УРОК- КАЗКА «Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею.» (2 клас)

Про матеріал

Ознайомлення учнів з письмовим додаванням двоцифрових чисел, закріплювання знання усної і письмової нумерації в межах 100, вчити творчо працювати над задачею, формувати уміння розв'язувати прості задачі, порівнювати, аналізувати, робити висновки; розвивати уяву, увагу, пам'ять, виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги.


Перегляд файлу

УРОК-КАЗКА

Тема: «Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею.» (2 клас)

Мета: ознайомити учнів з письмовим додаванням двоцифрових чисел, закріплювання знання усної і письмової нумерації в межах 100, вчити творчо працювати над задачею, формувати уміння розв’язувати прості задачі, порівнювати, аналізувати, робити висновки; розвивати уяву, увагу, пам'ять, виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги.

                                                             ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

Ось і дзвоник пролунав,
Для навчання час настав.
Дітки, сядьте всі зручненько,
Руки покладіть гарненько,
Бо урок у нас незвичний -
Чарівний, математичний!

II. Мотивація навчальної діяльності

До нас завітала героїня багатьох казок.
Сьогодні я розповім вам таку історію.
Якось знайшла Баба-Яга в лісі скарб і вирішила все перерахувати, а рахувала вона дуже погано, тричі рахувала і всі три рази отримувала різні результати.

Не вітер гуркоче і свище
Аж мерзнуть та гнуться гаї.
Це баба кістлява – Яжище,
Що духу летить на метлі.


Баба –Яга полетіла в ліс, а в цей час в лісі гноми йшли до Білосніжки, вона схопила їх і з ними вирушила до своєї хатинки на Курячих ніжках.

Я сподіваюсь що ми допоможемо гномам своїми знаннями. Учні, котрі гарно працюватимуть під час уроку, отримають частинку снігопаду – маленьку сніжинку. Візьмемо із собою вміння красиво писати, активно працювати і, звичайно, гарний настрій. Подаруйте один одному свою посмішку. Отож, вирушаємо!

III. Усний рахунок

Перший гном просить вас прокласти стежку, адже маленьким гномам важко просуватися у засніженому лісі.

1. Збільшити на 20 числа 10, 33, 40, 50, 72.
2. Зменшити на 30 числа 50, 42, 60, 80, 91.
3. Знайти «зайве» число. Вказати чому це число «зайве»?
24, 38, 9, 45, 14
(«зайве» число 9, тому що воно одноцифрове)

11, 22, 33, 44, 29, 55
(«зайве» число 29, тому що в ньому неоднакова кількість десятків та одиниць)

Наступний гномик не може потрапити до хатинки, бо всі замки виявились закодованими. Ми з вами можемо допомогти гному.

... + 12 = 56        23 + = 43


30- = 10

Молодці, допомогли гномику, тепер від швидко відчинить двері.

Третій гном потрапив під сильний снігопад, який припиниться, коли ми виконаємо роботу в парах.

Учень:                    Учитель:
99-43=                     99-43= 56
25+52=                    25+52= 77
87-31=                     87-31= 56
42+55=                    42+55= 97

Оголошення темі і мети уроку
Письмове додавання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею. Робота в зошитах. Хвилинка каліграфії.

Четвертий гном ніяк не може вибратись зі снігової кучугури. Ми допоможемо йому, якщо гарно попрацюємо в зошиті. Відкриваємо зошити. Записуємо число, класна робота. На наступному рядку записуємо під диктовку числа:
5 десятків 8 одиниць; 9 десятків; записати сусідів числа 51; число 45 збільшити на 10; число 87 зменшити на 7; знайти суму чисел 23 і 21.
Перевіряємо відповіді: 58, 90, 50 і 52, 55, 80, 44.

Робота над новим матеріалом 

А п’ятий - гном-розумник. Він хоче ще дечому навчитися, а тому по дорозі зазирнув до нас на урок. Отож покажемо йому, що нового ми дізнаємося на уроці.
Сьогодні ми з вами повинні будемо знайти послідовність виконання письмового додавання. Вміти виконувати письмове додавання двоцифрових чисел, творчо працювати над задачею.

Робота з нумераційною таблицею
Пояснення вчителя

До числа 28 додаємо число 34.
Додайте одиниці до одиниць. Скільки одержимо? (12 од.).
Додайте десятки до десятків. Скільки одержимо? (5 дес.).
У числі 12 є один десяток і 2 одиниці. Заберемо цей десяток до десятків. Яке число одержали? (62)
При розв’язуванні таких прикладів незручно користуватися нумераційною таблицею. Для цього користуються записами у стовпчик.

Запишемо разом.

Записуємо число 28, під ним – 34 (десятки під десятками, одиниці під одиницями). Ставимо знак плюс. До 8 додати 4, буде 12 – це один десяток і дві одиниці. 2 одиниці записуємо під одиницями, а один десяток запам’ятовуємо. До двох десятків додати три десятки, буде 5 десятків та ще 1, який ми запам’ятовували, разом буде 6 десятків. Записуємо під десятками. Одержали число 62. Додавання стовпчиком називають письмовим додаванням. Зверніть увагу на зразок запису у підручнику. Перегорніть сторінку.

Закріплення вивченого

Гному-розумнику цікаво, чи уважно ви слухали пояснення. Перевіримо це і виконаємо приклади у підручнику № 432.
Від попереднього прикладу відступаємо 3 клітинки, пишемо у четвертій. (Три приклади учні виконують біля дошки, два наступні самостійно). Час – 2 хвилини. Після цього обмінялись зошитами – взаємоперевірка. Результати перевірки на дошці.

Фізкультхвилинка. (під музику)

Ой болить моя нога
Стогне баба Яга.
Щоб мені її зцілити
Треба разом відпочити.

Творча робота над задачею (робота з підручником)

Шостий гномик зустрів у лісі мудру Сову, яка попросила його творчо попрацювати над задачею. Це задача № 428. Послухайте її уважно.

У класі 17 хлопчиків і 15 дівчаток. Про що можна дізнатися за цими даними?
Якщо до 17 додамо 15 про що дізнаємося? (Дізнаємося скільки разом дівчаток і хлопчиків).
Якщо від 17 віднімемо 15 про що дізнаємося? (Дізнаємося на скільки більше хлопчиків або на скільки менше дівчаток).

Продовжуємо роботу.
Складемо і розв’яжемо задачу.

Маса щуки 12 кг, а маса сома на 25 кг більша. Яка маса щуки і сома разом?
- Чи можна одразу дізнатися, яка маса обох риб? (Ні)
- Чому? (Ми не знаємо яка маса сома).
- Чи можна про це дізнатися? (Так, можна).
- Якою дією? (Дією додавання).
- А тепер можемо дати відповідь на запитання задачі? (Так, можемо. Потрібно до маси щуки додати результат другої дії).
Розв’язання і відповідь записуємо на дошці і в зошитах.
1). 12 + 25 = 37 (кг) – маса сома
2). 12 + 37 = 49 ( кг) – разом
Відповідь: 49 кг.
Ми допомогли шостому гномику дістатися до будиночка, бо вправно попрацювали над задачами.
Завдання за вибором

А сьомий гномик заздалегідь придбав ялинкові прикраси. Але для того, щоб він зміг донести їх до Білосніжки, ми повинні виконати завдання за вибором.
У кожного на парті по 2 ялинкові прикраси. На яких записані приклади. На червоній кульці складніші, на зеленій – легші.

Виберіть одну з прикрас і розв’яжіть приклади. (Один учень читає відповіді, усі інші – перевіряють).

27+51-63= 73+15=
26+71-65= 33+43=
30+58-74= 62+25=

Перевірка результатів:
27 + 51 – 63 = 15 73 + 15 = 88
26 + 71 – 65 = 32 33 + 43 = 76
30 + 58 – 74 = 14 62 + 25 = 87

Робота з геометричним матеріалом.

Ви швидко впоралися із цим завданням. Усі гномики зібралися біля хатки на курячих ніжках і допомогли Бабі-Язі порахувати весь скарб.

А за це Баба-Яга подарувала гномам ялинку на Новий рік. Подивіться уважно на неї і скажіть, з яких геометричних фігур складена ця красуня. (ялинка складена з трикутників і чотирикутників). Скільки налічили трикутників? (Три). Чотирикутників? (Один).Чого більше і на скільки? (Трикутників більше на 2).

Підсумок уроку

Баба-Яга дякуючи вам і гномам досягла своєї мети. А чи досягли її ми?
Проведемо тестування.

ТЕСТ
1. Додавання стовпчиком називають:
а) письмовим додавання;
б) усним додаванням.
2. Письмове додавання починаємо:
а) з десятків;
б) з одиниць.
3. Усне додавання починаємо:
а) з десятків;
б) з одиниць.
Перевірка результатів
1 а); 2 б); 3 а).
Отже ми знаємо послідовність виконання письмового додавання, вміємо виконувати письмове додавання двоцифрових чисел, творчо працювати над задачею.

Звертання Баби-Яги

Я тітонька Ягусенька
Привіт мої лапусеньки.
Всі ви впорались з завданням
Шлю я Вам свої вітання.
За гостинність і турботу,
За кмітливість і роботу,
Подарунки принесла
І всім діткам роздала.

Баба-Яга роздає скарб.

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку