Розробка уроку на тему: "Складання і розв’язування прикладів на додавання й віднімання за малюнками. Порівняння чисел. Написання вивчених цифр." для 1 класу

Про матеріал

На даному уроці діти на основі малюнків і практичних дій вчаться складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками, формують уміння складати і читати приклади на додавання та віднімання, порівнюють числа;

розвивають мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички;

виховують почуття доброти, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Урок – казка з математики

1 клас

 

Тема: Складання і розв’язування прикладів на додавання й віднімання за малюнками. Порівняння чисел. Написання вивчених цифр.

 

Мета: на основі малюнків і практичних дій навчити складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками.

 

Задачі:  Формування математичної компетентності:

  •     формувати уміння складати і читати приклади на додавання та віднімання, порівнювати числа;
  •     розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички;
  •     виховувати почуття доброти, взаємодопомоги.
  •      

Обладнання: сторінка міні-підручника, презентація до уроку, картки до гри «пазли», геометричний матеріал для роботи в групах, фішки для оцінювання роботи

 

Тип уроку: засвоєння нових знань 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

І. Організація класу

    Ми починаємо урок,

    Що математикою зветься.

    Вона нам допоможе у нашому житті

    Про все дізнатись, вимірять, обчислить.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Ви любите казки?
  • Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
  • А зараз послухайте уривок і скажіть з якої це казки.

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік,

Той від тебе втечу.

  • Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.
  • Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой. Пограємо в гру «Пазли» (робота в парах)

 

Рисунок17Рисунок17

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  • Спекла баба увечері Колобок і поставили його на вікно, щоб прохолонув. На диво, Колобок вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

Усний рахунок

  • Гра «ланцюжок»

від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 7, від 9 до 5, від 4 до 9

 

  

  • Гра «Сусіди»

На екрані записати сусідів чисел 5, 8, 4

  • Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка
  • Гра «Віднови числовий ряд»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

4

 

5

 

 

7

 

 

 

1

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Каліграфічна хвилинка
  • А тепер записати цей числовий ряд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Гра «На галявині»
  • Ось по цій числовий  доріжці ми вийшли на лісову галявину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Давайте порахуємо тварин, а відповіді запишемо у зошит.
  • Скільки білочок? (4)
  • Скільки вовків? (1)
  • Скільки їжачків? (3)
  • Скільки ведмежаток? (2)
  • Скільки лисичок7 (2)
  • Яких тварин найбільше?
  • Яких найменше?
  • Яких однаково?

 

  • Графічний диктант
  • А назустріч, хто ж це ще поспішає?

  • Так, це зайчик – побігайчик.
  • Він вже зустрівся з Колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання. Треба допомогти зібрати капусту. А для цього розв’яжемо приклади.

5 + \\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\red cabbage copy.png= 8

6 - \\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\red cabbage copy.png= 2

\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\red cabbage copy.png + 2= 10

\\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\овочі\red cabbage copy.png - 3 = 3

- Молодці! Виконали завдання зайчика.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо.

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав

І по нотах не співав.

Тож нічого він не знав.

  • А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись, як вмієте робити це ви.
  • Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання за малюнками

 

C:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG.jpgC:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0001.jpg

  • За 1-им малюнком скласти приклад на додавання, а за 2-им – на віднімання. (колективна робота, приклади записати на екранах)

C:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0007.jpgC:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0006.jpg 

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                   За 1-им малюнком скласти приклад на додавання, а за 2-им – на віднімання. (приклади записати у зошит)

V. Закріплення вивченого матеріалу

  •                                                                                                                                                                                                                                                         Самостійна робота (За 1-им малюнком скласти приклад на додавання, а за 2-им – на віднімання. (приклади записати у зошит

 

C:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0008.jpgC:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0009.jpg

  • Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже. Де знайти Колобка?

Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане

Як весна настане. (ведмідь)

  • А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо порівнювати.
  • Гра «Порівняй-ка»

3*9

8*6

7*5

4*4

  • Задачі – вірші
  • І це не все. Розв’яжемо задачі-вірші.

Посадив ведмідь в садочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів і зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати

Та не може полічить

А ну, всі допоможіть. (8)

 

Їжак по гриби пішов,

Вісім рижиків знайшов.

Шість  грибів поклав в корзину,

Скільки залишилось на спині? (2)

 

  • Вже чується, наче пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися?

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її … ? (лисиця)

 

  • Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо з’їсти Колобка.
  • Лисичка пропонує виконати завдання

Я лисичка, я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу

Вирішайте сміло.

  • Робота з геометричним матеріалом (робота в групах)
  • Полічить, скільки різних фігур знадобилось Лисиці, щоб намалювати таке порося.

 

C:\Users\K73TA\Pictures\MP Navigator EX\2012_10_24\IMG_0003.jpg

І ряд – трикутники (8)

ІІ ряд – квадрати (3)

ІІІ ряд – круги (4)

 

  • Молодці, діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1 – А класі.

VІ. Підсумок уроку

  • Молодці, ви допомогли мені. Ви показали, що вмієти рахувати, складати, читати і розв’язувати приклади, порівнювати, писати каліграфічно цифри, а головне дружити, допомагати іншим, як ви це робили на уроці.

 

 

doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку