Конспект уроку з математики
Мета: навчити учнів застосовувати правила віднімання числа від суми; закріпити вміння застосовувати правила додавання числа до суми і віднімання числа від суми; вчити розв'язувати задачі різними способами; вдосконалювати навички розв'язування задач на 2 дії; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, пізнавальний інтерес, виховувати любов до математики, почуття відповідальності, взаємодопомоги, дисциплінованість, повагу до природи, народних традицій.
Обладнання: ТЗН, підручники, друкований матеріал, предметні малюнки.
Тип уроку: урок-вінок
Тема: Віднімання числа від суми. Розв’язування задач 3 способами.
Мета: навчити учнів застосовувати правила віднімання числа від суми; закріпити вміння застосовувати правила додавання числа до суми і віднімання числа від суми; вчити розв’язувати задачі різними способами; вдосконалювати навички розв’язування задач на 2 дії; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, пізнавальний інтерес, виховувати любов до математики, почуття відповідальності, взаємодопомоги, дисциплінованість, повагу до природи, народних традицій.
Обладнання: ТЗН, підручники, друкований матеріал, предметні малюнки.
Тип уроку: урок-вінок
Хід уроку:
Уже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидко починаймо.
Давайте працювати старанно, щоб жодну хвилину не втратити марно. Тому на урок потрібно взяти:
У – увагу
Р – розум
О – обережність
К – кмітливість
Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь з рослинними символами України, з яких ми сплетемо вінок.
У давнину віночки виплітали із різних рослин від весни до пізньої осені. Віночок служив не тільки оберегом голови. вважалось, що в ньому є чарівна сила, що знімає головний біль і береже волосся.
Щоб дізнатись назву першої квітки, яку ми сплетемо у вінок, вам потрібно дійти до останньої сходинки, поступово виконуючи арифметичні дії.
20+7
87-3
24-10
20+20
40+9
49-9
50-30
45-5
Найпочесніше місце належало деревію. Ці дрібненькі квіточки здалеку нагадують велику квітку, в народі її називають деревцем. Коли квіти відцвітають, вітер розносить їх насіння, тобто розвіює. Звідси і назва – деревій. Ця квітка символізує нескореність. А чай з деревію дуже корисний для нашого шлунку.
- Якою арифметичною дією знаходимо значення суми чисел? (додавання)
- Якою арифметичною дією знаходимо значення різниці чисел? (віднімання)
- Прочитай вирази різними способами.
(8+2)-5 7-(3+2) 4+(3+6)
- Як додати суму до числа? (Щоб додати суму до числа, можна послідовно додати до числа кожний доданок.)
- Знайдіть значення виразу зручним способом.
36 + (17 + 14) = (36 + 14) + 17 = 50 + 17 = 67
Назву наступної квітки ви дізнаєтесь, виконавши наступне завдання. Вам потрібно записати число, яке є розв’язанням задачі, тому слухайте уважно.
- Якими цифрами записане число 12? (1 і 2)
- Запишіть число 12 до кінця рядочка, але пишіть охайно і каліграфічно.
- Молодці! А зараз відгадайте загадку:
Сині зірочки пухнасті виглядають з жита,
Мов веселі оченята, як їх не любити. (Волошки)
- Волошки завжди вважались символом відданості, радості, сподівання, чесності і чемності.
- Складіть задачу про квіти за поданою умовою.
Було – 43 і 4
Продали – 13
Залишилось - ?
- Усно розв’яжіть задачу. Який вираз можна скласти до задачі? (43+14)-13
- Прочитайте вираз різними способами.
- Сьогодні ми з вами навчимося віднімати число від суми, а також обчислювати значення виразів зручним способом.
- А тепер давайте вплетемо у вінок наступну квітку. Ромашка – це символ доброти, ніжності, здоров’я і миру.
- Послухайте уважно умову задачі. Про що йде мова у задачі? Яке запитання у задачі? Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі? Що для цього потрібно знати? Чи знаємо ми, скільки забрали? Чи знаємо ми, скільки було всього? Чи можемо дізнатись? Якою дією? Які числа будемо додавати? Тепер, коли ми знаємо, скільки всього перців було? Чи можемо ми відповісти на головне запитання задачі? Якою дією? Давайте складемо вираз до розв’язання задачі. (5+6) - 4
Було 5 червоних і 6 жовтих перців. (слайд)
Забрали 4 будь-які перці.
- Давайте розв’яжемо задачу іншим способом. (2-й спосіб)
Ось у нас є 5 червоних і 6 жовтих перців. Для салату нам потрібно 4 перці. Давайте ми візьмемо 4 красні перці. (слайд)
Скільки червоних перців залишилось? Але у нас є ще жовтий перець. Скільки всього перців залишилось? (1+6=7)
Запишемо розв’язання 2 способу виразом: (5+6) – 4 = (5 – 4) + 6 = 1 + 6 = 7
- Зараз ми спробуємо розв’язати задачу 3-м способом.
Розкладемо 5 червоних і 6 жовтих перців. Для салату візьмемо 4 жовті перці. (слайд)
Скільки жовтих перців залишилось? 2 жовтих перці та ще 5 червоних, скільки всього перців залишилось? (2+5=7)
Давайте запишемо розв’язання виразом: (5+6) – 4 = (6 – 4) + 5 = 2 + 5 = 7
- Розгляньте записи розв’язання трьох способів. Чи однакова відповідь у всіх трьох виразах? Чи однаково ми їх розв’язували? (Ні.) Але кожний вираз ми починали розв’язувати з такого запису: (5+6) – 4. Ми віднімали число від суми різними способами.
- Погляньте, наступна квітка, яку ми вплетемо у вінок – це мак. Це символ боротьби добра і зла, печалі і смутку.
- Відкрийте підручники на ст. 54. Прочитайте правило декілька разів. Хто може розказати правило?
- Обчисліть значення виразів зручним способом.
(8+7) – 8
(12+3) – 5
(6+22) – 6
(45+14) – 5
- Прочитайте вирази та їх розв’язання.
Яке правило ми застосовували? (правило)
Хто може пояснити, як знайшли значення ви другого виразу? (правило)
- Погляньте, чи знаєте назву цієї квітки? (Безсмертник)
Вона цікава тим, що довго зберігає свій колір у засушеному вигляді, немов жива. Символізує здоров’я, відвар з цієї квітки швидко знімає головний біль.
- Знайдіть вправу 326, ст. 54. Обчисліть значення виразу зручним способом.
(36+27) – 16 (58+34) – 24 (25+45) – 50
(по 1 учню біля дошки з коментуванням)
- Барвінок символізує щасливе життя, любові та пам’яті, молодості і весни. У давнину також вірили, що барвінок допомагає захиститись від чаклунів.
- Що таке периметр? Обчисліть периметр побудованого квадрату.
Р = 4+4+4+4=16 ( см )
- У прямокутнику периметр теж = 16. Це означає , що сума довжин двох пар сторін повинна бути однаковою 16=8+8
Що позначає число 8? ( це сума двох довжин, двох сторін)
- Які два числа в сумі дадуть число 8? ( 7 і 1; 6 і 2; 3 і 5 )
3+5+3+5=16
Побудуйте прямокутник зі сторонами 3 і 5.
- Давайте згадаємо правило віднімання числа від суми.
- Обчисліть зручним способом.
(27+35) – 15 =(35-15)+27=20+27=47
2. Оцінювання.