Інтегрований урок математичної та природничої галузей 4 клас.
Тема. Узагальнення вивченого матеріалу. Розв'язування прикладів, задач. Дії з іменованими числами. «Хліб-усьому голова».
Мета. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, на основі диференційованих математичних завдань, закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на рух і площу, розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, прищеплювати. Збагатити знання дітей про народні звичаї, що пов’язані з хлібом. Виховувати повагу до праці хлібороба, прищеплювати дбайливе ставлення до хліба.
І. Повідомлення теми і мети уроку.
ІЦоб дізнатися діти, про що піде мова на сьогоднішньому уроці математики, я пропоную вам відгадати загадку.
Хата мною багата,
Людям брат я і друг
І коли вжя я в хаті
Буде і пісня навкруг!
(Xліб)
-А що таке хліб? (На дошці розгортка «Хліб- всьому голова».)
-Чи багато треба докласти зусиль, щоб отримати ось такий колосок? (Показ)
-Давайте сьогодні спробуємо виростити такий колосок на уроці математики.
-Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, рано почати і рано
закінчити - хай легко почнеться і ще легше скінчиться».
Усний рахунок.
-Давайте розпочнемо з підготовки «грунту», з усної лічби.
Результати прикладів доповнити до 1000.
16 . 20 360 + 270 40 . 100:10
340 . 2 550 – 170 1000 . 2:100
«Грунт» готовий
Математичний диктант
-В народі кажуть: «Посієш вчасно, збереш рясно».
-Ми свої математичні вміння повинні закріпити письмово, щоб дати
можливість прорости зернині.(Сію зернину)
Завдання для математичного диктанту:
1. Для перевірки сходу насіння взяли 70 насінин пшениці. Проросло 59, Скільки
насінин пшениці не проросло? 11 насінин.
2. Зерноочисна хвилину машина за 6 хвилин очищає а 90 кг. зерна .Скільки зерна очищає машина за 1 хвилину? 15 кг.
3. Знайдіть І/2 від 1ц. 50кг.
4. Зерносушилка за 1 хв. просушує 26 кг. Зерна. Скільки зерна вона просушить
за 3 хв.? 78 кг
5. 4 тонни. Скільки це кілограмів? 4000 кг.
б. 15 мішка з зерном становить 12 кг. Яка маса цілого мішка? 60 кг.
Перевірка
-Ви добре працювали, трудилися дружно і наша зернина проросла, дала свої
сходи (Демонстрація на дошці)
ІІ Узагальнення математичних знань учнів.
-Де кожний вміло робить, там і пшениця родить.
-Для перевірки нашої працьовитості пропоную естафету(Приклади з вивченого
матеріалу).
Підсумок естафети.
-Наш колосок наповнюється зерном завдяки вашим старанням
(Один учень з кожної команди вставляє в зерно стеблину)
IІІ Робота над задачами.
-Оскільки ми сьогодні частково відчуваємо себе хліборобами, то давайте
помандруємо на поле. Але на поле незвичайне, а задачне:
-Колоски у полі дозрівають- хліборобів в поле закликають.
Задача 1
Учні самостійно складають задачу за скороченим записом.
(«На підводу поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку
порівну. Усього зерна 560 кг. Скільки кілограмів зерна жита поклали на підводу?»)
Аналіз задачі і письмовий розв'язок.
Задача 2
Розмалювали 2 т пшениці
1/10 усієї пшениці становила манка, висівок було у 2 рази більше, решта
борошно.
Скільки одержали борошна?
Розв'язування за поданим планом.
План розв'язування
1. Скільки кілограмів від усієї пшениці становить манка?
2000 : 10 200
2 Скільки було висівок?
200 . 2 = 400
З. Скільки разом було манки і висівок?
400+ 200 = 600
4.Скільки кілограмів борошна одержали?
2000-600 = 1400
IV Геометричний матеріал.
-Мандрівка по полю продовжується. Зараз ми повинні знайти периметр хлібного поля. Яку форму має поле?
-Як знайти периметр прямокутника?
Обчислення Р.
Наша зернина дозріла.
V Підсумок уроку.
-Погляньте на плоди своєї праці. Колосок виріс на ваших очах. Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього потрібна довга ,важка і копітка праця хлібороба, бо трудяться вони над вирощуванням хліба протягом цілого року. Недарма в народі кажуть: «Хлібові ціни нема».
-Що найбільше запам'яталось?
-Спасибі, лобі діти, за вашу роботу. Шануйте хліб, бережіть його.
-Нехай сіється, родиться на новий урожаї, на дорідне зерно!