Інтегровані уроки дають відчутні результати у розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів: вносять у звичайну систему уроків новизну, допомагають дітям сприймати важливі поняття, явища цілісно і водночас різнобічно.
Математика (природознавство)
Інтегрований урок-мандрівка до зимового лісу
Тема. Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення числа 2.
Цікаве із життя птахів взимку.
Мета: повторити і закріпити знання таблиць множення і ділення числа 2; удосконалювати обчислювальні вміння і навички; вчити розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати старанність, активність, любов до природи; розширювати кругозір.
Матеріал до уроку: картки із завданнями, ілюстрації із зображенням птахів.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Дзвоник дав усім наказ-
До роботи швидше , клас.
Працюватимемо гарно,
Щоб урок пройшов немарно.
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок. А який, ви дізнаєтесь, коли помандруєте математичною стежкою.
2*8-15*2+6*2+14-9-18+10-3:2
( Вчитель поступово знімає картки з виразами і відкривається картина зимового лісу).
-Де ми сьогодні побуваємо?
-Хто з вас був у лісі взимку?
-Кого ми там побачимо у цю сувору пору року?
(Короткі відповіді дітей)
Здається, що ліс заснув. Але то тільки здається. Життя лісу продовжується.і це завдяки птахам-їх голосам, поведінці, діяльності.
Сьогодні ми дізнаємося найцікавіше про зимове життя деяких птахів, але, щоб зайти в ліс, ми повинні доказати, що знаємо таблиці множення і ділення числа 2 , вміємо обчислювати вирази, розв’язувати задачі.
ІІІ.Контроль, корекція і закріплення знань.
1.Ось і перша жителька зимового лісу. Хто це? (Синичка)
Довідкове бюро. Синичка дуже прожорлива- їсть на протязі дня майже безперервно, навіть в тому випадку, коли не голодна. За добу вона знищує шкідників стільки, скільки важить сама, а це приблизно 360 гусениць.
Завдання від синички.
Повторення вивчених таблиць множення і ділення числа 2.
Математичний бій.
2.Он вдалині видніється зелене дерево, покрите снігом. На його гілках сидять птахи з вигнутим дзьобом і діловито лущать шишки. Ви їх пізнали?
Довідкове бюро. У шишкаря пташенята з’являються на світ з нормальним дзьобом.У дорослого птаха верхня щелепа перехрещується з нижньою.Щоб з’їсти цілу шишку, шишкарю необхідно 2-3 хв.
Завдання від шишкаря.
Математичний диктант.
-добуток чисел 2 і 6 збільшити на 13;
-16 збільшити на добуток чисел 2 і 4;
-3 помножити на суму чисел 4 і 2;
12 зменшити на різницю чисел 8 і 6;
-добуток чисел 9 і 2 збільшити на частку чисел 18 і 2.
Перевірка завдання.
3. Знову наші зимові гості- омелюхи та снігурі.
Довідкове бюро. Ці птахи люблять ягоди горобини. За залишками ягід можна пізнати, хто гостював на горобині.омелюхи ковтають ягоди цілими. М’якуш ягід перетравлюється в шлунку, а кісточки птах викидає. Зовсім інакше їдять ягоди горобини снігурі. Вони викидають м’якуш, а споживають кісточку.
Задача.
(застосувати метод «Акваріум»)
У Софійки було 24 наклейки з пташками. Вона подарувала по 2 наклейки 5 подругам. Скільки наклейок залишилось у Софійки?
4.Що то за стукіт лине по лісу?
Довідкове бюро. Узимку ліс щедро обдаровує дятла шишками, немов розраховуючись з ним за послуги, які той надав йому влітку в період розмноження комах ксілофагів, небезпечних шкідників лісу, яких не їдять інші птахи. Саме вони слугують їжею для дятла влітку, а насіння хвойних- його основний зимовий корм.
Завдання від дятла (на картках).
Робота в парах.
Розв’язування задачі за скороченим записом.
На кожній парті- сніжинки. На протилежній стороні- скорочений запис задачі типу:
Моркви- 2 пакунки по 3 кг
Капусти – 4 кг
Всього-? кг
Перевірка –фронтально.
5.Довідкове бюро. А ось і сойка. Ця пташка любить жолуді. Вона не тільки їх їсть, але і заготовляє на зиму. Набере повний рот, а потім летить на землю і сховає в щілину під коренем дерева або в інше місце. Ніколи вона не забуває, куди заховала.
Логічні задачі від сойки.
А)Сиділо 6 горобців і 4 ластівки. 9 пташок полетіло. Скільки горобців залишилося?
Б) На двох деревах сиділи галки. З першого дерева 2 галки знялися і полетіли, а з другого перелетіло на перше 5 галок. Після цього на кожному дереві стало по 8 галок. Скільки галок було на кожному дереві спочатку?
ІV.Підсумок уроку.
Чи сподобалась лісовим мешканцям ваша робота на уроці, дізнаємось, коли обчислимо вирази.
На сніжинках написані вирази на множення і ділення . Після правильної відповіді кружечок повертають другою стороною, на якій написано букву.
(Слово «Молодці»)
-Чи сподобалась вам подорож? Чим?
-Яке завдання найбільше сподобалось виконувати?