Інтегрований урок-мандрівка до зимового лісу(математика-природознавство)

Про матеріал

Інтегровані уроки дають відчутні результати у розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів: вносять у звичайну систему уроків новизну, допомагають дітям сприймати важливі поняття, явища цілісно і водночас різнобічно.

Перегляд файлу

                                           Математика (природознавство)

                       Інтегрований урок-мандрівка  до  зимового лісу

Тема. Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення числа 2.

            Цікаве із життя птахів взимку.

Мета: повторити і закріпити знання таблиць множення і ділення числа 2; удосконалювати обчислювальні вміння і навички; вчити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати старанність, активність, любов до природи; розширювати кругозір.

Матеріал до уроку: картки із завданнями, ілюстрації із зображенням птахів.

                                                     Хід уроку

І.Організаційна частина.

Дзвоник дав усім наказ-

До роботи швидше , клас.

Працюватимемо гарно,

Щоб урок пройшов немарно.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок. А який, ви дізнаєтесь, коли помандруєте математичною стежкою.

2*8-15*2+6*2+14-9-18+10-3:2

( Вчитель поступово знімає картки з виразами і відкривається картина зимового лісу).

-Де ми сьогодні побуваємо?

-Хто з вас був у лісі взимку?

-Кого ми там побачимо у цю сувору пору року?

(Короткі  відповіді дітей)

Здається, що ліс заснув. Але то тільки здається. Життя лісу продовжується.і це завдяки птахам-їх голосам, поведінці, діяльності.

                                                                                                                                    Сьогодні ми дізнаємося найцікавіше   про зимове життя деяких птахів, але, щоб зайти в ліс, ми повинні доказати, що знаємо таблиці множення і ділення числа 2 , вміємо обчислювати вирази, розв’язувати задачі.

ІІІ.Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Ось і перша жителька зимового лісу. Хто це? (Синичка)

Довідкове бюро. Синичка дуже прожорлива- їсть на протязі дня майже безперервно, навіть в тому випадку, коли не голодна. За добу вона знищує шкідників стільки, скільки важить сама, а це приблизно 360 гусениць.

Завдання від синички.

Повторення вивчених таблиць множення і ділення числа 2.

Математичний бій.

2.Он вдалині видніється зелене дерево, покрите снігом. На його гілках сидять птахи з вигнутим дзьобом і діловито лущать шишки. Ви їх пізнали?

Довідкове бюро. У шишкаря пташенята з’являються на світ з нормальним дзьобом.У дорослого птаха верхня щелепа перехрещується з нижньою.Щоб з’їсти цілу шишку, шишкарю необхідно 2-3 хв.

Завдання від шишкаря.

Математичний диктант.

-добуток чисел 2 і 6 збільшити на 13;

-16 збільшити на добуток чисел 2 і 4;

-3 помножити на суму чисел 4 і 2;

12 зменшити на різницю чисел 8 і 6;

-добуток чисел 9 і 2 збільшити на частку чисел 18 і 2.

Перевірка завдання.

3. Знову наші зимові гості- омелюхи та снігурі.

Довідкове бюро. Ці птахи люблять ягоди горобини. За залишками ягід можна пізнати, хто гостював на горобині.омелюхи ковтають ягоди цілими. М’якуш ягід перетравлюється в шлунку, а кісточки птах викидає. Зовсім інакше їдять ягоди горобини снігурі. Вони викидають м’якуш, а споживають кісточку.

Задача.

(застосувати метод «Акваріум»)

У Софійки було 24 наклейки з пташками. Вона подарувала по 2 наклейки 5 подругам. Скільки наклейок залишилось у Софійки?

4.Що то за стукіт лине по лісу?

Довідкове бюро. Узимку ліс щедро обдаровує дятла шишками, немов розраховуючись з ним за послуги, які той надав йому влітку в період розмноження комах ксілофагів, небезпечних шкідників лісу, яких не їдять інші птахи.  Саме вони слугують їжею для дятла влітку, а насіння хвойних- його основний зимовий корм.

Завдання від дятла (на картках).

Робота в парах.

Розв’язування задачі за скороченим записом.

На кожній парті- сніжинки. На протилежній стороні- скорочений запис задачі типу:

Моркви- 2 пакунки по 3 кг

Капусти – 4 кг

Всього-? кг

Перевірка –фронтально.

5.Довідкове бюро. А ось і сойка. Ця пташка любить жолуді. Вона не тільки їх їсть, але і заготовляє на зиму. Набере повний рот, а потім летить на землю і сховає в щілину під коренем дерева або в інше місце. Ніколи вона не забуває, куди заховала.

Логічні  задачі від сойки.

А)Сиділо 6 горобців і 4 ластівки. 9 пташок полетіло. Скільки горобців залишилося?

Б) На двох деревах сиділи галки. З першого дерева 2 галки знялися і полетіли, а з другого перелетіло на перше  5 галок. Після цього на кожному дереві стало по 8 галок. Скільки галок було на кожному дереві спочатку?

ІV.Підсумок уроку.

Чи сподобалась лісовим мешканцям ваша робота на уроці, дізнаємось, коли обчислимо вирази.

 На сніжинках написані вирази на множення і ділення . Після правильної відповіді кружечок повертають другою стороною, на якій написано букву.

(Слово «Молодці»)

-Чи сподобалась вам подорож? Чим?

-Яке завдання найбільше сподобалось виконувати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку