Перегляд файлу

Бердянський державний педагогічний університет

 

ФАКУЛЬТЕТ психолого-педагогічної освіти та мистецтв

 

Кафедра початкової освіти


 

 

                                   

 

 

 

                                 План-конспект уроку з  математики

 

                                     «Лічба предметів. Пятикутник »

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               

 

                                                                                 Студентки 4 курсу 41ПО групи

спеціальності 013 Початкова освіта

Мірошніченко Тетяни Олександрівни
Методист: Малицька О.В

Національна шкала ________________   

Кількість балів: __________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Бердянськ,2019

 

Мета. Вправляти учнів в лічбі предметів. Ознайомити з геометричною фігурою п’ятикутником. Формувати навички написання цифр 1, 2, 3. Розвивати увагу, логічне мислення.

Обладнання. Телевізор, відеозаписи відповідно до уроку №7, плакат із завданнями, картки з цифрами 1, 2, 3, зображення Незнайка, Кмітливчика, Кнопочки та Знайка.

                                      Зміст уроку

І. Вступне слово вчителя

- Діти, ми починаємо урок математики. Давайте привітаємося.

- Доброго ранку травам росистим!

 Доброго ранку квітам барвистим!

 Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і всьому прекрасному! (Діти говорять разом з учителем.)

ІІ. Створення позитивного настрою

1. Проспівування І частини «Пісеньки про математику»

- Почнемо наш урок, поспіваємо перший куплет «Пісеньки про математику».

- 1, 2, 3, 4, 5!

Математики нас вчать.

Додавати, віднімати, рахувати.

Коло й кулю розрізняти

 І задачу розв’язати.

Полічи: «1, 2, 3, 4, 5!»

2. Слухання ІІ частини «Пісеньки про математику»

- Ви гарно поспівали першу частину пісеньки. Давайте послухаємо продовження. (Діти слухають, як читає диктор.)

1, 2, 3, 4, 5 !

Математики нас вчать.

Я рахую: «6, 7, 8, 9, 10!»

10 тигрів, 5 тигрят.

10 зайців, 5 зайчат.

Полічи: «1, 2, 3, 4, 5!»

3. Бесіда за змістом

- Хто з вас хоче порахувати від 1 до 5?  Від 6 до 10? (Діти рахують.)

- Скільки тигрів згадували у пісеньці? (10 тигрів.)

- Скільки тигрят? (5 тигрят.)

- Кого більше: тигрів чи тигрят? (Більше тигрів.)

4.  Читання за диктором

- Молодці. Ви уважно послухали диктора, а тепер почитаємо з ним, «саджаючи слова в човник». Відкрийте зошити, приготуйте пальчики. (Вчитель вмикає аудіо запис, діти читають за диктором).

5. Заучування напам’ять

- Хто вже гарно запам’ятав віршик і спробує повторити, не підглядаючи в зошит? (Декілька учнів розказують віршик напам’ять.)

6. Проспівування І і ІІ частин «Пісеньки про математику». Фізкультхвилинка

- Устаньте, діти, вийдіть із-за парт. Співаємо «Пісеньку про математику» і виконуємо рухи.

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку

- Кмітливчик хоче повідомити, що ми робитимемо сьогодні на уроці. Давайте прочитаємо разом. (Учитель читає, діти слідкують, визначають ключові слова.)

- Лічба предметів. Що робитимемо на уроці? (Лічитимемо предмети.)

- П’ятикутник. З якою геометричною фігурою познайомимось? (З п’ятикутником.)

- Написання цифри 3. Яку цифру писатимемо? (Цифру 3.)

- Послідовність чисел. Про що дізнаємось сьогодні? (Про послідовність чисел.)

- Отже, що будемо робити на уроці? (Лічитимемо предмети. Познайомимось з п’ятикутником. Вчитимемось писати цифру 3. Дізнаємось про послідовність чисел.)

 ІV.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

-Пригадайте, які геометричні фігури ми розглядали на попередніх уроках? (Трикутник та чотирикутник.)

- Скільки у трикутника сторін? Вершин? Кутів? 

- Отже, яку геометричну фігуру називають трикутником? (Трикутником називають геометричну фігуру, у якої 3сторони, 3 вершини і 3 кути.)

- Скільки сторін у чотирикутника? Скільки вершин? Кутів?

- Отже, яку геометричну фігуру називають чотирикутником? (Чотирикутником називають геометричну фігуру, у якої 4 сторони, 4 вершини і 4 кути.)

V. Знайомство з п’ятикутником 

1. Робота в зошиті. Завдання 1

- Сьогодні до нас знову завітала Кнопочка. Вона зобразила цікаву геометричну фігуру.

- Погляньте на завдання 1. Яку геометричну фігуру зобразила Кнопочка? (П’ятикутник.) 

- Чому дану фігуру так називають? (У цієї фігури 5 сторін, 5 вершин і 5 кутів.)

- Вірно. Послухайте правило Мудрої Сови про п’ятикутник. 

2. Робота над правилом Мудрої Сови

«П’ятикутником називають геометричну фігуру, у якої п’ять сторін, п’ять вершин і п’ять кутів».

2.1. Вчитель вмикає презентацію, діти уважно дивляться і слухають.

2.2. Діти повторюють правило подумки для себе.

2.3. Вчитель вмикає презентацію, діти уважно дивляться і слухають вдруге.

2.4. Діти повторюють правило сусіду по парті.

2.5. Деякі учні розказують правило вголос.

3. Висновок

- Доведіть, що зображена на малюнку фігура є п’ятикутником. (Ця фігура має 5 сторін, 5 вершин і 5 кутів. Тому, це – п’ятикутник.)

V. Лічба предметів

1. Пригадування правил лічби

- Кнопочці дуже сподобалось зображувати нову геометричну фігуру. Вона так захопилася, що створила шість малюнків з п’ятикутниками. Гарні вийшли п’ятикутники, рівненькі. Та от біда, полічити Кнопочка їх не може. Давайте допоможемо бідоласі. 

- Але спочатку пригадаємо правило лічби «Лічать предмети, зазвичай, зліва направо і зверху вниз». (Вчитель говорить правило, а діти повторюють за ним.)

- Чи можна лічити справа наліво? Знизу вгору? (Можна. Головне не пропускати предмети і не лічити один предмет кілька разів.)

2. Лічба п’ятикутників

- Погляньте на завдання 2. Скільки п’ятикутників на першому малюнку? (1,2,3,4,5. П’ять п’ятикутників.)

- Скільки на другому? (1. Один п’ятикутник.)  

- Хто полічить п’ятикутники на третьому малюнку? (1,2. Два п’ятикутники.)

- Скільки фігур на четвертому малюнку? (1,2,3,4. Чотири п’ятикутники.)

- Скільки на п’ятому? (1,2,3,4. Чотири п’ятикутники.)

3. Виконання завдання зі «схованими» п’ятикутниками

- Погляньте на шостий малюнок. Тут Кнопочка п’ятикутники «сховала».  Хто їх знайде й порахує?

3.1. Миттєві відповіді дітей.

3.2. Аргументування правильної відповіді. (Учень на малюнку на дошці показує і рахує знайдені п’ятикутники.)

3.3. Перегляд відео презентації. 

3.4. Висновок. На малюнку 2 п’ятикутники.

4. Порівняння множин

- Ви швидко і правильно порахували п’ятикутники. Але Кнопочка хоче, щоб вони були ще й кольорові. Дівчинка просить зафарбувати червоним кольором п’ятикутники на тому малюнку, де їх найбільше. На якому малюнку найбільше п’ятикутників? (На першому – п’ять.)

- На якому малюнку п’ятикутників найменше? (На другому – один).

- Зафарбуйте його синім кольором. (Діти зафарбовують фігури відповідними кольорами, вчитель слідкує за правильністю виконання завдань, а також за поставою учнів.)

5. Закріплення вивченого

- Скільки п’ятикутників на шостому малюнку «сховала» Кнопочка? (Два.)

- Чому ці геометричні фігури називають п’ятикутниками? (У цих фігур 5 сторін, 5 вершин і 5 кутів.)

- Яка ще фігура сховалась на малюнку? Чому її так називають? (Трикутник. У цієї фігури 3 сторони, 3 вершини і 3 кути.) (Шестикутник. У цієї фігури 6 сторін, 6 вершин і 6  кутів.)

6. Фізкультхвилинка

 - Устаньте, діти, вийдіть із-за парт. Давайте пригадаємо  «Пісеньку про математику» і потанцюємо.

VІ. Знайомство з числом 3, цифрою 3

1.Робота з презентацією чисел

- Пригадайте, які  цифри ми вже з вами вчилися писати? (Цифри 1 і 2.)

Вчитель прикріплює на дошці картки із зображенням цифр 1 і 2.

-Сьогодні ми познайомимось ще з однією цифрою і числом, яке вона позначає.

Вчитель вмикає презентацію про числа (слайди про числа 1, 2, 3). 

2. Знайомство з числовим рядом

– Отже, до цифр 1 і 2 сьогодні приєднається їхня подруга – цифра 3.

Вчитель поряд з картками із зображенням цифр 1 і 2 прикріплює картку із зображенням цифри 3.

 Погляньте, діти, числа стали одне за одним в рядочок і утворили числовий ряд. Давайте назвемо всі числа по порядку в цьому числовому ряду. (Один, два, три.) 

3. Підготовка до написання цифри 3

3.1. Графічний аналіз цифри

- Зі скількох елементів складається цифра 3? (З двох.)

- На що схожа цифра 3?

3.2. Слухання алгоритму написання цифри 3.

- Сьогодні ми навчатимемось писати цифру 3. Послухайте уважно алгоритм написання. (Вчитель вмикає відео презентацію).

3.3. Знайомство з графічним алгоритмом у зошиті.

3.4. Написання цифри 3 у повітрі.

3.5. Написання цифри 3 у зошиті. Завдання 3.

- Ми ознайомились з алгоритмами написання цифри 3, спробували писати її в повітрі, а тепер наведемо таку кількість трійок, щоб усього їх стало стільки, скільки п’ятикутників на першому малюнку.

- Скільки п’ятикутників на малюнку? (П’ять.) 

- Скільки має бути всього трійок? (П’ять.)

- Скільки вже навели? (Дві.)

- Скільки ми з вами ще наведемо? (Три.)

Діти наводять цифри 3 у рядочку зошита, вчитель слідкує за виконанням.

3.6. Перевірка за допомогою відео презентації.

- Погляньте уважно, як виконується це завдання в презентації, і перевірте його виконання в своєму зошиті.

VІІ. Виконання завдання на продовження числового ряду

1.Підготовка до виконання 

- Ви вже знаєте, що таке числовий ряд. Хто скаже вголос? (Числовий ряд – це числа, які стали один за одним.)

- А ось Кнопочка не знала цього, тому не може виконати завдання 4. Допоможемо їй? Продовжимо послідовність чисел, щоб усього їх стало десять.

- Які цифри стали в ряд? (1 і 2.)

- В якому порядку вони йдуть? (Через одну: 1, 2, 1, 2.)

- Яку цифру писатимемо після останньої двійки? (1.)

- А за одиницею? (2.)

2. Перегляд презентації

3. Фізкультхвилинка (виконуємо сидячи)

- Підготуємо наші рученята та пальчики до виконання завдання.

Білі гуси налетіли (махаємо руками, як крильми),

І на луг тихенько сіли (кладемо долоньки на парту).

Походили, походили (пальчиками «ходимо» по парті),

Попоїли, попоїли (пальчиками «щипаємо» травичку),

Піднялися й полетіли (махаємо руками, як крильми).

4. Виконання завдання

- Продовжте послідовність чисел, але не забувайте, що всього чисел має бути 10.

VІІІ. Підсумок уроку

- Ось і добіг кінця наш урок. Пригадайте, що ми робили на уроці? (Лічили предмети. Познайомились з п’ятикутником. Вчилися писати цифру 3. Дізнались про послідовність чисел. Виконували завдання від Знайка.)

- Математика – наука серйозна, важлива і цікава, то ж поспіваймо пісеньку про неї ще раз. (Діти співають «Пісеньку про математику»).

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку