Інтегрований урок (літературне читання, інформатика), 3 клас
Тема. Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг перед тим небачених» (за Олександром Єфімовим). Ключові слова для пошуку в Інтернеті
Мета.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки з словами, інструкційні картки, комп’ютери.
Програмне забезпечення: веб-браузер Google Chrome.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «Гірлянда добра».
Учні стають в коло, повертаючись до сусіда справа і тримаючи його за руки, кажуть йому комплімент, бажають успіху на уроці.
ІІ. Мовленнєва розминка
Книга, літопис, оздоблення, пергамент, папірус, друкарня, літера, папір.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота в парах. Учні ставлять запитання один одному за змістом прочитаного тексту.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Я потрібна людям всім:
І дорослим, і малим.
Розуму людей учу,
А сама завжди мовчу.
(Книжка).
Книга вчить, як на світі жить.
Весела книжка – твоя радість.
Будеш книги читати, будеш все знати.
Де розумом не дійду, то в книжці знайду.
З глибин моря дістають перлини, а з глибин книг – знання.
V. Повідомлення теми та мети уроку
VІ. Вивчення нового матеріалу
Словникова робота: пояснення значення слів апостол, шрифт, прес.
Самостійне мовчазне читання тексту учнями.
Повторне читання учнями «ланцюжком».
Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
Фізкультхвилинка
Інформація в мережі Інтернет розміщена на сайтах, кожний з яких має свою адресу. За цією адресою сайт легко знайти. Але що робити, якщо ми не знаємо, на якому сайті розміщена потрібна інформація, або не знаємо точної адреси сайта? У цьому випадку нам допоможуть пошукові системи. Пошукові системи постійно переглядають усі сторінки, що є в мережі, й у будь-який момент готові дати нам відповідь на запитання, де знайти потрібні відомості. Відомості зручно шукати за ключовим словом, або фразою. На головній сторінці кожної пошукової системи є поле, в яке можна ввести ключове слово або фразу та вибрати кнопку Пошук.
VІІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
За допомогою інструкційних карток учні шукають в мережі Інтернет інформацію про Івана Федорова. Зачитують її.
Вправи для очей
VІІІ. Підсумок уроку
1.Рефлексія - вправа «Мікрофон»
Продовжити речення:
Я навчився … .
Я дізнався .. .
Мені було цікаво … .
Після сьогоднішнього уроку я зможу … .
Мені було важко … .
ІХ. Домашнє завдання
Стисло переказувати текст «Друкар книг перед тим небачених» (за Олександром Єфімовим).