Інтегрований урок географії та інформатики "Туризм в Україні. Розв'язування компетентнісних задач"

Про матеріал

Пропоную розробку інтегрованого уроку(географія+ інформатика) по темі "Туризм в Україні (географія).Розв'язування компетентнісних задач(інформатика)". Урок проводиться в комп'ютерному класі, з обов'язковим використанням мережі Інтернету.

Перегляд файлу

Розробка інтегрованого  уроку (географія+ інформатика) «Туризм в Україні. Розв’язування компетентнісних задач». 9 клас

Тема уроку: 

Географія :Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони України

Інформатика:  Розв’язування  компетентнісних  задач.

 

Очікувані результати:

Географія:учні називають види туризму, ознаки понять «туризм», «рекреаційні ресурси», «інфраструктура туризму»;  розуміють вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму; показують на карті основні райони туризму в Україні; обґрунтовують рівень розвитку туризму в окремих регіонах, країнах, районах України

Інформатика: Учені розв’язують компетентнісні задачі, що передбачають:  змістовий аналіз формулювання задачі;  побудову інформаційної моделі;  розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів;  пошук інформаційних матеріалів;  добір засобів опрацювання даних;  опрацювання даних;  подання результатів розв’язування задачі

 Навчальна  мета :розширення і поглиблення теоретичної бази знань учнів, надання результатам практичної значущості, їх придатності до розв’язування повсякденних життєвих проблем, диференціація навчання відповідно до запитів, нахилів і здібностей учнів

 науково-дослідна:  учні самостійно ознайомлюються з додатковою навчальною та науковою літературою, відомостями з інших джерел, зокрема з Інтернету, навчаються аналізувати й критично оцінювати їх.

Розвиваюча мета:  розвивати підприємливість та фінансову грамотність ( учні пояснюють роль малого та середнього бізнесу в різних регіонах України; беруть участь у розробленні проекту з розвитку туристичного бізнесу в своєму регіоні);

 вдосконалювати вміння шукати, збирати, обробляти інформацію за допомогою ресурсів Інтернету, висловлювати й тлумачити факти та погляди; закріпити вміння використовувати комп’ютерні  технології для підготовки до уроку

Виховна мета:  виховувати комунікативність, упевненість у собі, інтерес до Світової природної та культурної спадщини; сприяти вихованню медіа культури учнів  

 

 Тип уроку: інтегрований урок географії та інформатики

Форма проведення:  урок- ділова гра  (або - захист учнівських проектів)

 

Обладнання: комп’ютери , підключені до мережі Інтернету, підручники географії, відеоролик «Україна туристична», атласи, мультимедійна система, карта України настінна

Хід уроку

І. Організаційна хвилина (до 2 хв)

На екрані  демонструється  музичний відеофрагмент «Україна туристична».

На дошці напис «Завітайте до нашого бізнес-клубу»

 

Вчитель ______________.  Добрий  день, діти, шановні гості! Ми (учитель географії та учитель інформатики) раді вітати вас на нашому уроці, і маємо надію, що він буде корисним для кожного з присутніх.

Ви звернули увагу на запрошення? Хто з вас знає , що означає слово «бізнес»?

 

Слайд1

Учитель географії.    Шановні пані та панове!

     Засідання бізнес-клубу оголошую відкритим. Прошу всіх підготувати до роботи комп’ютери , розгорнути робочі зошити, як це й належить справжнім діловим людям.  Дозвольте нагадати вам основні правила бізнесмена-початківця.

Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можна було б дати чимало подібних порад, проте, коли бізнесменові не вдається виконати якогось пункту «Памятки», він однаково за певних умов зможе досягти успіху в бізнесі.

 

Слайд 3

 

 

 

 

     Без таких знань неможливо підтримувати контакти, передбачати подальший хід своєї справи, розширювати її та розвивати, тим більше налагоджувати зв’язки із закордоном.  Тож,коли хочемо, щоб нас усі поважали, як людей, які мають власну гідність, поглиблюймо й удосконалюймо свої знання про рідну країну.

   ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів та актуалізація (1хв)

    Учитель географії.  Сьогоднішнє засідання присвятимо діловій грі з економічної та соціальної географії України, зокрема такій темі, як «Туризм в Україні». Отже, спробуємо осягнути основи  туристичного бізнесу.

Учитель інформатики. Кожен  сучасний бізнесмен-підприємець повинен бути з комп’ютером на «ти», тобто вміти користуватися комп’ютером  і комп’ютерними технологіями. 

  Тому сьогодні ми продовжимо працювати над розв’язуванням компетентнісних задач, що передбачають:  змістовий аналіз формулювання задачі;  побудову інформаційної моделі;  розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів;  пошук інформаційних матеріалів;  добір засобів опрацювання даних;  опрацювання даних;  подання результатів розв’язування задачі.

  В ході роботи на уроці ви маєте пригадати ……., зробити……, використати……поглиблювати свої знання, вміння і навички …. Хмарні технології, створення презентації, відеопрезентації…..

 Слайд 4  з темою уроку

Учитель географії. Умови ділової гри полягають у тому, щоб здобути якомога більше балів (коштів) за відповіді на запитання, виконання практичних завдань (створення реклами, власного проекту розвитку туристичного бізнесу в своєму регіоні)

Зароблені бали(кошти) фіксуватимуться на умовному банківському рахунку.

Слайд 5 (у кожного учня на столі – паперовий варіант)

 

Банківський рахунок

п/п

Прізвище та імя власника рахунку

Тест-контроль

Аукціон знань

Реклама

Бізнес-план /або проект

Всього

1

Бережко Олексій

 

 

 

 

 

2

Діденко Алла

 

 

 

 

 

3

Кордунян Ол-др

 

 

 

 

 

4

Пащенко Богдан

 

 

 

 

 

5

Петрик Тетяна

 

 

 

 

 

6

Пятник Максим

 

 

 

 

 

7

Тараненко Катя

 

 

 

 

 

8

Тараненко Ол-др

 

 

 

 

 

9

Тищенко Дарина

 

 

 

 

 

10

Устич Сніжана

 

 

 

 

 

 

Так  як у туристичному бізнесі переважає малий та середній, тому потрібно пригадати, їх ознаки: (повідомлення учня , який мав випереджувальне завдання)

Згідно статті 55 Господарського кодексу України під малими підприємствами розуміються:

  •                  фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи - підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;
  •                  юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України

      Статистичне визначення середнього бізнесу (як підприємств із чисельністю зайнятих від 51 до 250 осіб), що з'явилося у 2008 році, у цілому, відповідає аналогічним визначенням в інших країнах. (Вікіпедія)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок (до10 хв)

І етап гри «Тест-контроль»

     Отже, дорогі дев’ятикласники , щоб (як було сказано раніше) успішно займатися туристичним бізнесом, потрібно  мати глибокі знання про туризм, особливості і можливості його розвитку.

     Пригадайте, що ми вчили на попередньому уроці?( поняття «туризм», «інфраструктура туризму», види туризму, чинники розвитку туризму, основні туристичні райони світу- відповіді учнів).

Пропоную виконати тест

 Тестування на комп’ютері

Тести                                            Тема «Міжнародний туризм»

Тести з одним варіантом відповіді ( 1 бал)

  1. Туризм як складник національної економіки належить до:

а) первинного сектору;

б) вторинного сектору;

*в) третинного сектору.

     2.   Рекреаційні ресурси – це:

           а) всі багатства природи, які людина використовує в своїй господарській       

               діяльності або буде використовувати в майбутньому;

          * б) природні й антропогенні об’єкти та явища, які можна використати   

           для  відпочинку, оздоровлення та мандрівок;

           в) всі землі, , які людина використовує в своїй господарській       

               діяльності або буде використовувати в майбутньому;

 

     3.  Вкажіть країну з найбільшою кількістю міжнародних туристичних відвідувань:

    а)Росія;

   * б)Франція;

          в)Італія;

          г)Китай.

 

      4.  Який з перекислених об’єктів не належить за сучасною версією до семи

           чудес світу:

           а)Велика китайська стіна;

          *б)піраміда Хеопса;

          в)статуя Христа-Спасителя;

          г)Колізей;

          д) піраміди майя Чичен-Іца.

 

      5.  Вкажіть країну, що не входить в п’ятірку країн-лідерів за кількістю  

          об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО(2016р):

           * А) Росія;

            Б) Італія;

            В) Франція;

            Г) Іспанія.

 

      6.  Який відомий об’єкт туризму знаходиться в місті Агрі( Індія):

            А) Колізей;

            Б) храм Петра;

            В) Ейфелева вежа;

           * Г)  мавзолей Тадж-Махал.

Тести на встановлення відповідності (2 б)

      7.  Встановіть відповідність між видом туризму та країною, в якій він 

          розвинений:

           1 Єгипет                                      А пізнавальний

           2 Кувейт                                      Б курортно-лікувальний

           3 Саудівська Аравія                   В діловий

           4 Чехія                                         Г паломницький (релігійний)

                                                                Д екологічний

 

 Відповідь: 1-а, 2-в, 3- г, 4- б.

      8. Встановіть відповідність між об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО і країною, в  якій вони знаходяться:

          1 Херсонес Таврійський                                           А   Австралія

          2 Великий бар’єрний риф                                         Б   Україна

          3 Акрополь                                                                 В  Франція

          4 Венеція                                                                     Г  Греція

                                                                                                Д Італія

Відповідь : 1-Б, 2-А, 3- Г, 4-Д.

Тести на встановлення послідовності(1б)

       9. Розташуйте послідовно туристичні регіони світу за обсягами туристичних походів та валютних надходжень від туризму:

           а)  Азійсько-Тихоокеанський 2

           б) Європейський 1

           в) Близькосхідний 5

           г)Африканський 4

           д) Американський 3

 

       10. Розташуйте послідовно в напрямку із заходу на схід починаючи від Гринвіча об’єкти міжнародного туризму:

           А Іґуасу 4

           Б  Кельнський собор1

           В Фудзіяма2

           Г Ґранд-Каньйон3

 

Учитель інформатики працює з учнями в онлайні….?

Результати ????  чи можна на екран?

 

 

VІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв)

 

ІІ етап гри «Аукціон знань»

Учитель географії. Туризм є важливою галуззю економіки України. Щороку Україну відвідують мільйони іноземних туристів (у 2016 - 13 мільйонів туристів (25 млн іноземних громадян у 2008- це максимум), насамперед з Росії та Східної Європи, а також Західної Європи та США. ( чому зменшилось?) ( учневі, який відповів правильно, 1 бал )

      Україна має великий потенціал, і володіє практично всіма курортними ресурсами: природними термальними водами, гідроресурсами, лікувальними грязями,  змішаними лісами і морським узбережжям.

      При цьому розвиток в'їзного та внутрішнього туризму здатен внести значний вклад в соціально-економічний розвиток країни. Він підштовхує до розвитку і інші галузі економіки, і, в першу чергу, одну з найбільш високодохідних – сферу послуг. Завдяки нашому географічному положенню і наявним природним багатствам  є всі можливості для екологічного, спортивного, паломницького, пізнавального, етнографічного, сільського  та багатьох інших видів туризму.

    Давайте   оцінимо природно-рекреаційні ресурси України …(виступи учнів)( 2 хв на обдумування) підручник, інтернет-ресурси.

 Учитель інформатики ?Можна застосувати метод графічної систематизації – хмари слів, наприклад, скориставшись найпростішим і зручним у використанні сервісом для створення хмар слів  Word It Out.

Один учень розповідає, показ на карті об’єктів – учень-картограф (1-2 хв)

Слайд 6

  • Мінеральні води (хмара слів, адреса посилання:  https://worditout.com/word-cloud/2921986
  • Кліматичні ресурси (хмара слів, адреса посилання:  https://worditout.com/word-cloud/2921982/private/02c49e31da17ba0eac42278132ecf7be
  • Ресурси для розвитку гірського туризму(хмара слів, адреса посилання:  https://worditout.com/word-cloud/2922025/private/c63153221dcfb7a372863b24b1bc3662
  • Об’єкти пізнавального туризму (пам’ятки природи) (хмара слів, адреса посилання: https://worditout.com/word-cloud/2922033
  • Пам’ятки історії та культури(хмара слів, адреса посилання: 
  • Релігійні пам’ятки (хмара слів, адреса посилання: 
  • Умови для розвитку зеленого(сільського) туризму(хмара слів, адреса посилання: 

Учитель інформатики

ІІІ етап гри  «Реклама» 

Завдання. Використовуючи  матеріал підручника, інтернет-ресурси (…..), створіть рекламу у формі  міні-презентації, відеоролика тощо про один або декілька об’єктів світової Спадщини ЮНЕСКО  в Україні (1- 2 хв)

Перегляд  вчителями на ПК, оцінювання

(за наявності часу – перегляд на екрані всім класом)

 

ІV етап гри «Захист учнівських проектів» чи бізнес - плану

Випереджувальне завдання, яке учні приготували заздалегідь вдома ( вчителі географії та інформатики надавали консультації)

Пропоновані теми робіт:

  1. Проект туристичної історико-геоекологічної стежини
  2. Розробка туристичного маршруту по Чорнобаївському району
  3. Розробка туристичного маршруту по Черкащині.
  4. Проблеми і перспективи розвитку сільського ( зеленого) туризму в нашому селі. Спробуйте скласти бізнес-план.

Учитель географії. Використовуючи різноманітні джерела інформації , підготувати проект на одну із запропонованих тем. Роботу виконуйте в групах.

Учитель інформатики.  Для виконання цього завдання

V. Первинне закріплення вивченого матеріалу (5 хв)

Прийом «Відгадай»

10 місць в Україні, які схожі на світові курорти

      Якщо вам поки що не під силу закордонні курорти, не варто засмучуватись. В Україні повно місць, які дуже схожі на знамениті місця за кордоном. Виявляється, на нашій території «вмістилося» безліч заморських країн – починаючи від «дикої» південної Африки, закінчуючи далекою Країною Сходу Сонця – Японією.

       На екрані демонструються фотографії – потрібно вказати що це за місце в Україні і яку заморську країну нагадує.

 

  1. Алея сакур в Ужрогоді (Японія)

   http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/japan_sakura.jpg          http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/uzhorod.jpg

 

  1. Село Вилкове на Одещині (Українська Венеція)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/12.jpg           http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/111.jpg

 

  1. Асканія-Нова (Африка)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/21-1.jpg        http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/22.jpg

 

  1. Озеро Синевир у Карпатах (Швейцарські Альпи)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/synevyr.jpg           http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/greenlake.jpg

 

  1. Долина нарцисів на Закарпатті (Голландія)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/khust.jpg         http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/kekenchof_aa2d2.jpg

 

  1. Чернівці (Прага)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/chernivtsi_0262b.jpg

Прага

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/prague.jpg

 

7. Село Бакота на Хмельниччині  (зелені пагорби Ірландії))

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/bakota_8a3a1.jpg  http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/konnemara.jpg

 

8.Буцький каньйон на Черкащині                 (маленька Швейцарія)

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/buky.jpg   http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/switzerland.jpg

9.Джуринський водоспад на Тернопільщині

http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/dzhuryn.jpg   http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/niagara.jpg

10.село Заліщики на Тернопільщині          Сааршляйфе(Німеччина)

 http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/zalischyky.jpg   http://www.uaua.world/wp-content/uploads/2018/03/saarschlafe.jpg

 

VІ.Заключне слово вчителя географії( рефлексія)

Як подорожі змінюють наш мозок?

Усім відомо, що відпочинок на свіжому повітрі поліпшує настрій і додає життєвих сил. Але зовсім недавно лікарі зясували, що він може змінити наш мозок на краще!(http:// www.dobremisto.com.)

Виявляється, відпочинок на природі, подорожі дикими й безлюдними куточками нашої планети не лише приносять безліч яскравих вражень, а й допомагають нам припинити… думати! На думку вчених і лікарів , найкращий спосіб впоратися з поганим настроєм – на деякий час «відключити» мозок. А найцікавіше, що саме в такому стані людський мозок зазнає чудових перетворень.

 Для підтвердження цієї теорії дослідники протестували групу людей, які гуляли лісом усього 1.5 години. У кожного з учасників експерименту помітили істотне зменшення активності в зоні мозку, що відповідає за психічні захворювання. А тепер уявіть, що відбувається з людиною, яка проводить на природі не  1.5 години, а  кілька днів!

   Учені відповіли на запитання про те , як зміна активності мозку позначається на нашому повсякденному житті. Вони попросили групу добровольців на кілька днів вимкнути всі ґаджети і провести час десь подалі від міського шуму. Після цього учасникам експерименту запропонували пройти творче випробування й вирішити кілька складних завдань. Виявилось, що рівень їхнього творчого мислення підвищився на 50%.

Міцне здоров’я, довголіття, гармонія у відносинах і непідробне щастя – щоб отримати все це відразу, варто лише не забувати про відпочипок і час від часу закидати подалі всі справи, діставати улюблений рюкзак і йти туди, де тихо і красиво.

 Може, спробуємо просто зараз? (Газета «Географія. Краєзнавство.Туризм », №16, серпень, 2016. Стор.3)

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання: вивчити §§…., на к/к України  позначити туристичні райони України.

 

doc
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку