Інтегрований урок."Казка двері відчиняє."

Про матеріал
Учити учнів визначити особливості емоційного змісту, засобами музичної виразності , що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів. Продовжити формувати ладові уявлення ,зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;
Перегляд файлу

                       Відділ освіти Васильківської міської ради

Науково – методичний центр

Васильківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 6

 

 

 

Інтегрований урок

Казка двері  відчиняє    

 

 

 

1 клас

             

                 

              З досвіду роботи

                                                                вчителя музичного мистецтва

                                                                                     Васильківської загальноосвітньої школи

                                                                           І – ІІІ ступенів № 6 Київської області

                                                                                                   Кузьменко Ірини Миколаївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Музичне мистецтво. 1  клас      

                                                              

                                                                Музика – єдине мистецтво,яке проникає

                                                                          в серце так глибоко,що може змалювати

                                                                          переживання душі.

                                                                                                                    Андрій Стендаль

 

   Тема: Казка двері  відчиняє    

 Мета :

  • навчальна : учити  учнів  визначити  особливості  емоційного змісту, засобами  музичної виразності , що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів;
  • розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення ,зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти  їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;     
  • виховна : виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний  матеріал:  П.Чайковський « Баба Яга»; Р.Верещагін « Бабусина казка» ; по співка « На лужку»; Я.Степовий « Сніжинки».

Наочні посібники: нотна хрестоматія. 

Обладнання : фортепіано, комп'ютер,фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок

                                      Хід уроку

   Учні  заходять до класу під музичний супровід  («У гостях у казки»).

I. Організаційний момент

- Доброго дня, вам любі малята,

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою усмішкою всіх вас я вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

За руки один одного візьмемо -

І дружно привітаємось.

- Добрий день.

 

      1. Музичне вітання

 

 

 

 

 

 

 

2. Розспівування.

 

 

 

 

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: З якими казковими героями ми з вами вже знайомились на уроках?

Учні: із гномиками.

Вчитель:Хто такі гноми? (Слайд 2)

Учні: Гноми – духи землі і гір. В міфології народів Європи – маленькі, людиноподібні істоти, що мешкають під землею, в горах або лісах. Ростом вони з дитину, але наділені надприродною силою, носять довгі бороди і живуть набагато довше, ніж люди. Гноми надзвичайно образливі, дивакуваті та примхливі.

Вчитель:У яких казках живуть ці кумедні чоловічки?

Учні: «Білосніжка і 7 гномів».

III. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже вони — наші улюблені книжки в дитинстві!

Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст казки та охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з'ясувати, адже композитори — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики.

IV. Повідомлення теми уроку.

Вчитель. І знову до нас на урок завітала героїня із казки. Яка саме — спробуйте відгадати, прослухавши загадку і переглянувши фрагмент мультфільму.(Слайд 3)

 

В ступі літаю,

Дітей викрадаю,

В хатинці на курячих ніжках живу,

І добрим людям на зло лиш роблю.

                               (Баба Яга).

 

( Складання асоціативного куща.)

зло                             хитрість                    бездушна                     зла

 

лицемірство                                                                                 вона некрасива              

 

  неохайна                                                                                 їсть людей

 

Вчитель: У казках Баба Яга літає на мітлі чи в ступі, поїдає людей, перетворює їх на тварину, хитрощами та чарами намагається одружити своїх дочок, вступає у бій з богатирями. У деяких казках вона допомагає героєві досягти мети.

*Розгляньте малюнок  ст.. 68 і дайте відповідь на питання.

Вчитель:Якою ви уявляєте Бабу - Ягу? Вона добра чи Зла?                                          Порівняйте зіставлення ілюстрацій між собою.                                                                   Діти пригадайте які ви знаєте назви казок про нашу казкову героїню?

Учні: «Баба -Яга», «Гуси лебеді», «Василиса Прекрасная», «Сказка о Маше и Ване», мультфильми «Про злу мачуху», «Як Іванко служив у Баби -Яги».                                                    (слайд 4)

        V. Музично ритмічні рухи. «Ранок починається».

Ранок  починається,                                                                                                                                                  Сонце підіймається.                                                                                                                                       (Плавне підняття рук догори)

Пташки  прокидаються ,                                                                                                                               Деревця гойдаються.                                                                                                                                            (Похитування піднятими руками ліворуч - праворуч)                                                                     Море прокидається,                                                                                                                                        Хвилі підіймаються,                                                                                                                                                Рибки звеселяються,                                                                                                                                       Човники гойдаються.                                                                                                                           (Імітація рухів хвиль, рибок та човників).

  VI.  Слухання  музики. (Слайд 5)

Вчитель:  Ми  сьогодні   діти  прослухаємо музичну  п’єсу  П.І.Чайковського        «Баба -Яга». Страшна, зла чаклунка зображена в п’єсі  П.І.Чайковського. Твір входить до збірки фортепіанних   п’єс « Дитячий альбом». 

Обговорення.

Вчитель: Діти, дайте відповідь на такі питання? 

*    Якою Баба-Яга зображена у п’єсі?

Учні: Злою.

Вчитель: Що розповідає про неї музика?

Учні:  Здається, бачиш, як Баба Яга швидко мчить за кимось, летить над  лісами, над лугами, над горами у своїй ступі «товкачем поганяє, мітлою слід замітає».

Вчитель: На якому інструменті виконується цей твір?

Учні: рояль.

Вчитель: Послухайте ще раз  фрагменти цього твору і спробуємо проплескати  ритмічний малюнок цієї п’єси?

Вчитель: Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі? Послухайте музику Романа Верещагіна «Бабусина казка» (перегляд  відео).

Вчитель:  Яким є настрій цього музичного твору?

Учні: Приємний, радісний.

Вчитель: Про що тобі розповідала музика?

VII. Вокально - хорова робота

 Продовження розучування пісні Я.Степового «Сніжинки». (Робота над літературним текстом пісні, звертаючи увагу на правильну дикцію, чистоту інтонування на крайніх звуках фрази).

VIII. Підсумок уроку.

Вчитель: Сьогодні  на уроці ми з'ясували цікаву річ: музика може розповідати про героїв казок.

1.Музичне прощання.

 

 

 

 

 

 

 

IX. Вихід з класу  під  музичний  супровід  («У гостях у казки»).

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку