24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Інтегрований урок літературне читання з природознавством " Оповідання « Їдальня для пташків » О.Копиленко . Турбота про птахів узимку."

Про матеріал
Корсун Наталя Вікторівна, вчитель початкових класів , спеціаліст 2 категорії Парасковіївської СЗШІ №40 Донецької обласної ради Розробка інтегрованого уроку з літературного читання і природознавства на тему : Оповідання « Їдальня для пташків » О.Копиленко . «Турбота про птахів узимку». З допомогою цього матеріалу учні 3 класу розширять і поглиблять знання про пташок, які залишаються зимувати в нашій місцевості; отримають інформацію про підгодовування птахів. ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ( ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ І ПРИРОДОЗНАВСВО) КЛАС 3 Тема : Оповідання « Їдальня для пташків » О.Копиленко . Турбота про птахів узимку. Мета : - розширити і поглибити знання учнів про пташок, які залишаються зимувати в нашій місцевості; активізувати бажання дітей допомагати птахам у несприятливу пору року : виготовляти годівнички та підгодовувати пташок; - продовжувати розвивати навичку читання, спостережливість, уяву, образне мислення; - виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе ставлення до них. Очікувані результати: - знає чому одні птахи відлітають у теплі краї , а інші залишаються; - називає які птахи перелітні, зимуючі; - визначає чим живляться птахи взимку;пояснює турботу про птахів взимку. План уроку: І. Організаційний момент . ІІ. Нервово – психічна підготовка. ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь. 1.1.Вправа « Синоптична хвилинка». 1.2.Гра « Вибери правильно» ІV. Повідомлення теми, мети та завдання уроку. 1.1.Робота в парах. 1.2.Музична фізкультхвилинка V. Вивчення нового матеріалу. 1.1.Дидактична гра «Хто куди летить?» 1.2.Метод «Дебати» 1.3 .Метод «Голосування» 1.4 Первинне сприймання твору. 1.5 .Словникова робота. 1.6.Читання дітьми «Бджілкою» 1.7 Зорова гімнастика 1.8. Читання « Ланцюжком» 1.9.Запитання за змістом оповідання. VI. Закріплення систематизація та узагальнення нових знань і умінь. 1.1.Читання із зупинками 1.2. Робота з деформованим текстом. VII. Підведення підсумків інтегрованого уроку. 1.1.Опитування учнів. 1.2.Самооцінювання учнів. 1.3.Оцінювання вчителем. VII.Домашнє завдання. Обладнання : презентація, картки дитячого настрою( різнокольорові), картинки з явищами природи, музична фізкультхвилинка, картки з зимуючими і перелітніми птахами. Тип уроку : інтегрований. Хід уроку I.Організаційний момент. Ви прийшли сюди навчатись. То не треба лінуватись. Бо дзвінок вже пролунав, Працювати час наставю II. Нервово – психічна підготовка. Вчитель. - Якого кольору ваш настрій? ( Діти демонструють картки ) - Які кольори – теплі чи холодні переважають у палітрі кольорів вашого емоційного стану? III.Актуалізація опорних знань і умінь. 1.1.Вправа « Синоптична хвилинка» Слайд 1 ( Картинка зими) - Яка зараз пора року? - Який місяць? - Яке число? - Тепло чи холодно на дворі? - Який стан неба? - Чи були сьогодні протягом дня опади? - Що ще цікавого ви помітили? 1.2.Гра « Вибери правильно» (Діти обирають,плескаючи в долоні.) - Які явища природи ускладнюють життя птахам? ( Гроза, снігопад,дощ, завірюха, листопад,іній,відлига,відліт птахів,цвітіння дерев,снігопад, веселка, роса.) IV. Повідомлення теми, мети та завдання уроку. Вчитель. - Сьогодні ми поговоримо про допомогу птахам узимку. Слайд 2 ( Картинка зимуючих пташок) - Чи є у вас кімнатні улюбленці? - Ви про них піклуєтесь? Як? - Як вони почуваються взимку? - Чи шукають вони собі корм? - Чи страждають вони від холоду? 1.1.Робота в парах. (Міркування дітей,розігрування діалогу ) - Зустрілися дві пташки : одна в клітці, а інша – на волі. - Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть у різних умовах : одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте вона вільна. 1.2.Музична фізкультхвилинка «Пісенька про горобчика» V. Вивчення нового матеріалу Вчитель. - Надійшла зима. Земля і ліс –вкрилися снігом, здається, що все навкруги поринуло в сон. Завмерли трави, кущі та дерева. Все під сніговою ковдрою зачаїлося. Залягло в зимову сплячку багато тварин. Добре тому, у кого тепле, затишне лігво, барліг, нірка чи гніздо. Добре тому, у кого запасів повна комора. Поїв, згорнувся калачиком – спи міцно, дивись солодкі сни. Більшість пташок восени у пошуках їжі відлітають у теплі краї, долаючи великі відстані. Таких птахів називають перелітними. Слайд 3 ( Картинки перелітніх птахів) Інші ж пернаті переселяються ближче до житла людини, де їм легше знайти поживу і залишаються жити в рідних краях. А деякі прилітають до нас на зимівлю, сподіваючись на людську увагу і підтримку. Цих птахів ми називаємо зимуючими. Слайд 4 ( Картинки зимуючих птахів) 1.1.Дидактична гра «Хто куди летить?» - Розкладіть малюнки пташок на дві групи: перелітні та зимуючі. Вчитель. - Усі готуються до зими по-різному. Люди купують теплий одяг та взуття. Багато лісових тварин утеплюють свої «шубки», роблять запаси їжі, жиру, дехто лягає спати. А доля бідолашних зимуючих птахів багато в чому залежить від доброти, щедрості й милосердя людини. 1.2.Метод «Дебати» - Як ви гадаєте, що страшніше для птахів голод чи холод? Обговоріть проблему в групах. 1.3 .Метод «Голосування» - Виберіть картку червоного кольору, якщо для птахів страшніше холод, зелену – голод. - Так, птахи взимку дуже страждають від голоду. Крижаний вітер гуляє, носиться між будинками й деревами, забирається і під густе пір’ячко. Важко всидіти маленьким пташкам і на землі, і на гілці: холонуть лапки. Щоб зігрітися, треба їм стрибати, літати. Шукають вони, де б сховатися від зимового вітру. Але добре відомо, хто ситий, тому холод не страшний! - Українські поети та письменники склали багато творів про життя птахів взимку. З одним із творів ми сьогодні познайомимося. Це оповідання Олександра Копиленка « Їдальня для птахів» 1.4Первинне сприймання твору. Читання вчителем повністю «Їдальня для птахів» О. Копиленко (оповідання) 1.5 .Словникова робота. 1.6.Читання дітьми «Бджілкою» 1.7 Зорова гімнастика – виконання вправ для очей за олівцем (пташки на прищепках прикріплені до олівців). 1.8. Читання « Ланцюжком» 1.9.Запитання за змістом оповідання. 1. Сподобався вам цей художній твір? 2. Чому хлопці заздрили Василеві? 3. Як хлопчик піклувався про синичку? 4. Чому Микола і Василь вирішили виготовити годівничку? 5. Розкажіть, як друзі виготовляли годівничку? 6. Що хлопці написали на дощечках годівнички? 7. Куди почепили Миколка і Василь їдальню для птахів? 8. Які пташки прилетіли до годівнички? Що вони і як їли, зокрема, синичка? VI. Закріплення систематизація та узагальнення нових знань і умінь. 1.1.Читання із зупинками ( Діти читають поданий текст. За умовним сигналом учителя зупиняються, піднімають очі від тексту. За наступним сигналом знаходять місце, де закінчили роботу, продовжують) 1.2. Робота з деформованим текстом. Взимку, бувають, голодними, Пташки; годівницю, я, зробив; зернят, різних, насипав, туди; дуже, пташки, раді, були; VII. Підведення підсумків інтегрованого уроку. 1.1.Опитування учнів. - Про що ми говорили сьогодні на уроці? - Які птахи зимують у наших краях? - Як їм потрібно допомагати? Вчитель. - Отже, ми з вами прочитали оповідання О. Копиленка «Їдальня для птахів». Дізналися, як два товариша вирішили допомогти пернатим пережити зимову скруту. Наш з вами обов’язок – зберегти життя цих маленьких створінь, бо тільки ми, люди, можемо їх врятувати. А саме, треба робити побільше годівниць і насипати корм для пташок. Птахів можна підгодовувати насінням соняшника, гарбуза, кавуна, пшениці, проса. Насіння можна подробити. Також можна давати крихти білого хліба. Охоче птахи їдять сир, вершковий маргарин, полюбляють несолоний жир, м'ясо. 1.2.Самооцінювання учнів. 1.3.Оцінювання вчителем. VII.Домашнє завдання. Змайструвати вдома годівнички, розвішати їх в своїх садах і не забувайте постійно підсипати до годівнички корм. Пташки хоч і не можуть розмовляти з вами, але вони будуть дуже вдячні за поміч зі сторони людей. Читати оповідання в особах.
Перегляд файлу

Корсун Наталя Вікторівна,

вчитель початкових класів , 

спеціаліст 2  категорії

 Парасковіївської  СЗШІ №40 Донецької обласної ради

   Розробка інтегрованого уроку з літературного читання  і природознавства на тему : Оповідання « Їдальня для пташків » О.Копиленко . «Турбота про птахів узимку». З допомогою цього матеріалу учні 3 класу розширять і поглиблять знання про пташок, які залишаються зимувати в нашій місцевості; отримають інформацію про підгодовування птахів.

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК            

 ( ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ І ПРИРОДОЗНАВСВО)

КЛАС 3

 


Тема :  Оповідання « Їдальня для пташків » О.Копиленко . Турбота про птахів узимку.

Мета :

  •  розширити і поглибити знання учнів про пташок, які залишаються зимувати в нашій місцевості; активізувати бажання дітей допомагати птахам у несприятливу пору року : виготовляти годівнички та підгодовувати пташок;
  • продовжувати розвивати навичку читання, спостережливість, уяву, образне мислення;
  • виховувати у дітей любов до птахів, дбайливе ставлення до них.

Очікувані результати:

  •  знає чому одні птахи відлітають у теплі краї , а інші залишаються;
  • називає які птахи перелітні, зимуючі;
  •  визначає чим живляться птахи взимку;пояснює турботу про птахів взимку.

План уроку:

І. Організаційний момент .

ІІ. Нервово – психічна підготовка.

ІІІ. Актуалізація опорних знань  і умінь.

1.1.Вправа « Синоптична хвилинка».

1.2.Гра « Вибери правильно» 

ІV. Повідомлення теми, мети та завдання уроку.

1.1.Робота в парах.

1.2.Музична фізкультхвилинка

V. Вивчення нового матеріалу.

1.1.Дидактична гра «Хто куди летить?»

1.2.Метод «Дебати»

1.3 .Метод «Голосування»

  1.          Первинне сприймання твору.

1.5 .Словникова робота.

1.6.Читання дітьми «Бджілкою»

1.7 Зорова гімнастика

1.8. Читання « Ланцюжком»
1.9.Запитання за змістом оповідання.
VI. Закріплення систематизація та узагальнення  нових знань і умінь.

1.1.Читання із зупинками

1.2. Робота з деформованим текстом.

VII. Підведення підсумків  інтегрованого уроку.

1.1.Опитування учнів.

1.2.Самооцінювання учнів.

1.3.Оцінювання вчителем.

VII.Домашнє завдання.
Обладнання : презентація, картки дитячого настрою( різнокольорові), картинки з явищами природи, музична фізкультхвилинка, картки з зимуючими і перелітніми птахами.

Тип уроку : інтегрований.

                                                     Хід уроку

I.Організаційний момент.

Ви прийшли сюди навчатись.

       То не треба лінуватись.

Бо дзвінок вже пролунав,

Працювати час наставю

II. Нервово – психічна підготовка.

Вчитель.

  •                   Якого кольору ваш настрій? ( Діти демонструють картки )
  •                   Які кольори – теплі чи холодні переважають у палітрі кольорів вашого емоційного стану?

III.Актуалізація опорних знань і умінь.

1.1.Вправа « Синоптична хвилинка» Слайд 1 ( Картинка зими)

  •                   Яка зараз пора року?
  •                   Який місяць?
  •                   Яке число?
  •                   Тепло чи холодно на дворі?
  •                   Який стан неба?
  •                   Чи були сьогодні протягом дня опади?
  •                   Що ще цікавого ви помітили?

1.2.Гра « Вибери правильно»  (Діти обирають,плескаючи в долоні.)

- Які явища природи ускладнюють життя птахам? ( Гроза, снігопад,дощ, завірюха, листопад,іній,відлига,відліт птахів,цвітіння дерев,снігопад, веселка, роса.)

IV. Повідомлення теми, мети та завдання уроку.

 Вчитель.

  • Сьогодні ми поговоримо про допомогу птахам  узимку.            Слайд 2

                                                                                       ( Картинка  зимуючих пташок)

  • Чи є у вас кімнатні улюбленці?
  • Ви про них піклуєтесь? Як?
  • Як вони почуваються взимку?
  • Чи шукають вони собі корм?
  • Чи страждають вони від холоду?

1.1.Робота в парах. (Міркування дітей,розігрування діалогу )

  • Зустрілися дві пташки : одна в клітці, а інша – на волі.
  • Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть у різних  умовах : одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте вона вільна.

1.2.Музична фізкультхвилинка

«Пісенька про горобчика»

V. Вивчення нового матеріалу

Вчитель.

  • Надійшла зима. Земля і ліс –вкрилися снігом, здається, що все навкруги поринуло в сон. Завмерли трави, кущі та дерева. Все під сніговою ковдрою зачаїлося. Залягло в зимову сплячку багато тварин. Добре тому, у кого тепле, затишне лігво, барліг, нірка чи гніздо. Добре тому, у кого запасів повна комора. Поїв, згорнувся калачиком – спи міцно, дивись солодкі сни. Більшість пташок восени у пошуках їжі відлітають у теплі  краї, долаючи великі відстані. Таких птахів називають перелітними.  Слайд 3 ( Картинки перелітніх птахів)

Інші ж пернаті переселяються ближче до житла людини, де їм легше знайти поживу і залишаються жити в рідних краях. А деякі прилітають до нас на зимівлю, сподіваючись на людську увагу і підтримку. Цих птахів ми називаємо зимуючими. Слайд 4 ( Картинки зимуючих  птахів)

1.1.Дидактична гра «Хто куди летить?»

- Розкладіть малюнки пташок на дві групи: перелітні та зимуючі.

Вчитель.

  • Усі готуються до зими по-різному. Люди купують теплий одяг та взуття. Багато лісових тварин утеплюють свої «шубки», роблять запаси їжі, жиру, дехто лягає спати. А доля бідолашних зимуючих птахів багато в чому залежить від доброти, щедрості й милосердя людини.

1.2.Метод «Дебати»

 - Як ви гадаєте, що страшніше для птахів голод чи холод? Обговоріть проблему в групах.

1.3 .Метод «Голосування»

  •                   Виберіть картку червоного кольору, якщо для птахів страшніше холод, зелену – голод.
  •                   Так, птахи взимку дуже страждають від голоду. Крижаний вітер гуляє, носиться між будинками й деревами, забирається і під густе пір’ячко. Важко всидіти маленьким пташкам і на землі, і на гілці: холонуть лапки. Щоб зігрітися, треба їм стрибати, літати. Шукають вони, де б сховатися від зимового вітру. Але добре відомо, хто ситий, тому холод не страшний!

- Українські поети та письменники склали багато творів про життя птахів взимку. З одним із творів ми сьогодні познайомимося.

Це оповідання Олександра Копиленка  «  Їдальня для птахів»

1.4Первинне сприймання твору.

Читання вчителем повністю «Їдальня для птахів» О. Копиленко (оповідання)
1.5 .Словникова робота.

1.6.Читання дітьми «Бджілкою»

1.7 Зорова гімнастика – виконання вправ для очей за олівцем (пташки на прищепках прикріплені до олівців).

1.8. Читання « Ланцюжком»
1.9.Запитання за змістом оповідання.
1. Сподобався вам цей  художній твір?
2. Чому хлопці заздрили Василеві?
3. Як хлопчик піклувався про синичку?
4. Чому Микола і Василь вирішили виготовити годівничку?                                                                                          
5. Розкажіть, як друзі виготовляли годівничку?
6. Що хлопці написали на дощечках годівнички?
7. Куди почепили Миколка і Василь їдальню для птахів?
8. Які пташки прилетіли до годівнички? Що вони  і як їли, зокрема, синичка?
VI. Закріплення систематизація та узагальнення  нових знань і умінь.

1.1.Читання із зупинками

( Діти читають поданий текст. За умовним сигналом учителя зупиняються, піднімають очі від тексту. За наступним сигналом знаходять місце, де закінчили роботу, продовжують)

1.2. Робота з деформованим текстом.

Взимку, бувають, голодними, Пташки;

годівницю, я, зробив;

зернят, різних, насипав, туди;

дуже, пташки, раді, були;

VII. Підведення підсумків  інтегрованого уроку.

1.1.Опитування учнів.

- Про що ми говорили сьогодні на уроці?

- Які птахи зимують у наших краях?

- Як їм потрібно допомагати?

 Вчитель.

  •                   Отже, ми з вами прочитали оповідання О. Копиленка «Їдальня для птахів». Дізналися, як два товариша вирішили допомогти пернатим пережити зимову скруту.
    Наш з вами обов’язок – зберегти життя цих маленьких створінь, бо тільки ми, люди, можемо їх врятувати. А саме, треба робити побільше годівниць і насипати корм для пташок. Птахів можна підгодовувати насінням соняшника, гарбуза, кавуна, пшениці, проса. Насіння можна подробити. Також можна давати крихти білого хліба. Охоче птахи їдять сир, вершковий маргарин, полюбляють несолоний жир, м'ясо. 

1.2.Самооцінювання учнів.

1.3.Оцінювання вчителем.

VII.Домашнє завдання.
Змайструвати вдома годівнички, розвішати  їх в своїх садах і не забувайте постійно підсипати до годівнички корм. Пташки хоч і не можуть розмовляти з вами, але вони будуть дуже вдячні за поміч зі сторони людей.

Читати оповідання в особах.

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1. vseosvita.ua/library/plan-konspekt-na-temu-zi

2.naurok.com.ua/konspekt-keys-uroku-dlya-uchniv-2-kl...hiv-vzimku-8567.html31% 3.Природознавство 2 клас : Л.П. Правдюк, В.В.Кудря, О.А.Чумак 2 семестр  ( за підручником  Т.Г.Гільберг,  Т.В.Сак)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додав(-ла)
Корсун Наталя
Додано
20 березня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку