Урок в 7 класі "Закон збереження маси. Хімічні рівеняння"

Про матеріал
Урок з презентацією з теми :"Закон збереження маси. Хімічні реакції"Дослід Ломоносова М.В. Розклад води Електричним струмом.
Перегляд файлу

Тема уроку (7клас):

  «Закон збереження маси речовини. Хімічні рівняння».

                1 слайд

Мета уроку: сформувати поняття про закон збереження маси, ознайомити із застосуванням закону, навчити писати хімічні рівняння.

Як ви вважаєте, які задачі ви поставите перед собою на цьому уроці?

Відповідь: 1. Знати  закон збереження маси, де він    застосовується.

                   2. Вміти записувати  хімічні рівняння.

Задачі уроку.

  1. Знати формулювання закону та його застосування.
  2. Вміти записувати хімічні рівняння, підбирати коефіцієнти
  3. Розвивати складати формули за валентністю.
  4. Виховувати здатність працювати  парами.

2 слайд

  ІІ Актуалізація

 

Повторимо поняття, які нам сьогодні потрібні.

  • Хімічна формула – умовний запис складу речовини.
  • Індекс – число, яке показує, скільки атомів певного елемента у формулі речовини.
  • Коефіцієнт – число,яке показує,скільки таких формул.
  • Валентність – це здатність атомів приєднувати певну кількість інших атомів.
  • Скласти формули за валентністю.

Fe(III)O;  C(IV)O;  Li(I)O;  Mg(II)O;   AlS(II)

 

3 слайд

 

Проговоріть ці формули вголос.

ІІІ Мотивація

На уроці ми будемо знати наступні поняття:

  • Закон збереження маси речовини
  • Рівняння хімічної реакції
  • Реагенти
  • Продукти

4 слайд

 

ІV Викладання  нового матеріалу

У чому сутність хімічної реакції?

  • Перегрупування  атомів.

Яких?

  • Реагентів , з утворенням продуктів реакції.
  • Що таке реагенти?
  • Що таке продукти реакції?

             5 слайд

Зараз ми подивимося фільм, який показує дослід

 М.В. Ломоносова.

 Що  доводить цей дослід?

 6 слайд

 

 Формулювання закону Ломоносовим (цитата)

“ Все перемены в натуре случающиеся, такого суть состояния,    что, сколько чего из одного тела отнимается, столько  присовокупится к другому.»

7 слайд

Зараз ви бачите ще один приклад дії закону збереження маси – модель розкладу води електричним струмом.

2 молекули води перетворюються на молекулу кисню та 2 молекули водню.

          8 слайд

На схемі ми бачимо, як відбувається перегрупування атомів.

 

9 слайд

 

Математичний доказ закону Збереження маси.

2 О     2   О2

2О→   

m1                    m2     m3

4+16▪2=    4+ 16▪2

     36    =    36

m1        = m2 + m3

 

10 слайд

 

Цей невеличкий фільм теж ілюструє закон Збереження маси.

 

          11 слайд

 

(Запишіть схему)

   Закон  Збереження маси.

 

Маса речовин,                                     Маса речовин,

які вступили                   =                        які утворилися

до реакції                                              внаслідок реакції

Але зрозуміло,щоб закон здійснився

    Кількість атомів кожного елемента повинно бути однаковим до                                              та після реакції.

12 слайд

 

Значення закону

  • 1. Суть хімічної реакції - перегрупування атомів реагентів і утворення нових речовин.
  • 2. Дає можливість складати хімічні рівняння та робити розрахунки за ними.

       13 слайд

 

Рівняння хімічних реакції – умовний запис хімічній реакції за допомогою хімічних формул і коефіцієнтів.

Дивиться, як схему перетворити на хімічне рівняння.

При горінні міді утворюється її оксид,формула якого складається за валентністю.

u +O2 → 2CuO

       14 слайд

 

Запишіть схеми реакцій – пояснення на слайді.

N2+ H2→ NH3

MnO + H2→ Mn + H2O

Al + Cl2 → AlCl3

 

    15 слайд

 

V Зкріплення

Запишіть схеми  та перетворіть на хімічні рівняння.

   Потім запишіть їх на дошці.

 

Fe + O2      Fe2O3

    C + O2      CO

   K + S     K2S

   Li + O2    Li2O

 

 

 Fe + O2      Fe2O3

    C + O2      CO

   K + S     K2S

   Li + O2    Li2O

16 слайд

 

 

    А зараз трохи відпочинемо –

 зробимо фізкультхвилинку.

Фізичне явище – руки вперед.

Хімічне явище – руки вгору.

1. Одержання цукрової пудри з цукру.

2. Іржавіння заліза

       3. Прокисання молока

       4. Горіння електричної лампи.

       5. Танення льоду

       6. Фотосинтез

17 слайд

 

 

Робота  за картками:

     І ряд – картки №1,

ІІ ряд – картки №2,

 ІІІ ряд – картки №3.

№1                                      №3

Zn + O2→ ZnO                    Mg + O2 → MgO

Na + S →Na2S                    P + O2 → P2O5

     №2

H2 + Br2→ HBr

Pb + O2 →PbO

 

18 слайд

 

 

 

VI Рефлексія

 

  • Що ви сьогодні узнали нового, чому навчилися на уроці?
  • З якими новими поняттями ви познайомилися на уроці?
  • Як ви гадаєте, який ваш рівень засвоєння нового матеріалу?
  • Які питання були для вас найскладнішими?

 

19 слайд

 

VI IПідсумок

 

  • З Які задачі ми ставили на початку уроку?
  • Чи досягли ми їх?

 

Виставлення оцінок.

20 слайд

VIII Д/З

Опрацювати §14 с 91,серд.рівень №106, дост.р   

                                                           №107,вис.р. №108

21 слайд

https://docs.google.com/presentation/d/1I36vaQBkzt25OnP58ljLQ4YYjSoHfTuGhBrYqUwnCRE/edit?usp=sharing

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 серпня 2019
Переглядів
657
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку