Інтегрований урок математики і трудового навчання. 2 клас Тема. Назва чисел при діленні. Прості і складені задачі на застосування ділення на 2. Конструювання найпр

Про матеріал
Ознайомити учнів з назвами компонентів та результату при діленні; вправляти уміння розв’язувати прості та складені задачі на ділення; ознайомити учнів з поняттям «конструювання», вчити створювати макет автомобіля із сірникових коробок; виховувати дисциплінованість, охайність в роботі, самостійність, почуття відповідальності Обладнання уроку: презентація до уроку, підручник «Математика» 2 клас Богданович, індивідуальні геометричні фігури для вирізання і створення аплікації, ножиці , клей
Перегляд файлу

Вчитель:Тарашевська Алла Петрівна                    НВК№2 м.Хмельницького

                          Інтегрований урок математики і трудового  навчання.    2 клас

Тема. Назва чисел при діленні. Прості і складені задачі на застосування

            ділення на 2. Конструювання найпростіших транспортних засобів

Мета: ознайомити  учнів з назвами компонентів та результату при діленні; вправляти  уміння розв’язувати прості та складені задачі на ділення; ознайомити учнів з поняттям «конструювання», вчити створювати макет автомобіля  із сірникових коробок; виховувати дисциплінованість, охайність в роботі, самостійність, почуття відповідальності

Обладнання уроку: презентація до уроку, підручник «Математика» 2 клас   Богданович,  індивідуальні геометричні фігури для вирізання і створення аплікації, ножиці , клей

тип уроку: урок засвоєння нових знань

вид уроку: інтегрований,  математика - праця

Хід уроку

І.  Організація класу        Слайд 1

 Продзвенів уже дзвінок –

 Всіх покликав на урок.

 Тож давайте не дрімати,

  А старанно працювати.

 Руку гарно піднімати.

 Щоб почути у кінці,

  Що у другім класі

 Діти просто молодці!

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів

1. Гра «Скажи кінець речення» Слайд 2

А) Якщо червоний олівець по довжині коротший за жовтий, то жовтий олівець….. (довший за червоний);

Б) Якщо Маша одного росту з Катею, то …. (дівчата одного росту);

В) Якщо від суми відняти відомий доданок, то можна знайти…. (невідомий)

Г) Якщо до різниці додати від’ємник, то можна знайти ….. (зменшуване)

Слайд 3

Д) 4 хлопчики йшли з міста в село, їм назустріч – троє дівчаток. Скільки дітей йшло з міста в село?

2. Інтерактивна гра «Телеграф»   Слайд 4

Видаю учням, які сидять за першими партами картки, на яких записані числа 3 (для1 варіанта),   4 (для 2 варіанта).

По схемі з екрана діти по варіантам виконують дії і передають і аркуш учням, які сидять за ними. Ці учні повинні перевірити записаний приклад, обчислити й записати свій приклад. Переможе той ряд, який першим запише правильні відповіді.

    +4

   *2                             - 6

    : 2

   +8                        - 6

Хто передав телеграму, записує каліграфічно число, класна робота  і четверте, шосте, восьме число другого десятка. ( Діти записують 14,16,18 цілий рядок)

  • Що ви можете сказати про ці числа? ( парні, кожне збільшується на 2)
  • Хто продовжить числовий ряд усно? (20, 22, 24, 26…)

Перевірка результатів гри «Телеграф», підведення підсумків.   (1в.- 6,   2в.-7)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Усна лічба. Робота в парах.

-  Для того, щоб дізнатися тему і мету нашого уроку, потрібно в парах розв’язати приклади, записати відповіді окремо в порядку збільшення і знайти зашифроване слово. Записавши каліграфічно цифри в послідовності розв’язування прикладів    Слайд  5

1в.        И   Р   Г   У   І   Ф

  16  14  10  21   6  18

      2*9;                                   18:2+12;

     12:2;                                    2*7;

     2*4+2;                             14:2+9

Відповідь завдання:    слово - фігури       

ІІІ. Оголошення теми, цілей і завдань  уроку   Слайд 6.

  • Діти,  ми з вами будемо продовжувати мандрувати у математичному містечку.

Познайомимось з новими назвами чисел при діленні; будемо вчитися розв’язувати прості і складені задачі; вчитися уважно слухати і допомагати один одному.  Для того щоб нам швидше було пересуватися ми   сконструюємо транспорт.

Слайд 7    1. Слово вчителя             

-  Слово «конструювання» в перекладі з латинської мови означає « створювати». Тобто створити, розробити будову виробу або окремих його частин. Сьогодні на уроці ми ще навчимося складати машини з деталей з геометричних фігур.

 1. Перевірка знань учнів.    Слайд 8  (фігури)

-  Ми на уроці математики мандрували до острова Геометрії, де знайомились з різними мешканцями острова. Давайте пригадаємо, які мешканці острова там живуть?       (геометричні фігури)          

- Які геометричні фігури ви знаєте?

- Яку фігуру називають трикутником? (фігура у якої три сторони, три кути, три вершини)

- Яку фігуру називають  прямокутником?

(прямокутник – це чотирикутник у якого всі кути прямі, є дві однакові ширини і є дві однакові довжини.)

  • Яку фігуру називають квадратом?

Квадрат - (це - прямокутник у якого всі сторони рівні)

  • Як знайти периметр прямокутника? (щоби знайти периметр фігури треба знайти суму довжин сторін фігури)
  • Давайте знайдемо периметр прямокутника зі сторонами 12 і 6 см.

Слайд 9  ( на слайді зображена умова завдання;  учні самостійно знаходять периметр фігури, записуючи розв’язок в зошитах; натисканням клавіші Enter з’являється відповідь для самоперевірки на екрані)

                     Р         =12см + 6см + 12см + 6см =36см

VI. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу уроку

1. Хвилинка –відпочинку

                 Я не їм вівса, ні сіна,

      Дайте випити бензину.

      Всіх коней я обжену,

      Куди хочеш пожену.   (Автомобіль)

  • Які автомобілі ви знаєте?
  • Де виготовляють автомобілі?

2. Слово вчителя

-  У нас в Україні, виготовляють вантажні, легкові автомобілі і автобуси. Такі машинобудівні заводи є у Львові, Луцьку, Запоріжжі, Кременчуці

- Хто створює нові машини? А створюють машини інженери-конструктори. Такими інженерами будемо і ми.    

Cлайд  10

- Уявіть собі що ви знаходитесь на заводі, де виготовляють машини. З яких частин складається вантажна  машина (кузов, кабіна, колеса). Ми з вами знаходимось в цеху де виготовляють кузова.

-  На яку геометричну фігуру схожий кузов?

 - Нам потрібно зробити деталь кузова. Знайдіть серед набору фігур прямокутник і виріжте його.

3. Правила безпеки користування ножицями.  Слайд  11

- Але спочатку пригадаємо правила безпеки користування ножицями. (діти говорять правила безпеки користування ножицями)

Діти вирізають прямокутник.

4. Вивчення математичних понять.  

-  Давайте розглянемо з якої геометричної фігури складається кабіни у вантажної машини (пятикутник.) Чому? (у неї  5ст., 5 в., 5 кутів)

-  Щоб перейти в цех де виготовляють кабіни нам необхідно вивчити як називаються числа при діленні  та виконати 5 завдань.

1 завдання. -  Давайте пригадаємо спочатку як називаються числа при множенні?

- Як пов’язані дія множення і ділення.

 Слайд 12 (з 1 приклада на множення можна скласти  2 приклади на ділення)

2 завдання. Пояснення нової теми.

- Давайте розглянемо, як же називаються числа при діленні.

Слайд  13 .

   8    :    2   =    4

діл.   діл.    частка

Число, яке ділиш, називається діленим.

Число, на які ділять, називають дільником.

Число, яке ділиш в результат дії ділення – частка

3 завдання. Первинне закріплення    № 672 (назва чисел при діленні усно)

 16:2=8       12:3=4    (назвіть ділене , дільник, частку)

4 завдання.  Складання і розв’язання задачі №671.

  • На кущі виросло 8 ягід ожини. Як поділити ці ягоди між двома ведмедиками, щоб у кожного було порівну?

                                  8:2=4         – усно

5завдання.   

-  Чи можна з приклада на ділення скласти приклад на множення? (Так) Слайд 14

 Як перевірити, чи правильно ми розв’язали задачу?

Висновок: Дія множення і ділення  взаємопов’язані  між собою.

VI.  Фізкультхвилинка.

 VIІ.Продовження роботи над темою уроку

1)     -  Ми потрапили в цех де виготовляють кабіни. Знайдіть геометричну фігуру з якої можна зробити кабіну. Виріжте її. (Діти вирізають).

2)  -   Яку фігуру нагадують колеса. (круг)

Щоб потрапити в цех де виготовляють колеса, нам необхідно розв’язати задачу №674        Скільки разом коліс у 4 двоколісних велосипедах і одному триколісному велосипеді?

А) Фронтальна робота над задачею

- Що означає в задачі число 4?

- Що значить двоколісний велосипед? Як в скороченому записі задачі ми позначаємо слово в кожному?

- Скільки було триколісних велосипеда? Що значить триколісний велосипед?

- Що ми позначаємо в задачі коли звучить запитання скільки всього або разом? (Дужку)

- Яку дію в цьому випадку потрібно робити? (додавання)

Слайд 15  (скорочена умова задачі)

  • А як звучало би запитання , якщо потрібно порівняти число коліс двоколісних велосипедів і одного триколісного?

Друга половина Слайда 15  - умова задачі.

Б)  Диференційоване завдання.

Клас поділяю на дві групи. Перша група розв’язує задачу на порівняння самостійно, а з іншими учнями під коментування розв’язуємо № 674

Відповідь: 2*4+3=11 (коліс)- 2 група

      Відповідь: 2*4-3= 5 (коліс) – 1 група

  1. -     Заготовте тепер деталі коліс (Діти вирізають).
  • Всі частини машини ми виготовили.

Слайд  16       - Давайте зробимо аплікацію авто (Діти завершують роботу).

ІХ. Підведення підсумків.

  • Сьогодні на уроці ми поєднали урок математики  і трудового навчання?
  • Вам сподобалось?  Чим?
  • Результатом уроку трудового навчання є ваша аплікація автомобіля. Але з якими новими термінами ви познайомились з уроку математики?
  •  Як називаються компоненти при діленні?
  •  Який компонент більший?
  •   Як пов’язані між собою дія множення і дія ділення?

 

Слайд 17                                               Ось і скінчився урок,

           І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку