Інтегрований урок із теми "Тропи (синекдоха, персоніфікація, гіпербола, алегорія)"

Про матеріал

Цей урок дозволить систематизувати й поглибити знання про тропи (синекдоху, персоніфікацію, алегорію, гіперболу); удосконалювати вміння розпізнавати тропи в текстах художнього стилю та визначати їх роль на прикладі творів Лесі Українки.

Перегляд файлу

Новоселівська філія

комунального закладу Очеретинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів – дошкільний навчальний заклад

(опорний навчальний заклад)

Ясинуватського району Донецької області

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

(українська мова –

українська література – інформатика)

 

 

ТЕМА:

ТРОПИ

(синекдоха, персоніфікація, гіпербола, алегорія)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор розробки – Попова Тетяна Юріївна

Тема: Тропи (синекдоха, персоніфікація, гіпербола, алегорія).

Мета: систематизувати й поглибити знання про тропи (синекдоху, персоніфікацію, алегорію, гіперболу); удосконалювати вміння розпізнавати тропи в текстах художнього стилю та визначати їх роль на прикладі творів Лесі Українки; розвивати критичне мислення, культуру усного та писемного мовлення; виховувати вміння працювати в команді, нести відповідальність за результат, бачити красу  й розуміти значення слова Лесі Українки.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань; інтегрований урок (українська мова — українська література — інформатика).

Жанр уроку: урок створення сайту.

Унаочнення: віртуальні ноутбуки, фішки для заохочення роботи в групах, лист-замовлення, картка для розподілу ролей в групі; картка самооцінювання, музика для релаксації.

Методи таприйоми: «Незакінчені речення», аналіз тексту, творча робота над створенням власних текстів, самооцінювання.

Форми роботи: фронтальна, групова.

 

Перебіг уроку

  1. Оргмомент.

Слово вчителя про незвичайність уроку — роботу в комп'ютерних центрах.

Об'єднання в  3 комп'ютерні центри   за кольорами віртуальних ноутбуків, що будуть

  1. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Я — роботодавець, який надіслав листа-замовлення.

Прочитайте лист-замовлення і дізнайтесь про тему, мету уроку. У кінці листа я висловила своє побажання.

2.2. Робота  в ноутбуці на головній сторінці сайту. Зафіксуйте дату створення сайту. Виходячи із поставленої мети, запишіть одним реченням мету роботи вашого центру. Прочитайте.

2.3. Пояснення системи оцінювання під час роботи ( накопичення фішок для групи і самооцінка).

2. 4. Розподіл ролей у групах.

  1.  Узагальнення та систематизація вивченого.

Узагальнення теоретичного матеріалу

Гра «Компетентність»: я роботодавець, ви - конкуренти.

Повторимо основні теоретичні положення. Хто з вас краще обізнан ий із питанням “тропи та їхні види”. Якщо вам важко, то зазирайте в додаткові матеріали-посібники, які лежать на столах.

1. Троп — це...

2. Троп, що пояснює ознаки одного явища за допомогою або предмета за допомогою іншого, чимось схожого на нього....  (порівняння)

3. Художнє означення — це... (епітет)

4. Троп, у якому ознаки одного явища переносяться на інше за подібністю між ними.... (метафора)

5. Предметний або словесний знак, що умовно виражає сутність певного явища... (символ)

6. Характерне перенесення назви з одного явища на інше, на основі їх суміжності у просторі та часі (метонімія).

7. Троп, що заснований на вживанні однини замість множини і навпаки (Синекдоха).

8. Відтворення людських характерів в образах тварин, предметів, явищ природи (алегорія)

 9. Персоніфікація — це ... олюднення, тобто надання предметам, тваринам, явищам та поняттям властивостей людини.

            10. Літота — це художнє переменшення, а гіпербола — це....

            11. Тропи вживаються для того, щоб... забезпечити образність мови, посилити

емоційність, виразність, допомагають яскравіше змалювати персонажів та обставини.

4. Практична робота з текстом.

Бачу, що ви готові для створення 1 сторінки сайту.

 

1 сторінка сайту «Барви художнього слова»

Розгорнімо 1 сторінку. Створімо її: визначте, до якого виду тропів належать виділені в уривках із віршів Лесі Українки речення та словосполучення. Запишіть це на сторінці сайту. На роботу — 3 хвилини. Звітування буде проходити по черзі. Кожен із центрів має право на доповнення або виправлення. За правільні відповіді центр отримує фішку.

 Перевірка заповнення 1 сторінки.

 

Перейдемо до наступної 2  сторінки «Лінгвістична скарбничка»

 

2 сторінка сайту «Лінгвістична скарбничка»

Ускладнимо завдання. Працюємо з текстом. Визначмо,у якому стилі найчастіше вживаються алегорія, синекдоха, персоніфікація, гіпербола. На сторінці сайту текст  -  уривок із твору Лесі Українки.Знайдіть у тексті  вивчені тропи, роблячи акцент на цих чотирьох. І заповніть сторінку сайту. Звітуйте після цього . На роботу 5 хвилин.

Провокаційне запитання

 Інші групи під час звітування повинні уважно слухати і зуміти поставити провокаційне запитання.

5. Творча робота над сторенням власного тексту.

Перейдемо до 3 сторінки сайту.

3 сторінка сайту – «Свій стиль»

Пропоную заповнити 3 сторінку сайту «Свій стиль». Я впевнена, що ви — творчі люди і спробуєте зараз скласти невеличкий текст художнього стилю про Лесю Українку, про їїї уюблену пору року, використовуючи тропи. Використання синекдохи, алегорії, персоніфікаії та гіперболи — обов'язкове. Можуть бути й інші  тропи. Це може бути поезія (до 8 рядочків), невеличкий  твір-опис (до 8 речень). Група працює на загальний результат У вас 8 хвилин.

Звітування груп.

Нарешті й остання 4 сторінка

«Зворотний зв'язок»

Домашнє завдання

  1. Підбиття підсумків

 Підрахування фішок у групах - найбільш конкурентоспроможним став центр

Картка самооцінювання

  1. Рефлексія.

- Чи досягли ви тієї мети, яку ставили на початку уроку?

-Робота над якою сторінкою вам сподобалася найбільше?

- Створення якої сторінки виявилося важким і нецікавим?

- Чи доводилося вам створювати сайти?

-  Для чого потрібен цей сайт?

Розповідь про свій сайт.

 

 

doc
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку