Тема уроку (7клас):
«Закон збереження маси речовини. Хімічні рівняння».
1 слайд
Мета уроку: сформувати поняття про закон збереження маси, ознайомити із застосуванням закону, навчити писати хімічні рівняння.
Як ви вважаєте, які задачі ви поставите перед собою на цьому уроці?
Відповідь: 1. Знати закон збереження маси, де він застосовується.
2. Вміти записувати хімічні рівняння.
Задачі уроку.
2 слайд
ІІ Актуалізація
Повторимо поняття, які нам сьогодні потрібні. |
Fe(III)O; C(IV)O; Li(I)O; Mg(II)O; AlS(II)
3 слайд
|
Проговоріть ці формули вголос.
ІІІ Мотивація
На уроці ми будемо знати наступні поняття:
4 слайд
ІV Викладання нового матеріалу
У чому сутність хімічної реакції?
Яких?
5 слайд
Зараз ми подивимося фільм, який показує дослід М.В. Ломоносова. Що доводить цей дослід? |
6 слайд
Формулювання закону Ломоносовим (цитата) |
“ Все перемены в натуре случающиеся, такого суть состояния, что, сколько чего из одного тела отнимается, столько присовокупится к другому.»
7 слайд
Зараз ви бачите ще один приклад дії закону збереження маси – модель розкладу води електричним струмом.
2 молекули води перетворюються на молекулу кисню та 2 молекули водню.
8 слайд
На схемі ми бачимо, як відбувається перегрупування атомів. |
9 слайд
Математичний доказ закону Збереження маси. 2Н2 О → 2Н2 ₊ О2 4Н ₊2О→ 4Н₊ 2О m1 m2 m3 4+16▪2= 4+ 16▪2 36 = 36 m1 = m2 + m3
|
10 слайд
Цей невеличкий фільм теж ілюструє закон Збереження маси.
11 слайд
(Запишіть схему) |
Закон Збереження маси.
Маса речовин, Маса речовин, які вступили = які утворилися до реакції внаслідок реакції Але зрозуміло,щоб закон здійснився Кількість атомів кожного елемента повинно бути однаковим до та після реакції. 12 слайд
Значення закону
13 слайд
Рівняння хімічних реакції – умовний запис хімічній реакції за допомогою хімічних формул і коефіцієнтів. Дивиться, як схему перетворити на хімічне рівняння. При горінні міді утворюється її оксид,формула якого складається за валентністю. 2Сu +O2 → 2CuO 14 слайд
Запишіть схеми реакцій – пояснення на слайді. N2+ H2→ NH3 MnO + H2→ Mn + H2O Al + Cl2 → AlCl3
15 слайд
V Зкріплення |
Запишіть схеми та перетворіть на хімічні рівняння.
Потім запишіть їх на дошці.
Fe + O2 → Fe2O3
C + O2 → CO
K + S → K2S
Li + O2 → Li2O
Fe + O2 → Fe2O3 C + O2 → CO K + S → K2S Li + O2 → Li2O 16 слайд
А зараз трохи відпочинемо – зробимо фізкультхвилинку. |
Фізичне явище – руки вперед. Хімічне явище – руки вгору. 1. Одержання цукрової пудри з цукру. 2. Іржавіння заліза 3. Прокисання молока 4. Горіння електричної лампи. 5. Танення льоду 6. Фотосинтез 17 слайд
Робота за картками: І ряд – картки №1, ІІ ряд – картки №2, ІІІ ряд – картки №3. №1 №3 Zn + O2→ ZnO Mg + O2 → MgO Na + S →Na2S P + O2 → P2O5 №2 H2 + Br2→ HBr Pb + O2 →PbO
18 слайд
VI Рефлексія
19 слайд
|
VI IПідсумок
Виставлення оцінок.
20 слайд
VIII Д/З
Опрацювати §14 с 91,серд.рівень №106, дост.р
№107,вис.р. №108
21 слайд
https://docs.google.com/presentation/d/1I36vaQBkzt25OnP58ljLQ4YYjSoHfTuGhBrYqUwnCRE/edit?usp=sharing