Про матеріал
Тема: Інтегрований урок з математики і я досліджую світ. Додавання та віднімання чисел у межах 10. Птахи.
Мета: закріпити нумерацію чисел у межах 10, формувати вміння розв’язувати приклади, розвивати уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох доданків,ознайомити з поняттям «перелітні птахи», «осілі птахи», розвивати пам’ять, логічне мислення, мовлення, кмітливість, виховувати турботливе ставлення до птахів, любов до природи рідного краю.
Обладнання: презентація.
Хід уроку
I. Організація класу.
Хід ранкової зустрічі
1. Вітання
Грає музика , яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
Сніжинка зимова залетіла в клас
І в коло велике зібрала, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось я –вам, ви – мені.
Привітання один з одним .
Діти по колу передають сніжинку і вітаються. До нас на урок завітала сніжинка, яка запрошує нас у подорож до зимового лісу.
Бесіда про назви місяців.
-Діти, яка зараз пора року?(Зима)
- А який місяць?(грудень)
Грудень – це перший місяць зими і дванадцятий місяць в році.
Грудень дарує мало сонячних днів, частіше стоїть похмура й холодна погода. Тож і звуть в народі цей місяць – хмурень, студень, ворота зими.
22 грудня — день зимового сонцестояння. Двадцять другого грудня день — найкоротший, а ніч — найдовша.
Із 23 грудня день починає збільшуватися, а ніч — коротшати.
Щоденні новини
Бесіда вчителя про те, які зміни відбуваються в природі.
- А які зміни в природі ви помітили з приходом зими?
- А які зміни відбуваються в житті тварин взимку?
- А як ведуть себе птахи з приходом зими? Чи всіх птахів можна побачити і почути взимку?(Ні)
- А чому?(Бо деякі відлітають в теплі краї)
- А чому відлітають? (Бо немає їжі.)
- Молодці!
Вчитель Отже, вирушаймо. Але спочатку сніжинка хоче перевірити, як наші учні готові до подорожі, чи не заблукають у лісі, адже там нас чекатимуть різні пригоди…Отже – завдання 1.
II. Актуалізація опорних знань .
Фронтальна робота. Усне опитування.
1. Назвати число попереднє до числа 2.
2. Назвати наступне до числа 8.
3. Число 7 зменшити на 1.
4. Назвати сусідів числа 6.
5. Яке число стоїть між числами 7 і 9.
ІІІ. Закріплення та узагальнення вивченого.
Усний рахунок
А хто це там неподалік?
Очі чорнії вуглинки,
Ніс з великої морквинки,
Сам холодний та біленький,
дуже-дуже він чудненький! (Сніговичок)
Та ще й не один – і нас запрошує пограти та порахувати! Пограємо!(Лего)
Ну що ж , молодці. Добре справились із завданням. Можемо вирушати!
- На рахунок 1,2,3… - і ми в лісі! Який же чудовий ліс взимку! Навкруги ялинки… в снігу…
А ось і лісова галявина…
- Хто це кличе на допомогу?
Сіра шубка із пір’їн,
На морозі жвавий він.
Не орел цей стрибунець.
Хто це, діти?… (Горобець).
3.Робота в зошитах.
Хвилинка каліграфії.
- Діти, горобчик просить допомогти нас написати каліграфічно число 10. Допоможемо?
Ну що ж, горобчикові дуже сподобались числа і він дякує вам. А ми подорожуємо далі, наша сніжинка вже зачекалась на нас.
- А кого це ми злякали, граючись у лісі?
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди –
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…(Снігурі)
Снігур пропонує нам виконати завдання в підручнику. Відкрийте підручник на сторінці 55 №2. Розв’яжемо 1і 2 стовпчики біля дошки.
- Молодці!
6. Пальчикова гімнастика.
- В лісі ручки наші змерзли, треба трішки їх погріти.
Вчитель Ми гарно розважилися, бо любимо зиму. А що це за галас попереду?Кого ми потурбували?
1. Проблемна ситуація.
Вчитель демонструє зображення ведмедя, леопарда, акули, метелика, павука, бджоли, сови, лелеки, горобця.
‒ Подивіться на екран. Кого ви там бачите? Узагальніть. /Тварин./
− Порахуйте їх. /10/ А скільки птахів на слайді? /3/
− Скажіть, будь ласка,: Хто такі птахи?
- Як ви їх упізнали серед всіх тварин?
Чим вони відрізняються від інших тварин?
− Так хто ж такі птахи? /Птахи – це тварини, тіло яких вкрите пір’ям./
− Давайте повторимо: птахи – це тварини, тіло яких вкрите пір’ям. За цією ознакою птахів відрізняють від інших тварин.
Вчитель Яких птахів ви знаєте?
Учні Горобці,сороки,ворони,граки,синички.
Вчитель А чи всі птахи залишаються на зиму в нашій місцевості?
Пізньої осені та взимку, коли вже немає насіння і комах, птахи змушені летіти у вирій. Птахи, які харчуються комахами, летять першими. Вони називаються перелітними. Перелітні птахи: солов’ї, стрижі, зозулі, ластівки, дикі качки. Навесні вони знову повернуться у рідні місця.
- Діти, хто до нас прилетів? (Синичка )
– Хто така синичка? / Птах. /
– Доведіть! / Це тварина, тіло якої вкрите пір’ям. /
– Скажіть, коли ви йшли сьогодні до школи, ви бачили синичку? / Так./
– Згадайте, а влітку ви бачили синичок, коли гралися надворі? / Так./
− А ще яких пташок ми можемо бачити у нашому місті увесь рік? / Голуби, горобчики, ворони./
− Може хтось знає, як називають птахів, які живуть у нас увесь рік?
– Їх називають «осілими». Як ви думаєте, чому саме «осілими»? / Вони тут «осіли», тобто живуть постійно, весь рік. І нікуди не відлітають./
Отже, птахів які на зиму не відлітають, а пристосувалися знаходити їжу під снігом, у корі дерев і чагарників, називають зимуючими або осілими.
Вчитель А як ви думаєте, чи легко пташкам взимку? Що для пташки страшніше взимку голод, чи холод? Ось чому пташки прилітають взимку поближче до осель, в надії на допомогу людей. А як ми можемо допомогти пташкам?
Учні Треба майструвати годівнички.
Вчитель Так, ми повісили їх у нас, на шкільному подвір’ї, і весь час спостерігаємо, що в ній не було порожньо.
- Здається хтось кличе на допомогу. Це ялиночка,яка росте неподалік. Вона змерзла і просить допомогти їй зігрітися.
6.Фізкультхвилинка
2. Робота над задачею.
Вчитель
Дві синиці, гарні птиці
Прилетіли до годівниці.
Швидко мчать до них 3 снігурі,
Скільки птахів підкажіть ,
Поспішає на обід?
Молодці!
Рушаймо далі.
3. Робота з геометричним матеріалом.
Вчитель Cніжинка задоволена вашою роботою. А зараз відкрийте зошити с. 57. завд. 3. Візміть лінійки виміряйте відрізки, довжину їх записали в клітинку над відрізком. – Яка довжина 1 відрізка?
Робота в парах.
Сніжинка підготувала для вас ще й конвертики із завданнями
- В кожного з вас на партах лежить конвертик, висипте його на парту. Вам потрібно скласти за допомогою танаграм складіть ялинку.
- Які фігури ви використали? Порахуйте скільки яких фігур вам знадобилось для виготовлення ялинки.
- Для закріплення знань з складу числа 10. Виконаємо завдання на інтерактивній дошці.
https://vchy.com.ua/teachers/g/162261/course_programs/1/cards/9966
- Вже й стемніло. Треба збиратися додому. Непомітно минув час. Необхідно дати лісу і його мешканцям спокій, тишу, відпочинок.
IX. Підсумок уроку. (Релаксація).
- А чи сподобались вам завдання сніжинки?
- А що сподобалось найбільше?
Сьогодні ви були дружними, добрими, розумними і це допомогло нам у подорожі.
-Діти, тож на прощання , щоб згадав ліс добре нас, подаруємо власний
віршик, що складе наш перший клас.
Діти Сніжинки (полетіли)
І на долоньку (сіли)
За ними я (спостерігаю) Собі бажання (загадаю)