Інтегрований урок математичної та природничої галузей

Про матеріал
Узагальнення вивченого матеріалу. Розв'язування прикладів, задач. Дії з іменованими числами. «Хліб-усьому голова».
Перегляд файлу

Інтегрований урок математичної та природничої галузей 4 клас.

 

Тема. Узагальнення вивченого матеріалу. Розв'язування прикладів, задач. Дії з іменованими числами. «Хліб-усьому голова».

Мета. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, на основі диференційованих математичних завдань, закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на рух і площу, розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, прищеплювати. Збагатити знання дітей про народні звичаї, що пов’язані з хлібом. Виховувати повагу до праці хлібороба, прищеплювати дбайливе ставлення до хліба.

 

І. Повідомлення теми і мети уроку.

ІЦоб дізнатися діти, про що піде мова на сьогоднішньому уроці математики, я пропоную вам відгадати загадку.

Хата мною багата,

Людям брат я і друг

І коли вжя я в хаті

Буде і пісня навкруг!

(Xліб)

-А що таке хліб? (На дошці розгортка «Хліб- всьому голова».)

-Чи багато треба докласти зусиль, щоб отримати ось такий колосок? (Показ)

-Давайте сьогодні спробуємо виростити такий колосок на уроці математики.

-Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, рано почати і рано

закінчити - хай легко почнеться і ще легше скінчиться».

Усний рахунок.

-Давайте розпочнемо з підготовки «грунту», з усної лічби.

Результати прикладів доповнити до 1000.

 

16 . 20                     360 + 270                   40 . 100:10

340 . 2                     550 – 170                   1000 . 2:100

 

 «Грунт» готовий

Математичний диктант

-В народі кажуть: «Посієш вчасно, збереш рясно».

-Ми свої математичні вміння повинні закріпити письмово, щоб дати

можливість прорости зернині.(Сію зернину)

Завдання для математичного диктанту:

1. Для перевірки сходу насіння взяли 70 насінин пшениці. Проросло 59, Скільки

насінин пшениці не проросло? 11 насінин.

2.  Зерноочисна хвилину машина за 6 хвилин очищає а 90  кг. зерна .Скільки зерна очищає машина за 1 хвилину? 15 кг.

3. Знайдіть І/2 від 1ц.  50кг.

4. Зерносушилка за 1 хв. просушує 26 кг. Зерна. Скільки зерна вона просушить

за 3 хв.? 78 кг

5. 4 тонни. Скільки це кілограмів? 4000 кг.

б. 15 мішка з зерном становить 12 кг. Яка маса цілого мішка? 60 кг.

Перевірка

-Ви добре працювали, трудилися дружно і наша зернина проросла, дала свої

сходи (Демонстрація на дошці)

ІІ Узагальнення математичних знань учнів.

-Де кожний вміло робить, там і пшениця родить.

-Для перевірки нашої працьовитості пропоную естафету(Приклади з вивченого

матеріалу).

Підсумок естафети.

-Наш колосок наповнюється зерном завдяки вашим старанням

(Один учень з кожної команди вставляє в зерно стеблину)

IІІ Робота над задачами.

-Оскільки ми сьогодні частково відчуваємо себе хліборобами, то давайте

помандруємо на поле. Але на поле незвичайне, а задачне:

-Колоски у полі дозрівають- хліборобів в поле закликають.

Задача 1

Учні самостійно складають задачу за скороченим записом.

(«На підводу поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку

порівну. Усього зерна 560 кг. Скільки кілограмів зерна жита поклали на підводу?»)

Аналіз задачі і письмовий розв'язок.

Задача 2

Розмалювали 2 т пшениці

1/10 усієї пшениці становила манка, висівок було у 2 рази більше, решта

борошно.

Скільки одержали борошна?

Розв'язування за поданим планом.

План розв'язування

1. Скільки кілограмів від усієї пшениці становить манка?

2000 : 10 200

2 Скільки було висівок?

200 . 2 = 400

З. Скільки разом було манки і висівок?

400+ 200 = 600

 

4.Скільки кілограмів борошна одержали?

2000-600 = 1400

IV Геометричний матеріал.

-Мандрівка по полю продовжується. Зараз ми повинні знайти периметр хлібного поля. Яку форму має поле?

-Як знайти периметр прямокутника?

Обчислення Р.

Наша зернина дозріла.

V Підсумок уроку.

-Погляньте на плоди своєї праці. Колосок виріс на ваших очах. Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього потрібна довга ,важка і копітка праця хлібороба, бо трудяться вони над вирощуванням хліба протягом цілого року. Недарма в народі кажуть: «Хлібові ціни нема».

    -Що найбільше запам'яталось?

   -Спасибі, лобі діти, за вашу роботу. Шануйте хліб, бережіть його.

    -Нехай сіється, родиться на новий урожаї, на дорідне зерно!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку