1
Інтегрований урок літературного читання та трудового навчання
Літературне читання
Тема: Робота з дитячою книгою. Українська народна казка «Колобок»
Трудове навчання
Тема: Аплікація з паперу «Колобок»
Мета:
Літературне читання
Вчити дітей відповідати на запитання, відтворювати зміст казки; закріпити уявлення про будову книжки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пізнавальні процеси, мовлення, уміння слухати; виховувати любов до рідної мови.
Трудове навчання
Вчити учнів користуватися шаблоном; відпрацьовувати навички вирізання з паперу деталей аплікації; розвивати пізнавальні процеси, фантазію, дрібну моторику, мовлення; викликати бажання допомагати казковим героям; виховувати старанність, охайність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Вид уроку: інтегрований урок-казка
Обладнання: дитяча книжка «Колобок», кольоровий папір, ножиці, пензлик, клей, шаблони, олівець, серветки, лялька «Колобок», зразок аплікації, мультимедійна презентація.
Ключові компетенції: уміння вчитися, мовна, читацька, дослідницька, життєва, творча, емоційно-ціннісна.
Корекція: звуковимови, моторики, постави, процесів пам’яті, розумового розвитку, сенсорної, пізнавальної та особистісної сфери.
Зміст уроку
І. Організаційна підготовка учнів. Рефлексія
1. Перевірка готовності учнів до уроку
Гра «Миттєво перевірте»
- Я перевертаю пісочний годинник, а ви перевірте чи все у вас готове до аплікації.
2. Привітання
- Діти! На уроці-казці вас вітаю.
Гарного настрою всім вам бажаю!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Казок чимало є на світі.
Великих, добрих і сумних.
Хіба ми можемо прожити
Скажіть, хоч день, хоч два без них? (Ні)
- Насправді без казок усім важко: і малим, і дорослим. Справедливо помічено, що той, хто вірить у казки – щасливий. Казка – це мудра книга життя.
- До якої казки потрапимо ми? Послухайте цю пісеньку.
(кадр з мультфільму «Пісенька Колобка»)
III. Робота з дитячою книжкою
1. Розгляд книжки з текстом української народної казки «Колобок»
- Розглядаємо книжку посторінково. Зверніть увагу на ілюстрації. Пригадайте героїв казки.
2. Читання казки вголос.
3. Колективне відтворення змісту казки. Інсценізація (слайди)
- Пригадайте інтонацію голосів Зайця, Вовка, Ведмедя, Лисиці.
(Зупинити учнів, коли почнуть розповідати про зустріч з Лисичкою)
- Як ви гадаєте, чому Колобок від усіх тікав?
- Згодна з вами, всі звірі хотіли його з’їсти.
- Так і говорили: «Колобок, Колобок, я тебе з’їм!» А Колобку було сумно самому, він хотів знайти друга.
- Чому? (З другом веселіше. Є з ким поговорити, погратися)
IV. Ознайомлення з темою та метою уроку
Показую казковий персонаж із лялькового театру.
- Колобок почув нашу бесіду і завітав до вас.
- Чи хочете ви погратися з Колобком? У яку гру?
- Про що можна поговорити з Колобком? (Діти діляться своїми думками)
- Зараз виготовимо Колобка з паперу. Спробуємо «вдихнути в нього життя»: зробимо йому очі, носик, ротик, приладнаємо ручки, ніжки. Можна одягнути капелюха.
- Як ви гадаєте, чи однаковими будуть ваші вироби? (Різними, тому що у кожного з нас свої улюблені кольори, своя уява, фантазія)
Демонстрація готового виробу: аплікація з паперу «Колобок».
V. Повторення правил роботи з інструментами та економного використання матеріалів. (Слайд)
1. Тримати ножиці на парті закритими.
2. Не гратися ножицями.
3. Під час роботи не підносити ножиці близько до очей.
4. Економно використовувати папір і клей.
5. Користуватися пензликом, серветкою.
6. Підтримувати порядок на робочому місці на всіх етапах уроку.
Фізкультхвилинка
Музичний супровід (слайд)
Засиділись в царстві казки. Встали дружно. Без підказки
Лінь, як пил, струхнули з себе. Пострибати ще нам треба.
Раз-два-три-чотири-п’ять, починаймо присідать.
Нахилилися ще раз. Досить! До роботи, клас!
Дружно сіли. Стало тихо. Колобку не буде лиха.
Він співає, він сміється, бо вже другом нам зоветься.
VI. Обговорення етапів виконання роботи
1. Робота з шаблоном (Слайд)
- Розмістити шаблон на папері, обвести олівцем, вирізати.
2. Бесіда про дрібні елементи (ніс, рот, очі). (Слайд)
- Поміркуйте, від чого залежить вираз обличчя? (Від настрою, стану)
- За допомогою яких елементів ми можемо передати настрій? (Посмішки)
- Що може бути покращенням аплікації?
(Додати ніжки, ручки, чубик, капелюшок) (Слайд)
3. Вирізання дрібних елементів.
4. Розміщення основної деталі – Колобка на аркуші паперу та дрібних елементів на основній деталі. (Слайд)
5. Приклеювання елементів.
6. Створення закінченої композиції.
VIІ. Послідовне виготовлення аплікації вчителем.
(Музичний супровід)
VIІІ. Практична діяльність учнів.
(Музичний супровід)
ІX. Заключна частина
1. Підведення підсумку. Рефлексія
Виставка аплікацій «Мій казковий друг»
Показую казковий персонаж із лялькового театру.
- Подивіться як Колобок радісно стрибає. Йому, певно, сподобалися ваші роботи з його новим виглядом. Він хоче з вами дружити і відвідувати уроки.
- Будемо приймати казкового друга на уроки?
- Тож заспіваємо разом пісню про дружбу. (відеослайди)
2. Приведення у порядок робочих місць.
3. Створення установки на відпочинок.