Інтегрований урок математики – подорож з елементами інтерактивних технологій, урок милосердя і доброти.

Про матеріал

На уроці учні ознайомлюються із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; удосконалюють вміння розв'язувати складені задачі вивчених видів, знаходити периметр фігур. За допомогою інтеграції підтримується інтерес до науки математики, показано її зв'язок з іншими науками, зокрема, природознавством, в процесі виконання математичних завдань учні збагачують знанняучнів про хвойні рослини своєї місцевості, їх значення в житті людей і тварин; про зимуючих пташок рідного краю, виховується бережливе ставлення до природи, екологічна свідомість молодшого школяра.

Перегляд файлу

Урок математики  в 2-му класі

 

Урок доброти і милосердя.

 

Тема:     Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток                     ( загальний випадок ). 

Мета:

            Навчальна функція мети:

  • ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток;
  • в сумісній з дітьми діяльності удосконалювати вміння розв’язувати складені задачі вивчених видів, знаходити периметр фігур;
  • підтримувати інтерес до науки математики і показати її зв'язок з іншими науками, зокрема, природознавством;
  •  збагатити знання учнів про хвойні рослини своєї місцевості, їх значення в житті людей і тварин; про зимуючих пташок рідного краю;
  • удосконалювати правила поведінки в лісі

 

Розвиваюча функція мети:

  • розвивати основні потенціали особистості: пізнавальний, ціннісний, творчий (продуктивний), комунікативний, естетичний;
  • розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, уміння робити висновки.

 

Виховна функція мети:

  • виховання  почуття дружби, взаємодопомоги;
  • виховувати любов  і бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість,  формувати внутрішні мотиви діяльності активного захисника навколишнього середовища.

Обладнання:  підручники, зошити, карта подорожі по математичному лісу, комп'ютер, мультимедіа - проектор, презентація PowerPoint, опорні схеми, малюнок ялинки, роздатковий матеріал у вигляді шишок.

Тип уроку: інтегрований урок – подорож з елементами інтерактивних технологій

Хід уроку

Девіз уроку:

Всі ми – і люди, й звірята,

І пташки, і пташенята –

Діти рідної землі,

І дорослі, і малі.

Тож давайте пам’ятати,

Що природа – наш дім,

І нам жити в нім.

 

І. Організаційний момент.

 Добрий день, шановні діти!

 Вправо-вліво поверніться,

Одне одному всміхніться

А дню ясному вклоніться.

 

Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стане тепліше. Даруйте всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.

ІІ. Повідомлення теми  і завдань уроку.

-  Діти, до нас на урок сьогодні завітав незвичайний гість. А хто ви дізнаєтесь, якщо виконаєте обчислення.

 

Шина – на + ромашка – ро - ма + р = шишкар

  • Шишкар – це пташка, яка прилітає до нас з півночі. Її  легко впізнати по скривленому дзьобику. А називається він так тому, що дуже полюбляє шишки. А морозів вони зовсім не бояться мороз тріщить, а шишкар гніздо в’є і пташенят виводе.

 

  • Він  розказав мені, що пташкам потрібна  наша допомога. Зла і жорстока зима напустила Вітри сердиті,  і  шишки з ялинок і сосен геть усі зникли у хуртовині. Шишкар дуже сумує, адже, гірке ялинкове насіння – це найсмачніша їжа шишкарів. Чим тепер будуть ласувати шишкарі, білочки й інші лісові мешканці? Зима обіцяла повернути ялинкам і соснам шишки, якщо пташки виконають її завдання. Але ж вони не вчили математики.
  • Чи готові ви прийти їм на допомогу?
  • Для того щоб врятувати пташок, нам всім потрібно дуже гарно працювати. Отже, ми здійснимо подорож до.. А куди, ви дізнаєтесь, коли правильно виконаєте завдання:

 

        Л

        О

        І

        Д

      С

        У

   60 - 40

     40 - 30

    40 + 7

    16 - 8

 60 + 5

   90 - 20

 

Обчисліть вирази і розташуйте відповіді у порядку зростання.

( до лісу )

  • В подорож  візьмемо з собою знання і уміння з математики, що маємо, без них до зимового лісу  не попадемо. Допомагати нам будуть лісові мешканці. А в кінці подорожі нас чекає сюрприз.

 

  • А до речі, чи знаєте ви для чого ще потрібні шишки хвойних дерев?
  • Шишки хвойних дерев – дуже цінні. Це:
  • Їжа для птахів та звірів;
  • Смачне і корисне варення із зелених шишок, яке має лікувальні властивості;
  • шишки використовуються в фармацевтичній та косметичній промисловості :додають в сіль для ванн, виготовляють мило, ліки, креми;
  • На шишках сосни здавна готували чай у самоварі.
  • Якщо прикласти ялинові шишки до забитого місця, то біль пройде, а поверхнева рана швидко затягнеться.
  •  Але треба пам’ятати правила: заготовлюючи шишки, потрібно не зривати їх з ялин і сосен, а підбирати із землі.
  • Ну що ж, в путь…

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

Перша зупинка «КАЛІГРАФІЧНА».

  • Хто зустрів нас ви дізнаєтесь, якщо правильно відгадаєте загадку.

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди -

Ніби яблука усюди.

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки ...(Снігурі)

Вони з’являються у нас взимку. У цієї пташки чорненька голова, рожевий животик. Узимку їсть різні ягоди, бруньки, насіння бур’янів. У снігура короткий і товстий дзьоб, яким він вправно вилущує насіння ясена і горобини. Якщо розшифруєте народну прикмету, дізнаєтесь, що відбувається коли ці пташки співають.

 

 

 

 

 

 

Снiгур спiває - на снiг та  завiрюху.

1. Каліграфічна хвилинка.

Прописати число, яке є відгадкою задачі:

Подивіться, угорі на ялинці снігурі.

Тут 12 і 6 там.

Дайте лік всім снігурам. ( 18)

2. Гра «Розкажу про число»

-    Що б ви розповіли Снігурам про число 18?

(двоцифрове, парне, сусіди – 17, 19, розкладається на суму розрядних доданків так 18 = 10 + 8 )

  • Зменшити 18 на число десятків,
  • збільшити на 2 десятки,
  • зменшити на 3 одиниці,
  • З яких двох однакових доданків складається.

Друга зупинка «РОЗУМНИКІВ».

  • Хто зустрів нас ви дізнаєтесь, якщо правильно відгадаєте загадку.

Вона животик жовтий має,

Ще й чорну краватку одягає.

Пташина жвава і маленька,

Співає дзвінко, веселенько,—

Той спів узимку кожен чує.

Шматочок сальця їй смакує.

Що ж це за пташка невеличка,

Чи здогадались ви?    (Синичка.)

-    Це маленька пташка, у неї ошатна сорочечка з чорною краваткою, зеленувата спинка, на голові чорна шапочка. Вона дуже рухлива. Причепившись до найтоншої гілочки, може повисати вниз головою. Синичка   з’їдає за добу стільки комах, скільки сама важить.

-   Уявіть, тільки, щоб сталося з деревами, якби раптом не залишилось жодної пташки?

3. Робота з геометричним матеріалом.

Загадки від синички  

(Відповіді учні сигналізують сигнальними блокнотами.)

Три у мене сторони, міцно з`єднані вони.

А між ними три кути, хто я? Чи вгадаєш ти?

(Трикутник.)

Ось вам загадка непроста: не маю жодного кута!

Фігура я геометрична, така кругленька, симпатична!

(Круг.)

Чотири в мене сторони, усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі, ім`я моє назвіть самі.

(Квадрат.)

Чотири маю сторони, не всі однакові вони,

Прямих кутів чотири маю, як мене звати, не згадаю!

(Прямокутник.)

4. Усний рахунок 

Учні сигналізують відповіді за допомогою сигнальних блокнотів

 

 

 

 

 

  • Які геометричні фігури ви бачите?

Знайдіть:

  • суму чисел у колах;
  • суму чисел у п’ятикутниках;
  • різницю чисел у білих фігурах;
  • на скільки число в одній синій фігурі більше за число в другій синій фігурі;
  • суму чисел в трикутниках;
  • різницю чисел в червоних  фігурах;
  • збільшити число в одній зеленій фігурі на число в другій зеленій фігурі;
  • зменшити число в одному чотирикутнику на число в другому чотирикутнику;
  • на скільки одне число в трикутнику менше за  число в другому трикутнику;
  • накреслити квадрат, довжина сторони якого дорівнює   різниці чисел в жовтих фігурах.
  • А що таке периметр? Знайдіть периметр квадрата.

5.  Гра «Мікрофон»

  • А для чого потрібні дерева?

 

  • Розшифруйте прислів’я:

ОнтДлиНімЕтаДівЕксвРилогЕкнВугОжмЩілсЕчнНолдЕрвжЛчфоІитьС

Одне дерево ще не ліс.  

  •  Як ви його розумієте, чому народ так сказав?
  •  Кожна людина у своєму житті повинна залишити після себе слід – посадити дерево. Згадайте слова  Василя Сухомлинського : «Зрубати дерево легко, а щоб виросло дерево потрібно багато років.»

6. Робота над задачами.  Взаємоперевірка

-   Як називаються числа при додаванні?

-   Як знайти невідомий доданок?

-    Повторимо, з яких частин складається задача?

  • Розв’яжіть, будь ласка, задачу самостійно за схемою.

 

а)  Два учні здали 25 кг макулатури, перший здав 13 кг макулатури. Скільки макулатури здав другий учень?

  • Весною ми  з вами саджали дерева в міському парку. Ось друга задача.

 

б)  Учні 2 класу іншої школи також посадили 14 берізок, а тополь на 8 менше. Скільки всього дерев посадили учні?

 

7. Фізкультхвилинка.

Любим ми фізкультхвилинку

Про березу, про ялинку,

Про пташок, які летять,

Про зайчат, які тремтять,

Про дівчаток і хлоп`яток,

Що за партами сидять.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Ідемо далі. Ось ми з вами прибули до третьої зупинки «ВСЕЗНАЙКА».
  • Яка пташка нас зустрічає? Відгадайте загадку.
  • Маленький хлопчик у сіренькій свитині по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

-  Чік-чірік! Чік-чірік! – Це горобчики співають. Вони частіше всього біля людини живуть. Зимою де крихітки підберуть, де зернятками полакомляться. Кажуть, що горобець розбійник і дармоїд, але це не так. Весною і літом вони збирають безліч різних комах та гусені.

Горобці корисні птахи!

Вони на протязі дня приносять своїм пташенятам 500 комах. В Америці в м. Бостоні споруджено пам’ятник горобцю. Колись їх там не було. На околицях міста розмножились шкідливі комахи, гусінь яка знищувала всю рослинність.

Людям загрожував голод.

Допомогли горобці. Вони швидко розправилися з комахами-шкідниками. В подяку за це жителі спорудили їм пам’ятник.

Ось який у нас маленький сіренький горобчик!

  • Пригадайте правило додавання двоцифрових чисел.

1. Підготовча робота.

  • Усе холоднішає, заметіль замела все навкруги, і навіть приклади на додавання, які ми навчилися розв’язувати.

           57 + 12 = 6*       72 * 14 = *6     *2 +27 = 5*        *1 + 5* = 96

2. Осмислення нового матеріалу.

-  Буря ніяк не вщухне, замела всі стежки й доріжки. Подивіться, що сталося з прикладами, якими ми повинні були познайомитися на уроці.  Доведеться нам стати науковцями і самим знайти хід розв’язування і правило віднімання.

57 – 34 = 23

□ - □ = □

□ - □ = □

 □ + □ = 23

Діти самостійно виводять правило віднімання двоцифрових чисел.

 

V. Первинне закріплення нового матеріалу.

1.  Виконання завдань у підручнику

 

2.  Пояснення приклада 58 – 27 = с.72 № 389

 

3.  Колективна робота.

Розв’язування прикладів ( з поясненням)

VІ. Розвиток математичних умінь

1. «Мозковий штурм»

  • Яку користь приносять пташки  в лісі, в садочках?
  • А чи легко живеться пташкам взимку?
  • Як люди повинні допомагати птахам взимку?

Хотілося б щоб ви запам’ятали правило доброти.

Допомагайте птахам в біді. Пам’ятайте, що у люті морози вони беззахисні і чекають від вас допомоги.

 

2. Робота над задачами. Групова робота

а) розв’язання задачі за схемою

Кожна група розв’язує свою задачу.

 -   Горобчик просить йому допомогти скласти і розв’язати задачі за схемами

 

   1 день                2 день                 3 день

    6 годівниць     5 годівниць           ?

 

за 3 дні – 20 годівниць

 

   Дівчатка         Хлопчики         Дорослі

    6 годівниць     5 годівниць           ?

 

за 3 дні – 20 годівниць

 

   1 день                2 день                 3 день

  6 синичок     5 синичок           ?

 

за 3 дні – 20  синичок

 

3. Перевірка розв’язання задач.   

Кожна група презентує свою задачу

б) усне розв’язування задач  

Представники кожної групи витаскують картку з задачею.

1). Пара синичок пролетіла 4 км. Скільки км пролетіла одна синичка? 

 

2). 20 кг макулатури зберігають одне дерево. Ми з вами зібрали 80 кг. Скільки дерев ми зберегли?

 

3).  Людині потрібно на добу 960 л кисню, його виділяють 5 дорослих дерев. Скільки дерев потрібно посадити в садочку сімї з 3 чоловік?

 

4). Ворон живе 69 років, а синичка 7 років. На скільки більше живе ворон?

5). Коли  пташки сіли на гілку ялинки один за одним,  шишкарик побачив, що він сидить п'ятим від початку і третім з кінця. Скільки пташок сіло на гілку?

4. Гра «Лісова красуня»

-  Подивіться, ось ми і дійшли до ялинки. Щоб повернути шишки ялинці, треба розв’язати приклади. Перевіримо, чи всі впораються із завданням? Чи всі запам’ятали правило віднімання двоцифрових чисел?

На шишках написані приклади. Їх треба розв’язати, щоб знати куди повісити кожну шишку. Число на ялинці відповідає певній іграшці.

 

97 – 22        86 – 44

39 – 26        67 – 16 

48 – 21        68 – 34

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Подивіться, яка ялинка у нас вийшла.

Наша подорож до лісу закінчується.

-    Закрийте оченята і послухайте тихенько, що співають нам пташки. Вмикається фонограма співу пташок.

 

Метод «Незакінчене речення»

-    Мені пташки проспівали, щоб…

 

-   Ось, яка цікава подорож в нас вийшла. А знаєте, що мені проспівали пташки?

На сніданочок для пташки

Киньте зерен, киньте кашки.

Ми ж все літо працювали –

Сади від черви обчищали.

Ще й співали всім на втіху.

Світ навколо звеселяли.

-    Пташки зраділи, що ви повернули хвойним деревам шишки і вирішили трохи шишок подарувати нам. На уроці праці ми зможемо  з них виконати гарні іграшки для малят дитячого садка.  А наша красуня Ялинка передає всім нам запрошення на Новорічне свято від Діда Мороза. 

 

VІІ.  Домашнє завдання.

Учням високого рівня скласти складну задачу про рослини нашого лісу.

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку