Доброго дня. Завітала на ваш сайт. Матеріали, які ви публікуєте дійсно цікаві і варті уваги. Пропоную свій інтегрований урок математики та природознавства у 4 класі. Сподіваюсь він стане у пригоді вчителям. До уроку є презентація. Проводити інтегровані уроку - це дійсно цікаво, а головне - результат. Діти із задоволенням працюють на таких уроках і отримують гарні знання. В цьому я впевнилась.
Інтегрований урок з математики та природознавства у 4 класі.
Тема з математики: Множення багатоцифрових чисел на двоцифрове. Складені задачі.
Тема з природознавства: Африка – найжаркіший материк Землі.
Мета: формувати вміння виконувати письмове множення багатоцифрових чисел не двоцифрове; збагатити знання учнів інформацією про найспекотніший материк – Африку; ознайомити з його особливостями, збагачувати словниковий запас . Розвивати математичну та природничу компетентності, наскрізні вміння, мисленнєво – мовну діяльність, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв`язки, обчислювальні навички, пам`ять, увагу;
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: планшети, сигнальні картки, індивідуальні картки, презентація, наочний матеріал.
Хід уроку
I. Організація класу
Один одному всміхніться.
Продзвенів уже урок,
Розпочнемо ми урок.
II. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок: в країну математики та природознавства ми зробимо крок! Щоб ви краще рахували та навколишній світ пізнавали.
- Отже, сьогодні ці дві науки об`єднались і прийшли до нас на урок.
1. Інтерактивна вправа «Закінчи речення» Слайд 1
Математику потрібно вивчати, щоб…
Природознавство допомагає нам…
- Сьогодні ми з вами здійснимо математичну експедицію до найстарішого материка.
(Експедиція - одна з організаційних форм наукових досліджень, як правило пов'язана з переміщенням дослідників по території що вивчається. Ми повинні дізнатися куди ми відправимося та що будемо досліджувати )
III Повідомлення теми та завдань уроку
1. Гра «Дешифрувальник » Слайд 2, 3
1, , , , , 1. (Африка) У перекладі : « Африка» - той, що не знає холоду.
- Подорожуючи Африкою, пізнаючи особливості цього материка, ми з вами будемо робити математичні обчислення та розв’язувати задачі.
2. Усний рахунок Слайд 4
( Обчислення виконують усно та демонструють відповіді на планшетах та оцінюються у 1бал за кожне вірно виконане завдання)
Вчитель: Дослідження проходять по заздалегідь запланованих маршрутах. І тому потрібно знати хоча б деякі початкові відомості про місцезнаходження даного об’єкту та про нього самого. Тому ми зараз з вами спробуємо за допомогою математичних операцій відновити текст.
Африка – один з найстаріших материків світу. Їй (27 )мільйонів років. Це найжаркіший материк. Влітку температура повітря сягає позначки + ( 50 ) С° та майже не буває зими. Площа Африки дорівнює ( 29) мільйонам квадратних кілометрів. Але більшу частину території займають пустелі і тропічні ліси. Тут можна спостерігати за діючим вулканом. У рік тут відбувається близько (160 ) сильних землетрусів.
4. Каліграфічна хвилинка Слайд 5
Для того ,щоб досліджувати материк, кожен з вас повинен заповнити бортовий журнал. У вас це ваш зошит. Тому ми з вами маємо виконати запис дати та виду роботи. Тому проведемо фенологічні спостереження. ПОРА РОКУ, ПОГОДА, ЧИСЛО, МІСЯЦЬ, РІК. Запишіть рік. Охарактеризуємо це число (усно)
ІV. Актуалізація опорних знань
Зараз ви будете виконувати завдання відповідно до кольору та дослідите самостійно:
X = 5892 (м) Кіліманджаро Слайд 6
X = 6853 (км) Ніл Слайд 7
3)X ∙ 3 = 162
X = 54 держави. Найбільша- Алжир. Слайд 8
Біля дошки працює три учні, які виконують завдання та усі учні класу. При перевірці діти по групах, що були поділені за кольором карток на парті, але не покидаючи робочого місця, піднімають відповідні сигнальні картки зеленого – якщо вірно, або ж червоного, якщо учень, що працював біля дошки виконав завдання з помилкою. Бажано перевіряти завдання по порядку, при цьому демонструються зображення на слайдах та правильна відповідь, що відповідає розмірам або кількості певного об’єкта.
V. Робота над новим матеріалом. Слайд 9
Уже маючи деякі відомості про Африку ми спробуємо визначити, чи швидко ми можемо туди потрапити. Для цього ми спробуємо визначити відстань від Павлівки до столиці країни Єгипет Каїру. Як ви думаєте, як це зробити? ( за допомогою лінійки і масштабу)
У кожного на парті є карта ( картка вигляду слайд 9). Виміряйте довжину та визначте відстань, виконавши математичну операцію, користуючись лінійкою (вимірюють на карті відстань від точки Павлівка до точки Каїр. Це = 3см)
та масштабом в 1см-1241км. 1241 ∙ 3 = 3723км відстань від Павлівки до Каїру.
І етап 1варіант ) Колективно. Визначимо з вами довжину континенту Африка з Півночі на Південь, маючи М : 1см – 215км та довжину по карті 37см.
Слайд 10
Виконуємо обчислення колективно з поясненням.
Отже довжина континенту з Пн. на Пд. становить 7371км.
ІІ етап 1, 2 варіант Самостійно Зараз, виконавши під силу завдання, ви спробуєте дізнатися найвідоміші місця Африки. (Завдання відкриваються послідовно. Спочатку 1 варіант, де завдання більшої складності. При цьому учням наголосити, що вони можуть спробувати виконати це завдання, але якщо їм важко, то виконувати завдання 2 варіанту)
2 варіант 213∙23см.
4899 кв. км - площа пустелі Сахара Слайд 11
1 варіант 2073м ∙ 24 = 49 752м=49км752м - діаметр ока Сахари Слайд 12
|
1 варіант |
2 варіант |
3 варіант |
І етап |
215 ∙ 37 |
|
|
ІІ етап |
2073 ∙ 24 3 бали |
213 ∙ 23 2 бали |
|
Перевірка на планшетах по варіантах |
|||
ІІІ етап |
|
6051 ∙ 97
|
272 ∙ 25 2 бали |
Перевірка на планшетах по варіантах |
3 варіант 272 ∙ 25 = 6800 кв. км - озеро Вікторія Слайд 13
2варіант 6051 ∙ 97 = 586947кв.км - острів Мадагаскар Слайд 14
3 варіант 265 ∙ 52 табличка - піраміда Хеопса 13780см =137м 80см
Слайд 15
(Діти отримують відповідні бали за виконане самостійно обране завдання, що перевіряється фронтально на планшетах)
V. Робота над задачею
1. Усна робота над задачею №1
- ознайомлення з деревом баобаб Слайд 16
- читання умови задачі Слайд 17
Фікус росте 15 років, а баобаб – у 300 разів більше.
- Які запитання можна поставити до цієї задачі?
2. Виконання задачі №2 Слайд 18
Вчені – дієтологи підрахували, що людина за рік з`їдає 120 бананів. Мавпа за рік з`їдає у 12 разів більше. Скільки потрібно мавпі бананів на все своє життя, якщо вона живе біля 25 років?
VІ. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Закінчи речення» Слайд 19
Домашнє завдання по групах підготувати на урок природознавства
І група – цікаві відомості про Африку.
ІІ група – рослини Африки.
ІІ група – Тварини Африки