Тема уроку. Роль хімії в житті суспільства.
Місце хімії серед наук про природу,
її значення для розуміння наукової картини світу.
Мета уроку: розкрити та розширити уявлення про місце хімії серед інших наук про природу (біологію, фізику, географію, основи здоров’я і екологію); виховувати відповідальне ставлення до природи, звернути увагу учнів до проблем навколишнього середовища з метою захистити наше повітря, грунт і воду від забруднення і зберегти їх для нас і наших нащадків; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння нестандартно мислити, виховувати творчий підхід до навчання, інтерес до хімії.
Тип уроку: інтегрований урок хімії та екології з використанням методу проектів.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, підручник, оформлена дошка, тематичні малюнки.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Доброго дня усім! Я вітаю Вас та наших гостей!
Девіз уроку: Ви – новітнє покоління,
Вам весь час вперед іти.
Середовище привітне
Треба дітям зберегти.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Діяльність людини внесла зміни у природний кругообіг елементів і речовин. У ХХ ст. у зв’язку з науково-технічним прогресом особливо посилився вплив людини на природу, що спричинило різні негативні зміни в навколишньому середовищі: отруєння і забруднення прісної води, забруднення Світового океану й земної атмосфери, спустошення надр, винищення тварин і птахів аж до зникнення багатьох біологічних видів тощо. У зв’язку з цим особливого значення набуває екологія як наукова основа раціонального природокористування та охорони живих організмів, зокрема й людини.
Перед людством постали якісно нові проблеми.
Виникли вони внаслідок двох взаємопов’язаних причин: демографічного вибуху, який призвів до колосального тиску людини на природу, та зростання промислового виробництва в усьому світі. Усе це пов’язано з розвитком науково-технічного прогресу, тому зараз НТР вважають глобальним екологічним фактором.
До особливо жахливих наслідків для природи призводять саме забруднення небезпечними хімічними речовинами, які можуть стати причиною невипраних хімічних катастроф. Крім тих причин, які призводять до хімічних катастроф, тобто забруднення промисловими отрутами та пестицидами, нафтою, викидами автотранспорту, використання хімічної зброї, радіоактивні відходи, треба додати сміття, яке накопичується в таких кількостях, що не може бути утилізовано.
Клас попередньо поділений на три групи.
ІІІ. Презентація проекту
«Хіміко - екологічні проблеми Атмосфери»
План проекту.
ІV. Презентація проекту
«Хіміко - екологічні проблеми Літосфери»
План проекту.
V. Презентація проекту
«Хіміко - екологічні проблеми Гідросфери»
План проекту.
1. Загальне поняття про Гідросферу.
2. Забруднення гідросфери.
3. Охорона вод Світового океану.
4. Методи очищення гідросфери.
5. Моніторинг впливу іонізуючого випромінювання на організм
людини та його наслідки.
околицях м. Кам’янське.
VІ. Захист проектів.
VІІ. Аналіз роботи учнів, оцінювання результатів.
VІІ. Підсумкова рефлексія.
Наприкінці нашого уроку хочу зачитати Вам вірш:
Давай будемо природу берегти!
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу мурашинку, хай повзе.
Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
В джерело не пущу камінь, нехай б’є.
В полі жито не столочу – це святе.
Верби посаджу в долині, хай шумлять.
Зерен птахам кину взимку, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!
VІІІ. Домашнє завдання. § 35, с. 280-282
Тест «Відходи вдома за один тиждень» - з’ясуйте, скільки відходів за один тиждень збирається в домашньому господарстві вашої родини.