Дизайн і технології
Тема: удосконалювати навички різати та роботи з клеєм; розширити знання про вулицю та дорогу; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Обладнання: презентація, технологічна карта, шаблони,ножиці, клей.
Перебіг уроку
І.Організаційний момент.
Ось і все!
Дзвенить дзвінок,
В гості йде, до нас урок
Сядьте зручно!
Усміхніться,
І на мене подивіться!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Відгадування загадок про транспорт
Є і хвіст, і голова,
А не скажеш, що жива.
(Поїзд)
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.
(Автобус)
На ньому шашки є,
Але у них не можна грати.
(Таксі)
Коли вулицею мчить,
Безперервно торохтить,
А тролейбуси й трамваї
Дуже легко обганяє.
(Мотоцикл)
5) Руль, колеса і педалі
В дальній путь мене помчали.
(Велосипед)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Отже, сьогодні ми будемо з вами виготовляти аплікацію «Мчать машини по дорозі ».
ІV. Виклад нового матеріалу
1) Вступна бесіда
Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. І ми,як пішоходи, повинні знати правила переходу через дорогу.
Зараз давайте пограємо у гру «Так чи ні?», щоб дізнатися, що ви знаєте про правила вуличного руху.
Гра « Так чи ні?»
Ні на що не зважає,
Правильно робить він чи ні?(НІ)
Всі шумливі в наші дні.
Треба йти по тротуару. Так чи ні? (ТАК)
- У школі ви - учні, у транспорті – пасажири, а на дорозі – пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно дотримуватися цих правил.
- У місті на проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою фарбою. Це — дорожня розмітка. Потоки транспорту, що рухаються у протилежних напрямках, розділені осьовою лінією.
- Місце пішохідного переходу позначають «зеброю» або доріжкою з пунктирних ліній, якщо на переході є світлофор.
- На широких дорогах розмічають «острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.
- Відгадайте загадку.
Як колір міняю-
когось зупиняю,
то пішоходів, то водіїв.
(Світлофор)
- Які кольори має світлофор? У якій послідовності вони розміщені?
- Зараз уважно прослухайте віршик і вам потрібно відповісти на питання. Що означає червоний, жовтий, зелений колір?
2) Демонстрація і аналіз уроку
- Давайте поглянемо на зразок. Що ви бачите?
- Що знаходиться на передньому плані?
- Скільки всього транспорту знаходиться на дорозі?
- Якого кольору автобус?
- Якого кольору автомобіль, який знаходиться ближче до пішохідного переходу?
- А другий автомобіль якого кольору?
- Чим прикріплюємо машини та світлофор?
- Де знаходиться світлофор?
3) Планування технічного процесу
Вам спочатку необхідно вирізати деталі аплікації, тобто транспорт та світлофор.
Потім беремо три олівця: червоно, жовтого і зеленого кольору та розфарбовуємо вогники світлофора.
Тільки потім ми наносимо клей на елементи та клеємо на основу.
4) Техніка безпеки роботи з ножицями і клеєм.
Правила користування ножицями
А) Ножиці – це небезпечний інструмент.Поводитись з ним треба обережно.
Б) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
В) Не тримай ножиці вістрями догори.
Г) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
Д) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
Правила користування клеєм
- Клей треба наносити пензликом від середини до країв;
-При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою;
-Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити.
5) Фізхвилинка.
V. Практична робота
VI. Підсумок уроку
Що ми з вами сьогодні виготовляли?
Які правила дорожнього руху ви запам’ятали?