КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ХІМІЯ
7 КЛАС
52год (1,5 на тиждень, 5 - резервні)
2019-2020
№ |
ДАТА |
ЗМІСТ УРОКУ |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
ПРИМІТКА |
|
|
|
||||
ВСТУП |
|||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії |
|
|
2 |
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.. Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. |
|
|
3 |
|
|
Правила роботи з пробірками та нагрівними приладами. |
|
|
4 |
|
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
Навчальний проект 1. Хімічні знання в різні епохи. |
|||||
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||
5 |
|
|
Фізичні тіла і речовини. Матеріали.
Демонстрації: Домашній експеримент: Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
|
|
6 |
|
|
Фiзичні властивості речовин.
|
|
|
7 |
|
|
Як досліджують фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід № 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
|
8 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
|
|
|
9 |
|
|
Розділення неоднорідної сумішші. Способи розділення сумішей. |
|
|
10 |
|
|
Практична робота №2. Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
|
11 |
|
|
Молекули. Атоми. Хімічний елемент.
|
|
|
12 |
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів |
|
|
13 |
|
|
Ознайомлення з ПС хімічних елементів Д.І. Менделеева. Демонстрації: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
14 |
|
|
Хімічні формули речовин.
|
|
|
15 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми. Тематична |
|
|
16 |
|
|
Прості речовини. Метали і неметали. Меалічні та неметалічні елементи. |
|
|
17 |
|
|
Складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід № 2 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів |
|
|
18 |
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
19 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
20 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
21 |
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід № 3 Проведення хімічних реакцій Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
|
22 |
|
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів . Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
23 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття» Тематична |
|
|
24 |
|
|
Розв'язування задач і вправ |
|
|
25 |
|
|
Повторний інструктаж з БЖД. Повторення вивченого у І семестрі. Валентність і масова частка. |
|
|
Навчальні проекти 2. Хімічні явища в природному довкіллі 3. Хімічні явища в побуті 4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах 5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
|||||
Тема 2. Кисень |
|||||
26 |
|
|
Повітря, його склад.
|
|
|
27 |
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі.
|
|
|
28 |
|
|
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
29 |
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції.
Демонстрації: |
|
|
30 |
|
|
Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню Демонстрації: 12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 13. Доведення наявності кисню |
|
|
31 |
|
|
Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
32 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
33 |
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. Тематична Демонстрації: 14. Спалювання простих і складних речовин |
|
|
34 |
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози) Демонстрації: 15. Маркування небезпечних речовин. |
|
|
35 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон.
|
|
|
36 |
|
|
Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.
|
|
|
37 |
|
|
Розв’язування задач і вправ на визначення масової частки елемента |
|
|
38 |
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
|
|
39 |
|
|
Захист навчальних проектів
|
|
|
40 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Кисень». Тематична
|
|
|
Навчальні проекти 6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її 7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять |
|||||
Тема 3. Вода |
|||||
41 |
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода-розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини Навчальні проекти 10.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води |
|
|
42 |
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Домашній експеримент: Виготовлення водного розчину кухонної солі |
|
|
43 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини Виготовлення розчину. Лабораторний дослід № 4 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД. Демонстрації: 16.Виготовлення розчинів. |
|
|
44 |
|
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
|
45 |
|
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
|
46 |
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід № 5 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД Демонстрації: 17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. 18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори |
|
|
47 |
|
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Домашній експеримент: Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру |
|
|
48 |
|
|
Практичні роботи № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин |
|
|
49 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
50 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
51 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Вода» Тематична
|
|
|
52 |
|
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу |
|
|
Навчальні проекти 8. Проблема збереження чистоти водойм 9. Дослідження якості води з різних джерел 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води 11. Способи очищення води в побуті 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
|