, я з вами не погоджуюсь…»
  • Чому? (живої, бо вони народжуються, дихають, живляться, розмножуються і відмирають). Дякую, що нагадав та пояснив!
  • Яких рослин на Землі найбільше? (квіткових)
  • Яка будова квіткових рослин? (вивішую на дошці намальоване дерево)
  • Пам’ятайте про нашу постійно діючу акцію «Збережи дерево» (збір макулатури)
  • Коли творчо та активно будемо працювати на уроці, то наше деревце розпуститься, зацвіте і, можливо, навіть дасть плід.
  1. Оголошення теми уроку
  • Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про рослин і тварин, а також будемо творчо працювати над задачами.
  • Чого ви очікуєте від нашого уроку? (відповіді учнів)

 

  • Протягом уроку ми будемо грати у гру «Мішень», оцінюючи власну роботу та записуючи оцінки в сектори мішеньки, яка лежить у вас на парті. Підпишіть кожен свою мішень.
  1. Планування уроку спільно з дітьми.
  • Та щоб досягти бажаного результату та отримати задоволення, необхідно спланувати свою діяльність.
  • корінь – тема, мета уроку
  • стебло (стовбур з гілками) – план уроку
  • листочки – виконання завдань
  • квіти – самостійна робота (диференціація)
  • плід з насінням (результат, отримані знання і вміння)

ІІІ. Повторення та узагальнення знань (27 хв)

  1. Підсумок фенологічних спостережень 3 хв (проводять учні)
  • Скажіть, будь ласка, …
  1. Відео про заповідник «Асканія –Нова» 3 хв
  • Дивлячись відео, спробуйте запам’ятати числа, які почуєте. Це і буде хвилинка каліграфії.
  • Яку площу займає заповідник? (33000)
  • Скільки видів тварин є у заповіднику, які занесені до Червоної книги України? (69)
  • Скільки видів перелітних птахів мандрують міграційним коридором через заповідник? (270 видів)
  • Скільки відвідувачів щороку приїздять на екскурсію? (140000)

Записуємо числа у зошит

  1. Математичний ланцюжок 2 хв (усно робота з віялом) (розвиток швидкості мислення, пам’яті)

Знайдіть третину від числа 15, наступне число збільште у 2 рази, зменште на 4. Покажіть (8)

Знайдіть суму чисел 15 і 12, зменште у 3 рази, відніміть 5, покажіть попереднє (3)

  1. Робота над задачею (диференціація за ступенем складності) 7 хв
  • Яку свійську тваринку ви побачили на екрані, коли переглядали відео про заповідник?
  • Якщо розв’яжемо задачу про овець, то наше деревце розпуститься. Поспішаймо!

Два дні на фермі стригли по 8 овець. Першого дня з кожної вівці настригали по 12 кілограмів шерсті, а другого дня – по 9 кілограмів. На скільки кілограмів більше шерсті настригли першого дня, ніж другого?

Скорочену умову задачі на дошці записує учень, в зошит пишуть лише розв’язок та відповідь.

жовті – оформити розв’язок задачі в зошиті блок-схемою (опора – блок-схема з перевернутими числами на кружечках)

сині – розв’язати задачу іншим способом (1 учень за дошкою)

червоні – записати розв’язок задачі діями з поясненням (1 учень за дошкою).

Самоперевірка за записами на дошці (сині, червоні), для жовтих перевертаю кружечки у блок-схемі.

  1. Фізкультхвилинка 1 хв
  2. Творча робота над задачею 7 хв (робота в групах): склади за виразом.
  • А як запилюються квіткові рослини? (вітром та комахами).
  • Поки творчо попрацюємо в групах над наступною задачкою, деревце наше зацвіте. Починаймо?

Розмах крил бражника сягає 13 см, розмах крил аполона – на 4 см менший, ніж бражника, а павиного ока – втричі менший, ніж в аполона. Який розмах крил у павиного ока?

- Яким виразом розв’язується задача? (Діалог між учнями з різними варіантами)

- Об’єднайтеся в групи, не забудьте про правила роботи в групі.

- Змініть умову і запитання задачі, щоб вона розв’язувалась іншим виразом. (Учні працюють в групах на листочках)

1) 13 – 4 *3 = 1 (см)

2) (13 – 4) : 3 = 3 (см)

3) 13 + 4 * 3 = 25 (см)

4) 13 * 4 – 3 = 49 (см)

Лідери груп вивішують на дошці виконане завдання та

  1. Кубування 4 хв (екологія, розвиток критичного мислення, мовлення)
  • Наше деревце зацвіло вчасно та дало незвичайний плід!

Яблуко – шкатулка – сюрприз (проводять діти «Скажіть, будь ласка…»)

ІV. Підсумок. Рефлексія. Самооцінювання (4 хв)

Самооцінювання «Мішень» (робота в групі, задача, активність на уроці, оцінка вчителя)

  • Які слова ввічливості ви чули на уроці?
  • Кому і за що хочете подякувати за урок?
  • Перевірте, чи не забули ви оцінити свою роботу на уроці: в групі, над задачею, вашу активність. Сподіваюся, що ваші оціночки співпадуть із моєю.
  • Не забудьте записати домашнє завдання.

Домашнє завдання матем. № 864  , №  865  або тест на сайті

                природознавство – на канікули завдань не задано

 

 

docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку